Урок у 3 класі "Загальне поняття про прикметник".

Про матеріал
Урок української мови у 3 класі "Загальне поняття про прикметник" розроблений на основі роботи над оповіданням К.Д.Ушинського "Чуже яйце", що сприяє ознайомленню дітей з творчістю відомого педагога-літератора і має виховне значення у роботі з учнями початкової школи.
Перегляд файлу

Урок української мови

З клас

Тема: Загальне поняття про прикметник.

Мета: продовжити роботу по ознайомленню учнів з поняттям «прикметник »; розвивати вміння дітей встановлювати звязок між іменником та прикметником в реченні або словосполученні;

виховувати  толерантне відношення до однолітків, друзів, рідних та сторонніх людей.

Завдання: ознайомити учнів з прикметником як частиною мови;

 розвивати вміння визначати прикметники серед інших слів мовлення, встановлювати звязок прикметників з іменниками за допомогою питань,

відпрацьовувати навички удосконалення речень та тексту шляхом їх доповнення прикметниками;

познайомити учнів з оповіданням К.Д.Ушинського «Чуже яйце»;

виховувати почуття любові до рідних та близьких, повагу до кожного члена суспільства, толерантне відношення до інших людей;

ознайомити учнів з ст. 28 Конституції України про право кожного громадянина на життя.

Тип уроку: нетрадиційний, з використанням мультимедіа.

Обладнання: мультимедійний комплекс, примірник Конституції України для дітей, дитяча книжка К.Д.Ушинського «Чуже яйце».

Хід уроку.

І. Контроль та корекція знань, вмінь та навичок.

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Відгадування загадок.

-Шия довга, хвіст зелений,
Борода, як маків цвіт.
Гордо ходить по садку
І співа "Ку-ку-рі-ку! (Півень).

-А в нашої квочки
Всі сини і дочки - 
Маленькі, жовтенькі
Слухняні клубочки. (Курчата).

3. Бесіда про свійських пташок.

4. Вибіркове списування . Робота в парах.

- Виписати іменники, визначити їх рід.

У маленького курчатка
Коло кладки — біла хатка.
А від хатки до дороги
Стежка стелиться під ноги.
Із розчинених воріт
Вируша курчатко в світ.

5. Узагальнююча бесіда про іменник.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Вступна бесіда про К.Д.Ушинського.

2. Ознайомлення дітей з оповіданням К.Д.Ушинського «Чуже яйце».

                                                 Чуже яйце

Рано вранці встала старенька Дарина , вибрала темне , затишне містечко в курнику , поставила туди корзинку , де на м'якому сіні були розкладені тринадцять яєць , і посадила на них чубарку .

Трохи світало , і стара не розглянула , що тринадцяте яєчко було зеленкувате і більше інших . Сидить курка старанно, гріє яєчка , збігає подзьобати зерняток, попити водиці , і знову на місце; навіть вилиняла , бідолаха . І яка стала сердита, шипить, квокче, навіть півнику не дає підійти , а тому дуже хотілося зазирнути , що там в темному куточку робиться. Просиділа курочка тижнів зо три , і стали з яєчок курчата викльовуватися , одне за іншим: проклюне шкаралупу носом , вискочить , обтруситься і почне бігати , лапками пил розгрібати , черв'яків шукати.

Пізніше всіх проклюнулося курча із зеленкуватого яєчка. І яке ж дивне воно вийшло : кругленьке , пухнасте , жовте , з коротенькими ніжками , з широким носиком. « Дивне у мене вийшло курча , - думає курка , - клює , і ходить  воно не по -нашому ; носик широкий , ноги коротенькі , якесь клишоноге , з ноги на ногу перевалюється ». Здивувалася курка своєму курчаті , проте ж яке ні на є , а все ж своє. І любить , і береже його курка , як і інших , а якщо забачить яструба , то , розпушить пір'я і широко розставивши круглі крила , ховає під себе своїх курчат , не розбираючи , які у кого ноги.

