Календарно-тематичне планування
з геометрії
на 2022/2023 н.р.
7 клас
70 годин (2 години на тиждень)
Види контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Контрольні |
|
|
Тематичні |
|
|
.
Календарно-тематичне планування складено за навчальною програмою «Математика. 5-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів».
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Геометрія: Підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Г. П. Бевз, В. Г. Бевз, Н. Г. Владімірова. – К.: Вежа, 2007. – 208 с.: іл.
7 клас
ГЕОМЕТРІЯ
(70 год, 2 год на тиждень, резерв — 20 год)
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
|
Тема 1. ЕЛЕМЕНТАРНІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ ТА ЇХ ВЛАСТИВОСТІ (8 год) |
||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками; формулює: властивості: розміщення точок на прямій; вимірювання й відкладання відрізків і кутів; класифікує кути (гострі, прямі, тупі, розгорнуті); вимірює та обчислює: довжину відрізка, градусну міру кута, використовуючи властивості їх вимірювання; зображує і знаходить на малюнках геометричні фігури, вказані у змісті застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
Геометричні фігури.
Точка, пряма, відрізок, промінь, кут. Їх властивості.
Вимірювання відрізків і кутів. Бісектриса кута.
Відстань між двома точками |
|
Тема 2. ВЗАЄМНЕ РОЗМІЩЕННЯ ПРЯМИХ НА ПЛОЩИНІ (12 год) |
||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності: суміжні та вертикальні кути, паралельні та перпендикулярні прямі; пояснює: · що таке теорема, означення, ознака, наслідок, умова і вимога теореми, пряме і обернене твердження, доведення теореми; · суть доведення від супротивного; формулює: · · означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої; · · властивості: суміжних і вертикальних кутів; паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною; · · ознаки паралельності прямих вимірює та обчислює відстань від точки до прямої; зображує та знаходить на малюнках: паралельні й перпендикулярні прямі; перпендикуляр; кути, утворені при перетині двох прямих січною; обґрунтовує паралельність і перпендикулярність прямих; доводить: властивості суміжних і вертикальних кутів; паралельних прямих; перпендикулярних прямих; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
Суміжні та вертикальні кути, їх властивості. Паралельні та перпендикулярні прямі, їх властивості.
Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої. Кут між двома прямими, що перетинаються.
Кути, утворені при перетині двох прямих січною. Ознаки паралельності прямих.
Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною |
|
Тема 3. ТРИКУТНИКИ. ОЗНАКИ РІВНОСТІ ТРИКУТНИКІВ (22 год) |
||
Учень/учениця: наводить приклади: геометричних фігур, указаних у змісті; рівних фігур; пояснює, що таке рівні фігури; формулює: · · означення: зовнішнього кута трикутника; різних видів трикутників; бісектриси, висоти, медіани трикутника; · · властивості: рівнобедреного і прямокутного трикутників; · ознаки: рівності трикутників, рівнобедреного трикутника; класифікує трикутники за сторонами і за кутами; зображує та знаходить на малюнках: рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники та їх елементи; зовнішній кут трикутника; рівні трикутники; обґрунтовує: належність трикутника до певного виду; рівність трикутників; доводить: властивості й ознаки рівнобедреного трикутника; властивість кутів трикутника; властивість зовнішнього кута трикутника; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту |
Трикутник і його елементи. Висота, бісектриса і медіана трикутника.
Рівність геометричних фігур. Ознаки рівності трикутників.
Види трикутників.
Рівнобедрений трикутник, його властивості та ознаки.
Нерівність трикутника.
Сума кутів трикутника.
Зовнішній кут трикутника та його властивості.
Властивості прямокутних трикутників |
|
Тема 4. КОЛО І КРУГ (8 год) |
||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; формулює: · означення: кола, круга, їх елементів; дотичної до кола; серединного перпендикуляра до відрізка; кола, описаного навколо трикутника, і кола, вписаного в трикутник; · властивості: серединного перпендикуляра до відрізка; бісектриси кута; дотичної до кола; діаметра і хорди кола; серединних перпендикулярів до сторін трикутника; бісектрис кутів трикутника; зображує та знаходить на малюнках: коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник; коло, описане навколо трикутника; виконує циркулем і лінійкою задачі на побудову вказані у змісті; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
Коло. Круг.
Дотична до кола та її властивість.
Основні задачі на побудову:
Коло, описане навколо трикутника.
Коло, вписане в трикутник
|
|
Розв’язує задачі практичного змісту на: знаходження відстані до недоступної точки; встановлення рівновіддаленості об’єктів на поверхні Землі; використання жорсткості трикутника в будівництві тощо |
||
№ уроку |
Тема уроку
|
Дата
|
Примітки |
|||||||||||||
проведення |
скорегована |
|||||||||||||||
ПОВТОРЕННЯ ГЕОМЕТРИЧНОГО МАТЕРІАЛУ З КУРСУ МАТЕМАТИКИ 5 ТА 6 КЛАСІВ ( 4 год резерву) |
||||||||||||||||
1. |
Кут та його градусна міра. Види кутів. Геометричні фігури (трикутник, прямокутник, квадрат), їх периметри та площі. |
|
|
|
||||||||||||
2. |
Прямокутний паралелепіпед. Куб. Об’єм прямокутного паралелепіпеда і куба. |
|
|
|
||||||||||||
3. |
Коло. Довжина кола. Круг. |
|
|
|
||||||||||||
4. |
Діагностична контрольна робота. |
|
|
|
||||||||||||
Тема 1. ЕЛЕМЕНТАРНІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ ТА ЇХ ВЛАСТИВОСТІ 9 год (8 год передбачених програмою + 1 год резерву) |
||||||||||||||||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками; формулює: властивості: розміщення точок на прямій; вимірювання й відкладання відрізків і кутів; класифікує кути (гострі, прямі, тупі, розгорнуті); вимірює та обчислює: довжину відрізка, градусну міру кута, використовуючи властивості їх вимірювання; зображує і знаходить на малюнках геометричні фігури, вказані у змісті застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
||||||||||||||||
|
Геометричні фігури. Точка, пряма, промінь |
|
|
|
||||||||||||
|
Відрізок. Вимірювання відрізків. Відстань між двома точками |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Кут. Вимірювання кутів та відкладання. Бісектриса кута |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Узагальнення і систематизація знань. |
|
|
|
||||||||||||
|
Контрольна робота: «Елементарні геометричні фiгури та їх властивості». |
|
|
|
||||||||||||
|
Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||||
Тема 2. ВЗАЄМНЕ РОЗміщення ПРЯМИХ НА ПЛОЩИНІ (12 год) |
||||||||||||||||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності: суміжні та вертикальні кути, паралельні та перпендикулярні прямі; пояснює: · що таке теорема, означення, ознака, наслідок, умова і вимога теореми, пряме і обернене твердження, доведення теореми; · суть доведення від супротивного; формулює: · · означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої; · · властивості: суміжних і вертикальних кутів; паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною; · · ознаки паралельності прямих вимірює та обчислює відстань від точки до прямої; зображує та знаходить на малюнках: паралельні й перпендикулярні прямі; перпендикуляр; кути, утворені при перетині двох прямих січною; обґрунтовує паралельність і перпендикулярність прямих; доводить: властивості суміжних і вертикальних кутів; паралельних прямих; перпендикулярних прямих; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
||||||||||||||||
|
Аксіоми, теореми, означення |
|
|
|
||||||||||||
|
Суміжні кути, їх властивості |
|
|
|
||||||||||||
|
Вертикальні кути, їх властивості. Кут між двома прямими, що перетинаються |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Перпендикулярні прямі. Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Паралельні прямі, їх властивості. |
|
|
|
||||||||||||
|
Кути утворені при перетині двох прямих січною. Ознаки паралельності прямих |
|
|
|
||||||||||||
|
Властивості паралельних прямих. Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач. Узагальнення та систематизація. |
|
|
|
||||||||||||
|
Контрольна робота №2 за темою: «Взаємне розміщення прямих на площині» |
|
|
|
||||||||||||
|
Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
|
||||||||||||
Тема 3. ТРИКУТНИКИ. ОЗНАКИ РІВНОСТІ ТРИКУТНИКІВ (22 год) |
||||||||||||||||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; рівних фігур пояснює, що таке рівні фігури формулює:
класифікує трикутники за сторонами і за кутами зображує та знаходить на малюнках: рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники та їх елементи; зовнішній кут трикутника; рівні трикутники обґрунтовує: належність трикутника до певного виду; рівність трикутників доводить: властивості й ознаки рівнобедреного трикутника; властивості кутів трикутника; властивість зовнішнього кута трикутника застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту |
||||||||||||||||
|
Трикутник і його елементи. Види трикутників. Рівність геометричних фігур |
|
|
|
||||||||||||
|
Перша і друга ознаки рівності трикутників |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Рівнобедрений трикутник, його властивості та ознаки |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
||||||||||||
|
Висота, бісектриса і медіана трикутника |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач. Самостійна робота. |
|
|
|
||||||||||||
|
Третя ознака рівності трикутників |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Узагальнення і систематизація знань. |
|
|
|
||||||||||||
|
Контрольна робота: «Ознаки рівності трикутників». |
|
|
|
||||||||||||
|
Сума кутів трикутника |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Зовнішній кут трикутника та його властивості |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Прямокутний трикутник. Властивості прямокутних трикутників |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Нерівність трикутника |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
||||||||||||
|
Контрольна робота: «Кути трикутника. Властивості прямокутних трикутників» |
|
|
|
||||||||||||
|
Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
|
||||||||||||
Тема 4. КОЛО І КРУГ 12 годин. (8 годин за програмою + 4 год резерву) |
||||||||||||||||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; формулює: · означення: кола, круга, їх елементів; дотичної до кола; серединного перпендикуляра до відрізка; кола, описаного навколо трикутника, і кола, вписаного в трикутник; · властивості: серединного перпендикуляра до відрізка; бісектриси кута; дотичної до кола; діаметра і хорди кола; серединних перпендикулярів до сторін трикутника; бісектрис кутів трикутника; зображує та знаходить на малюнках: коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник; коло, описане навколо трикутника; виконує циркулем і лінійкою задачі на побудову вказані у змісті; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
||||||||||||||||
|
Коло. Круг |
|
|
|
||||||||||||
|
Дотична до кола та її властивість |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Коло, вписане в трикутник |
|
|
|
||||||||||||
|
Коло, описане навколо трикутника |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Основні задачі на побудову та їх розв’язання. |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
||||||||||||
|
Контрольна робота №6 за темою: «Коло і круг» |
|
|
|
||||||||||||
|
Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
|
||||||||||||
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (11 год резерву) |
||||||||||||||||
|
Взаємне розміщення прямих на площині |
|
|
|
||||||||||||
|
Ознаки рівності трикутників |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Рівнобедрений трикутник |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Властивості прямокутних трикутників |
|
|
|
||||||||||||
|
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||||
|
Коло. Круг |
|
|
|
||||||||||||
|
Основні задачі на побудову та їх розв’язання. |
|
|
|
||||||||||||
|
Підсумкова контрольна робота за рік |
|
|
|
||||||||||||
|
Підсумковий урок |
|
|
|
||||||||||||