Удосконалити вміння виконувати додавання і віднімання дробів з різними знаменниками; удосконалити вміння розв'язувати задачі, у яких передбачено додавання і віднімання дробів з різними знаменниками; розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять, формувати вміння швидко орієнтуватися в нестандартних ситуаціях.
УРОК №3 (6 клас)
ТЕМА: Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками.
МЕТА: навчальна: удосконалити вміння виконувати додавання і віднімання дробів з різними знаменниками; удосконалити вміння розв’язувати задачі, у яких передбачено додавання і віднімання дробів з різними знаменниками;
розвиваюча: розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять, формувати вміння швидко орієнтуватися в нестандартних ситуаціях.
виховна: виховувати творче ставлення до справи, старанність.
ТИП УРОКУ: Формування вмінь і навичок.
ФОРМА: Урок-подорож
ХІД УРОКУ
Вчитель: Сьогодні ми здійснимо подорож до країни дробових чисел. А для цього слід придбати путівки, вартість яких виражається не в грошах, а в знаннях.
Аукціон розпродажу квитків
Вчитель підсумовує, що учні можуть вирушати у подорож, але Країна дробових чисел дуже велика і цікава, тому за 40 хвилин ми відвідаємо тільки одну з її областей, а саме «Додавання і віднімання дробів». Приготуйте свої зошити – «записники», в яких будете записувати побачене там.
1-й етап подорожі «Математичний диктант»:
1. Запишіть дріб із знаменником (з чисельником) 8, рівний дробу ();
2. Запишіть дріб із чисельником (знаменником) 15, рівний дробу ();
3. Запишіть дроби , ,, ( , , ). Підкресліть дроби, які рівні між собою.
4. Скоротіть дріб ().
5. Скоротіть дріб ().
Зупинка «Взаємоперевірка»
Учні обмінюються зошитами і перевіряють з відповідями на закритій дошці. Результати повідомляють вчителю.
2-й етап подорожі зупинка «Історична довідка»
Вчитель: Колись додавання і віднімання дробів виконували складніше, ніж тепер. Наприклад: +===. Як бачимо, дроби не зводили до найменшого спільного знаменника, а діставали множенням знаменників. Сучасне правило застосували в Х ст., але в Європі воно набуло поширення тільки в XVI – XVII ст.
3-й етап подорожі « Розв’язування вправ»
Вправи виконуються письмово на дошці і в зошитах: №284, 290, 298 (1-й рядок)
Зупинка «Математичний ребус»
(корінь) (ромб)
4-й етап подорожі зупинка «Магічний квадрат»
Завдання: заповнити порожні клітинки квадрату та, щоб сума чисел по горизонталі, вертикалі і діагоналі була однаковою.
Підводяться підсумки, виставляються оцінки.
Зупинка «Кінцева»
Учні усно відповідають на запитання вчителя:
(Гра «Мікрофон»)
Домашнє завдання: №286, №289, №298а), в)№309 додатково(творче завдання).