Урок у 3 класі на тему «Одиниці вимірювання маси. Грам. Центнер. Тонна» з використанням технології « 6 капелюшків»
Номер слайду 2
Мета: ознайомити учнів з новими одиницями маси — грамом, тонною; встановити співвідношення між грамом і кілограмом, між кілограмом і тонною; формувати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати старанність. Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Номер слайду 3
Хід уроку. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТВсі сідайте тихо діти, Домовляймось не шуміти. На уроці не дрімати А старанно працювати.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ1. Перевірка домашнього завдання2. Усні обчислення. З якими числами ми працюємо протягом останніх уроків математики?-Порахуйте сотнями від 100 до 1000.-Порахувати від 100 до 120;-Порахувати від 250 до 260;-Порахувати від 456 до 472.-Порахуйте у зворотньому напрямку від 121 до115.-Назвіть сусідів числа 300.
Номер слайду 6
3. Гра « Знайди зайве число»111 123 222 333 444 555 317 417 517 777 6174. Гра « Допоможи Незнайкові»400+500=700 800-100=600500+100=800 500-200=300300+600=900 700-200=100400+200=800 900-300=5005. Каліграфічна хвилинка. Запишіть число 999. Дайте характеристику цьому числу.( Найбільше трицифрове, непарне, склад 9 сотень, 9 десятків, 9 одиниць, сусіди – 998, 1000)
Номер слайду 7
ІІІ ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУВчитель: Наближаються новорічні свята. Святий Миколай проходить сотні кілометрів, щоб прийти до вас. А за плечима він несе мішки з подарунками. А чи важко йому? За допомогою якого приладу можна виміряти масу?— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими одиницями вимірювання маси, пригадаємо вже відомі вам, встановимо відношення між одиницями маси.
Номер слайду 8
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ1. Ознайомлення з вагами Історія створення ваг починається два тисячоліття тому. Ваги винайшли тоді, коли з’явилася торгівля. Вони використовувалися торговцями ще в далекій давнині, коли за покупки розплачувалися не грошима, а просто обмінювалися товаром. Найперші ваги, використовувалися в Стародавньому Єгипті, в Вавилоні, а також в Месопотамії. Тоді вони виглядали як коромисло з однаковими чашами, які підвішувалися на його кінцях.
Номер слайду 9
Насправді ваги бувають різні:побутові, ювелірні, медичні;вантажні. Найбільш поширені на сьогоднішній звичайно ж цифрові ваги.
Номер слайду 10
- Де ви бачили ваги?(ринок,магазин, вдома). Пригадайте, яка основна одиниця вимірювання маси?( кілограм)- А якщо потрібно зважити дрібну річ, то яку одиницю вимірювання потрібно взяти?- Ось тут у пригоді стане дрібна одиниця вимірювання маси — грам,
Номер слайду 11
2. Ознайомлення з одиницею маси — грамом. Вчитель: Масу предметів, які легші за 1 кг, вимірюють грамами. Один грам — це тисячна частина кілограма. Отже, 1000 г = 1 кг1 кг=1000 г
Номер слайду 12
3. Практична робота. Демонстрування терезів і гирьок для зважування. Зважування дрібних предметів. Які ваги вам подобаються більше, терези чи електронні?Які ваги зручніші ?Які ваги мають більше переваг?
Номер слайду 13
5. Ознайомлення з одиницею маси — тонною— А якщо потрібно виміряти масу синього кита, які одиниці маси ми для цього використаємо?— Тут у пригоді стане найбільша одиниця маси — тонна.1 т = 1000 кг
Номер слайду 14
6. Первинне закріплення (с.71,№ 466)— Прочитайте таблицю.1 ц = 100 кг 1 т = 10 ц 1 т = 1000 кг— Користуючись таблицею, виконайте завдання.• Запишіть у центнерах: 500 кг; 800 кг; 300 кг; 3 т; 8 т 500 кг.• Запишіть у кілограмах: 7 ц; 6 ц; 2 ц.
Номер слайду 15
Номер слайду 16
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ1. Завдання за малюнком (с. 72,№468)— Визначте масу одного кроля. Розв’язання1) 5 + 5 = 10 (кг) — маса гирьок на правій чаші2) 10 - 1 = 9 (кг) — маса трьох кролів3) 9 : 3 = 3 (кг)Відповідь: 3 кг маса одного кроля.
Номер слайду 17
2. Розв'язування задачі з буквеними даними (с. 72,№469)1.)Ціна 1 м тканини b грн. Усього тканини a м. Вартість усієї тканини с грн. Поясни, про які величини дізнаємось за такими виразами:b ∙ а — (вартість) с : b — (ціна) с : а — (кількість)2.)Як зміниться вартість товару , якщо кількість збільшиться у кілька разів за однакової ціни?А якщо зменшиться?
Номер слайду 18
Самостійна робота. Завдання на картках500 кг - … ц 4 ц - … кг300 кг - … ц 8 ц - … кг2 т - … ц 1 т - … кг
Номер слайду 19
VI. Підведення підсумків- Які нові одиниці маси запам’ятали?- Навіщо потрібно знати одиниці маси ?Що цікавого почули на уроці?Що сподобалось на уроці?VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