Урок з української мови "Префікси роз- без-" 3 клас

Про матеріал
Тема: Правопис префіксів роз-без-. Побудова речень Мета. Формувати в учнів вміння писати префікси й прийменники; ознайомити з написанням слів з префіксами роз-, без-; збагачувати словниковий запас; розвивати літературну вимову, вміння аналізувати; виховувати доброзичливість.
Перегляд файлу

Тема: Правопис префіксів роз-без-. Побудова речень

Мета. Формувати в учнів вміння писати префікси й прийменники; ознайомити з написанням слів з префіксами  роз-, без-; збагачувати словниковий запас; розвивати літературну вимову, вміння аналізувати; виховувати доброзичливість.

Обладнання: мультимедійна презентація

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І Організація класу

Пролунав дзвінок -

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім т ретімкласі

Діти - просто молодці.

ІІ Актуалізаця знань, умінь та навичок

  1. Робота над загадкою

(При)йшла (до)нас бабуся

У білому кожусі.

Поля (при)чепурила —

Пухнастим снігом (в)крила.

(В)гадайте, хто вона, Бабуся чепурна?

(Зима)

Про що треба пам'ятати, щоб правильно розкрити дужки? (Префікси пишутьсяразом, прийменники — окремо.) Чому? Як дізнатись, префікс це чи прийменник? (Між прийменником і словом можна поставити питання або вставити слово.)

Зачитування правильного варіанту загадки

Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі.

Поля причепурила —

Пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте, хто вона, Бабуся чепурна?

(Зима) малюнок бабусі

Перше завдання від бабусі зими – визначити з якою буквою записати її ім’я

Давайте запишемо відгадку.

Але спочатку визначимо яку літеру писати е чи и

Звуко-буквений аналіз слова зима(оберіть схему)

Переставте слова місцями так, щоб утворилося речення

 

Взимку я часто катаюсь на санчатах.

Запишіть яке це речення за метою висловлювання. Та визначте підмет і присудок. (зимова погода)

Ми продовжуємо працювати з будовою слова. Тож давайте згадаємо з яких частин складається слово.

  1. Загадки про частини слова (вивісити на дошці)

Нас слова міняють часто

І, як видно, це  на щастя.

Бо якби ми не мінялись,

То слова б не поєднались. (Закінчення)

 

Якщо в слові неодмінно

Є його частина змінна,

То є й та, що не зникає.

Як її ми називаєм? (Основа)

 

Я у кожній деревинці,

Квітці, кущику, травинці.

В класі на уроці мови

Ти побачиш мене в слові. (Корінь)

 

В слові знаєш де я є? 
Після кореня. 
А призначення моє - 
словотворення. (Суфікс)

 

Стою поперед кореня

 Люблю це місце я

 Нові слова утворюю

  Скажіть моє ім’я   (Префікс)

ІІІ Повідомлення теми і завдань уроку

Сьогодні на уроці ми поглибимо наші знання про префікс.

ІV Вивчення нового матеріалу

  1. Вправа 220

Визначте корені.

Розквіт – квітник, квіти.

Розказати – казати, переказувати.

Розфарбовувати – фарбувати, фарба.

Безстрашний – страх, страшний.

Безмежний – межа,

Безсоння – сонний, сон

Віршик

У префіксах  роз-  і  без-

Не буває букви «с»

Букву «з» у них  пиши

 Пам’ятай про це завжди

Префікси роз- без- завжди пишуться з буквою з-

  1. Вправа 221

До поданих слів доберіть спільнокореневі з префіксом без- . Позначте корінь і префікс.

Водний – безводний, листя – безлистий, хмарний – безхмарний, крайній – безкраїй, шумний – безшумний.

  1. Гімнастика для очей
  2. Вправа 221

До поданих слів доберіть спільнокореневі з префіксом роз- . Позначте корінь і префікс.

Заплести – розплести, зав’язати – розв’язати, скласти – розкласти, накрити – розкрити, завантажити – розвантажити.

Складіть речення з однією із пар слів.

Я навчився самостійно зав’язувати шнурки.

На уроці математики ми розв’язували складну задачу.

  1. Фізкультхвилинка (танці зігріванці)

V. Застосування знань на практиці

1. Вправа 222

Утвори нові слова

 

 

 

Складіть з утвореними словами словосполучення

Безлісий (що?) степ

Розмах (чого?) крил.

Розсада (яка?) зелена.

VІ. Підсумок уроку

З’єднайте приказки про зиму

Сонце блищить,                                                           туди — тень, та й минув день.

Зимове сонце крізь плач сміється.                               а мороз тріщить

Зимова днина така: сюди — тень,                                 крізь плач сміється

VІІ. Домашнє завдання

На вибір:

Виписати з підручника Літературне читання опис зими з казки «Витівки старої зими»

Скласти твір-опис «Зима»

 

docx
Додано
3 січня 2020
Переглядів
1912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку