Урок "Тварини навесні"

Про матеріал
Мета уроку :розширити уявлення дітей про весняні зміни в природі; ознайомити з особливостями життя тварин ,зі змінами у житті тварин навесні..
Зміст архіву
Перегляд файлу

 

Тварини навесні

1кл

Мета

 Ознайомити учнів зі змінами у житті тварин навесні; розширювати та уточнювати знання дітей про тварин; формувати навички спостереження за природними об'єктами.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

розповідають про весняні зміни у житті комах, птахів і звірів;

розпізнають особливості зимування та зустрічі весни деяких звірів, які мешкають на території України.

 

Обладнання і матеріали

 Комп’ютер, доступ до інтернету,інтерактивна дошка.

 

І.Ранкове коло
1.Привітання  «Сонечко». 

- Діти, подивіться у віконце. Чи є сьогодні на небі сонечко А давайте зараз ми створимо в нашому класі своє тепле сонечко! Для цього ми повинні стати в коло й міцно взятися за руки. Яке гарне сонечко у нас вийшло! А щоб воно нас зігріло своїм теплом, давайте  подивимося один на одного й подаруємо всім свою усмішку та тепло своїх долоньок.

 

2.Помічник дня.

ІІ. Обмін інформацією.

1.Бесіда

        - Чи бачили ви дорогою до школи якісь ознаки весни. Розказати, які саме.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 2. Слухання казки «Зайчик і весна»

Був гарний, погожий день. Маленький зайчик сидів під кущиком і дивився на свій старенький кожушок.

— Ой горе мені, — плакав бідолашний, _- сніг розстав, ніде заховатися, скрізь видно мій білий кожушок.

Ласкаве сонечко побачило заплакане зайченя, витерло йому промінчиком слізки і пообіцяло допомогти. Воно звернулося до весни. Уважно вислухала вона сонечко і вирушила на пошуки зайчика. Де проходила, там зеленіла трава, розквітали дерева, щебетали пташки. Усе раділо Весні-чарівниці.

Нещасне зайченятко, яке сиділо під кущиком на купці сірого снігу, раптом із жахом побачило, як останній сніг розтанув, і навколо нього розцвіли проліски. Тремтячий зайчик підвів голову і помітив дівчину незвичайної вроди. Вона   була   одягнена   в   шати  з прекрасних квітів. Вітер грався її русявим волоссям, а пташки співали для неї найкращих пісень.

  •    Ти хто? — зачаровано запитав зайчик.
  •   Я — весна, — лагідно відповіла дівчина, — сонечко розповідало про твою біду. Ось дивись. Це тобі.

Вона простягнула йому гарненький сірий кожушок.

Дякую тобі, Весно! — закричав        зайчик. — Тепер ніхто не побачить мене серед кущів!

Одягнувши нового кожушка, щасливий зайчик зник у лісі. А весна- чарівниця помандрувала далі, даруючи всім радість і втіху.

Українська народна казка  Полтавщини

Запитання для обговорення:

  • Чому плакав зайчик? (тому що скрізь видно його білий кожушок)
  • Що подарувала зайчикові Весна? (сірий кожушок)
  • Навіщо зайчикові сірий кожушок? (щоб його не побачили серед кущів)
  •  

ІІІ.Оголошення  теми уроку. Мотивація навчальноїдіяльності.

1.Музична пальчикова гра «В лісі»

-Ось таким чином ми потрапили з вами до лісу.
2.Бесіда(за картиною)

-Зараз я запрошую вас на вертуальну екскурсію незвичайним  весняним лісом.

-Чи може картина здивувати вас? Чим саме?(одночасно не буває всіх пір року)

-Знайдіть на картині  ознаки весни.І що переплутам художник.

-А ми продовжуємо подорожувати лісом. Перегляньте відео і запам'ятайте тварин,які нам зустрінуться.

Відео «Веселі звірята»

Підсумуйте: «Яких тварин ви запам'ятали?З приходом весни життя тварин змінюється?».

- Отже,сьогодні ми дізнаємося про зміни, які відбуваються у житті тварин навесні, поговоримо про їх весняні турботи.

3. Читання і обговорення тексту.

                                           ТВАРИНИ НАВЕСНІ

     Із початком весни прокидаються  комахи, їжаки, борсуки, ведмеді. Повертаються з вирію шпаки, зозулі, ластівки, солов' ї, лелеки. Вони будують гнізда, висиджують і вигодовують пташенят.

    Комахи запилюють квіти, які приваблюють їх своїм ароматом. У пошуках нектару комахи проникають усередину квітки, набирають на свої лапки пилок і переносять його на інші квітки. Так відбувається запилення. Після запилення на місті квітки виростає плід.

Запитання для обговорення:

  • Які перелітні птахи повертаються навесні? (шпаки, зозулі, ластівки, солов'ї,лелеки)

Гра «Як летять птахи»(гуси і журавлі летять ключем,чаплі,качки-шеренгою,лелеки-клином,граєю- шпаки,зозулі-по одному)

  • Що роблять птахи навесні? (будують гнізда, висиджують і вигодовують пташенят)
  • Що роблять комахи навесні? (запилюють квіти, з яких потім виростуть плоди)
  •  Які тварини сплять взимку?

Гра «Розбуди сплячих звірів»

-Подивіться на картину. Я попросила лісовичка намалювати картину лісу. Чи не здається вам, що вона якась сумна? Чого не вистачає на картині?

-Взимку спали їжак, ведмідь, змія, бджоли. Настала весна, сонечко почало зігрівати землю, стало тепло. Візьміть сонечко і покладіть на картинку. Пора прокидатися всім соням, всім хто спав узимку. Розбудіть їх, голосно скажіть: «Весна прийшла!» «Вставати пора!». Вони не почули, скажіть голосніше. Давайте поплескаєм в долоні, потупаємо ногами. Нарешті, розбудили. А тепер візьміть картки  та розмістіть кожну тваринку  на  своє місце. Чому саме там?(Ведмедика біля дерева, їжачка під пеньок, змію на камінь, а бджола до квітів на дерева.)

Підбірка ігор та вправ на тему «Весна»

 

 

 

 

 

 

Підбірка ігор та вправ на тему «Весна»-Чому ведмедика біля дерева?

   Наприкінці зими у ведмедів з’являються малята .Весною вони з ведмедицею виходять з барлогу.Ведмедиця дуже схудла,тому блукає лісом в пошуках їжі. Може потертися потлатим боком об дерево,залишить багато хутра-ведмеді линяють.

-Їжака під пеньком?

   Самки їжаків починають ретельно готувати виводкове гніздо. Місце для його пристрою вони вибирають в самому захищеному і затишному куточку.Зручно під пеньком. На світ з'являється від трьох до семи маленьких їжаченят,яких самка вигодовує молоком.

-Бджілку на квітках?

Комахи запилюють рослини. На вулиці з’явилися великі зеленувато-сині з металевим відтінком мухи. Вони ще не літають, а тільки повзають по стінах будинків і гріються на сонці.
З’явилися павуки. У сонячні теплі дні танцюють комарики в повітрі. Прокинулися метелики, провітрюють і сушать свої крильця. Сніг зійшов з мурашника, і мурашки вилізли погрітися на сонечку. Прокинулися жуки. З’явилися гусениці, вони годуються молодими листочками.


-Змію на камені?

Змії, гадюки щоранку виповзают на сухий пеньок,на камінь погрітися на сонці. Вони ще насилу повзають, адже кров у них застигла на холоді. Зігрівшись, вони оживають і вирушають на полювання за мишами і жабами. Бо і ставок вже ожив. Жаби покинули свої зимові ліжка в мулі, мечуть ікру, виходять на берег.

 

4.Робота в парах «Весняні турботи звірів»

Результат пошуку зображень за запитом "білка"1. Скласти пазл.

 

 

- Чи змінюється життя цих тварин з приходом весни?

-Що ви про це знаєте?

 -Зараз дізнаємось як зустрічають весну ці тварини.

Відео

Підсумуйте: «Змінюється колір шерсті в зайців,лисиць і білок,вони линяють. Густа,пухнаста шерсть навесні у звірів стає рідшою. Наприкінці зими та
навесні у багатьох звірів з'являються дитинчата, за якими доглядають
батьки, оберігають їх, вчать ходити та здобувати собі їжу».


7.Створення асоціативного  куща. (Користь тварин )

-Чи приносять користь тварини людям?

- Від тварин людина отримує продукт харчування, сировину для промисловості. Тварин  використовують як робочу силу, як охоронців, утримують для розваги.

8.Вправа «Крок допомоги»

Ми переконалися, що тварини приносять користь і тому їх потрібно охроняти і правильно поводитись в природі. А пригадати правила поведінки в природі нам допоможе незвичайний кошик. У нього ми складемо мудрі поради. Прошу озвучити їх.

(Складають в  кошик малюнки і озвучують поради)

     В лісі треба поводитися тихо.

   Не беріть в руки пташині яйця і пташенят.

   Не вбивайте пташок!

   Не забирайте з лісу  додому тварин.

   Не паліть суху траву,там можуть буди зайченята.

   Підгодовуйте тварин.

ІІІ Закріплення вивченого матеріалу

1.Робота з цеглинками. Гра «Так-зелена,ні – жовта»

- Які б два кольори  ви взяли ,щоб намалювати весну? Тому берем для тесту два кольори цеглинок. Кодуємо цеглинки:зелена-так, це буває весною,жовта –ні,такого весною не буває.

*Тварини готують запаси на весну;

* Ростуть, линяють;

* Вирощують потомство;

*Розмножуються;

*Нагулюють жир;

* Відкладають яйця;

* Мечуть ікру;

 *Народжують дитинчат;

* Впадають у сплячку;

* Будують гнізда;

*Готуються до перельоту в теплі краї.

-Добре, молодці. Ви гарно засвоїли тему уроку.

 

2.Вправа «Відкритий мікрофон».
Запропонуйте учням по черзі сказати,
як зустрічає весну одна з тварин(ляльковий театр)

ІV.Підсумок уроку

«Щоденник вражень»

«Щоденник вражень», письмо для себе.

1.Про що я розповім сьогодні вдома.

2.Щоб було б, якби вишнева гілочка вміла співати? Про що б вона проспівала.

3.Уявіть, що ви -  тварина. Про що  б ви попросили людей?

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
18 квітня 2023
Переглядів
577
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку