Урок "Творчі посиденьки в арт-кафе Колежаночки"

Про матеріал
Націлити на активізацію творчого потенціалу кожного вчителя, вихователя та підвищувати свій професійний рівень,самооцінку.
Перегляд файлу

 

Творчі посиденьки в арт-кафе «Колежаночки».

«Інтелект і креативність – запорука успішного вихователя » .

Учасники посиденьок: вихователі.

Мета : активізувати творчий потенціал кожного вихователя; вчити діяти та спілкуватися, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень;  підвищення самооцінки та впевненості у собі та у своїх знаннях; добір оптимального напрямку професійної діяльності.

Завдання: допомогти  педагогам знайти вихід із будь-якої ситуації, яка може скластися, створити і підкріпити імідж успішного спеціаліста; розвивати вміння короткої самопрезентації; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини.

Необхідні матеріали:

- аркуші формату А - 4 за числом учасників, прості олівці, фломастери;

- спокійна музика для релаксації;

- картинки та картки;

- презентація.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знати по-справжньому –

це значить змінюватися під впливом цього знання.

Е. де Мелло

                    Хід заняття

Організаційний етап. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.


Привітання.

Доброго дня всім, хто сьогодні завітав до нашого арт-кафе «Колежаночки» на творчі посиденьки . Наше кафе, як ви уже почули, носить назву « Колежаночки», адже ми з вами усі добрі знайомі колежанки, колегині, колежаночки і не один рік працюємо разом. У нашому закладі ви можете зустріти унікальні страви, яких ви ніде більше не спробуєте.

 

              Меню на сьогодні

Страва від шеф-кухаря – печеня в горщиках «Інтелект і Креативність»

Страви

1. Салат «Фантазія»

2. Педагогічне асорті

3 .Напій   «Чотири стихії»

4. Страва »Картопля з перцем»

5. Страва «Казковий десерт»

6. Страва «Вінегрет»

7. Страва «Вірний вибір»

8. Млинці «Дев’ять символів»

9. Страва «Рулет життєвих цінностей»

10. Страва «Креатив».

11. Страва «На коня».

 

 

 

А ще ви сьогодні маєте змогу приємно поспілкуватися, творчо порозважатися і зустрітися з цікавим.

  •    Ласкаво просимо до нашого кафе!!!

             Страва від шефа

До складу страви входить невідомий інгредієнт – зашифроване слово, яке потрібно відгадати. Хто здогадався, що це за слово – піднімає руку. Отже смакуйте.

КРЕАТИВНІСТЬ

https://naurok.com.ua/uploads/files/202909/59780/64204_html/images/59780.002.jpg 

http://www.parfumion.com.ua/wp-content/uploads/1255595368-krem-dlya-litsa.jpg 

 

 

 , а т и , в https://health.clevelandclinic.org/wp-content/uploads/sites/3/2016/08/ChildsNose.jpg ть

 

https://naurok.com.ua/uploads/files/202909/59780/64204_html/images/59780.004.jpgІНТЕЛЕКТ

https://naurok.com.ua/uploads/files/202909/59780/64204_html/images/59780.005.jpg 

 

,,,,   ,,,,, К Т

 

Інформаційне повідомлення

Креативність – це здатність особистості до конструктивного, нестандартного мислення і поведінки.

Під креативністю розуміють також здатність людини відмовитися від стереотипних методів мислення і знаходити все нові способи вирішення проблем.

 

 

 

Іншими словами – КРЕАТИВНІСТЬ – це швидкість, точність, оригінальність мислення, багата уява, почуття гумору, а також впевненість у собі і цілеспрямованість.

Інтелект -  це інформаційний потенціал знань конкретної особистості, отриманий в результаті функціонування свідомості, мислення та розуму людини. По відношенню до суспільства використовуються терміни: "Інтелект планети", "Інтелект нації", "Інтелект країни", "Інтелект установи" і тому подібне.

Продовжуємо далі.

 

1. Салат «Фантазія» ( вправа «Мозковий штурм»).

     Якщо ви уважно роздивились меню на сьогодні, то побачили, що ми можемо запропонувати вам салат «Фантазія». Він приготовлений таким чином, що допомагає виявити багатий словниковий запас та творчий політ фантазії. Я думаємо, що він вам теж припаде до душі. Отже, на ваших столах лежать аркуші паперу, на яких вертикально надруковано слово «Педагог». Шляхом вільного висловлювання запишіть ті слова на кожну букву, що асоціюються у вас із цим словом ( але пам’ятаємо, що маємо на увазі творчого педагога).

- А тепер нам би хотілося почути думки кожної групи.

( виступи представників кожної групи)

- Дякуємо всім за співпрацю.

- А наш заклад пропонує вам 

2. «Педагогічне Асорті»( дискусійна карусель « Учитель: хто він?»).

«...Хочеш усвідомити для чого ти служиш? Тоді порівняй свою службу з

погляду суспільних цінностей, із професійною службою інших. І ти відчуєш, яке важливе і неповторне твоє життя для суспільства...» Ш.О.Амонашвілі.

(Презентація)

Отже, учитель: хто він?

Учитель – завжди лікар...

Учитель – художник...

Учитель – актор...

Учитель – скульптор...

 

 

     

      Учитель – великий психолог...

Учитель – талановитий режисер...

Учитель – щодня суддя...

Учитель – ілюзіоніст...

Учитель – творець...

Учитель – поет і письменник...

Учитель - інженер...

Учитель - менеджер...

Учитель – іноді буває клоуном...

Учитель – мудрий філософ...

Учитель – бухгалтер і економіст...

Учитель – священик...

Учитель, на жаль, буває дресирувальником...

Учитель - будівельник...

Учитель – військовослужбовець...

Учитель – садівник...

- Нам хотілося б почути думку кожної групи – як ви вважаєте, яка із даних професій найбільш близька до професії вчителя і чому?

(варіанти кожної групи)

 Дякую. Почувши ваші судження, я хочу зачитати уривок із праці Ш.О.Амонашвілі

«...Раніше я порівнював свою професію з професією лікаря .Чи має право лікар помилитися, коли оглядає свого пацієнта і ставить діагноз? Ну звичайно, не має такого права, це зрозуміло!

...Потім я порівнював професію педагога з професією актора . Певна річ, педагог повинен володіти перевтілюванням , умінням входити в роль.

...Спробував я порівняти свою професію з професіями архітектора,

будівельника, геолога, астронома. Уявляв, що я так само проектую та будую

дитячу душу, як проектують та зводять будинки архітектори і будівельники. Але незабаром я відмовився від таких думок, оскільки люди цих професій

 

 

 

мають справу з неживою дійсністю, яка без опору підкорюється їхній багатій уяві і практичній творчості. Мені ж доводиться спілкуватися з маленькою людиною, яка сама виношує у собі власні плани, мрії і прагне їх здійснити, самоутвердитися. Ні, вчитель не архітектор, інженер і будівельник дитячої душі, бо ця душа не являє собою набору будівельних матеріалів. Вона насправді є живою душею, пристрастю, життєдайною і творчою силою. Її потрібно не будувати, а збагачувати, розвивати, наповнювати ідеалами, переконаннями, прищеплювати їй любов до людей, природи, життя.

Чого всім вам і бажаємо.

- Можливо, вам хотілося б спробувати наші прохолодні напої.

 Ось один із них –

  3. Напій «Чотири стихії» ( вправа-демонстрація «Вплив слова на психологічний стан людини»).

- Коли запитують, якого педагога ви б хотіли бачити , то можна почути багато різних відповідей. Але всі сходяться в одному – вчитель повинен бути щасливим. Якщо ти щасливий сам, ти можеш подарувати шматочок цього щастя і дітям. Та як цього досягти, коли кожен день і стреси, і нерви.  Зараз я хочу запропонувати всім присутнім зробити наступну вправу-демонстрацію «Вплив слова на психологічний стан людини».

Візьмемо склянку з водою. Уявімо, що це людська душа - чиста, прозора, здатна вбирати в себе і хороше, і погане. На ваших столах є ще

 сіль - це грубі, солоні слова;

 а ще перець – слова гіркі, пекучі;

 пісок – це неуважність, байдужість;

 цукор - теплі та добрі слова.

Добавте, будь ласка, до води той інгредієнт, який, на вашу думку, найбільше впливає на наш настрій і чому. Отже, вибираємо, добавляємо і аргументуємо, чому саме такий вибір ( варіант кожної групи).

Дуже дякую. Звичайно, кожен з вас правий. Слова у нашому житті відіграють велику роль. Можна добавляти все поодинці, а можна все це перемішати разом (перемішуємо паличкою до утворення мутного розчину) і умовно отримати емоційний стан людини. Скільки мине часу, доки все це осяде, забудеться? А варто потім лише легенько збовтати - і все це знову підніметься на поверхню. Те, що утворилось в склянці - це наші переживання,

 

 

стреси, неврози. Коли кажуть людині щось неприємне, образливе,то залишаються у її душі такі сліди. І не важливо скільки разів потім просять вибачення - негативні наслідки все одно залишаться. Тому свою терпимість ми повинні виявляти по різному: спокійно, без критики, без образ, доброзичливо, тобто ТОЛЕРАНТНО. Тож бажаю вам, щоб на вашому шляху зустрічалися тільки щасливі люди, які дарують одні лиш позитивні емоції.

 

4. Страва «Картопля з перцем»

   Ця страва дуже смачна і цікава з перчиком. Смак її полягає втому, що я буду зачитувати вам текст, а вам потрібно здогадатися, про що йде мова. Щоб не зачитувати повністю назву страви,я буду називати перший склад Пі. Під Пі зашифрований інгредієнт, який ви маєте відгадати.

Пі приносить радість. Пі можна робити самому, у двох, чи гуртом. Пі гуртом завжди краще, на уроках Пі забороняється. Найвідоміший Пі у коня але люди не люблять коли їхній Пі порівнюють з Пі коня. Кажуть що Пі продовжує життя. В нашому арт-кафе Пі дозволяєтться. Ви здогадалися що це таке (сміх)

   Пі займаються всі люди. Крім того Пі роблять також і тварини. Пі потрібен в ночі. Пі в одних триває довше, а в інших швидше. Де хто дозволяє собі Пі вдень. Пі – це вкрай необхідний фізіологічний процес для кожної людини. Найбільше потребують Пі маленькі діти. Якщо не робити Пі виникають різні хвороби, організм стомлюється. Коли діти мають добрий Пі вони швидко ростуть. Здогадалися що це (сон)

  

 Пі є дуже важливим органом. Він є довгим і коротким. Пі люди не показують бо так роблять лише собаки. Через Пі люди отримують задоволення або неприємності. З коровячого Пі роблять дуже приємні страви. Що це, як ви думаєте (язик).

 

5. Страва «Вінегрет»

Цю страву ви куштуєте майже на всі свята. Як ви думаєте з чим вона може бути повязана, так, з піснею.

  1. Отож, в якій пісні найкращі сподівання самогубця, були розтрощені вщент не здоровим екологічним станом навколишнього середовища ( пісня «Піду втоплюся у річці глибокій»).
  2. В якій добре відомій пісні відображаються природні катаклізми на українській річці. (пісня «Реве та стогне Дніпр широкий»).

 

 

  1. Яка пісня популяризує відносини сексуальних меншин (пісня «Ой на горі два дубки»).
  2. Яка дитяча пісня відображає трофічні звязки між живими організмами (пісня «В траве сидел кузнечек»).

      6. Страва «Казковий десерт»

Цю страву ви куштували в дитинстві, смакуєте її й зараз, коли читаєте своїм дітям – це казка.  Перевіримо, чи добре ви їх знаєте.

  1. У якій казці доводиться, екологічно вирощений овоч, може дати дуже великий врожай? (Ріпка).
  2. Казка, яка може бути агітаційним листом суть якого «не пий» ( Казка про Альонушку і її братца Іванушку).
  3. У цій казковій державі досить високий рівень життя. У ній збирають хутро, золото, коштовне каміння, а військова охорона складається лише з одного взводу морської піхоти. Назвіть імя і титул її правителя.(Князь Гвідон).
  4. Не бик, а реагує на червоні чоботи, не вірменьське радіо, але любить обдурити. Не жінка але примусила всіх щоб повтікали з хати. Улюблене дерево – клен. Боялася знаку на тілі. (Коза-дереза).
  5. Мандрував дорогами все своє життя. Співав пісні, вважав себе невловимим, та на решті пісня його обірвалась на півслові . (Колобок)

 

7. Страва «Вірний вибір»

Ідуть учитель з учнем по дорозі. Раптом учень підіймає щось із землі і переносить на траву. Учитель запитує учня: «Що ти зробив?».

«О учителю, я побачив, що равлик повзе по дорозі, і злякався, що його хтось зможе роздавити. Я переніс його в траву». «Що ти наробив! – вигукнув

 

учитель, - равлик повз до своєї мети зі своєю швидкістю. Ти все змінив у його житті». Учень кинувся бігти. «Куди ти? – зупинив його вчитель. «Я хотів перенести його назад, - відповів учень. «Равлик вже одумався, він вже поставив нові цілі. Ти знову хочеш змінити все в його житті?». І далі вчитель запитав: «А сам-то ти пам’ятаєш, куди йдеш?» Тому я бажаю вам, щоб ви завжди йшли до поставленої мети, незважаючи на дрібниці та перешкоди.

 Ми зараз живемо у час цифр. Номер будинку і квартири, номер телефону і авто, номер паспорта і дата народження. Скільки чисел у нашому житті! Нумерологія - містика чисел - переконує, що ці цифри даються долею не випадково. У нашому меню є страва, де теж задіяні числа.

 

 

 

  8. Млинці «Дев’ять символів» (вправа «Числа, які правлять світом»). У кожного є своє число, дане йому при народженні. Запишіть свою дату народження. Наприклад, 25.07.1976. Знайдіть суму всіх цифр. Додаємо

доти, поки не буде число з однією цифрою. А тепер послухайте, що значить ваше число.

   1 - його носії-яскраво виражені лідери. Вони цілеспрямовані і прагнуть до влади. Для досягнення мети такі люди розраховують тільки на себе і не сприймають натиску з боку. Вони впевненні в унікальності і часто досягають успіху.

2 - цим людям притаманні романтизм і фантазія. Вони мають філософські нахили, вміють добре пристосовуватися до різних обставин. Легко поступаються в дрібницях, але від головної мети не відступають, тому дуже часто успішні в бізнесі. Двоїстість особистості робить їх непостійними, але вони лагідні і не люблять лишатися на самоті.

3 - люди з числом «З» - артистичні, мають нахили до творчості. Вони щедрі. Але повсякденності вони не переносять, потребують різноманітності.

4 - люди з цією цифрою надійні. Вони друзів не зраджують. Понад усе в житті цінують надійність, стабільність. У почуттях і вчинках вони, як правило, простодушні.

5 - у п'ятірці криється сильна, але суперечлива енергетика. Кожний носій «5» робить для себе постійно вибір. Ці люди люблять волю і експерименти, вони прекрасні працівники.

6  - люди з символом «6» вміють узагальнювати, підкорювати собі інших. Мета їхнього життя - постійність. Їхня вимогливість до інших - підвищена. Вони розумні, але їх легко вивести з рівноваги.

         7  - це - щаслива цифра. Людям з цифрою «7» притаманно більше удачі ніж іншим. Вони «везучі».Люди з цією цифрою - потайні, мають сильний незалежний характер і схильні до нестандартних вчинків. Але в душі емоційні, тому з ними не доведеться сумувати.

8  - символ влади. Носії цифри «8» мають сильну волю. Такі люди рішучі і завжди йдуть до кінця. Вони завжди вірні в усьому.

9  - символ космосу. Такі люди вкрай сентиментальні, їх легко образити, вони вміють переживати біль. Носії «9» - ідеальні виконавці будь-яких робіт,

 

 

готові працювати цілу добу без відпочинку. Таким людям потрібна похвала, ласка, підтримка. Бажаємо, щоб ваша цифра приносила вам тільки позитив

    9.  Страва «Рулет життєвих цінностей»

Скуштувавши цю страву ви дізнаєтеся про ваші якості та життєві цінності.

  1. Позначте у відсотках, якими є ваші власні досягнення в житті.
  2. Наскільки ви себе презентуєте в цьому житті?
  3. Який відсоток вашої участі в подіях, що відбуваються навколо вас?

4.Оцініть, який ви лідер?

5.Які ви є в ролі командних гравців?

6.Виведіть середній бал у відсотках.

 

Інтерпретація результатів тесту

90 % і вище – ви граєте, щоб виграти (активна життєва позиція, участь і перемога в різних конкурсах, проектах, експериментах, активна самоосвіта, творчий підхід до будь-якої діяльності, розвинута потреба активно діяти і домагатися успіху).

75 – 89 % - ви граєте, щоб не програти (чітко виконуєте інструкції, розпорядження, ретельно працюєте, одержуєте гарні результати, цікавитеся інноваціями, іноді – якщо треба – берете участь в експериментальних програмах, розвиваєте критичне і творче мислення).

50 – 74 % - ви просто граєте (рівень домагань у нормі або трохи занижений, керуєтеся принципом «не висовуйся» або «ми працюємо на стільки, на скільки нам платять», активність викликається сильним стимулом до чого-небудь, рідко виникає потреба в кардинальних змінах життєвих ситуацій).

0 – 49 % - ви навіть і не починали грати (пасивна позиція, ви пливете просто за течією, любите перекладати проблеми на інших людей, життя

 

здається монотонним і нецікавим, постійно прагнете до спокою, мотивація до саморозвитку відсутня).

 

10. Страва «Креатив»

Кожен предмет має своє пряме призначення. Наприклад, молотом – забивати цвяхи. Але часто ми використовуємо предмети не за призначенням.

 

Наприклад: молотком можна притримати папери на столі; використати як якір під час будівельних робіт;  як ручка для важкої сумки.

Завдання: назвати нестандартний спосіб використання даного предмета.

Предмети: кулькова ручка, чашка, указка, газета, ложка, книжка.

 

11.Страва «На коня»

Наше арт-кафе має гарний рецепт десерту і ми для вас його приготували. Цей десерт бажано вживати вранці. І так, як ми з вами вже справжні старі друзі, то хочемо поділитися секретом його приготування.

Весело у світ дивіться,

Сум від себе проженіть.

Встали рано – усміхніться,

Й з радістю весь день живіть!

Підведення підсумків тренінгу

Отже, креативність є важливим фактором розвитку особистості і визначає її готовність змінюватися, відмовлятися від стереотипів.

Креативність – це здібності, якими хоч і в різній мірі, але володіє кожна людина.

Креативна людина більш приваблива у спілкуванні, вона притягує до себе інших, з нею легко і цікаво.

Креативність багато в чому визначає успіх справи і діяльності людей багатьох професій.

А на закінчення я пропоную вам деякі рецепти креативності:

 

  Як навчитись креативності?

 ◊ Знайди однодумців та надихни їх

◊ Головне джерело креативності – практика

◊ Сформулюй мету

◊ Створи творчу атмосферу

◊ Будь не таким, як всі

◊ Мисли оригінально, фантазуй

◊ На все дивись критично, постійно задавай питання :Як навчитись креативності?

 ◊ Шукай різні засоби для реалізації ідей

◊ Іди на ризик, не бійся помилок

             Дякую за увагу!!!

 

 

                         Література  

 

1.  Розвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще і досягати          великих цілей . Р. Сайп.

 

2. Супертренажер для мозку. Ч. Філліпс.

 

3.Навчи свій мозок працювати.  М. Макдональд.

 

4.Японська система розвитку інтелекту і пам’яті. Р. Кавашіма.

 

5. Мозок на 100%. Інтелект. Пам’ять. Креатив. Інтуїція. Інтенсив-тренінг. О.   Кінякіна.

 

6.Ейнштейн гуляє Місяцем. Наука і мистецтво запам’ятовування. Дж. Фоер.

 

7. Супертренінг для мозку. Т. Хорн, С. Вуттон.

 

8.Мозок. Інструкція по застосуванню.  Д. Рок

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
4 червня 2021
Переглядів
679
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку