16 березня о 18:00Вебінар: Соціалізація учнівства засобами топонімічних досліджень у позаурочній діяльності

Урок трудового навчання. "Виготовлення новорічних витинанок " Янголятко", "Сніжинки".

Про матеріал
Ознайомити учнів з історією виникнення та технікою виготовлення витинанок. Сприяти розвитку уяви, фантазії. розвивати практичні навички та вміння молодших школярів.
Перегляд файлу

 

Трудове навчання

Тема: Виготовлення новорічних витинанок «Янголятко», «Сніжинки».

Мета: Ознайомити учнів з історією появи витинанки на території України, способом виготовлення; закріплювати вміння виготовляти витинанки, вдосконалювати конструкторські навички роботи з папером; розвивати фантазію, уяву. Виховувати інтерес до народних видів творчості, охайність під час роботи; любов і шану до звичаїв  українського народу.

Предмет: Трудове навчання

Обладнання: зразки витинанок, білі серветки, папір, ножиці.

Фрагмент уроку: ознайомлення з новим матеріалом.

 

 

Хід уроку

І. Організація класу.

*Створення позитивного емоційного настрою.

Вправа «Я бажаю…»

* Упорядкування робочих місць.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. «Мікрофон».

- Яка пора року настала?

    - Назвіть ознаки зими. (Сніг, мороз, холод, ялинка.)

    -  А яких зимових свят найбільше чекають діти? (День Святого Миколая, Новий рік, Різдво.)

     2. Робота в групі.

-  Розкажіть, що ви знаєте про ці свята?

-  Чи приємно отримувати подарунки?

-  А чи хотіли б і ви подарувати на ці свята своїм рідним подарунки?

- Що б ви хотіли подарувати своїм рідним? Чому?

- На Сьогоднішньому уроці ми будемо робити витинанки.

2. Відгадування загадки.

З хмаринки всі ми вилітаємо

І в танку легкім кружляємо.

Білим все стає довкола,

Білий ліс і біле поле.

Ми холодні, мов льодинки,

Називають нас… (сніжинки)

 

  1. Вірш

Чемні діти добре знають, -

Що даремно Миколая не чекають.

        За хорошу поведінку

Принесе він їм торбинку.

А в торбинці тій чарунки –

Всі чарівні подарунки.

-А хто допомагає розносити подарунки всім дітям?  (Янголята.)

  • От ми і зробимо витинанки – янгола і сніжинок.

ІV. Ознайомлення з новим матеріалом.

  1. Постановка проблемного запитання.
  • Діти, як на вашу думку, що означає слово «витинанка»?

(обговорення в групі, з подальшим колективним обговоренням). 

  1. Розповідь вчителя про витинанку.

Витинанки – орнаментальні й фігурні прикраси житла, ажурно витяті ножицями з білого або кольорового паперу. Від назви техніки виготовлення походить і термін.

Ажурні візерунки зі шкіри і тканини як прикраси одягу побутували на всій території України. Вони набули масового поширення у гуцулів. На плечах і передніх полах гуцульських кожухів із сап’янових витинанок укладені візерунки різних форм.

  Перші паперові прикраси , які можна вважати аналогами традиційних витинанок Україні , виникли в Китаї після винаходу і розповсюдження там паперу. Напередодні свята жінки наклеювали на вікна своїх будинків графічно чіткі паперові «чуанхуан»  ( віконні візерунки), які виготовляли заздалегідь, узимку. Це були зображення божеств, героїв народних легенд, квітів, винограду, метеликів, риб.

У 13 столітті паперові  прикраси з’явилися в Персії, а 15 ст. через Туреччину потрапили до Європи. У 18 – 19 ст. вони поширились у Франції, Португалії, Данії, Польщі, Литві, Росії, Білорусі та інших країнах.

За технологічними та художніми особливостями витинанки поділяються на ажурні ( зображення міститься у прорізах) і силуетні ( зображення виступає силуетом), одинарні , виготовлені з одного аркуша паперу, і складні ( аплікаційні) -  кількох аркушів паперу.

У середині 19 ст. по українських селах з’явилися народні паперові прикраси, якими селяни оздоблювали хати.

У кінці  1960 – х років на початку 1970 – х рр.. художнє витинання почали успішно застосовувати для оформлення книг, журналів, вітальних листівок.

Мотиви витинанок :

  • Геометричні елементи та фігури;
  • Рослинні форми;
  • Тварини та птахи;
  • Людські постаті.

 

V. Демонстрація та аналіз зразка.

1. Інструктаж учителя.      (Підручник с. 56)

- До Нового року ялинки, приміщення прикрашають вирізаними сніжинками. Вони мають визначену форму – шість ліній, на яких розташований візерунок. 

2. Розгляд зразків сніжинок, що демонструються на дошці.

3. Розгляд зразка витинанки « Янгол» з поясненням учителя.

VІ. Практична робота учнів.

  1. Повторення правил із техніки безпеки.
  2. Планування наступних трудових дій учнями (робота в парі).

Фізкультхвилинка

VІІ. Продовження самостійної роботи.

VІІІ. Виставка та оцінювання робіт.

  1. Аналіз робіт.
  2. Оцінювання робіт.

ІХ. Підсумок уроку.

  • Чого навчилися сьогодні на уроці?

Малює баба – холодуся

Картини дивні на вікні.

Я теж зумію, як навчуся,

Бо дуже хочеться мені.

  • Спробуйте вдома самостійно намалювати чарівні візерунки і зробити свої власні витинанки сніжинок і янгола. Бажаю успіхів!

 

doc
Додав(-ла)
Панченко Ірина
До підручника
Трудове навчання 3 клас (Веремійчик І. М., Тименко В. П.)
Додано
3 січня
Переглядів
230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку