Урок "Тваринний світ лісу"

Про матеріал
Збагачення знань учнів про тварин лісу. Виявлення ознак пристосування тварин до умов навколишнього середовища. Розвиток у дітей спостережливості, логічного мислення, вміння аналізувати. Виховання гуманного ставлення до тварин, рослин.
Перегляд файлу

Природознавсто

Тема: Тварини лісу.

Мета: Збагатити знання учнів про тварин лісу. Виявити ознаки пристосування тварин до умов навколишнього середовища. Розвити у дітей спостережливість, логічне мислення, вміння аналізувати. Виховати гуманне ставлення до тварин, рослин.

Обладнання: таблиці, ілюстрації із зображенням тварин лісу, опорні схеми.

Тип уроку: телеурок

Хід уроку

I Організаційний момент

  • Доброго дня, шановні друзі! Ми запрошуємо вас на телеурок. Працює студія 3 класу с. Бабине Цей загадковий цікавий світ

II Контроль, корекція, закріплення набутих знань

  1. Прочитати слова(запис на дошці). Сонце, тепло, ріст, життя, вода, рослини, тварини.
  • Ці слова дуже часто зустрічаються в повсякденному житті, а особливо на уроках природознавства. Для кого потрібні такі умови життя?
  • Для рослин і тварин.
  1. Фронтальне опитування.
  • Що таке ліс?
  • На які групи поділяються рослини лісу?
  • Розказати про яруси лісу.
  • Які ліси називають хвойними?
  • Чому?
  • Які ліси називаються листяними?
  • Чому?

 

ЦІКАВЕ ПОВІДОМЛЕННЯ! СКАРБНИЧКА!

Осика живе – 80 р., горобина – 80 р., липа – 330 р., ясен – 280 р., ялина  - 300 р., сосна – 400 р., береза – 120 р., дуб – 500 р.

  1. Відгадування загадок (малюнки відгадок демонструються на дошці, утворюється лісовий куточок)

а) Невеличка рослина з тонким зеленим стеблом, яка не належить до кущів, дерев (Відгадка: трава)

C:\Users\Андрій\Downloads\nat-006.jpg

б) Зелена, а не чай, біла, а не сніг, кучерява та не без волосся. (Відгадка: береза)

C:\Users\Андрій\Downloads\48837.ous1xo.300.jpg

в) Я завжди, в усякі дні, все стою в однім вбранні й свитину цю, що маю, взимку й в спеку не кидаю. (Відгадка: сосна, ялина)

C:\Users\Андрій\Downloads\Шервуд-зеленая300.jpgC:\Users\Андрій\Downloads\27134d01120d1e223bdb0319b48c8e29.jpg

г) Є шапка, та нема голови, є нога, та без черевика (Відгадка: гриб)

C:\Users\Андрій\Downloads\belyj-grib.jpg

д) Серед лісу вогонь горить. (Відгадка: калина)

C:\Users\Андрій\Downloads\660x512_0_8c7b4198e3c564f8053b9ab74baabe63@2121x1414_0xc0a839a2_3742771751494799629.jpeg

Калина – символ України, вплітають в український вінок. Калина у вінку символізує сімейну злагоду.

е)  Стоїть пані у лісочку

 Має червону сорочку

Хто йде, той поклониться

 (Відгадка: суниця)

C:\Users\Андрій\Downloads\776360.jpg

є) Навесні веселить, влітку холодить, восени годує, а взимку гріє. (Відгадка: яблуня)

C:\Users\Андрій\Downloads\thumb_l_3791.jpg

РЕКЛАМНА ПАУЗА

Народні традиції та повір’я про дерева

Деякі дерева, на думку українців, відганяють злу силу, зокрема осика. Калина – дерево поетичне. Калиновий цвіт – привітне вітання дочки до матері. Нахиленні гілки калини – печаль. Зраджена жінка – зламана гілка. Тополя – символ статності та молодості. Українці вважали, що в бузині сидить горе, і тому її рубати не можна. Існує звичай: народився синок – садять дубок, дочка – сосну, тополя та березу. В українців береза – символ життя, сосна – благословення, бо вона виявилася непридатною для розп’яття Христа.

  1. Узагальнення знань про ліс, його значення.

Ліс – Особливе угрупування рослинного і тваринного світу, в якому всі пов’язанні між собою і залежать від умов неживої природи.

Ліс – одяг Землі, охоронець річок, збирач води, захисник ґрунту від вимивання, лікар, страж здоров’я людини, дім для тварин. Як підсумок відомостей про ліс – прислів’я. Але воно зашифроване, потребує знання алфавіту.

16

12

22

18

1

29

7

2

1

4

1

23

22

23

3

19

Л

І

С -

Н

А

Ш

Е

Б

А

Г

А

Т

С

Т

В

О

 

  • Молодці, щиро дякую за участь у нашій конференції.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Для всіх учнів, які приймали активну участь у нашій конференції, нагорода – кросворд. Розгадавши кросворд, ми дізнаємося тему нашого уроку.

Т

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

А

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

И

 

  1. Смугаста кішка в лісі живе. (Тигр)

C:\Users\Андрій\Downloads\t_009.jpg

  1. Птах з великими очима, гострими кігтями, загнутим носом. (Сова)

C:\Users\Андрій\Downloads\a-453.png

 

  1. Червонясту шубку має,

По гілках вона стрибає,

Горішки, шишки збирає.

   (Білка)

C:\Users\Андрій\Downloads\Без названия.jpg

  1. Хижий звір з темним хутром у білу смужку, впадає в сплячку. (Борсук)

C:\Users\Андрій\Downloads\201-illustration.png

  1. Прийшла кума з довгим віником, на бесіду з милим півником. (Лисичка)

C:\Users\Андрій\Downloads\Lisa.jpg,q1376660308.pagespeed.ce.HvqjHmS4XC.jpg

  1. Тварина багата і років багато. (Олень)

C:\Users\Андрій\Downloads\Олень-фото.jpg

  1. У лісі біля пня біготня і метушня: народ робочий весь день клопоче. (Мурашки)

C:\Users\Андрій\Downloads\myraxa.jpg

  • Отже, тема нашого уроку – тварини лісу. Ви дізнаєтесь, чому тварини живуть у лісі.

 

IV Вивчення нового матеріалу.

  • Надається ефір освітньо-пізнавальному каналу. Я хочу запропонувати послухати уважно вірш.

Було у матері – Природи

Дві донечки такої вроди,

Хто їх побачив хоч на мить –

Не міг забуть і розлюбить.

Голубооку звали – Флора,

У неї очі, наче зорі.

Завжди замріяна, тендітна,

Ласкава, ніжна та привітна

А Фауна швидка, як вітер,

Мала з птахами полетіти,

І за оленями стрибати,

Та з білочками пустувати.

Обидві світ живий любили,

Відтак його боготворили.

Тож вирішила мудра мати

На посах їм дарунки дати:

Мрійливій Флорі – світ рослинний,

А жвавій Фауні – тваринний,

Щоб берегли і доглядали,

Від всього злого захищали.

Живуть в легендах і понині

Живого світу дві богині.

  • Отже, діти, як називається рослинний світ?
  • Флора
  • А тваринний?
  • Фауна
  • Тварини, як і рослини – це живі організми, частинка живої природи. Які звірі живуть у лісі?
  • Білка, заєць, лисиця, олень, дикий кабан…
  • Яке значення має ліс для життя тварин?
  • Вони там живуть, добувають собі їжу.
  • А які птахи живуть в лісі?
  • Дятли, зозулі, сороки, сови…
  • Кого з пташок називають санітарами лісу?

Тук-тук-тук! Так-так-так!

І комаха, і червяк,

І личинка – біла стінка,

І жучок – короїд

Мій сніданок, мій обід.

  (Дятел)

C:\Users\Андрій\Downloads\img_56e65b127c4c9.jpg

  • А зараз послухайте легенду про дятла.

Одного разу бідний чоловік пішов на Великдень до лісу зрубати дерево. Тільки він почав рубати, як до нього підійшов старий дід і сказав: «Не рубай дерево. Іди додому. В тебе буде достатньо грошей, щоб купити дрова і жити без злиднів». Чоловік так і зробив. Жив він добре, але наступного року він подумав: «Піду до того дерева попрошу ще грошей». Прийшов чоловік до лісу і почав рубати дерево. Тут і з’явився старий дід, він зрозумів, що чоловіка до лісу привела жадібність. Тоді дідусь мовив: «За твою жадібність перетворюю тебе на птаха, стукай все життя по деревах». Так з’явився дятел.

Гра «Хто промовляє»

 

Вчитель

Діти

Зозуля кує

Ку-ку, ку-ку!

Голуб воркує

Гу-гу, гу-гу!

Півень кукурікає

Ку-ку-рі-ку!

Соловей тьохкає

Тьох-тьох!

Сова кричить

Угу- угу!

Риба мовчить (ні пари з вуст)

 

  • Хто з названих персонажів не живе в лісі?
  • Півень, риба.

Робота з підручником

Бесіда з елементами розповіді про значення лісів у природі і житті людини.

  • Яке значення лісів у природі?
  • Що дають ліси людям?
  • Що роблять люди для примноження і збереження лісу?

Є зорі небесні – веселі й сумні

Вони пустотливі, наївні, як діти.

Чи знаєте ви, що є зорі й земні –

Чарівні, звабливі, замріяні квіти.

 

Ми часто шукаємо зірку з небес,

Щоб звірити тихо таємне бажання.

А квітку весняну – це чудо з чудес,

Зриваєш безжально, стоптавши вагання.

 

А їм первоцвітам, й мороз не страшний,

В снігах розкошує привітна родина.

В них ворог один – здичавілий, страшний –

Байдужа, безлика і хитра людина.

 

Кількість людей на Землі зростає, а отже зростає потреба в рослинах. З усіх живих істот рослини найбільш беззахисні. Вони не можуть захиститися від пожежі чи зловмисників, які їх нищать.

У світі під загрозою зникнення перебуває більше 200 видів зникаючих рослин, серед них і підсніжник. Усі зникаючі рослини занесені до Червоної Книги України.

V Узагальнення і систематизація знань

Тестування

  1. Ліс – це…

А) тварини;

Б) рослини;

В) тварини і рослини;

  1. Тварини, які мають 3 пари ніг, називаються …

 А) звірами;

 Б) комахами;

 В) птахами.

  1. Куди зайцю бігти зручніше?

 А) вгору (передні короткі, задні ноги довгі);

 Б) з гори.

  1. Лисиця – це…

 А) всеїдна тварина;

 Б) травоїдна;

 В) хижа.

  1. Що спричиняє відліт птахів:

 А) холод;

 Б) нестача їжі.

 

Робота з прислівями і приказками

  • Про що йдеться у приказках?

Чому так говорять?

Ліс – природне багатство.

Ліс зрубаєш – горя зазнаєш.

Ліс і вода – брат і сестра.

Ліс не школа, а всіх навчає.

Ліс чарує, та не кожен його шанує.

Повітря в лісі – найкращі ліки.

VI. Підсумок уроку

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Що таке ліс?

За відповіді ваші спасибі вам, діти.

Прийшов час урок завершити.

Сьогодні ми продовжили

Рідний край вивчати.

Як підсумок можу

Одне лиш сказати:

Зробили багато –

Знання будете мати

Я хочу, щоб завжди

Цвіло наше село,

Щоб цвітом повнились сади,

Криниці чистої води,

Щоб зеленіли луки і ліс,

І жайвір сонячний приніс

У цей весняний світлий день

Найкращу із своїх пісень.

VII. Домашнє завдання

Стор. 98-100

Студія «Цей цікавий загадковий світ» прощається з вами.

 

docx
Додано
30 березня
Переглядів
252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку