Урок-тренінг з природознавтва для 4 класу на тему "Загальна характеристика природи материків"

Про матеріал

Урок проводиться на початку вивчення теми "Природа материків". Розрахований на проведення в тренінговому класі. Необхідні умови - це підключена мережа Інтернет. Використовуються гаджети, які мають самі діти і які невеликі за розміром (смартфони, планшети). Весь урок діти рухаються, змінюють місце своєї роботи, тому парт в класі немає. На уроці учні знайомляться з планом вивчення природи материків, знаходять самі матеріал і самі роблять висновки. Вчитель виконує лише роль направляючого.

Перегляд файлу

Урок-тренінг з природознавства в 4 класі.

Тема : Загальна характеристика природи материків.

Мета: дати загальне уявлення про природу материків, ознайомити з планом характеристики природи континентів; формувати вміння знаходити потрібну інформацію, аналізувати, робити висновки, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки; розвивати мислення, словниковий запас учнів, вміння працювати в групі; виховувати комунікабельність, інтерес до природи Землі, екологічний світогляд.

Тип уроку : урок-тренінг

Обладнання: комп'ютер з проектором, 6 плакатів «контури материків», папки для роботи в групі ( заготовані написи назви материків, «середні температури, найвища гора, найдовша річка, площа материка, фотозображення тварин-ендеміків материка) ,заготовки для гри «Бінго», презентація, гаджети для кожної групи з підключеним Інтернетом.

Хід уроку.

І. Вступна частина.

Діти сидять в колі в довільному порядку.

  1. Повторення правил тренінгу.

Діти називають правила тренінгу по черзі.

  1. Знайомство в парах. «На якому материку хочу побувати».
  • Ми вже знаємо скільки існує на Землі материків і де вони знаходяться на земній кулі. А зараз поділіть з сусідом тим, на якому материку ви б хотіли побувати і чому.    (Робота в парах)

ІІ. Основна частина

  1. Повторення знань про розташування материків на карті.

Карта півкуль висвічується на екрані.(слайд 1)

- Давайте згадаємо, то скільки є існує материків на нашій планеті. Покажіть їх на карті (декілька учнів показують всі материки на карті)

- Що ви про них вже знаєте? (відповіді дітей)

2. Об'єднання в групи «Розрахунок по 6».

-  Отже, якщо ви хочете побувати на різних континентах,то, звичайно, треба про них знати якомога більше, щоб бути готовими до можливих сюрпризів. Сьогодні ми здійснимо подорож  , але поки що , тільки віртуально. Для цього нам треба об’єднатися в групи.

- Як ви гадаєте, скільки буде груп? (6). Чому? (бо континентів 6)

- Зараз, сидячи в колі, розрахуйтесь по 6 і запам’ятайте свій номер.

Розрахунок .

(на підлозі заздалегідь розкладені відмітки , де потрібно зібратись кожній групі)

  • -  Проведемо перекличку. Африканці, готові?
  • Південні і північні американці? Євразійці? Австралійці? Антарктидці чи антаркидійці?
  • - Чому, до речі, я не можу підібрати назву для жителів Антарктиди?
  • (бо там немає постійних жителів)
  •  

3. Робота в групах. Виконання завдань.

Завдання №1

Визначити за контурами  свій материк .

Похожее изображение-Для того, щоб почати, треба кожній групі за контуром впізнати свій материк і прикріпити до нього назву, яка є в ваших робочих папках. (контури заздалегідь прикріплені на демонстраційних дошках.)

Картинки по запросу материки мира картинки 

Похожее изображениеКартинки по запросу материки мира картинкиКартинки по запросу материки мира картинкиЗавдання №2

Знайти площу свого материка.

  • Для подальшої роботи нам необхідний Інтернет. Тому , використовуючи гаджети з підключеним  Інтернетом, знайдіть площу свого материка і результат запишіть на контурі .

Після того, як учні виконали завдання, на екран виводиться загальна діаграма порівняння площ. За загальною діаграмою зробити висновки.(слайд 2)

  • Що можна дізнатись із порівняльної діаграми?
  • Який материк найменший, найбільший?Який третій за величиною?( І т.д.)

Завдання №3

Визначити середні температури свого материка.

  • Тепер ви вже знаєте величину свого материка. Але для того , щоб туди поїхати, потрібно знати , який одяг вам знадобиться . Кому достатньо буде взяти шорти, капці та майку, а кому без кожуха не обійтись.
  • Користуючись Інтернетом, визначте середні температури на своєму материку і запишіть на його контурі.

Коли всі виконали завдання , на екран виводиться загальна діаграма. Діти роблять висновки.(слайд 3)

 

  • Який материк найтепліший? (Африка)
  • Найхолодніший? (Антарктида)
  • Скільки материків можна назвати теплими?(3. Африка, Австралія, Антарктида)
  • Чому вони теплі?(знаходяться в жаркому тепловому поясі більшою частиною площі)
  • Отже, чому тоді Антарктида найхолодніша?
  • Знайдіть в мережі, а який материк найвологіший. А чому саме він, ми розглянемо на наступних уроках. (Південна Америка)

Завдання №4

Визначення найвищої точки континенту.

  • Ви прибули на материк, але знаючи, який він великий, вирішили оглянути його з самої найвищої вершини, яка є на континенті. Отже , дізнайтесь , як називається ця вершина і яка її висота за допомогою Інтернету. Результат запишіть на контурі свого материка.

 

Після виконання , на екрані з’являється  загальна діаграма (слайд 4)

C:\Users\user\Desktop\открытый урок\Рисунок2.png

 

  • Як називається найвища гора в світі?
  • Де вона знаходиться?

 

Завдання №5

Знаходження  найдовшої річки кожного материка, назва і довжина.

  • Піднявшись на найвищу гору, ви вже стомились і вирішили, що краще було б мандрувати не пішки, а знайомитись з континентом , пропливши його. Тоді треба дізнатись, чи є така річка, яка протікає через весь материк. В цьому нам знову допоможе всезнаючий Інтернет.

Після виконання на екрані з’являється загальна порівняльна діаграма.(слайд 5)

  • То яка річка найдовша в світі?
  • На якому материку вона протікає? Чому саме там?
  • Чому в Антарктиді відсутні великі річки?

Завдання №6

Мозковий штурм. Визначити значення слова «ендеміки».

На екрані з’являється слайд з єдиним словом «ендеміки».(слайд 6)

  • Діти, подивіться на це слово і попробуйте визначити , що воно означає. Приймаються будь-які версії, навіть фантастичні.

Після версій дітей, відкривається слайд 7 і визначається, хто з дітей був найближчий до правильної відповіді.

 

Знайти ендемік свого материка.

Відповідну картинку розмістити на контурі свого континенту. Перевірити правильність за допомогою слайдів 8-13

Підведення підсумків роботи в групах.

  • Роблячи висновки  із того,що ви сьогодні дізнались, подумайте і скажіть,материк вашої групи «най-   який?»

 

Після цього діти знову сідають в коло.

ІІІ. Руханка «Австралійський дощ»

  • Щоб перепочити, ми трошки зупинимось в Австралії і послухаємо, як там проходить літній дощ.

Сидячи в колі, діти виконують руханку.

ІV. Заключна  частина.

1.Гра «Бінго».

- Працюючи в групах, ви всі заробили по 5 балів. Щоб кожен міг заробити більше , ми зіграємо в гру «Бінго». В ній 6 питань по темі сьогоднішнього тренінгу. Якщо всі відповіді будуть вірні, ви зможете набрати 11балів. А ще 1 отримають ті три учні, які справляться з завданням швидше всіх. Для цього треба вигукнути слово «бінго» по завершенні тесту. Цей бал зараховується  тільки якщо всі відповіді в тесті правильні.

- Оцінки отримають всі, коли тести будуть перевірені.

  1. Рефлексія. «Незакінчені речення»

- А тепер кожен по черзі повинен продовжити моє речення:

«Я сьогодні на уроці дізнався…»

« Мені сподобалось…»

«Найбільше запам’яталось…»

 

  1. Закінчення  тренінгу.

Закінчити тренінг можна , вигукнувши разом «Ми молодці» і поаплодувати.

docx
Додав(-ла)
Губарева Ольга
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
1357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку