Мета: виховувати у школярів інтерес до правових знань, популяризувати правові закони, розвивати пізнавальний інтерес до предмета, з’ясувати, як учні знають основні поняття з правознавства, навчити дітей користуватися своїми правами в різних ситуаціях, почуття відповідальності за свої вчинки, почуття причетності до процесу творення правової держави в Україні формувати правову культуру школярів. Готуючись до турніру, учням дати завдання: 1. Створити команди (2 команди по 4 осіб). 2. Дати їм назви. 3. Обрати капітанів. 4. Обрати девіз команди.
Ведучий: Добрий день, Сьогодні ми проведемо турнір правових знань, на якому пригадаємо а чи орієнтуєтесь ви в такій важливій галузі знань як право? Але перед цим давайте запам'ятаємо певні правила та будемо їх виконувати 1. Грай чесно. 2. Не тішся з невдачі іншого. 3. Виконуй свою роботу вчасно і якнайкраще, при цьому пам'ятай про загальну роботу колективу. 4. Стався до інших так, як ти бажаєш, щоб до тебе ставились.
Ведучий: Сьогодні у нашому турнірі беруть участь ті, хто через декілька років можливо стане на сторожі закону. Майбутні юристи, судді, прокурори, адвокати .Та просто законослухняні громадяни. Тому зараз я вітаю команду ____________________________________________ Представляється капітан команди, члени команди, команди виголошує свій девіз Їх суперники – команда __________________________________________________________________________Представляється капітан команди, члени команди, команда виголошує свій девіз:
Вчитель: Як на кожному конкурсі, ваші знання оцінюватиме компетентне журі у складі ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Ведучий: Наш перший конкурс буде проходити за принципом брейн-рингу: короткі чіткі запитання – короткі чіткі відповіді, на обміркування яких ви матимете 10 секунд. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Якщо команда не дає правильну відповідь на поставлене запитання, то цей шанс передається команді суперників. І раунд – Інтелектуальний штурм (команди по черзі відповідають на запитання) 1. Міжнародний документ із прав дитини? (Конвенція про права дитини). 2. Найвища соціальна цінність у державі (Людина). 3. Складова культури, яка забезпечує дитині належний рівень знань (Освіта). 4. Людина, віком до 18 років (Дитина). 5. Спільність людей, що пов’язані між собою родинними або шлюбними зв’язками (Сім’я). 6. Спеціальні можливості, необхідні людині для її взаємодії з державою(Права громадянина). 7. Хто в Україні створює закони ? (Верховна Рада) 8. Особи, що мають стійкий правовий зв'язок із певною державою? (Громадяни.) 9. З якого віку людина може вибирати своє громадянство (з 18 років). 10. З якого віку наступає кримінальна відповідальність за тяжкі види злочинів? (з 14 років) 11. До якого органу треба звертатися при порушенні прав людини? (Суд) 12. Хто в Україні є главою держави? (Президент) 13. Основний Закон держави (Конституція) 14. Особливо небезпечний вид правопорушень.(Злочин) ІІ раунд – “Юристи” Уявіть, що ви – юристи і вам треба надати юридичну консультацію громадянам. Перед вами – ситуація, яка потребує вирішення. На це дається 2 хвилини. Потім ви зачитуєте ситуацію та своє рішення. Правильний коментарій – 3 бали.
ІІІ раунд – «Доповни прислів'я» Ведучий: Норми українського права беруть свої початки у звичаях і традиціях українського народу. До неоціненних коштовностей будь-якого народу, а відтак і українського, належать прислів'я , які образно та лаконічно передають нащадкам висновки з життєвого досвіду багатьох поколінь . Наступний раунд називається «Доповни прислів'я» Кожній команді пропонується перша частина українського прислів'я. Вам необхідно доповнити прислів'я, пригадати і назвати його другу частину. На роздуми кожній команді дається 1 хв. Якщо команда не виконала завдання право на відповідь переходить до іншої команди. За кожне прислів'я команда отримує 1 бал. 1. Моя хата з краю - ……………..................(нічого не знаю). 2. З ким поведешся, …………………...........(від того наберешся). 3. Суд, несправедливий, коли суддя…………………..(брехливий). 4. Вір своїм очам, а не чужим …………………………………(а не чужим словам). 5. Чим далі в ліс, ……………………………………(тим більше дров). 6. Яблуко від ……………………………………..…(яблуні далеко не впаде). 7. Своя сорочка…………………………………. (ближча до тіла). 8. Дають – бери, ……………………………….. (а б'ють – тікай). IV раунд «Конкурс капітанів» Назвіть випадки в історії коли порушувалися права людини. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Час на роздуми 2 хвилини. Підбиття підсумків (слово журі) Вчитель: Ми з вами сьогодні провели чудовий турнір правознавців, пригадали значення правових термінів, побачили реальне рішення різних ситуацій, які трапляються з нами в повсякденному житті. І за підсумками турніру перемогу здобуває команда _________________________________, яка буде нагороджена на шкільній лінійці. Дякую всім вам за участь та бажаю нових перемог! |