Тема:Туризм як складник національної економіки, його види. Чинники розвитку туризму в регіоні, країні. Туристична інфраструктура. Туризм в Україні. Особливості природних рекреаційних ресурсів. Об’єкти Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні. Туристичні райони в Україні.
Мета: сформувати в учнів систему знань про туризм, його види та чинники розвитку, про особливості розвитку туризму в Україні; розвивати вміння порівнювати різні види туризму, указуючи перспективи їх подальшого розвитку в Україні; виховувати цікавість та любов до рідного краю, терпимість до подорожуючих.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
Знаннєвий компонент:
називає види туризму, ознаки понять «туризм», «рекреаційні ресурси», «інфраструктура туризму»;
розуміє вплив природних і суспільних чинників на розвиток туризму.
Діяльнісний компонент:
показує на карті основні райони туризму в Україні.
Ціннісний компонент:
обґрунтовує рівень розвитку туризму в районах України
Формування наскрізних змістовних ліній: ЄБСР, ГВ, ПФГ.
Основні поняття: туризм, туристична інфраструктура, рекреаційні ресурси, Світова спадщина ЮНЕСКО, туристичні райони.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання й матеріали: підручник, атлас,інтерактивні карти "Цікаві місця України", "Спадщина ЮНЕСКО", презентація.
Хід уроку.
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕН
ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ
Бесіда за запитаннями підручника
ІІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Кожен з вас з нетерпінням чекає канікул, а особливо літніх. Можете пояснити чому? Вірно, тому що ви разом з батьками чи друзями відпочиваєте. Хтось їде на море, хтось у табір, інший відпочиває на березі річки чи вирушає у закордонну мандрівку. Ви збагачуєте себе новими знаннями, знайомитесь з іншими людьми, покращуєте своє здоров'я. Тому сьогодні на уроці ми відправимося у нашу віртуальну мандрівку на відпочинок і допоможе нам в цьому наша тема уроку.
|
|
|
|
Ми вже знайомі з різними видами транспорту, а тому кожен вибирає транспортний засіб для подорожі.
ІV.ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
Пояснення, робота з текстом підручника Туризм у багатьох країнах світу стає однією з найперспективніших галузей національної економіки. Що ми будемо називати туризмом? Знайдіть визначення на ст.233 підручника, запишіть у зошит. Сукупність природних та природно-технічних об'єктів і явищ, які мають комфортні властивості для відновлення фізичних, духовних та нервово-психічних сил людини називають рекреаційними ресурсами. Вони поділяються на дві групи природно-рекреаційні та культурно-історичні. (мал.130, ст. 234).
Чинники розвитку туризму.
Розвиток туризму залежить від запитів та інтересів населення. На нього впливають наявність місць сприятливих для відпочинку та оздоровлення, наявність пам'яток природної та культурної спадщини. Важливим є і доступність, зручне положення щодо транспортних шляхів, доброзичливе ставлення місцевого населення, безпечність перебування.
Види туризму.
Робота з текстом підручника, атласом, презентація.
Розповідь. Туристична інфраструктура - це сукупність установ і закладів туристичної діяльності, у яких забезпечено прийом, обслуговування й перевезення туристів. Розвиток туристичної інфраструктури має відповідати високим стандартам обслуговування, адже турист, віддалений від постійного місця проживання і максимально звільнений від повсякденних турбот, вимагає якісного обслуговування. Тут вагоме місце належить закладам розміщення туристів, громадського харчування, побутовому обслуговуванню.
Туризм в Україні.
Бесіда. В економіці України туризму поки що належить незначне місце, яке не відповідає потенційним можливостям цього виду діяльності як додаткового джерела надходження валюти в український бюджет. Хоча країна має значні рекреаційні ресурси, формування привабливого туристичного іміджу країни ускладнено відсутністю достовірної та актуальної інформації щодо туристичних ресурсів та відповідного рівня послуг. Аналізуючи карту "Цікаві місця України" ми можемо зробити висновок про можливості нашої держави для розвитку різних видів туризму.
Туристичні райони в Україні.
Робота з атласом. Серед науковців існують різні підходи до виділення туристичних районів, а тому єдиної схеми районування України не розроблено. Проте кожна із запропонованих схем виділяє Причорноморський та Карпатський туристичні райони, що підтверджує їх унікальність і важливість у туристичному комплексі України.
Об’єкти Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні.
Робота з атласом. Станом на 2020 р. до списку об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні віднесено десять важливих культурних і природних об’єктів. Встановити унікальність кожного з об’єктів та знайти їх на карті «Пам’ятки історії та культури України» в атласі.
Знайомимося з цими об'єктами та їх короткою характеристикою.
ОБ'ЄКТИ СПАДЩИНИ ЮНЕСКО В УКРАЇНІ
Назва об'єкта |
Рік внесення до списку |
Розташування |
Об'єкти культурної спадщини |
||
Собор Святої Софії та прилеглі монастирські споруди, Києво-Печерська лавра, церква Спаса на Берестові |
1990 |
м. Київ |
Історичний центр Львова |
1998 |
м. Львів |
Пункт геодезичної дуги Струве |
2005 |
Хмельницька та Одеська обл. |
Резиденція митрополитів Буковини та Далмації (нині Чернівецький національний університет ім. Юрія Федьковича) |
2011 |
м. Чернівці |
Давнє місто Херсонес Таврійський та його хора |
2013 |
м. Севастополь |
Дерев'яні церкви Карпатського регіону Польщі та України |
2013 |
Львівська, Івано-Франківська, Закарпатська обл. |
Об'єкт природної спадщини |
||
Букові праліси Карпат та Німеччини |
2007 |
транскордонний об'єкт, умежах України — Закарпатська обл. |
В майбутньому до Світової спадщини можуть ввійти і інші унікальні пам'ятки України.
Сучасний стан туризму в Україні.
Різноманітні природні рекреаційні ресурси в поєднанні з багатою культурною спадщиною, вигідним географічним положенням, розвиненою транспортною інфраструктурою, наявністю людських та матеріальних ресурсів створюють усі необхідні передумови для розвитку туристичної сфери в Україні. Тільки за останній рік Україну відвідали більше 14 млн. туристів і цей показник щорічно зростає.
Більшість іноземних туристів приїздили з найближчих країн: Росії, Молдови, Білорусі, Польщі.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ
Опрацювання запитань рубрики «Знаю і вмію обґрунтувати» (ст.238)
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
Туризм — це форма організації відпочинку, проведення дозвілля. З економічної точки зору туризм — це складова сфери послуг, що забезпечує обслуговування людей, які тимчасово перебувають поза межами постійного місця проживання.
• Рівень розвитку туризму та туристичної інфраструктури є показником економічного розвитку країни.
• Для успішного розвитку туристичної сфери наша країна має всі необхідні передумови: вигідне економіко-географічне положення на перехресті транспортних шляхів, сприятливі природно-кліматичні умови, багату культурну спадщину, людські та матеріальні ресурси.
• Розвитку туризму в Україні перешкоджає низка проблем, серед яких нині визначальну роль відіграє існуюча геополітична ситуація.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