Урок-тренінг
з соціально-побутового орієнтування на тему « Культура спілкування по телефону» 8 клас
Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про види сучасного спілкування та культуру телефонної розмови;
Удосконалювати практичні вміння й навички вести телефонну розмову з дотриманням правил етикету;
Розвивати комунікативно-мовленнєві компетенції, мислення, уяву; Сприяти розвитку уваги шляхом використання кінезіологічних вправ.
Виховувати культуру спілкування телефону.
Структура уроку
№п/п
|
Частина |
Вправи |
Тривалість |
Обладнання |
І
ІІ
ІІІ
|
Вступна
Основна 1. Актуалізація знань учнів
2.Культура спілкування по телефону
Заключна
|
1.Оголошення теми і мети завдання.
2. Знайомство. Вправа «Жменька настрою»
3.Ознайомлення з правилами роботи
4.Збір очікувань «Напишемо СМС»
1.1Вправа «Спілкування та шляхи передачі інформації»
1.2. Вправа «Ви любите піцу?»
2.1.Відеолекція «Правила спілкування по телефону»
2.2.Вправа «Доповни речення»
2.3. Вправа «Капелюх, що думає»
2.4. Вправа «Знайди вихід з ситуації»
2.5. Вправа «Привітай з днем народження»
2.6. Вправа «Завжди-інколи-ніколи»
1. Збір очікувань «Мікрофон»
2. Підведення підсумків уроку, оцінювання, доставка піци, д/з. |
1 хв.
2 хв.
1 хв.
2 хв.
5 хв.
3 хв.
7 хв.
4 хв.
2 хв.
5 хв.
5 хв.
3 хв.
2 хв.
4 хв.
|
Ватман А1, маркер, стікери
Завдання, плакат, ручки
Телефон
Відео
Картки
Картки з ситуаціями
Телефон |
ВСТУПНА ЧАСТИНА
• повідомлення учасникам теми тренінгу;
• коротка інформація про організаторів тренінгу;
• знайомство. Вправа «Коло настрою». Учасники стоять у колі, тримаючись за руки, називають своє ім` я і «передають гарний настій», стискуючи долоню товариша.
• ознайомлення учасників із організаційними особливостями роботи на тренінгу (тренер повідомляє про тривалість тренінгу, перерви тощо);
• прийняття правил тренінгу. Правила записуються на листку фліпчарту і розташовуються на видному місці;
• збір очікувань: учасникам пропонують написати sms-очікування від уроку та приклеїти на зображення смартфону, яке є на фліпчарт
ОСНОВНА ЧАСТИНА
1.1.Вправа «Спілкування та шляхи передачі інформації»
Тренінгова група ділиться на 3 підгрупи. В кожної підгрупи своє завдання:
І – скласти пазл-визначення «Спілкування»
Спілкува́ння — це передача інформації від однієї людини до іншої при зустрічі або за допомогою засобів зв'язку.
ІІ – вибрати із запропонованих зображень побутової техніки ті, які є засобами спілкування.
ІІІ – записати на аркуші паперу способи передачі інформації.
1.2. Вправа-мотивація «Ви любите піцу?»
Учитель пропонує учням замовити у клас піцу, скориставшись візитною карткою пі церії.
2.1. Відеолекція «Правила спілкування по телефон https://www.youtube.com/watch?v=pGTM7JVDSAQу»
2.2. Вправа «Доповни речення»
КОЛИ ТЕЛЕФОНУЄТЕ СПОЧАТКУ ПОТРІБНО….
ЯКЩО ТЕЛЕФОНУЄТЕ НЕЗНАЙОМІЙ ЛЮДИНІ ПОТРІБНО ОБОВ`ЯЗКОВО НАЗВАТИ СВОЄ ….
ГОВОРИТИ ПО ТЕЛЕФОНУ ТРЕБА ЧІТКО І …
УВАЖНО СЛУХАЙТЕ СПІВРОЗМОВНИКА, НЕ …
ЗАЗВИЧАЙ ЗАКІНЧУЄ РОЗМОВУ ТОЙ, ХТО…
НЕ МОЖНА ТЕЛЕФОНУВАТИ ДО … ГОДИНИ ТА ПІСЛЯ …
ЯКЩО ПРИЙШОВ В КІНОТЕАТР, ТЕЛЕФОН ПОТРІБНО ….
КОЛИ РОЗМОВЛЯЄШ ПО ТЕЛЕФОНУ НЕ ВАРТО ВЖИВАТИ…
2.3. Вправа «Капелюх, що думає»
Ця вправа координує роботу правої та лівої півкуль і розвиває взаємодію тіла і інтелекту, допомагає зосередитися, а також краще слухати і говорити.
М'яко розправити і розтягнути однойменною рукою зовнішній край кожного вуха в напрямку вгору назовні від верхньої частини до мочки вуха п'ять разів, промасажувати ділянку за вухом у напрямку зверху донизу.
2.4. Вправа «Знайди вихід з ситуації»
Учні діляться на 4 групи. Їм пропонуються ситуації, а вони мають знайти з них вихід.
2.5. Вправа «Привітай з днем народження»
Учитель, готуючись до уроку, визначає в кого з педагогів чи друзів сьогодні день народження чи інша важлива подія. Учням пропонується привітати по телефону.
2.6. Вправа «Завжди-інколи-ніколи»
Учням пропонують визначитися з твердженням при допомозі кінезіологічних рухів. При відповіді «Завжди» - учень піднімає великий палець вгору, «інколи» - відводить великий палець вбік, «ніколи» - опускає великий палець донизу.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
• підведення підсумків тренінгу (учасники по колу висловлюють власну думку щодо власної роботи під час тренінгу);
• виправдання (або ні) очікувань від тренінгу
• подяка учасникам за участь у тренінгу