Трудове навчання 6 клас
Розділ 1.Основи матеріалознавства та технології обробки.
Об’єкт проектної діяльності №4:брелок.
Основна технологія:технологія виготовлення виробів з бісеру. Додаткова технологія: технологія обробки деревинних матеріалів (ДВП,фанера,ДСП,дошка)
Тема. Бісероплетіння. Технологія обробки деревинних матеріалів. Особливості виготовлення виробів з бісеру та деревинних матеріалів.
Компетентності, що формуються.
Предметні: знання про технологію бісероплетіння, способи обробки деревинних матеріалів, уміння коментувати та висловлювати свою відповідь; розуміння складності і особливості процесу виготовлення виробу.
Ключові: спілкування державною мовою-уміння висловлюватися державною мовою власного судження; математична-уміння представляти текстову та цифрову інформацію; інформаційно-цифрова- уміння діяти за алгоритмом; соціальна та громадянська-утвердження права кожного на власну думку.
Емоційно-ціннісне ставлення: прагнення до самоосвіти.
Обладнання, матеріали та наочність: роздатковий матеріал (картки зі зашифрованими словами «стовбур», «фанера», «текстура», «пилорама», «плетіння», «розріз», «колода», «плита», «стружка»), зразки різних порід деревини, експериментальні зразки фанери і ДВП, верстак,презентації з теми про бісероплетіння, деревину.
Ключові поняття: фанера, ДВП, шпон,бісер,плетіння,різання
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати: у результаті цього уроку учні познайомляться з видами та призначенням бісеру,деревинними матеріалами, фанери та ДВП; навчаться розрізняти за текстурою породи деревини, вдосконалять навички роботи в групах, отримають досвід виконання практичних та лабораторних робіт.
Хід уроку
Перевірка зовнішнього вигляду учнів, призначення чергових, перевірка готовності учнів до уроку.
Що таке бісер? З якого матеріалу бісер?Які ви знаєте породи дерев? Що таке шпон? Назвіть вироби, виготовлені з бісеру,фанери та ДВП.
Групова робота з картками
Завдання: учні, працюючи в парі, повинні скласти слово, яке стосується теми уроку: «стовбур (ов-р-бу-ст)», «фанера(р-а-а-не-ф)», «текстура(с-ту-ек-ра-т)», «пилорама(ма-л-пи-ор-а)», «плетіння(ле-ня-п-ті-н)», «розріз(з-рі-з-ро)», «колода(а-од-ол-к)», «плита(и-п-та-л)», «стружка(ру-с-ка-т-ж)». Перевірка виконання завдання.
Учням демонструються зразки шпону, фанери, ДВП.
Проблемне питання
Як виготовляють ці матеріали?
Учні пропонують свої гіпотези, ідеї вирішення проблемного питання.
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й ЗАВДАНЬ УРОК.
Тема сьогоднішнього уроку «Бісероплетіння. Деревинні матеріали. Особливості виготовлення виробів з бісеру і деревинних матеріалів.
Сьогодні на уроці ви ознайомитесь з бісероплетінням, навчитеся відрізняти види деревних конструкційних матеріалів, що у подальшій роботі допоможе проектувати вироби. Після уроку ви зможете: розповісти про способи виготовлення виробів з бісеру,будову фанери та ДВП, технологію виготовлення фанери та ДВП, навчитеся визначати породи дерев за текстурою, будову дерева за трьома розрізами.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота в групах. Види деревних конструкційних матеріалів
Учитель. Усі деревні породи поділяють на дві групи: хвойні та листяні.
Робота в групах. Одна команда(ряд) — «хвойні», друга(ряд) — «листяні». Завдання кожної команди — по рядах на листочках написати по одному виду дерева які знаєте.
Орієнтовний перелік видів дерев: ялина, сосна, , кедр, модрина, ялиця ,піхта,дуб, бук, граб, вільха, липа,ясень
2. Робота з наочністю. Будова дерева, види пиломатеріалів.
1.Ознайомлення учнів з будовою дерева(плакат).
2.Ознайомлення з видами пиломатеріалів(плакат).
3.Відтвори будову дерева та види пиломатеріалів (гра проводиться по рядах,кожен учень записує на листочку лише одну відповідь)
3. Випереджувальне домашнє завдання.
Знайти та виписати визначення таких понять: «хлист», «трелювання», «колода», «розкряжування».
4. Міні-лекція. Поняття про виготовлення шпону, фанери, деревоволокнистих плит (Презентація «Технологія виготовлення шпону, фанери, ДВП» )
5. Лабораторно-практична робота «Ознайомлення з породами та текстурою деревних матеріалів»
Обладнання і матеріали: плакат,стенд «Породи дерев»,презентація «Деревина. Породи дерев»
Послідовність виконання роботи
1.Переглянути презентацію «Деревина. Породи дерев»
1. Розглянути зразки різних порід деревини, представлені на стенді майстерні.
2. Порівняти текстуру зразків порід деревини, зображених на стенді.
3. Визначити породу деревини за зразками. Заповнити таблицю за зразком.
№ зразка |
Група деревини |
Порода деревини |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6. Лабораторно-практична робота «Ознайомлення з видами деревних матеріалів»
Обладнання і матеріали: зразки деревних матеріалів фанера,ДВП,ДСП
Послідовність виконання
1.Ознайомитися зі зразками деревних матеріалів (фанера, ДВП,ДСП).
2.За зразками визначити назви і вид деревних матеріалів.
3.Визначити спосіб виготовлення.
4. Дані досліджень записати в зошит.
7. Підбиття підсумків практичної роботи:
- оцінювання результатів практичної роботи
- аналіз недоліків у результатах роботи
V. ПІДСУМКИ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VІ. ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ УЧНІВ, ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1.Підібрати заготовки з бісеру ,фанери і ДВП для майбутніх виробів.
2.Учні приводять у порядок робоче місце та одяг, з дозволу вчителя виходять із майстерні.