Стала курочка діток вчити , як із землі черв'ячків викопувати , і повела всю сім'ю на берег ставка : там ,де черв'яків більше і земля м'якша. Як тільки коротконоге курча вгледіло воду , так прямо і кинулося до неї. Курка кричить, крилами маше , до води кидається ; курчата теж перетривожилися : бігають , метушаться , пищать ; і один півник з переляку навіть закам’янів , витягнув шийку і в перший ще раз у своєму житті закричав сиплим голосом: « Ку -ку -рі -ку! »Допоможіть, мовляв , добрі люди! Братик тоне ! Але братик не потонув, а превесело і легко , як жмут бавовняного паперу , плавав собі по воді , загрібаючи воду своїми широкими , перетинчастими лапами. На крик курки вибігла з хати стара Дарина , побачила , що робиться , і закричала :

« Ой лишенько , гріх який! Видно , це я зосліпу підклала качине яйце під курку».

А курка так і рвалася до ставка : насилу змогли відігнати , бідну .

3.Бесіда за змістом оповідання.

- Чому оповідання називається «Чуже яйце?»

-Як мама- квочка ставилася до незвичного курчати?

4. Фізхвилинка.

5.Порівняльна характеристика двох речень.

А) Рано вранці встала старенька Дарина , вибрала темне , затишне містечко в курнику , поставила туди корзинку , де на м'якому сіні були розкладені тринадцять яєць , і посадила на них чубарку .

Б) Рано вранці встала  Дарина , вибрала   містечко в курнику , поставила туди корзинку , де на  сіні були розкладені тринадцять яєць , і посадила на них чубарку .

- Знайдіть розбіжності в реченнях.

- Як називаються пропущені слова?

- Зробіть висновки: для чого потрібні прикметники?

6. Ознайомлення з темою та метою уроку.

- Тож сьогодні на уроці ми почнемо вивчати прикметники, їх значення та їх роль в реченнях.

7. Ознайомлення з правилом ( з мультимедійної дошки).

Прикметник – частина мови, яка вказує на ознаку предмета і відповідає на питання Який? Яка? Яке? Які?

8. Вправи на визначення прикметників серед інших слів в реченні.

Пізніше всіх проклюнулося курча із зеленкуватого яєчка. І яке ж дивне воно вийшло : кругленьке , пухнасте , жовте , з коротенькими ніжками , з широким носиком.

9. Вибіркове списування за матеріалом попереднього речення.

10.Творча робота над реченням. Вставити в подане речення прикметники за змістом.

    Стала … курочка … діток вчити , як із землі … черв'ячків викопувати , і повела всю сім'ю на … берег ставка : там , де черв'яків більше і земля … .

11. Встановлення звязку прикметників з іменниками в реченні.

Але братик не потонув, а превесело і легко, як жмут бавовняного паперу, плавав собі по воді , загрібаючи воду своїми широкими , перетинчастими лапами. На крик курки вибігла з хати стара Дарина , побачила , що робиться , і закричала : « Ой лишенько , гріх який! Видно , це я зосліпу підклала качине яйце під курку».

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Самостійна робота зі взаємоперевірко. Доповнити  за змістом оповідання.

Дарина (яка?)… ,

на сіні (якому?)… ,

яєчко (яке?)… ,

ніжками (якими?)… ,

носиком (яким?)… ,

земля (яка?)… .

ІV. Підсумок уроку.

1.Опрацювання ст. 28 Конституції України про право кожного на життя.

2. Узагальнююча бесіда.

- З якою частиною мови ви сьогодні познайомилися на уроці?

- Яке значення мають прикметники у мовленні?

- З чим звязані прикметники в реченні?

- З яким оповіданням ви познайомилися на сьогоднішньому уроці?

- Чого нас навчає це оповідання?

                                                               Вчитель: Серго С.П.

docx
Додав(-ла)
Серго Світлана
Додано
2 січня
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку