Урок "Трикутник. Розв'язування задач"

Про матеріал
Розробка конспекту уроку. Мета уроку формувати в учнів уміння вирішувати основні типи завдань на застосування визначення, властивостей трикутника. Поряд з традиційними методами використані методи технології критичного мислення для різних етапів уроку, в тому числі і для рефлексії
Перегляд файлу

Тема: Трикутник.  Рівнобедрений трикутник. Розв’язування  задач

Мета  уроку: виробляти в учнів уміння вирішувати основні типи завдань на застосування визначення, властивості рівнобедреного трикутника; розвивати математичну мову учнів, їхню пам'ять, вміння обґрунтовано робити висновки; розвивати вміння долати труднощі під час вирішення завдань; розвивати елементи творчої діяльності, якостей мислення – інтуїції, кмітливості, а також пізнавальний інтерес учнів; виховувати організованість, дисципліну, самостійність, уміння слухати товаришів.

Обладнання: креслярські інструменти, "чорний ящик" - загадка; кубик; презентація до уроку, квадрат (для знаходження кутів прямокутного трикутника), завдання експрес-контролю

Хід уроку

1. Організаційний етап.

Ось і пролунав дзвінок на урок – урок нових відкриттів та роздумів.Я рада вітати Вас. Нехай буде на цьому уроці всім нам світло, затишно та дуже легко. Я хочу побажати, щоб ви були сміливими, успішними, прогресивними. Пам'ятайте, ви найталановитіші учні

2. Мотиваційний етап. Тема, мета та завдання уроку

Вже кілька уроків ми вчимо з вами трикутники. Минулого уроці ми вивчили визначення та властивості рівнобедреного трикутника. Сьогодні ми продовжуємо працювати над цією темою. Завдання кожного з вас - розібратися в тому, як він освоїв цю тему, і якщо потрібно - доопрацювати те, що ще не виходить. Урок пройде під гаслом «Є в математиці щось, що викликає захоплення». (слайд 1)

Відкриваємо зошити, записуємо число, тему «Трикутник. Рівнобедрений трикутник. Вирішення задач". Подивіться на тему уроку, і спробуйте сформулювати, що сьогодні ми робитимемо на уроці? (Учні висловлюють свої припущення). І так, сьогодні на уроці, ми з вами повторимо відомі вам відомості про трикутник, розширимо знання про рівнобедрений трикутник, а також удосконалимо вміння вирішувати завдання. (слайд 2)

Перед вами коробка – загадка. Тут знаходиться щось, що має схожість із трикутником. Використовуючи мої підказки, ви повинні визначити, що в коробці.

1-а підказка.

Якщо не брати до уваги Велику Китайську стіну, то ця споруда - найбільша, коли-небудь споруджена людиною.

2-а підказка.

Вік споруди – приблизно 4500 років

3-тя підказка

Це єдине із семи стародавніх чудес світу, що дожило до нашого часу

4-та підказка

Ця постать – точний компас, її грані зорієнтовані чотирма боку світла.

5-та підказка.

Мандрівник, який відвідав Стародавній Єгипет, побачив це, вигукнув «гори каменю, на горах каміння»

6-а підказка

Гробниця єгипетського фараона

Відповідь: піраміда

А що ви ще знаєте про піраміду? ( відповіді учнів)

Арабський письменник 13 століття сказав: "Все у світі боїться часу, а час боїться пірамід".

 Найвідоміша піраміда Хіопса. Складається з 2300000 кам'яних блоків вагою 2 тонни кожен. Між блоками піраміди неможливо просунути навіть лезо.

А тепер ми перенесемося з Стародавнього Єгипту в Україну. Як ви вважаєте, чи є в Україні єгипетські піраміди? (Відповіді учнів). Щоб помилуватися пірамідами, не обов'язково летіти до Єгипту. В Україні є власні єгипетські піраміди, причому їхня поява пов'язана з Єгиптом, адже ті, хто їх побудував, були натхненні красою та традиціями країни. (слайд 3)

До речі, Україна рекордсмен за кількістю пірамід у Європі.

Давайте розглянемо піраміду. Зараз спробуємо знайти подібності та відмінності між двома геометричними фігурами: трикутником та даною пірамідою.

Трикутник

 Що спільного?

Піраміда

3 вершини

Кажна бічна грань -  трикутник

5 вершин

3 сторони

5 граней

Фігура на площині

Фігура   у просторі

 

3. Актуалізація опорних знань

-  Якщо ми з вами заговорили про рівнобедрений трикутник давайте пригадаємо, що ми знаємо про цю фігуру.

«Кластер»

-  Індивідуальна робота. (1 хв) Запишіть усі поняття, пов'язані з рівнобедреним трикутником.

- Робота у парах. Учні обговорюють, обмінюються інформацією.

-  Кожна група по черзі називають свої висловлювання, речення

4. Застосування знань та вмінь.

- Задачі за готовими малюнками

Для кожного малюнка назвіть, що таке АF?

Що ви можете сказати про кожний трикутник?

За малюнками з'ясуйте, чи правильно виконано обчислення

 

 

Заповніть  пропуски та складіть задачу

Нехай... сторона... трикутника хсм,  тоді... х+2. За умовою… трикутника 32см.    Отримуємо рівняння (х+2)+х+х=32

«Найди помилку»

Розв'яжіть задачу по готовому малюнку. Знайдіть кути 1, 2, 3

Хвилина релаксації

Встаньте.

 Повільно лівою рукою в повітрі намалюйте маленький, а потім великий трикутники.

Повільно правою рукою в повітрі намалюйте маленький, а потім великий трикутники.

Тепер намалюйте трикутник очима, а тепер тулубом.

Тепер намалюємо великі трикутники двома руками одночасно.

Практична робота. (для практичної роботи кожен учень отримує квадрат)

Побудуйте прямокутний рівнобедрений трикутник і знайдіть його кути.

( розглянути квадрат. Сума кутів 360°. Скласти його навпіл. Отримали два рівні трикутники. Що можна сказати про суму кутів трикутника? Значить у прямокутного рівнобедреного трикутника кути 90°, 45° і 45°).

Експрес - контроль (тести)

1. Бічна сторона рівнобедреного трикутника 8см, а основа – 7см. Знайдіть периметр

   а) 22см б) 23см в) 15см

2. Периметр рівностороннього трикутника 12см. Знайдіть сторону трикутника

    а) 36см б) 3см в) 4см

3. Яке число потрібно поставити замість *, щоб трикутник був рівнобедреним з основою АВ. Які кути при цьому будуть рівними.

4. У рівнобедреному трикутнику кут  А = 35 °. Чому дорівнює кут ВСК

 

                         В

 

 

        А                        С                   К                                                                              

Вправа «КУБИК БЛУМА» (учні по черзі підкидують кубик і відповідають на одне із запитань)

Назви, Чому , Поясни , Порівняй , Опиши , Придумай

5. Підсумок уроку.

«Сходи успіху»

6. Домашнє завдання.

 Повторити параграф 7-9, № 208, №213 (усно) №226 (додатково)

 

 

 

docx
До підручника
Геометрія.(підручник) 7 клас (Тадеєв В.О.)
Додано
29 березня 2023
Переглядів
1347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку