Урок трудового навчання. «Аплікація з використанням ниток. Застосування ниток. Послідовність дій під час виготовлення аплікації з ниток. Аплікація з ниток «Козак»

Про матеріал

Вчити дітей виконувати аплікацію з використанням ниток; дотримуватися послідовності дій під час аплікації з ниток :ознайомити учнів з періодом козаччини; дати елементарні знання про умови життя козаків, їхні риси характеру; розвивати творчу уяву, вміння фантазувати, слухати своїх товаришів, робити аналіз сказаного; формувати пізнавальний інтерес, естетичний смак ,громадянську компетентність; виховувати охайність, почуття гордості за історичне минуле нашого народу, шанобливе ставлення до запорізьких козаків.

Перегляд файлу

Урок трудового навчання. «Аплікація з використанням ниток. Застосування ниток.  Послідовність дій під час виготовлення аплікації з ниток. Аплікація з ниток «Козак»

Мета:  вчити дітей виконувати  аплікацію з використанням ниток; дотримуватися  послідовності дій під час аплікації з ниток :ознайомити учнів з періодом козаччини; дати елементарні знання про умови життя козаків, їхні риси характеру; розвивати творчу уяву, вміння фантазувати, слухати своїх товаришів, робити аналіз сказаного; формувати пізнавальний інтерес, естетичний смак ,громадянську компетентність; виховувати охайність, почуття гордості за історичне минуле нашого народу, шанобливе ставлення до запорізьких козаків.

Обладнання: Зображення козака, козацької їжі, одягу, зброї, картки до гри ; «Нагодуй козака», зразок, нитки червоного та чорного кольору, клей, ножиці, кольорові олівці.

                                                               Хід уроку

І. Організація класу.

Перевірка готовності до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Читання вірша.

Гей, козаче – козаченько,

Тай хоробре серденько,

Ой, міцні в нього руки –

Ворогам для науки!

 

Як козак засміється –

Ворог з остраху трясеться,

Як козак заспіває –

Вороги чимдуж тікають!

-Діти про кого йдеться в цьому вірші? Хто такі козаки?

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

-Сьогодні на уроці ми дізнаємося про життя та побут козаків та виготовимо аплікацію з ниток.

Розповідь вчителя.

14 жовтня — свято Покрови, День українського козацтва і День захисника України. На Запоріжжі була церква святої Покрови, і запорозькі козаки вважали святу Покрову своєю покровителькою. Як відомо людина нерозривно пов’язана з минулим свого народу, його історією. З кожним днем зростає інтерес багатьох людей до нашої історії. Знання свого родоводу, історичних та культурних надбань предків необхідні не лише для піднесення національної гідності, а й для використання кращих традицій у сучасному нашому житті. Ми можемо пишатися тим, що Україна ніколи не поневолювала інші народи, а вміло захищала себе від ворогів. Був час, коли всю нашу землю загарбали й поділили між собою сусідні держави. Нестерпно було жити українському народу в неволі. І почав він утікати в пониззя Дніпра, за пороги, де були дикі степи. Втікачі називали себе козаками, тобто вільними людьми. На островах, що лежали посеред бистрої Дніпрової води, вони заснували Запорозьку Січ.Козак - значить «вільний чоловік». Дуже важко жити самому по собі, до того ж в умовах поневоленої держави.Тому козаки об’єднувалися в курені ( загони), кожен курінь обирав собі отамана ( ватажка). Козаки суворо дотримувалися дисципліни, створили свій флот, що складався з легких і швидких човників (чайок) . Основним завданням козаків була боротьба з Туреччиною та кримськими татарами.

-Як ви думаєте якими рисами характеру мав володіти справжній козак?(Відповіді дітей)

Зараз ми детальніше дізнаємося про козацьку зброю, їжу та одяг. Та деякі цікавинки про життя козака.

А обрати потрібний розділ нам допоможе КУБ.(Вчитель крутить куб на гранях якого записані слова ідентичні із записами на дошці: КОЗАЦЬКИЙ ОДЯГ,КОЗАЦЬКА ЗБРОЯ, КОЗАЦЬКА   ЇЖА, ЦІКАВО ЗНАТИ. Починаємо з розділу який випав перший.

Козацький одяг ­–розгляд ілюстрацій. У мирний час запорожці одягались доволі багато. Сорочка з шовковими застіжками, шаровари, червоні чоботи. Поверх сорочки одягали кафтан, який міг бути шовковим, парчевим або суконним. Кафтан підперезували шовковим пасом — широким шовковим поясом, перетканим на кожну четвертину золотими або срібними нитками. Поверх кафтана накидали свиту, завжди суконну з розрізаними рукавами, які, як правило, защіпались один на другий і закладались ззаду під кобеняк, який вдягали під час дощу або негоди. На голові запорожці носили брилі або гострокінечну хутряну шапку.

Козацька зброя. Щоб  дізнатися назву зброї розшифруйте надпис на дошці.(Показ ілюстрацій)

 3  4  2  5   1 2  6   4  5 1  3 6 1 7  2 3  5  4

блаяш           атмагар       лпьісот

Козацька їжа. Робота в групах. Гра «Нагодуй козака»

Діти діляться на чотири групи. Кожна група отримує рецепт страви та горщик .Із зображень продуктів потрібно вибрати ті які є в рецепті і розмістити цей продукт на горщику. Якщо всі інгредієнти правильні група впоралась із завданням .Вчитель демонструє зображення страви.

Цікаво знати. Тут ви дізнаєтеся на якому транспорті пересувалися козаки.(Коні та чайки).

Фізкультхвилинка.

А зараз ми з вами прикрасимо з допомогою ниток шаровари, вуса та оселедець нашому козаку.

Демонстрація зразка. Послідовність виконання роботи.

Інструктаж вчителя.

Практична робота учнів. Діти   починають  працювати.   Учитель  надає  допомогу  учням,  діти допомагають одне одному.

IV.   ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ.

 Підсумок уроку.

-Чи все вдалося? Що найбільше сподобалося?

Діти як ви розумієте вислів «Козацькому роду нема переводу».(Відповіді дітей).

Так,справді ми нащадки козаків і повинні так само як і вони любити та шанувати рідну Україну.Та жити по законах совісті і честі.

 

docx
Додано
13 січня 2019
Переглядів
1806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку