Урок "Декоративно-ужиткове мистецтво. Орнамент. Виготовлення аплікації «Килим –літак».

Про матеріал
Уроку трудового навчання для другого класу за програмою 2016 року. Урок на тему Декоративно-ужиткове мистецтво. Орнамент. Виготовлення аплікації «Килим –літак». також на цьому сайті можете знайти презентацію до цього урооку.
Перегляд файлу

 2 клас. Трудове навчання

Тема : Декоративно-ужиткове мис­тецтво. Орнамент. Виготовлення аплікації «Килим –літак».

Мета: розшири загальне уявлення учнів про декоративно-ужиткове мистецтво як вид художньої діяльності людини; продовжувати ознайомлення школярів із традиціями української культури, зокрема килимарство; сприяти вдосконаленню учнівських навичок роботи з кольоровим папером, розвитку вмінь виконувати орнамент на прямокутній основі; закріплювати вміння дотримувати правил безпеки під час роботи з клеєм на ножицями;  розвивати спо­стережливість, уяву, фантазію; виховувати почуття красивого, охайність, культуру праці.

Обладнання . Демонстраційний матеріал: зразки виробів, оздо­блених орнаментами, мультфільм «Кріт та килим-літак», презентація до уроку(шукайте на цьому ж сайті).

Для індивідуального ко­ристування: кольоровий папір, олівець, лінійка, ножиці, клей ПВА, серветки.

Тип уроку: урок удосконалення знань та практичних навичок.

Хід уроку

І. Вступна частина(слайд 1)

    1. Привітання

    2.Перевірка готовності до уроку. Упорядкування робочих місць. (слайд 2)

- Для сьогоднішнього уроку вам потрібно приготувати кольоровий папір, олівець, лінійка, ножиці, клей ПВА, серветки.  

    3. Мотивація навчальної діяльності.

         1) Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати декоративно-ужиткове мистецтво. Працювати ми будемо в парах. Будемо роботи аплікацію …. Одного із казкових видів пресування. Для того, щоб дізнатися назву цього транспорту, вам потрібно відгадати загадку.

Це не лайнер, не ракета,

Старовинна дивна штучка.

Сів, летиш довкіл планети

Чудесам й казкам назустріч.

                                                                                                                (Килим-літак) (слайд 3)

kisspng-magic-carpet-blanket-table-magic-carpet-5a7875a55a40e8.8233558615178438773697.jpg

II. Основна частина

  1. Актуалізація опорних знань

 Що таке аплікація? 

— Які види аплікації ви знаєте? 

— Який матеріал можна використати для аплікації?

  1. Ознайомлення з традиціями килимарства в Україні.
  1. Перегляд слайдів «Килими України» (слайд 4,5)

Коментар до слайдів

Перші відомості про виготовлення і використання килимів у домашньому побуті дають нам літописні джерела X — XI століть. Килимовими тканинами прикрашали стіни, вкривали підлогу, столи, лави, скрині. Використовували їх також в обрядах поховання. Термін «килим» вперше зустрічається у XVII ст. Так називали тип безворсого двобічного тканого виробу переважно вузької і видовженої форми, оздобленого геометричним орнаментом. Згодом всі килимові вироби, як з рослинним, так і з геометричним малюнком, стали називати килимами. Залежно від призначення килими мали назви : настільні, запільні, ліжники, налавники, весільні тощо. У різних регіонах України килими мають свої особливості щодо композиційних прийомів, кольорового вирішення і навіть техніки виконання.

  1. Перегляд уривку з мультфільму «Кріт та килим» (слайд 6) (https://www.youtube.com/watch?v=HDYbGcpOAxA#)
  • Зараз ми з вами подивимося фрагмент мультфільму, а вам потрібно звернути увагу на те, що робив Кріт з килимом.
  1. Обговорення переглянутого
  • Що робив кріт з килимом на початку?
  • Навіщо килими чистили та мили?
  • Що зробив Кріт з чистим килимом?
  • З чого  саме складався візерунок?
  • А ви доглядаєте за килимом в своїй кімнаті?
  1. Інструктаж (слайди 7-11)
  • Сьогодні я пропоную вам попрацювати в парах і виготовити схожий на цей килим(демонструю килим). А щоб дізнатися хто з ким буде в парі. Ви по черзі витягнете малюнки і в кого співпаде малюнок той з ним буде в парі.
  • Колір ви можете вибрати будь-який, але добирати кольоровий папір для орнаменту слід іншого кольору та тону.
  • Щоб зроби смужки по краям, вам потрібно порізати ножицями приблизно на однакові смужечки.
  • Щоб виготовити  деталі для орнаменту, я заготувала вам ось такі заготовки. Ви обводите їх і вирізаєте, стільки скільки вам потрібно.
  • Розкладати деталі орнаменту можна в довільній формі.
  • Приклеювати одразу не можна деталі орнаменту. Спочатку розложіть їх по килимку, подивіться чи все виглядає гарно, а потім уже приклеюйте.

Фізкультхвилинка (слайд 14)

  1. Повторення правил безпеки під час роботи з клеєм і ножицями (слайд 15)

Правила користування ножицями

1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.

2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.

3) Не тримай ножиці вістрями догори.

4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

Правила користування клеєм

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити

  1. Практична робота учнів(слайд 16)

III. Заключна частина

  1. Виставка робіт учнів(слайд 17)

Гра «Реклама»

  • Із виготовлених робіт створіть виставку. Прорекламуйте свій вибір!
  1. Рефлексія
  • Що робили ми на сьогоднішньому уроці?
  • Що вам найбільше сподобалось?
  • Чи цікаво вам було створювати аплікацію в парі?

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Петрова Алла Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 січня 2019
Переглядів
3046
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку