Арт – корекція, як засіб розвитку дрібної моторики рук учнів третіх класів з особливими потребами

Про матеріал
Актуальність проблеми обумовлена необхідністю розвитку дрібної моторики рук, емоційної сфери дітей з особливими потребами та поліпшення психічного і фізичного розвитку як основних складових здоров'я дитини. Описані методи і прийоми використані в роботі з дітьми під час занять корекції розвитку відповідно «Програми з корекційно – розвивальної роботи для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх закладів для дітей із порушенням опорно – рухового апарату» (Корекція розвитку. Арт – корекція 3 –ій клас). Зміст матеріалу представлений за розділами: Програма з арт – терапії для дітей; кардмейкінг мистецтво створення листівок (торцювання, колаж, айріс – фолдінг); навчальний матеріал; додаток (зразки робіт; дитячі роботи). Методичні рекомендації «Арт – корекція, як засіб розвитку дрібної моторики рук учнів третіх класів з обмеженими можливостями» рекомендовано для вчителів та вихователів, які працюють з дітьми, що потребують педагогічної корекції.
Перегляд файлу

 

Анотація

Корекція розвитку. Арт – корекція,  як засіб розвитку дрібної  моторики рук    учнів третіх  класів з особливими потребами

/Методичні рекомендації,  м. Ковель, 2020р./

 

 

Упорядник:

Пахолюк Валентина Тимофіївна  -   вихователь

                                                НВК «ДНЗ №7 – ЗОШ»

                                                педагогічний  стаж роботи 49 років

                                                спеціаліст  вищої  категорії, вихователь - методист

 

Рецензент: 

Чубата Віра Созонівна     -   завідувач НВК «ДНЗ №7 – ЗОШ»

 

Актуальність проблеми обумовлена необхідністю розвитку дрібної моторики рук,  емоційної    сфери дітей з особливими потребами та поліпшення психічного і фізичного розвитку як основних складових здоров'я дитини.

      Описані методи і прийоми використані в роботі з дітьми під час занять   корекції розвитку відповідно  «Програми з корекційно – розвивальної роботи для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх закладів для дітей із порушенням опорно – рухового апарату» (Корекція розвитку. Арт    корекція 

3 –ій клас). Зміст матеріалу представлений за розділами:  Програма з арт – терапії для дітей; кардмейкінг мистецтво створення листівок (торцювання, колаж, айріс – фолдінг); навчальний матеріал; додаток (зразки робіт; дитячі роботи).

Методичні рекомендації «Арт – корекція,  як засіб розвитку дрібної  моторики рук  учнів третіх класів з обмеженими можливостями» рекомендовано для вчителів та вихователів, які працюють з дітьми, що потребують педагогічної  корекції.

 

Матеріали схвалено педагогічною радою НВК «ДНЗ №7 –ЗОШ»

м. Ковеля

протокол №              від

 

Завідувач                                                                                        В.С.Чубата

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)

комбінованого типу №7 – загально освітня школа

(І ступеня)

 

 

 

 

 

Арт – корекція,  як засіб розвитку дрібної  моторики рук    учнів третіх  класів з особливими потребами

 

 

 

Вихователь Пахолюк В.Т.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021р. м. Ковель

 

 

 

 

 

 

 

 

    Зміст

1. Програма з арт – терапії для дітей.-------------------------------------------2

2. Кардмейкінг мистецтво створення листівок--------------------------------4

-  Техніки, стилі виготовлення листівок своїми руками---------------------6

3. Торцювання---------------------------------------------------------------------10 

4. Листівки за технікою Айріс-фолдінг---------------------------------------11

5. Колаж----------------------------------------------------------------------------13

6. Пояснювальна записка  ------------------------------------------------------13 

7. Зразки робіт--------------------------------------------------------------------22

8. Дитячі роботи------------------------------------------------------------------41

9. Список використаних джерел-----------------------------------------------53                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програма з арт-терапії для дітей

      Серед сучасних можливостей подальшого удосконалення реабілітаційних технологій належна увага надається арт-терапії. Арт-терапія – це лікування за допомогою залучення дитини до мистецтва. При цьому дитина навчається спілкуватися з навколишнім світом на рівні екосистеми, використовуючи образотворчі, рухові та звукові засоби. Вона дає змогу самостійно висловлювати свої почуття, потреби та мотивацію своєї поведінки, діяльності і спілкування, необхідні для її повноцінного розвитку та пристосування до навколишнього середовища. Через малюнок або інший вид творчої діяльності дитина може «виплеснути» негативні та поділитися позитивними емоціями.

  Ефективність лікування дитини з особливими потребами значною мірою залежить від бажання самого пацієнта впоратись із хворобою, удосконалити власні рухові можливості, що супроводжується значним навантаженням на його мотиваційну сферу. Розвиток мотивації дитини з органічним ураженням нервової системи залежить від багатьох чинників як фізіологічної, так і психологічної природи і тісно пов’язаний з особливостями становлення, дозрівання адаптивних систем організму. Досить потужним чинником для «запуску» рухової діяльності, розвитку мотивації та само прийняття може стати потреба дитини в самовиявленні, самоствердженні, для реалізації якої діти широко використовують творчість.

  Цей психотерапевтичний напрямок має переваги поміж інших, тому що це невербальна форма роботи. Це важливо для тих, хто має мовні вади, труднощі у вираженні почуттів, переживань. Образотворча діяльність є засобом з’єднання між дитиною педагогом та батьками. Цей психотерапевтичний напрямок дозволяє обходити «цензуру свідомості», є засобом вільного самопізнання та самовираження. Арт-терапія має інсайториєнтовний характер, створює атмосферу довіри й уваги до внутрішнього світу людини.

Арт-терапія включає в себе:

  • Нетрадиційні напрямки із образотворчої діяльності, направлені на корекцію мотиваційної сфери дитини, та передбачає психологічний супровід сюжетних ліній, створених дитиною;
  • Створення колажів із малюнків,  фотографій, символів, природних матеріалів навчає дитину «спілкуватися» з навколишнім середовищем;
  • Пальчиковий театр та нетрадиційні форми роботи з папером має на меті психокорекцію моторної, когнітивної, мотиваційної сфери дитини. За допомогою сюжетно-рольової гри діти знайомляться з елементами виразних рухів, мімікою, жестами;
  • Робота з тістом, тісто пластика передбачає корекцію рухової можливості дитини, корекцію пізнавальних і творчих можливостей дитини;
  • Малювання на тканині губкою, пальцями та долонями підвищує потреби в активності та реалізації моторних та емоційних можливостей;
  • Сенсорна інтеграція та психокорекція передбачає знайомство дитини з формою, розміром, площиною та частинами предметів, що сприяє психокорекції пізнавальних процесів, мотивації, а також підвищенню соціальної адаптації дитини;
  • Одним із найцікавіших напрямків терапії є створення вистав дітьми шкільного віку за допомогою ляльок. Беручи участь у лялькових виставах, учні початкових класів навчаються грати сюжетні ролі за казкою й «приміряти ту чи іншу роль на себе. Упродовж заняття діти не тільки  отримують задоволення від пізнання навколишнього світу, але й вчаться керувати собою та відчувати темпоритм сюжету. Ляльковий театр спрямований на формування емоційної сфери дитини, розвиває пам’ять, мислення, увагу та уяву.

  Особлива увага приділяється відтворенню фантазії дитини. При цьому дотримуються основних правил арт-терапії: дитина має право вибирати вид та зміст своєї творчої діяльності, працювати у своєму особистому темпі, враховуються індивідуальні особливості дитини, підбираються певні види діяльності, які окрема дитина спроможна виконати і отримати результат, регламентується робота дитини, що дає змогу підвищити зосередження уваги. Такі правила дають змогу стимулювати пізнавальну активність дитини, організувати поведінку, підвищити самооцінку.

  На заняттях з арт-терапії дітей не примушують виконувати визначених завдань, вона може викласти свої інтереси та уподобання. Дитина починає глибше усвідомлювати свої потреби і мотиви, краще концентрувати та переключати увагу в процесі діяльності. Заохочуючи ми стимулами до подальшої співпраці з дитиною були: позитивна оцінка педагога, допомога у виконанні завдань з боку батьків.

  Арт-терапія заснована на мобілізації творчого потенціалу людини, внутрішніх механізмах саморегуляції та зцілення. Цей психотерапевтичний напрямок включає в себе багато інших, таких як психотерапія, ігротерапія, психодрама, музикотерапія, танцювальна терапія, символ драма.

  1-й цикл навчання, починаючи з 3-х років, передбачає формування передумов до сприйняття інструкцій педагога, розвиток вміння співпрацювати з дорослим, концентрувати увагу на незначний проміжок часу, працювати «рука в руці»; передбачає формування елементарних знань щодо кольору, розміру, величини оточуючих предметів. Даний цикл включає в себе наступні види діяльності програми з арт-терапії: сприймання кольорової гами за допомогою нетрадиційних напрямків з образотворчої діяльності (малювання губкою, пальцями, крейдою, на тканині та ін.), початкові навички створення колажів із різноманітних матеріалів, пальчиковий театр, тісто пластика.

  2-й цикл навчання спрямований на формування первинних самостійних навичок, часткове розуміння інструкції, виконання завдання «рука в руці» та спільну співпрацю з дорослим, виконання дій за педагогом, спираючись на зразок та інструкцію. Вдосконалення набутих умінь відбувається в процесі діяльності з колажами, тістом, малюванням та грою в ляльковому театрі та іншими напрямками, передбаченими програмою.

  3-й цикл навчання передбачає поглиблення та вдосконалення знань, умінь та навичок дитини, уміння розуміти інструкцію педагога, уміння використовувати здобутий досвід, спиратися на зразок, бачити свої помилки та виправляти їх. Програма з арт-терапії в рамках даного циклу включає в себе нетрадиційні напрямки роботи із образотворчої діяльності, пальчиковий і ляльковий театр, створення колажів, малювання на тканині, робота з тістом, сенсорну інтеграцію.

  4-й цикл навчання передбачає готовність вихованця до виконання завдання за інструкцією, самостійну роботу дитини або роботу з незначною направляючою допомогою дорослого, розвиток уяви та образного мислення, вміння елементарно аналізувати свою роботу та вдосконалення її через усі види діяльності, передбачені програмою психотерапевтичного напрямку.

  Таким чином, арт-терапію, як методику корекції, доцільно використовувати в комплексі функціонально-системної медико-соціальної реабілітації дітей з обмеженими можливостями здоров’я та з їхніми батьками. Використання цього напрямку дозволяє здійснювати більш ефективний вплив на формування емоційної сфери; спонукає до подальшого розвитку компенсаторних властивостей збережених функціональних систем, покращує соціальну адаптацію дитини та батьків. Психотерапевтичний напрямок дозволяє творити та грати разом із дитиною і бути не в якості педагога, а повноцінного учасника творчого процесу дитини.

  Програма адаптована до психофізичних індивідуальних можливостей дітей з особливими потребами.

Кардмейкінг - мистецтво створення листівок

 

         Що таке кардмейкінг (cardmaking)? Насправді все просто. Card - карта, листівка, Make - робити, виготовляти. Об'єднавши два слова і отримуємо: «Виготовлення листівок». Кардмейкінг - це ремесло.

          Кардмейкінг, як напрямок у мистецтві, досить молодий, проте, виготовленням листівок ручної роботи люди займаються давним-давно. Створенням листівок займалися ще у древньому Китаї. Там існувала традиція на Новий рік обмінюватися листівками. У Єгипті привітання записувались на сувоях папірусу. У XIII-XIV ст. паперові вітальні листівки прийшли у Європу. Відомо, що німці друкували новорічні листівки з допомогою ксилографії, а у Європі на поч. та в сер. XV ст. великою популярністю користувалися валентинки. Проте, такі листівки на той час були дорогим задоволенням і лише з сер. XIX ст., після широкого впровадження друкованого верстату, вітальні листівки могли купувати усі охочі.

           На той час модною тенденцією стали різдвяні листівки, перша з яких з'явилися у 1843 році у Лондоні. Сер Генрі Коул найняв художника Джона Хорслі для створення дизайну листівок, які б він міг надсилати друзям та знайомим. Звичайно ж, це було вкрай дороге задоволення, яке було доступне лише забезпеченим людям.

           До середини 19 століття люди обмінювалися на різні свята листівками, зробленими вручну.  Але вже   вкінці 19 століття  з розвитком науково-технічного прогресу, з'явилися спеціальні друковані пристрої і виробництво листівок було поставлено на конвеєр.  Люди стали дарувати один одному однотипні видрукувані листівки.  Щоправда,  в них  залишали місце для написання привітань - єдине місце, де можна було залишити «частинку своєї душі» у вигляді привітання для близької людини. 

          Пізніше  стали друкувати листівки вже з готовими текстами поздоровлень, потрібно було тільки підписати від кого листівка. На мій погляд в таких листівках втрачається весь сенс, адже ми даруємо листівку, щоб висловити близькій людині свої почуття, залишити щось про себе на пам'ять. Але хіба віддрукована в друкарні листівка тиражем у кілька тисяч примірників з поздоровленням, яке написала зовсім незнайома нам людина (нехай навіть  професійний редактор) може висловити ті почуття, ті побажання, ті слова, які ми хочемо адресувати найріднішим нашим, найближчим людям? Впевнена, що всі зі мною погодяться і скажуть – звичайно ж, немає.  Саме тому в останні роки мистецтво створення листівок своїми руками знову відроджується. Причому багато стали робити листівки не тільки для своїх близьких, але і на замовлення. Нині кардмейкінг – не тільки улюблене заняття творчих людей, але ще й джерело доходу.

                              «З чого можна робити листівки?»

       Давайте подивимося, які матеріали та інструменти можуть використовуватися при виготовленні листівок своїми руками.

       Папір - це основний матеріал, який буде необхідний. Це може бути  картон (білий або кольоровий),  кольоровий папір, фольга, пакувальний папір будь-якої фактури, а також спеціальний папір для скрапбукінгу який відрізняється якістю і різноманітністю візерунків і фарб. Ми можемо підготувати папір своїми руками – це різні способи зістарювання, забарвлення за допомогою кави або чаю, за допомогою бризок фарби тощо.

        Елементи декору -  це намистини, бісер, паєтки, ґудзики, шнурочки, стрічки, мережива, тасьма, різні клаптики тканини, пір'я, засушені листя, колоски, квіточки, зерна кави, різні крупи, штучні квіти, тасьма, нитки, тканина тощо.

        Інструменти - це клей, двосторонній скотч, ножиці,  степлер, штампи, фігурні дироколи, які  використовуються для прикрашання та оформлення листівок з допомогою витинання фігурних отворів на папері.   Дироколи бувають фігурні, бордюрні, кутові, кругові, мультифункціональні.

         Матеріали для кардмейкінгу

Папір. Використовують як кольоровий папір, так і картон (білий та кольоровий), фольгу.  На папері можуть також бути нанесені візерунок або малюнок.

Ножиці або ніж для розрізання паперу.

Елементи декору. Бісер, намистинки, стрази, пайетки, ґудзики, брадси і т. п.

Клей. Використовують клей ПВА та клей-олівець.

Двосторонній скотч. Зручний тим, що допоможе уникнути плям та слідів від клею, оскільки прозора стрічка майже непомітна.

Фігурні дироколи. Використовуються для прикрашання та оформлення листівок з допомогою витинання фігурних отворів на папері. Бувають фігурні, бордюрні, кутові, кругові, мультифункціональні.

Степлер.

Стрічки, мереживо, тасьма.

Нитки.

Тканина.

Штампи. Бувають двох видів – із полімеру (акрилові штампи) та із ґуми – ґумові штампи.    

 

«Техніки, стилі виготовлення листівок своїми руками».

       Скрапбукінг – ця техніка найчастіше використовується для виготовлення листівок. У хід йдуть всі матеріали та інструменти, використовувані в скрапе, а також скетчі, стилі та техніки, такі як тиснення, ембосінг, штампінг. Єдине, чим відрізняється сторінка скрап-альбому від листівки - на листівці, як правило, не розміщують особистих фотографій, а використовують різні картинки, роздруковані або вирізані.

Скрапбукинг и кардмейкинг с детьми – увлекательное творчество для всей семьи

          Декупаж. Ця техніка передбачає використання вирізаних паперових мотивів. Мотиви  вирізують з паперових серветок, різних старих журналів, інших готових листівок, а також із спеціального візерункового паперу для виготовлення листівок потім їх приклеюють на папір. А якщо проявити фантазію, то можна створити дуже красиві мотиви для ваших листівок, використовуючи техніку декупаж на яєчній шкаралупі.

http://2.bp.blogspot.com/-GkgGnU4YQng/VpLk4KLwXII/AAAAAAAAAFk/gESzbevRDPI/s400/3.jpg

Айріс фолдінг (Iris Folding) – заповнення форми вирізаними по контуру картинки різнокольоровими смужками. Елементи цієї техніки відмінно підходять для виготовлення листівок. Існує безліч різних схем, за якими можна зробити відмінні мотиви і використовувати їх для виготовлення листівок.

http://2.bp.blogspot.com/-_G_5CgTyAAg/VpLk4qKu2eI/AAAAAAAAAF0/wSwKCnn5_u0/s400/4.jpg

Поп ап (Pop up) – техніка виготовлення об'ємних листівок. Для цього існують спеціальні готові схеми, використовуючи які можна створити неповторні об'ємні листівки.

http://3.bp.blogspot.com/-pB0QtONYAB8/VpLk4oB0r3I/AAAAAAAAAGU/pWmbZuCCtNk/s400/5.jpg

Вишивка – для виготовлення листівок використовуються вишиті мотиви, підійдуть будь-які техніки вишивки – хрестиком, гладдю, бісером, стрічками. Мотив вставляється в заготовку і ваша листівка готова.

 http://3.bp.blogspot.com/-NOfS2Micllc/VpLk5Egy0CI/AAAAAAAAAGQ/rhUvqq-SGUQ/s320/6.jpg    http://4.bp.blogspot.com/-5jJU373jb2U/VpLk5LLU4dI/AAAAAAAAAGA/6o6vgIYz-mg/s320/7.jpg

        Квіллінг – це виготовлення декоративних композицій шляхом скручування паперових смужок в спіраль з якої формується елемент композиції потрібної форми.

http://3.bp.blogspot.com/-fBmLncyGI_A/VpLk58vPgEI/AAAAAAAAAGI/E6cBFJkCE0w/s320/9.jpg    http://3.bp.blogspot.com/-4bcdoJa3YD0/VpLk5Wo3dUI/AAAAAAAAAF8/KD59MZLoiTM/s320/8.jpg

 

Орігамі – ця техніка також часто використовується при виготовленні листівок, наприклад у вигляді складеного з аркуша паперу сорочки, плаття, банта, ялинки тощо.

http://3.bp.blogspot.com/-yQhdwn4CRMQ/VpLkzrXee2I/AAAAAAAAADo/UgmHtIXPkow/s320/10.jpg

         Це основні техніки рукоділля, використовувані для кардмейкінга. Але є ще декілька технік, менш поширених, можливо, це дасть поштовх для фантазії і негайного втілення. 

