III. Технологічний етап
Тема уроку: Виготовлення виробу
Мета: оволодіння знань учнями послідовної обробки виробу(міні-манекена); розвивати логічне мислення, пам’ять. Виховувати інтерес до предмета, відповідальне ставлення до навчання.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів.:
Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.
Дотримується прийомів роботи з інструментами, пристосуваннями та обладнанням. Визначає сфери застосування різних видів технологій.
Виготовляє виріб.
Хід уроку
І. Організація учнів
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Назвіть послідовність підготовки тканини до розкроювання?
Як визначити лицьовий та виворотній бік?
Для чого потрібно давати припуски?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти міні-манекен. У вас вже є підготовлені деталі крою.
Демонстрація готових манекенів різного способу виготовлення.
Звернути увагу учнів на організацію робочого місця: правильне розміщення інструментів і матеріалів забезпечує зручність під час роботи, скорочує витрати часу на виконання робіт, обов'язково слід дотримувати правил безпечної роботи.
Процеси волого-теплової обробки
Розпрасувати – операція, яку застосовують під час підготовки тканини до розкроювання, перед обробкою зім'ятих деталей, для невеликого декатирування тканини і для закріплення припусків швів (розпрасування бокових, плечових швів, швів рукавів і т.д.).
Запрасувати – спрямування обох зрізів на один бік та закріплення шва (при напускних і бокових швах, шви сукні, спідниці, рельєфів, кокеток і т.д.).
IV. Практична робота
Учитель пояснює учням, чим вони займатимуться під час практичної роботи та чого мають досягти, особисто демонструє прийоми пошиття виробу, звертає увагу на дотримання учнями правил безпечної праці під час роботи на швейній машині. Учні розпочинають самостійне виконання завдань, учитель забезпечує їх безперервну роботу, проводить поточне індивідуальне або групове інструктування. Після завершення приймає виконану роботу, оцінює її, звертає увагу на її якість, демонструє найкращі зразки.
V. Підсумки уроку.
Технологічна послідовність виготовлення міні-манекена.
|
Зметуємо деталі швом «голкою впедед», починаємо з плечових швів; Зшиваємо на швейній машині. |
|
|
Зметуємо бокові шви; зшиваємо |
|
|
Вивертаємо |
|
|
Наповнюємо синтепоном. |
|
|
Оформлюємо низ – з картону вирізали два овалу різних розмірів.
побільше, вставляємо всередину манекена - зашиваємо нитками. |
|
|
Швом «голкою вперед» стягуємо низ манекена. |
|
|
Овал меншого розміру обертаємо тканиною і закріплюємо її нитками. |
|
|
Пришиваємо потайним швом менший овал на дно манекена. |
|
|
Шпажкою проколоти дірку в центрі, витягли - намазати клеєм - вставити знову. Підставку задекупажувати в тон тканини. Приклеюємо шпажку до підставки. Оздоблюємо. |
|
Міні манекен з пап'є-маше
Взяти ляльку (відмінно підійде знаменита Барбі з видатними формами). |
|
Обмотати тіло ляльки харчовою плівкою в 1 шар від шиї до колін. Почати наносити на ляльку шматочки газети з клейстером. Клей для пап'є-маше готується з борошна або крохмалю. Ось один з простих способів приготування клейстеру: 1 склянка борошна змішати з 200 мл води; тоненькою цівкою додати ще 400 мл води, ретельно перемішуючи; довести масу до кипіння, постійно помішуючи, щоб не пригоріло. Після охолодження маса готова до роботи. Клейстер зберігається недовго, тому готуйте стільки клею, скільки потрібно для роботи. |
|
На тіло ляльки нанесіть мінімум 3 шари паперу. Залишити для застигання на добу. Останній шар проклеїти бинтом. |
|
Застиглий кокон розрізати, зняти з ляльки. |
|
Склеїти половинки за допомогою пап'є-маше. |
|
Рівно обрізати нижній край манекена і верх по шиї. Наповнювати його не потрібно, він досить жорсткий |
|
Овалами з картону, що підходять за розміром, закрити отвір внизу і вгорі тіла. Заклеїти край пап'є-маше.
|
|
Після застигання тіло можна зафарбувати, обтягнути трикотажем або залишити «як є». В роботі потрібно бути обережним, щоб кокон тіла мініатюри не пом'яти. Зробити підставку.
|
|
.