Тема уроку: Пришивання деталей аплікації до основи виробу. Використання петельного шва для пришивання деталей аплікації до основи виробу.
Мета уроку:
• забезпечити засвоєння учнями знань про прийоми виконання шва «петельний», його графічне зображення та застосування; формувати уміння виконувати ручні шви та застосовувати їх для з'єднання деталей аплікації з основою;
• розвивати увагу, спостережливість, аналітичні здібності, естетичний смак, творче мислення; формувати комунікативні, соціальні компетентності, компетентності продуктивної праці;
• виховувати акуратність і старанність під час виконання вишивальних робіт.
Тип уроку: комбінований
Форма проведення: урок – творча лабораторія
Тема уроку: Пришивання деталей аплікації до основи виробу. Використання петельного шва для пришивання деталей аплікації до основи виробу.
Мета уроку:
Тип уроку: комбінований
Форма проведення: урок – творча лабораторія
Обладнання: підручник трудове навчання 5 клас, І. Ю. Ходзицька, Н. М.Павич,О. В. Горобець, О. І. Безносюк, комп’ютер, презентація, зразок виробу, інструкційна карта, тканина для основи аплікації з перенесеним малюнком, деталі аплікації, голка, нитки, ножиці, гольник, наперсток.
Хід уроку
Якщо ви хочете, щоб життя посміхалося вам, подаруйте йому спочатку свій гарний настрій.
Б. Спіноза
Посмішка – складова майбутнього успіху! Посміхніться один одному і гарний настрій та успіх стануть супутниками нашого уроку!
Слайд 1.
Бесіда – повторення
Слайд 2
Робота з картками (Додаток 2)
Бесіда.
Отже, якщо ми швачки і кравці, то й будемо шити виріб із аплікацією з тканини, а що нам потрібно для цього, ви дізнаєтесь, відгадавши наступні загадки.
Евристична бесіда.
Доповнюючи відповіді учнів, учитель повідомляє про те, що дійсно, будь який виріб можна виготовляти власноруч. Потрібно тільки бажання і терпіння.
Важливу роль у житті відіграє рукоділля, яке розвиває художній смак і вміння, виховує терпіння та привчає до охайності, збагачує внутрішній світ і приносить задоволення від виконаної роботи. А для того, щоб і до вас прийшло відчуття задоволення, потрібно якнайкраще виконувати наступне завдання, а саме: прикріпити деталі до основи постійним швом.
Сьогодні на уроці ми ознайомимося з використанням петельного шва при виготовленні аплікацій для закріплення деталей на тканині.
Оголошення теми уроку(запис теми на дошці). (Слайд 3)
Завдання уроку: (Слайд 4)
Вправа «Очікування»
Чому б ви хотіли сьогодні навчитися на уроці?
Учитель. Для того, щоб закріпити малюнок аплікації на основі виробу необхідно оволодіти технологією виконання ручних швів. Найпоширенішим швом для виготовлення аплікації ручним способом є петельний шов. Який це різновид шва та особливості його виконання ми с Вами спробуємо з’ясувати провівши міні дослідження .
Вправа «Міні дослідження «Види ручних швів. Петельний шов.» робота з інструкційною картою. (Слайд 9, інструкційна карта № 1, додаток 3).
Подивись у вікно, знайди найвіддаленішу точку і затримай на ній погляд протягом 1 хв.
Вправа «Чапля» - для м’язів ніг, координації рівноваги. Стоячи на правій нозі, зігнути ліву в коліні, руки в сторони. Постояти. Те саме проробити на лівій нозі.
Землі нашій уклоніться
За щасливий день вчорашній.
Всі до сонця потягніться,
Вліво, вправо нахиліться,
Веретенцем покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.
Пришивання деталей аплікації до основи виробу. (Інструкційна карта № 2, додаток 4)
Перед роботою нам обов’язково треба повторити правила техніки безпеки при роботі з ножицями, голкою.
Вправа «Мікрофон».
Правила безпечної праці.
Під час роботи з ножицями
Під час роботи з голками
1. Зберігати голки, шпильки слід у спеціальному місці – гольниці.
2. Заборонено шити тупою та іржавою голкою.
3. Шити треба з наперстком.
4. Заборонено вколювати голки в одяг.
5. Прикріпляти викрійки до тканини слід гострими кінцями шпильок у напрямку від робітника.
6. Зіпсовані голки та булавки треба скласти в спеціальну коробочку.
Вступний інструктаж.
Показ прийомів роботи учителем.
Самостійне виконання практичної роботи.
Поточний інструктаж.
Контроль якості виконуваних робіт.
Заключний інструктаж.
Короткий аналіз виконаної роботи.
Використання метода «Акваріум».
Мікрогрупа учнів, які перебувають в центрі класу, обговорює доцільність використання петельного шва, технологію виконання петельного шва, після обговорення викладає результат, а решта груп слухає, не втручаючись. Після цього групи зовнішнього кола обговорюють виступ групи ,чи згідні учні з думками групи, чи було рішення групи достатньо аргументованим, доведеним, який з аргументів був найпереконливішим.
Заключне слово вчителя.
Петельним швом обробляють зрізи в аплікаціях, прикріпляють деталі аплікації до основної тканини. Переплетення петель має розташовуватися по контуру візерунка. Після пришивання деталей петельним швом необхідно видалити зметувальні стібки.
Повторити послідовність виконання петельного шва с. 67 – 68.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТА (Додаток 1)
Послідовність виготовлення картини з аплікацією
№ з/п |
Послідовність виконання операцій |
Поопераційні зображення |
Інструменти, пристосування та матеріали |
1 |
Розробити ескіз аплікації |
|
Папір, олівець |
2 |
Вирізати деталі аплікації та перевірити їх співпадання з малюнком |
|
Ножиці |
3 |
Приколоти деталі до основи |
|
Шпильки, голка |
4 |
Приметати до основи швом «уперед голкою», видалити шпильки |
|
Шпильки, голка |
5 |
Пришити деталі аплікації петельним швом. Видалити приметувальні стібки |
|
Голка, наперсток, ножиці |
6 |
Припрасувати аплікацію з виворітного боку |
|
Прасувальна дошка, праска |
7 |
Оформити аплікацію в рамку |
|
Рамка |
Додаток 2.
КАРТКА 1
а) справа на ліво;
б) зліва на право;
в) зверху вниз.
2. Під час роботи світло має падати:
а) справа на ліво;
б) зліва на право;
в) зверху вниз.
3. При виконанні шва «уперед голкою» усі стібки робити:
а) однакової довжини;
б) різної довжини.
Картка 2
а) контрастного кольору;
б) любого кольору.
2. Ножиці слід передавати:
а) тримаючи за зімкнуті кільця;
б) тримаючи за зімкнуті леза;
в) будь – яким способом.
3. У шві «уперед голкою» проміжки між стібками мають бути:
а)однакові;
б) різні.
Додаток 3
Інструкційна карта
Технологія виконання петельного шва
Додаток 4
Практична робота
Пришивання деталей аплікації до основи виробу
Інструменти та матеріали: тканина для основи аплікації з перенесеним малюнком, деталі аплікації, голка, нитки, ножиці, гольник, наперсток.
Послідовність виконання роботи