Урок у 6 класі на тему "Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками"

Про матеріал

Удосконалити вміння виконувати додавання і віднімання дробів з різними знаменниками; удосконалити вміння розв'язувати задачі, у яких передбачено додавання і віднімання дробів з різними знаменниками; розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять, формувати вміння швидко орієнтуватися в нестандартних ситуаціях.

Перегляд файлу

УРОК №3 (6 клас)

ТЕМА:  Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками.

МЕТА: навчальна: удосконалити вміння виконувати додавання і віднімання дробів з різними знаменниками; удосконалити вміння розв’язувати задачі, у яких передбачено додавання і віднімання дробів з різними знаменниками;

               розвиваюча: розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять, формувати вміння швидко орієнтуватися в нестандартних ситуаціях.

               виховна: виховувати творче ставлення до справи, старанність.

ТИП УРОКУ: Формування вмінь і навичок.

ФОРМА: Урок-подорож

ХІД УРОКУ

  Вчитель: Сьогодні ми здійснимо подорож до країни дробових чисел. А для цього слід придбати путівки, вартість яких виражається не в грошах, а в знаннях.

                             Аукціон розпродажу квитків

  1. Які дроби називаються правильними?
  2. Як виділити цілу частину з неправильного дробу?
  3. Що називають скороченням дробу?
  4. Сформулювати основну властивість дробу.
  5. Що таке найменший спільний знаменник дробів?
  6. Назвати найменше число, кратне 3 і 4; 3 і 9; 5 і 7.
  7. Як звести дроби до найменшого спільного знаменника?
  8. Назвати найменший спільний знаменник дробів і ; і ; і .

Вчитель підсумовує, що учні можуть вирушати у подорож, але Країна дробових чисел дуже велика і цікава, тому за 40 хвилин ми відвідаємо тільки одну з її областей, а саме «Додавання і віднімання дробів». Приготуйте свої зошити – «записники», в яких будете записувати побачене там.

                             1-й етап подорожі «Математичний диктант»:

           1. Запишіть дріб із знаменником (з чисельником) 8, рівний дробу ();

   2. Запишіть дріб із  чисельником (знаменником) 15, рівний дробу ();

          3. Запишіть дроби , ,, ( , , ). Підкресліть дроби, які рівні між собою.

   4. Скоротіть дріб ().

   5.   Скоротіть дріб ().

                                  Зупинка «Взаємоперевірка»

Учні обмінюються зошитами і перевіряють з відповідями на закритій дошці. Результати повідомляють вчителю.

                              2-й етап подорожі зупинка «Історична довідка»

Вчитель: Колись додавання і віднімання дробів виконували складніше, ніж тепер. Наприклад: +===. Як бачимо, дроби не зводили до найменшого спільного знаменника, а діставали множенням знаменників. Сучасне правило застосували в Х ст., але в Європі воно набуло поширення тільки в XVIXVII ст.

                             3-й етап подорожі « Розв’язування вправ»

Вправи виконуються письмово на дошці і в зошитах: №284, 290, 298 (1-й рядок)

                                              Зупинка «Математичний ребус»

                             

(корінь)                                                                            (ромб)

                             4-й етап подорожі зупинка «Магічний квадрат»

Завдання: заповнити порожні клітинки квадрату та, щоб сума чисел по горизонталі, вертикалі і діагоналі була однаковою.

Підводяться підсумки, виставляються оцінки.

                               Зупинка «Кінцева»

Учні усно відповідають на запитання вчителя:

(Гра «Мікрофон»)

  • Чи сподобалась вам сьогоднішня подорож до Країни дробових чисел?
  • Що нове ви дізналися про дроби під час подорожі?
  • Чи готові ви тепер дати відповідь, як додати або відняти дроби з різними знаменниками?

Домашнє завдання: №286, №289, №298а), в)№309 додатково(творче завдання).

 

 

doc
Додано
7 листопада 2018
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку