2 клас. Трудове навчання Тема. Орнамент. Види орнаменту. Декоративно-ужиткове мис¬тецтво. Послідовність дій під час виготовлення орнаментів. Практична робота: виготовлення орнамент

Про матеріал
Мета уроку Ознайомити учнів з декоративно-ужитковим мистецтвом, видами орнаменту. Розкрити поняття «орнамент», послідовність дій під час виготовлення орнаментів. Удосконалювати навички роботи з папером. Навчити виготовляти орнамент на прямокутній основі. Долучати дітей до мистецьких традицій свого народу. Розвивати творчі здібності, спостережливість. Виховувати повагу до традицій і звичаїв українського народу.
Перегляд файлу

2 клас. Трудове навчання

Тема. Орнамент. Види орнаменту. Декоративно-ужиткове мис­тецтво. Послідовність дій під час виготовлення орнаментів. Практична робота: виготовлення орнаментів у смужці («Рушник»).

Мета уроку Ознайомити учнів з декоративно-ужитковим мистецтвом, видами орнаменту. Розкрити поняття «орнамент», послідовність дій під час виготовлення орнаментів. Удосконалювати навички роботи з папером. Навчити виготовляти орнамент на прямокутній основі. Долучати дітей до мистецьких традицій свого народу. Розвивати творчі здібності, спостережливість. Виховувати повагу до традицій і звичаїв українського народу.

Тип уроку. Комбінований урок

Обладнання: Зразки орнаментів; шаблони геометричних фігур; клей; ножиці; опорні таблиці.

Хід уроку:

І. Організація класу. Перевірка готовності учнів до уроку. 

Доброго ранку, доброго дня, -

вітаєте ви і вітаю вас я.

Хай плещуть долоньки,

хай тупають ніжки,

працюють голівки і сяють усмішки.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Діти до нас на урок завітав хлопчик– барвінок. Він з собою приніс різні предмети. Давайте їх розглянемо і скажемо, де ви могли бачити подібні предмети. (Учитель демонструє малюнки).

Результат пошуку зображень за запитом "різні види орнаменту"Результат пошуку зображень за запитом "посуд з орнаментом"Результат пошуку зображень за запитом "вироби з орнаментом"

Пов’язане зображенняПов’язане зображення

 

  •  Чим ці предмети відрізняються від тих, якими ми звикли користуватися в побуті?

        Сьогодні ми з вами дізнаємося, що називається декоративно - ужитковим мистецтвом і навчимося  робити орнамент.

ІІІ. Вивчення матеріалу уроку.

1. Розповідь вчителя з використанням відеопрезентації.

1. Словникова робота . Декоративно-ужиткове мистецтво - це вид народної творчості. Мальовничий глечик, ошатна писанка, вишитий рушник, національний одяг, тарель, скринька та багато інших виробів є декоративними, тобто вони прикрашають наше життя. Слово «декорувати» – означає прикрашати речі. Слово «ужиткове» – що цими речами можна користуватися в побуті.

- Які предмети декоративно-ужиткового мистецтва є у вас вдома?  З чого вони виготовлені? Що на них зображено ?

     Головне завдання декоративно-ужиткового мистецтва – прикрасити речі і побут людини. Здавна люди навчились прикрашати одяг, посуд, килими візерунками та орнаментами.

2. Орнамент – це прикраса, візерунок, побудований на ритмічному чергуванні геометричних елементів або стилізованих рослин і тварин. Орнаменти використовують для оздоблення національного одягу, їх можна побачити у вишивках на рушниках, розписах, різьбленні. Особливо яскраві орнаменти писанок.             Декоративні візерунки з давніх-давен мали важливе значення для слов’ян. Люди вірили, що вони оберігають від лиха, допомагають в побуті та праці.

Результат пошуку зображень за запитом "різні види орнаменту"Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота з підручником, ст. 58. Опрацювання матеріалу підручника.
  • З якими видами орнаменту ви познайомилися ?

Результат пошуку зображень за запитом "трудове 2 клас орнамент"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Аналіз зразка виробу.

Одним із найдавніших зразків орнаментальної композиції є український рушник (Зразки рушників)

Український рушник – це символ культурної спадщини нашого народу. Рушни-ками українці прикрашали селянські хати, пов’язували на весіллях старостів, зустрічали гостей, а також ними витирають руки, обличчя.

      З давніх давен повелося, що рушники вишивали червоними і чорними нитками, бо червоний колір – це символ кохання, сонця, життя. А чорний – символ землі родючої. Орнаменти на рушниках складаються з різноманітних елементів.

Ось такий рушник з орнаментом ви навчитеся виготовляти на уроці

       Яку форму має рушничок? — Яким орнаментом він оздоблений? — Які фігури використано для складання орнаменту? — З якого матеріалу виготовлено основу ? — Який матеріал використано для аплікації? — Якого кольору папір використано для створення орнаменту?

3. Правила техніки безпеки та гігієни праці. Гра «Продовж речення».

  • Ножиці, олівець зручно брати, якщо їх покласти … (справа)
  • Передавати ножиці можна лише … (закритими, кільцями вперед)
  • Папір найзручніше брати … (якщо його покласти зліва)
  • Не можна класти пальці лівої руки на лінії … (різання)
  • Клей слід відкривати , коли … (починаєте роботу)
  • Стежити, щоб клей не потрапив … (до очей, рота)
    1. Технологія виготовлення виробу.

1)  На столі у вас лежать аркущі   паперу (це полотно рушника).

2)  На смужках кольорового паперу  є у вас лінії . По них потрібно розрізати смужки на квадрати.

3)  Частинку квадратів розрізати на трикутники

4)   Вирізати кружечки, частину кружечків розрізати на півкруги.

5)  З геометричних фігур  викласти орнамент та приклеїти.

6)  Повторити рапорт орнаменту кілька разів.

ІV. Самостійна робота учнів.

VІ. Фізкультхвилинка.

І.  Виставка дитячих робіт.

ІІ.  Підсумок уроку.

  • Що ви навчились робити на уроці?  З якими видами орнаменту ви познайомилися ? 
  • Коли і для чого використовують українці вишиті рушники?

 

docx
Додано
24 січня 2019
Переглядів
5411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку