Трудове навчання 9 клас
Розділ І. Основи матеріалознавства та технології обробки.
Об’єкт проектної діяльності №2: обладнання зони відпочинку на вулиці, в школі, вдома.
Тема уроку: Конструювання виробу (органайзер). Виконання ескізів деталей
Мета уроку: навчальна - закріпити знання учнів з проектування виробу, навчитися виготовляти органайзер з використанням різних видів оздоблення;
розвиваюча- розвивати увагу, спостережливість, аналітичні здібності, естетичний смак, творче мислення; формувати комунікативні, соціальні компетентності, компетентності продуктивної творчої праці;
виховуюча- виховувати організованість у роботі та відповідальність за свої дії.
Тип уроку: комбінований
Наочність:підручник, зразки виробів, зразки матеріалів.
Міжпредметні зв’язки:основи здоров’я
Хід уроку
І. Організація учнів.
Перевірка присутності і їх готовності до уроку.
Створення ситуації успіху
«Деякі люди мріють про успіх, тим часом інші прокидаються і тяжко працюють за для нього»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Учитель. - Доброго дня мої талановиті учні! Я радий вітати Вас на уроці. Сьогодні ми почнемо створювати дуже корисну річ – органайзер. Настільний органайзер – незамінна річ для кожного, хто має справу з паперовою роботою. У цю категорію людей ставляться вчителі, офісні менеджери, лікарі і прості школярі. Звичайно, ринок нам сьогодні пропонує величезну кількість різних моделей органайзерів, і кожен з них заслуговує на увагу, але ж можна не витрачати гроші і зробити не менше практичний органайзер своїми руками.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:
Маючи необхідні знання та вміння, поєднавши свою творчість та потреби можна виготовляти прекрасні неповторні речі навіть зі «сміття». Спробуймо і ми виготовити цікаву та потрібну річ .
IV. Оголошення теми і мети уроку.
Мету та завдання учні визначають самостійно.
V. Вивчення нового матеріалу.
Перед початком роботи пропоную нам ознайомитись з призначенням та технічними вимогами до конструкції виробу.
/Міні-конспект/Призначення проектованого виробу
Визначити призначення виробу. Виріб призначений для зберігання олівців, ручок, гумок і іншого канцелярського приладдя.
Експлуатаційні показники застосування виробу (виду роботи) на практиці. Так як органайзер призначений для впорядкування робочого місця на письмовому столі і слугуватиме як частина інтер’єру він повинен займати не багато місця, бути зручним у використанні, мати добре оброблену поверхню, привабливий естетичний вигляд.
Вплив виробу на якість і ефективність реалізації ним експлуатаційних показників. Вирібкомпактний, стійкий проти перевертання, за рахунок природних матеріалів із яких виготовлено органайзер він має добрі екологічні і естетичні показники.
Вимоги до виробів (видівробіт) даного призначення. Основними вимогами є насамперед експлуатаційні характеристики :габаритні розміри , стійкість виробу, зручність у використанні. Виріб повинен відповідати естетичним, санітарно-гігієнічним вимогам,
Вимоги до конструкції виробу
Обґрунтування конструкції виробу з точки зору його призначення і експлуатаційних показників. Виріб повинен мати оптимальні габаритні розміри, привабливий зовнішній вигляд, бути зручним в користуванні.
Вибір відповідної конфігурації виробу. Досить важливо при виборі відповідної конфігурації виробу враховувати призначення. Органайзер не повинен займати багато місця на робочому столі– для даного виробу найбільше підходять зразки з квадратною, або круглою основою, що дають нормальну стійкість.
Вимоги до основних частин виробу. Елементи виробу повинні відповідати загальним характеристикам для даного типу виробів та мати надійні клеєві з’єднання, досить широке днище, щоб бути стійким до перевертання.
Вимоги до матеріалів
Техніко-економічні чинники, які визначають вимоги до матеріалів, придатних для виготовлення виробу. Виходячи із техніко-економічних чинників ми визначаємо декілька основних вимог, а саме: доступність матеріалів, її помірна ціна, також вони повинні бути абсолютно безпечними.
Санітарно-гігієнічні вимоги до виробу.Частини виробу повинні відповідати санітарно-гігієнічним вимогам, нормам техніки безпеки , а саме: не мати шкідливого випромінювання, хімічного забруднення, алергенних подразників.
Експлуатаційні вимоги до виробу. Виріб повинен мати захисне покриття з метою спрощення догляду,оптимальні габаритні розміри, бути зручним в користуванні, стійким до перевертання.
Вимоги до матеріалів для основних частин виробу.Матеріал з якого виготовляється виріб повинен бути доступним, мати помірну ціну і бути абсолютно безпечним.
Тепер переглянемо наявні зразки та проаналізуємо їхні характеристики.
А)
|
Б)
|
В)
|
Г)
|
Вимоги до конструкції |
Характеристика втілення вимог |
|||
Зразок А) |
Зразок Б) |
Зразок В) |
Зразок Г) |
|
1. кількість деталей у виробі |
16 |
11 |
5 |
8 |
2. Призначення деталей |
Зберігання канц. прил. |
Зберігання канц. прил. |
Зберігання канц. прил. |
Зберігання канц. прил. |
3. Матеріал деталей |
картон |
деревина |
фанера |
фанера |
4. Габаритні розміри виробу |
200х160х130 |
210х140х110 |
240х180х184 |
160х110х100 |
5. Складність конструкції деталей |
середня |
середня |
середня |
середня |
6. Надійність роботи у виробі |
висока |
висока |
висока |
висока |
7. Відповідність вимогам пропорційності форми і ліній (вимогам дизайну) |
добра |
середня |
добра |
добра |
8. Естетичний і оригінальний вигляд |
високий |
середній |
добрий |
добрий |
9. Технологічність виготовлення деталей |
добра |
добра |
добра |
добра |
10. Простота і надійність з’єднань деталей |
висока |
висока |
висока |
висока |
Практична робота учнів:
Завдання.Створення ескізу виробу.
Перевірка готовності учнів до роботи;
Перевірка дотримання учнями правил безпечної праці .
Поточний інструктаж з БЖД (вказую на типові помилки, які допускають учні під час виконання завдання).
Підбиття підсумків практичної роботи:
- аналіз недоліків у результатах роботи та шляхи їх усунення;
- оцінювання результатів практичної роботи.
Мотивація оцінок за урок: Оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв.
Завдання додому.Повторити правила безпечної роботи ручним столярним інструментом