Орнаре (Ornare) - нанесення дірочок, виколювання візерунка голкою за шаблоном, інша назва техніки – Прікінг (Pricking). За допомогою спеціальних схем можна створити  звичайноїю голкою дивовижні орнаменти на папері.

http://1.bp.blogspot.com/-SjcNHPKkuq8/VpLkzerKCPI/AAAAAAAAADc/STmzT9qFZqY/s400/12.jpg

Пергамано (Pergamano) – це техніка виготовлення листівок на пергаментному папері, або кальці, за допомогою тиснення та перфорування. Звичайна калька, яка продається в канцелярських магазинах, не підійде, тому вона занадто тонка, щоб витримати таке «грубе» звернення. Калька для пергамано відрізняється ще й тим, що якщо провести по ній чимось твердим, то на її поверхні залишається білий слід, завдяки чому і виходять візерунки.

http://3.bp.blogspot.com/-08KD1cNLoIM/VpLkz7ZR1sI/AAAAAAAAADs/E2YIvPVZezw/s400/13.jpg

Стилі кардмейкінга

        Вінтаж. Для цього стилю характерне використання старовинних фотографій або картинок з постарених елементів, а також будь-яких «історичних» предметів: старих листівок, марок, прикрас. Вінтаж – це свого роду ретро-стиль. Листівки, виготовлені в цьому стилі, відрізняються бляклими відтінками, а різні елементи декору асоціюються з минулим, тобто листівки декоруються під старовину.

http://3.bp.blogspot.com/-s921ugBKq3k/VpLk0e_SJfI/AAAAAAAAAEU/AL4tT5jEMYM/s320/14.jpg     http://2.bp.blogspot.com/-d0tZXMsbX3c/VpLk0pBQtyI/AAAAAAAAAEQ/i6QzWUHJ_fs/s320/15.jpg

 

Гранж – відрізняється свободою творчості без будь-яких обмежень і рамок. Листівки, виготовлені в цьому стилі, можуть мати елементи потертості, рвані краї, можуть бути пошарпаними і брудними, кольори зазвичай переважають темні: сірий, чорний, коричневий. Стиль «Гранж» добре підходить при виготовленні листівок для чоловіків.

http://3.bp.blogspot.com/-18eKWsjYw38/VpLk00N90WI/AAAAAAAAAE0/W6abJVA5SmU/s320/16.jpg

       Міні-листівка. Вона відрізняється простотою виконання і використовується як доповнення до коробки цукерок або букету квітів.

http://2.bp.blogspot.com/-SgXOeWGlexk/VpLk1BCIFtI/AAAAAAAAAGk/cwtQ40Eil1k/s320/17.jpg

Американський сучасний стиль – це класика. Він характеризується використанням великої кількості аксесуарів і прикрас, які займають центральне місце в композиції.

http://3.bp.blogspot.com/-j9PnqKfSZxw/VpLk1VyxrxI/AAAAAAAAAEM/-DVZMa0zads/s1600/18.jpg

    Європейський стиль. Характеризується стриманістю, строгістю, лаконічністю використовується мінімум кольорів і декорацій, єдиний шрифт і простий графічний підхід. У листівках Європейського стилю немає нічого зайвого.

http://3.bp.blogspot.com/-2nhwFF2Omis/VpLk1vxcNgI/AAAAAAAAAGo/yXFRXXwk2v4/s320/19.jpg 

Змішаний стиль. Дозволяє змішувати різні напрями, стилі, техніки, матеріали, текстури та фактури. Найголовніше і найскладніше – не перевантажити листівку, а також не намагатися поєднувати непоєднуване. 

http://3.bp.blogspot.com/-BuHIXiBmC-Q/VpLk189S-rI/AAAAAAAAAEk/yxDcTI3bk8A/s320/20.jpg

Звичайно, це далеко не всі стилі, які використовуються в кардмейкинге, але найбільш популярні.

        

Торцювання

          Торцювання - один з видів паперового рукоділля. Цю техніку можна віднести і до способу аплікації, і до виду квілінгу. З допомогою торцювання можна створювати дивовижні об'ємні картини, мозаїки, панно, декоративні елементи інтер'єру. Ще маловідома, ця техніка дуже швидко знаходить нових шанувальників і завойовує популярність у світі рукоділля. Настільки стрімке зростання її популярності пояснюється незвичайним ефектом «пухнастості», який дає торцювання і дуже легким способом виконання.              
    В основі цієї техніки - створення зображень предметів за допомогою об'ємних елементів з паперу. Об'ємний елемент торцювання називають «торцюванням» або «сторч». Він являє собою стиснений у вигляді лійки або конуса шматочок м'якого паперу. Саме з таких елементів і створюється задуманий виріб. Кожна така «торцовочка», як один мазок у створенні картини, як одна петелька у в'язанні або одна намистинка у бісероплетінні.
Торцювання - робота не складна, але кропітка. Вона вимагає не тільки посидючості, але й акуратності, уваги і певної спритності.             
         Для виконання виробів у цій техніці потрібен мінімальний набір матеріалів та інструментів: папір, клей, ножиці і, так званий, «торцювальний» інструмент.
Папір для торцювання годиться не всяка. Зазвичай в цій техніці використовується гофрований папір або по-іншому креповая. Крім гофрованого паперу для торцювання підійдуть також звичайні паперові серветки. З гофрованого паперу виготовляють безпосередньо «торцовочки». Ножиці і клей знадобляться для вирізання і приклеювання цих торцовочек на основі вироби.
              В якості основи використовують досить різноманітні матеріали. «Опушить» гофрованої папером можна будь-яку поверхню, до якої ця папір приклеюється. Ну а головний інструмент торцювання - довга тонка паличка з тупим кінцем. На роль такого інструменту цілком може підійти олівець, стрижень або корпус від кулькової ручки, стержні від гелевих ручок.    В основі цієї техніки - створення зображень предметів за допомогою об'ємних елементів з паперу. Об'ємний елемент торцювання називають «торцюванням» або «сторч». Він являє собою стиснений у вигляді лійки або конуса шматочок м'якого паперу. Саме з таких елементів і створюється задуманий виріб. Кожна така «торцовочка», як один мазок у створенні картини, як одна петелька у в'язанні або одна намистинка у бісероплетінні.Торцювання - робота не складна, але кропітка. Вона вимагає не тільки посидючості, але й акуратності, уваги і певної спритності.    Для виконання виробів у цій техніці потрібен мінімальний набір матеріалів та інструментів: папір, клей, ножиці і, так званий, «торцювальний» інструмент.Папір для торцювання годиться не всяка. Зазвичай в цій техніці використовується гофрований папір або по-іншому креповая. Крім гофрованого паперу для торцювання підійдуть також звичайні паперові серветки. З гофрованого паперу виготовляють безпосередньо «торцовочки».               Ножиці і клей знадобляться для вирізання і приклеювання цих торцовочек на основі вироби.В якості основи використовують досить різноманітні матеріали. «Опушить» гофрованої папером можна будь-яку поверхню, до якої ця папір приклеюється. Ну а головний інструмент торцювання - довга тонка паличка з тупим кінцем. На роль такого інструменту.

Процес торцювання по етапах: 

- нарізаємо квадрати (1см на 1 см) з гофрованого паперу або паперових серветок; 

- робимо заготовку для об’ємного виробу або малюємо візерунок на плоскій поверхні; 

- тупий кінець (торець) стержня ставимо на паперовий квадратик; 

- мнемо папір і прокатуємо стержень між пальцями; 

- приклеюємо торцівку до заготовки; 

- виймаємо стержень.

Техніка торцювання

     На перший погляд може здатися, що це складна техніка, опанувати яку під силу лише майстрам з досвідом. Насправді це хибна думка, адже насправді торцювання під силу кожному. Більш того, техніку часто використовують у процесі роботи з інклюзивними дітьми.

Для цього знадобиться:

  •                  Гофрований папір різних кольорів.
  •                  Аркуші білого паперу.
  • Клей ПВА або пластилін.
  • За бажанням – картон для основи.
  • Стрижень ручки або пензлик.

Листівки за технікою Айріс-фолдінг

        Техніка «Айрісфолдінг» зародилась в Голандії. Назву цієї техніки можна перевести як «райдужне складання». Утворюється ефект об'ємного зображення.

«Айріс фолдінг» - техніка складання смужок кольорового паперу під кутом у вигляді спіралі. Проріз силуету малюнка заповнюється смужками паперу. Дуже гарні роботи в цій техніці можна виконати не тільки паперовими смужками, а й із шкіри , тканини , текстильних стрічок. Ними часто прикрашають свої витвори сучасні дизайнери.Папір один із самих простих матеріалів для дитячої творчості.

         На своїх уроках я не тільки навчаю дітей створювати красиві речі а і приділяю велику увагу екологічному вихованню. Тому для цієї мети беремо вже використаний папір. В даному випадку ми використовуємо аркуші із журналів.

        Папір один із самих простих матеріалів для дитячої творчості.

 

  Іншими словами техніка айріс-фолдінг називається веселкове складання, завдяки своєрідному ефекту, який створюють складені спіраллю смужки. Подібні листівки виглядають оригінально, незалежно від типу обраних матеріалів для їх виготовлення. Навіть звичайнісінький кольоровий папір у долоньках дитини перетвориться на маленький шедевр.

           Процес створення такої листівки досить простий, але вимагає посидючості та акуратності від майстра. Головна задача – яскраво заповнити вирізану по контуру картинку.

Що знадобиться:

  •                  Кольоровий папір різної фактури.
  • За бажанням тканина.
  • Картон.
  • Клей.
  • Схема листівки.

https://naurok.com.ua/uploads/blog/Chto-takoe-airis-folding-1.jpg

Коротка інструкція:

  1. Схеми та шаблони майбутніх листівок можна знайти в інтернеті, або створити самостійно. Обов’язкова умова - на ній цифрами має бути відзначена послідовність та кольорова гама виробу. Аби зробити схему самостійно, має бути аркуш паперу у клітинку, лінійка та олівець.
  2. Створення листівки вимагає використання різнокольорового паперу, шматочків тканини (від матових до атласних фактур). Якщо віддати перевагу паперу, то можна компонувати різні його варіанти: гофра, оксамит, з блискітками чи без.
  3. Вирізаючи смужки паперу потрбно зігнути їх навпіл. Товщина смужки залежить від схеми.
  4. На схемі цифрами позначена послідовність наклеювання смужок. Для цієї роботи можна використати звичайний клей ПВА. Це виворіт, який буде приховано від стороннього ока.
  5. Заклейте виворіт чистим аркушем паперу.
  6. Можете прикрасити титульну сторінку різними декоративними елементами.

 

 

Колаж

         Колаж (від французької – collage – «наклеювання») - сполучення абсолютно різнорідних матеріалів, які гармонійно доповнюють один одного, розташовуючись не тільки в площині, а й в обсязі, і утворюють композиційну єдність, що виражає емоційну ідею художнього твору. Арт-техніка “колаж”, на відміну від образотворчих форм арт-терапії, дає час на міркування, можливість змінити композицію, переставити компоненти місцями, спробувавши стільки варіантів, скільки необхідно. Готові зображення дозволяють структурувати експресивний процес, стимулюючи символоутворення й усвідомлення.   Конкретність матеріалу дозволяє перебороти страх перед невизначеністю вільної творчої активності, сумніви у власних художніх здібностях Крім того, ця техніка “ощадлива” за часом, не вимагає великих витрат на матеріали, дуже наочна і несе як терапевтичний ефект, так і надає можливості для діагностики.

        Як засіб підвищення фахової компетентності арт-техніка колаж - потужний засіб впливу на самооцінку особистості та її самоідентифікацію. Він є інструментом дослідження та гармонізації внутрішнього світу людини, що дає змогу створити оптимальні умови для переходу свідомості фахівця на вищий рівень розвитку, мобілізації прихованих резервів особистості та розгортання свідомої діяльності з перетворення своєї духовної та професійної сфери.

       Використання арт-техніки колаж у роботі з педагогами дасть змогу: Визначити психологічний стан кожного педагога та виявити його переживання: Зняти втому та напруження, зменшити тривожність, поліпшити настрій; Створити атмосферу довіри та інтересу до самопізнання в групі, що сприяє емпатії, усвідомленню своїх партнерів, їхньої поведінки та соціальних ролей;   Розвивати художні здібності та адаптаційні можливості, вміння аналізувати результати власної творчості; Підвищити самооцінку особистості; Зорієнтувати педагогів на інсайт (І́нсайт (від англ. insight — проникливість, проникнення в суть, розуміння, осяяння, раптова здогадка, прозріння); Усвідомити й інтегрувати отриманий досвід; Відчути задоволення, що виникає внаслідок прояву прихованих талантів; Пропрацювати думки та почуття, які людина звикла придушувати – іноді лише невербальні засоби дають змогу проявитися сильним переживанням; Дати соціально прийнятий вихід агресивності та напруженню

     Техніка створення колажів. Техніка створення колажу полягає в приклеюванні чи прикріплюванні за допомогою скотчу, скріпок, стиплера, пластиліну на основу, зазвичай паперову, найрізноманітніших вирізок: фотографій, зображень із газет, журналів, листівок, плакатів, а також слів, букв, символів, на визначену тему

 

 

 

                                   Пояснювальна записка

               Арт - корекція – це заняття для висловлювання своїх думок, почуттів при допомозі художньої творчості. Вони допомагають учням розслабитися, зняти напруження, навчитися спілкуватись з навколишнім світом на рівні екосистеми, використовуючи образотворчі, рухові та звукові засоби, дають змогу самостійно висловлювати потреби та мотивацію своєї поведінки, діяльності і спілкування, необхідні для її повноцінного розвитку та пристосування до навколишнього середовища. Також дозволяють, розкрити внутрішні сили учня, сприяють підвищенню самооцінки, підвищують пізнавальну активність, сприяють сенсорному та руховому розвитку.

            Крім того, вони дозволяють здійснювати більш ефективний вплив на формування емоційної сфери, спонукають до подальшого розвитку компенсаторних властивостей збережених функціональних систем. Заняття доцільно використовувати в комплексі функціонально-системної медико-соціальної реабілітації дітей з обмеженими можливостями здоров’я. Досить потужним чинником для «запуску» рухової діяльності може стати потреба дитини в самовиявленні, самоствердженні, для реалізації якої діти широко використовують творчість.

            Тому серед сучасних можливостей подальшого удосконалення реабілітаційних технологій належна увага надається заняттям з «Арт-корекції». Також основна увага при проведенні занять приділяється ставленню дитини до своєї діяльності. Головне завдання педагога спрямоване на розвиток мотивації дитини до діяльності, відбір прийомів для кращого формування мотиваційної сфери у дітей з різними формами органічного ураження верхніх кінцівок.

        Загальні напрями та умови проведення занять схожі на інші методики педагогічної корекції, які використовуються для реабілітації учнів з органічним ураженням верхніх кінцівок. Педагог зобов’язаний: усвідомлювати і пам’ятати про труднощі учнів в реалізації можливостей своїх функціональних систем;

  •                  встановлювати напрями і завдання роботи під час проведення занять;
  •                  підібрати ті техніки на заняття, які конкретний учень зможе виконати та отримати результат;
  •                  встановлювати з учнем доброзичливий двобічний контакт; регламентувати роботу учня, що дає змогу підвищити зосередження уваги.

      Зміст програми визначається за такими змістовими лініями:

- малювання пластиліном;

- об’ємні вироби з пластиліну;

- паперові фантазії;

 - кардмейкінг;

- декупаж.

            Навчальна програма має вигляд таблиці, що містить три основні колонки – зміст навчального матеріалу, вимоги до рівня корекційної підготовки учнів та спрямованість корекційно - розвивальної роботи. Зміст навчального матеріалу представлений за розділами, що містять такі компоненти:

       -   техніко-технологічні відомості,

       -   трудові операції,

       -   орієнтовний перелік об’єктів праці.

      Окремі елементи загальних тем навчальної програми (організація робочого місця на занятті, безпека життя користування інструментами та матеріалами, бережливе та економне ставлення до використання матеріалів, самообслуговування та ін.) є наскрізними. При доборі об'єктів праці враховуються такі вимоги: відповідність віковим, індивідуальним та психофізичним особливостям учнів; значимість виробу, що виготовляється;  можливість застосування виробу в побуті. Програма розрахована на 70 годин, тобто 1година (35хв) на тиждень. Примітка: Вчителю дозволяється:

 - змінювати порядок розділів програми та поділ навчального часу залежно від регіональної специфіки та матеріально технічної бази школи;

 - під час виконання практичних робіт використовувати елементи та матеріали з різних сучасних видів творчості;

 - підбирати найбільш доступні для виконання практичні роботи.

 

 

 

                                    3 клас

                                                   ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 Паперові фантазії:

                                     Вступ. Кардмейкінг - 1

                                 Розділ 1. Техніка «Торцювання» - 11

                                 Розділ 2.Техніка «Айріс – фолдінг» -8

                                 Розділ 3. Техніка «Колаж» - 8

                                 Розділ 4. Техніка «Пергамано» - 7

                                Разом – 35 год

 

Вступ – 1 год

 

1. Техніко-технологічні відомості

                  а) Зміст навчального матеріалу

       -  Мета та зміст роботи занять з папером.

       - Ознайомлення з необхідними для роботи матеріалами, інструментами та пристосуваннями.

       - Організація робочого місця і правила догляду за ним.

       - Правила безпечної праці на робочому місці.

       - Санітарно-гігієнічні вимоги.

Практична робота. Ознайомлення з виробами – зразками.

 

            б) Показники розвитку учнів

             - має уявлення про мету та зміст роботи занять з папером;

            - знає які матеріали, інструменти та пристосуваннями потрібні для роботи;

            - організовує своє робоче місце та доглядає за ним;

            - дотримується правил безпечної праці та санітарногігієнічних вимог.

 

     в) Спрямованість корекційно – розвивальної роботи

-    Розвиток просторової орієнтації на робочому місці.

-  Розвиток мовлення під час використання назв матеріалів, інструментів та пристосувань під час занять.

-  Розвиток саморегуляції, виховання позитивних рис особистості:засвоєння й виконання вимог до чистоти і порядку на робочому місці, виконання правил догляду за робочим місцем під час заняття, виховання акуратності, організованості.

 

п\п

                     Зміст роботи

Кількість годин

Дата проведення

1.

Початкові відомості про «Кардмейкінг». Ознайомлення з різними видами паперу його виробництвом та необхідними для роботи матеріалами, інструментами, пристосуваннями

1 год

 

 

«Обємне торцювання»- 11 год

 1. Техніко-технологічні відомості

 

                  а) Зміст навчального матеріалу

-  Гофрований папір.

- Техніка «Обємне торцювання.

-  Матеріали, інструменти їх призначення та властивості.

- Послідовність дій під час виконання роботи.

- Організація робочого місця і правила догляду за ним.

- Правила безпечної праці на робочому місці.

- Санітарно-гігієнічні вимоги.

 

      б) Показники розвитку учнів

 - має уявлення про гофрований папір;

- має уявлення про техніку «Обємне торцювання»;

- має уявлення про матеріали, інструменти їх призначення та властивості;

- має уявленя про послідовність дій під час виконання роботи;

- організовує своє робоче місце та доглядає за ним;

- дотримується правил безпечної праці, санітарногігієнічних вимог.

 

     в) Спрямованість корекційно – розвивальної роботи

 - Формування діяльності на основі вміння організовувати робоче місце;

 - Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування послідовності дії.

 - Збагачення словникового запасу назвами, що позначають послідовність дій під час виконання роботи.

 - Формування особистісних якостей (організованість та охайність).

 

2. Трудові операції

                  а) Зміст навчального матеріалу

- Нарізати гофрований папір на квадрати;

- Згинання паперу.

- Нанести малюнок на заготовку листівки;

- Наклеїти торцівки відповідно до малюнка;

- Оздобити листівку за бажанням.

 

              б) Показники розвитку учнів

- виконує трудові операції за наслідуванням і допомогою вчителя.

 

             в) Спрямованість корекційно – розвивальної роботи

- Формування діяльності на основі розвитку дрібної моторики в процесі виконання трудових дій.

- Розвиток умінь виконувати трудові операції за наочною опорою.

- Розвиток мислення на основі збагачення словника назвами, що позначають дії.

 

3. Об’єкти виготовлення

             а) Зміст навчального матеріалу

 - Листівки до свят, до Дня Народження.

 

              б) Показники розвитку учнів

- виготовляє сюжетні композиційний малюнок за зразком та допомогою вчителя.

                 в) Спрямованість корекційно – розвивальної роботи

- Формування діяльності, сприймання та мислення на основі розвитку вміння аналізувати зразок виробу.

-

 

п\п

                     Зміст роботи

Кількість годин

Дата проведення

1.

Яблуко (контури)

1 год.

 

2.

Яблуко

1 год.

 

3.

Квітка (контури)

1 год.

 

4.

Квітка

1 год.

 

5.

Осінній листок

1 год.

 

6.

Гроно калини.

1 год.

 

7.

Осіннє дерево

1 год.

 

8.

Українький прапор, карта України

1 год.

 

9.

Півник

1 год.

 

10.

Сніговик

1 год.

 

11.

Сніжинка, ялинкова іграшка

1 год.

 

 

             Техніка «Айріс – фолдінг» - 8 год

  1. Техніко-технологічні відомості

а) Зміст навчального матеріалу

- Початкові відомості про техніку «Айріс-фолдінг»;

- Матеріали, інструменти їх призначення та властивості.

- Послідовність дій під час виконання роботи.

- Організація робочого місця і правила догляду за ним.

- Правила безпечної праці на робочому місці.

- Санітарно-гігієнічні вимоги.

 

                б) Показники розвитку учнів

 - має уявлення про техніку «Айріс-фолдінг»;

- має уявлення про матеріали , інструменти їх призначення та властивості;

- має уявлення про послідовність дій під час виконання роботи;

- організовує своє робоче місце та доглядає за ним;

- дотримується правил безпечної праці, санітарногігієнічних вимог.

 

в) Спрямованість корекційно – розвивальної роботи

- Формування діяльності на основі вміння організовувати робоче місце;

- Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування послідовності дії.

- Збагачення словникового запасу назвами, що позначають послідовність дій під час виконання роботи.

- Формування особистісних якостей (організованість та охайність).

 

 2. Трудові операції

           а) Зміст навчального матеріалу

- Розмічання основи листівки за допомогою лінійки, шаблону;

- Нарізування паперових смужок різного кольору;

- Згинання смужок пополам;

- Наклеювання смужок відповідно до схеми малюнка;

- Склеювання листівки пополам;

- Оздоблення листівки.

 

                б) Показники розвитку учнів

 - виконує трудові операції за наслідуванням і допомогою вчителя;

 

               в) Спрямованість корекційно – розвивальної роботи

 - Формування діяльності на основі розвитку дрібної моторики в процесі виконання трудових дій.

 - Розвиток умінь виконувати різних фігур. трудові операції за наочною опорою.

-   Розвиток мислення на основі збагачення словника назвами, що позначають дії

 

3. Об’єкти виготовлення

             а) Зміст навчального матеріалу

Листівки: новорічна куля, ялинка, чобіток, тварини.

 

                 б) Показники розвитку учнів

 - виготовляє різні листівки за зразком та допомогою вчителя.

 

              в) Спрямованість корекційно – розвивальної роботи

- Формування діяльності, сприймання та мислення на основі розвитку вміння аналізувати зразок виробу.

 

 

п\п

                     Зміст роботи

Кількість годин

Дата проведення

1.

Новорічна куля

1 год.

 

2.

Ялинка

1 год.

 

3.

Ялинкові прикрси

1 год.

 

4.

Чобіток

1 год.

 

5.

Котик

1 год.

 

6.

Ведмежа

1 год.

 

7.

Снігур

1 год.

 

8.

Сова

1 год.

 

 

Колаж – 8 год

  1. Техніко-технологічні відомості

а) Зміст навчального матеріалу

- Відомості про техніку «Колаж»;

- Матеріали, інструменти їх призначення та властивості;

- Частини аплікації, деталі, їх кількість, розмір;

- Послідовність дій під час виконання роботи;

- Організація робочого місця і правила догляду за ним;

- Правила безпечної праці на робочому;

- Санітарно – гігієнічні вимоги.

 

                 б) Показники розвитку учнів

 - має уявлення про техніу «Колаж»;

- має уявлення про матеріали , інструменти їх призначення та властивості;

- має уявлення про послідовність дій під час виконання роботи;

- організовує своє робоче місце та доглядає за ним;

- дотримується правил безпечної праці, санітарногігієнічних вимог.

 

              в) Спрямованість корекційно – розвивальної роботи

 - Формування діяльності на основі вміння організовувати робоче місце;

-  Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування послідовності дії;

- Збагачення словникового запасу назвами, що позначають послідовність дій під час виконання роботи;

- Формування особистісних якостей (організованість та охайність).

 

 2. Трудові операції

            а) Зміст навчального матеріалу

 - Розмічання паперу за задумом;

- Підбирання малбнка;

- Вирубування деталей фігурним дироколом;

- Рвання, різання, вирізування паперу ножицями по прямих, кривих та заокруглених лініях; 

 - Наклеювання деталей;

- Оздоблення листівки за бажанням.

 

                 б) Показники розвитку учнів

- виконує трудові операції за на а) Зміст навчального матеріалу

слідуванням і допомогою вчителя;

 

                 в) Спрямованість корекційно – розвивальної роботи

- Формування діяльності на основі розвитку дрібної моторики в процесі виконання трудових дій.

- Розвиток умінь виконувати трудові операції за наочною опорою.

- Розвиток мислення на основі збагачення словника назвами, що позначають дії.

 

3. Об’єкти виготовлення

              а) Зміст навчального матеріалу

 -  Листівки з використанням різних матеріалів, до різних свят.

 

                   б) Показники розвитку учнів

- виготовляє листівки за зразком та допомогою вителя.

 

                   в) Спрямованість корекційно – розвивальної роботи

- Формування діяльності, сприймання та мислення на основі розвитку вміння аналізувати зразок виробу.

 

п\п

                     Зміст роботи

Кількість годин

Дата проведення

1.

Витівки зими. (Стрітення)

1 год.

 

2.

Пори року

1 год.

 

3.

Вітальна листівка –мамі, бабусі, сестричці)

1 год.

 

4.

Березень первоцвітів

1 год.

 

5.

Хай буде все кольорове.

1 год.

 

6.

Наш клас

1 год.

 

7.

Великдень

1 год.

 

8.

 Моя сім’я

1 год.

 

                             

                 Техніка «Пергамано»– 7 год

 

  1. Техніко-технологічні відомості

              а) Зміст навчального матеріалу

- Початкові відомості про «Пергамано».

- Призначення і застосування паперу.

- Види паперу.

- Матеріали , інструменти їх призначення та властивості.

- Послідовність дій під час виконання роботи.

- Організація робочого місця і правила догляду за ним.

- Правила безпечної праці на робочому місці.

- Санітарно-гігієнічні вимоги.

 

                           б) Показники розвитку учнів

 - має уявлення про техніку «Пергамано»;

- має уявлення про призначення та застосування паперу.

 - знає і називає матеріали, інструменти їх призначення та властивості;

 - знає про  послідовність дій під час виконання роботи;

 - організовує своє робоче місце та доглядає за ним;

- дотримується правил безпечної праці, санітарногігієнічних вимог.

 

                 в) Спрямованість корекційно – розвивальної роботи

- Формування діяльності на основі вміння організовувати робоче місце.

- Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування послідовності дії.

- Збагачення словникового запасу назвами, що позначають послідовність дій під час виконання роботи.

 

2. Трудові операції

              а) Зміст навчального матеріалу

 - Лист кальки накласти на малюнок.

 - Перенести білим олівцем або гелевою ручкою малюнок на кальку (це лицьова сторона листівки).

- Зняти кальку з шаблону, перевернути та покласти на м’яку підложку.

- Обвести малюнок олвцем.

- Вирізати з кальки малюнок.

- Закріпити вирізану деталь на основі листівки.

 

                  б) Показники розвитку учнів

- Виконує трудові операції за наслідуванням і допомогою вчителя.

 

                  в) Спрямованість корекційно – розвивальної роботи

- Формування діяльності на основі розвитку дрібної моторики в процесі виконання трудових дій.

- Розвиток умінь виконувати трудові операції за наочною опорою.

- Розвиток мислення на основі збагачення словника назвами, що позначають дії

 

3. Об’єкти виготовлення

             а) Зміст навчального матеріалу

Листівки з малюнками: метелики, квіти, природа, тварини.

 

                   б) Показники розвитку учнів

- виготовляє листівки за зразком та допомогою вчителя.

 

                 в) Спрямованість корекційно – розвивальної роботи

- Формування діяльності, сприймання та мислення на основі розвитку вміння аналізувати зразок виробу.

- Виховання особистісної якості охайності в роботі.

 

 

 

 

 

 

п\п

                     Зміст роботи

Кількість годин

Дата проведення

1.

Метелик

1 год.

 

2.

Метелик

1 год.

 

3.

Квіти

1 год.

 

4.

Квіти

1 год.

 

5.

Серветка

1 год.

 

6.

Серветка

1 год.

 

7.

Серветка

1 год.

 

 

 

Орієнтовні навчальні досягнення учнів на кінець навчального року:

- складати план роботи над виробом разом з вчителем;

- розуміти інструкцію щодо дотримання послідовності виготовлення виробу;

- здійснювати аналіз свого виробу за запитаннями вчителя;

- орієнтуватися на основі для роботи;

- використовувати у роботі різні види матеріалів;

- користуватись навчальним приладдям;

- виготовляти вироби з допомогою вчителя;

- мати навички самообслуговування.

 

 

 

 

 

 

 

Зразки робіт

 

Техніка «Обємне торцювання»

 

Результат пошуку зображень за запитом "техніка торцювання з паперу"

 

 

 

                             Результат пошуку зображень за запитом "техніка торцювання з паперу"

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "техніка торцювання з паперу"

 

 

        Результат пошуку зображень за запитом "техніка торцювання з паперу"

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "техніка торцювання з паперу"

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "техніка торцювання з паперу"

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "техніка торцювання з паперу"

 

 

 

Техніка «Айріс – фолдінг»

 

 

                 Результат пошуку зображень за запитом "техніка айріс фолдінга"

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "техніка айріс фолдінга"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "техніка айріс фолдінга"

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "техніка айріс фолдінга"

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "техніка айріс фолдінга"

 

 

 

 

 

https://1igolka.com/wp-content/uploads/2017/11/ayris_folding_11_06141242.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "техніка айріс фолдінга"

 

 

 

Техніка Колаж

 

Результат пошуку зображень за запитом "техніка колаж для школярів картинки"

Результат пошуку зображень за запитом "техніка колаж для школярів картинки"

 

Результат пошуку зображень за запитом "техніка колаж картинки"

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "техніка колаж для школярів картинки"

 

Результат пошуку зображень за запитом "техніка колаж для школярів картинки"

 

 

Техніка «Пергамано»

 

Результат пошуку зображень за запитом "техника пергамано для начинающих"

 

 

Пергамано: что это такое; описание техники, трафареты и схемы для начинающих

 

Результат пошуку зображень за запитом "техника пергамано для начинающих"

 

 

              Результат пошуку зображень за запитом "техника пергамано для начинающих"

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "техника пергамано для начинающих"

 

                 Результат пошуку зображень за запитом "техника пергамано для начинающих"

 

             Результат пошуку зображень за запитом "техника пергамано для начинающих"

 

                 Техника пергамано

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дитячі роботи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

1.Програми з корекційно – розвивальної роботи для підготовчого, 1 – 4 класів

спеціальних загальноосвітніх закладів для дітей із порушенням опорно-рухового

апарату. Київ 2015р..

2.Інтернетносі.

1

 

docx
Додано
24 січня 2021
Переглядів
1789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку