Мета: ознайомити учнів з новими одиницями маси — грамом, тонною; встановити співвідношення між грамом і кілограмом, між кілограмом і тонною; формувати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати старанність. Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ1. Перевірка домашнього завдання2. Усні обчислення. З якими числами ми працюємо протягом останніх уроків математики?-Порахуйте сотнями від 100 до 1000.-Порахувати від 100 до 120;-Порахувати від 250 до 260;-Порахувати від 456 до 472.-Порахуйте у зворотньому напрямку від 121 до115.-Назвіть сусідів числа 300.
3. Гра « Знайди зайве число»111 123 222 333 444 555 317 417 517 777 6174. Гра « Допоможи Незнайкові»400+500=700 800-100=600500+100=800 500-200=300300+600=900 700-200=100400+200=800 900-300=5005. Каліграфічна хвилинка. Запишіть число 999. Дайте характеристику цьому числу.( Найбільше трицифрове, непарне, склад 9 сотень, 9 десятків, 9 одиниць, сусіди – 998, 1000)
ІІІ ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУВчитель: Наближаються новорічні свята. Святий Миколай проходить сотні кілометрів, щоб прийти до вас. А за плечима він несе мішки з подарунками. А чи важко йому? За допомогою якого приладу можна виміряти масу?— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими одиницями вимірювання маси, пригадаємо вже відомі вам, встановимо відношення між одиницями маси.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ1. Ознайомлення з вагами Історія створення ваг починається два тисячоліття тому. Ваги винайшли тоді, коли з’явилася торгівля. Вони використовувалися торговцями ще в далекій давнині, коли за покупки розплачувалися не грошима, а просто обмінювалися товаром. Найперші ваги, використовувалися в Стародавньому Єгипті, в Вавилоні, а також в Месопотамії. Тоді вони виглядали як коромисло з однаковими чашами, які підвішувалися на його кінцях.
2. Розв'язування задачі з буквеними даними (с. 72,№469)1.)Ціна 1 м тканини b грн. Усього тканини a м. Вартість усієї тканини с грн. Поясни, про які величини дізнаємось за такими виразами:b ∙ а — (вартість) с : b — (ціна) с : а — (кількість)2.)Як зміниться вартість товару , якщо кількість збільшиться у кілька разів за однакової ціни?А якщо зменшиться?