Урок у 6 класі з української літератури. Тема. В. Нестайко. «Теодори з Васюківки».

Про матеріал
Тема. В. Нестайко. «Теодори з Васюківки». Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю письменника, зацікавити їх твором; розвивати навички виразного читання, переказу прозового твору, коментування його, аналізу поведінки героїв, їхніх вчинків; виховувати оптимізм, активну життєву позицію. Розвивати почуття гумору. Обладнання: портрет письменника, збірки його творів.
Перегляд файлу

Урок у 6 класі з української літератури.

Тема. В. Нестайко. «Теодори з Васюківки».

Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю письменника, зацікавити їх твором; розвивати навички виразного читання, переказу прозового твору, коментування його, аналізу поведінки героїв, їхніх вчинків; виховувати оптимізм, активну життєву позицію. Розвивати почуття гумору.

Обладнання: портрет письменника, збірки його творів.

 

Хід уроку.

І. Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

НІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

Заслуховування усних творів «Чи схожий я чимось на яянина?»

IV. Сприйняття нового матеріалу

1.Слово вчителя:

Відомий у світі український дитячий письменник Всеволод Зіновійович Нестайко народився 1930 року в місті Бердичеві, що на Житомирщині, в сім’ї службовців. Дитинство його перекреслила війна. Пізніше письменник згадував про це так: «саме тому, що дитинство моє перервала війна і довелося зазнати чимало гірких недитячих переживань, рано подорослішати, мені й захотілося писати для дітей — повернутися в дитинство і догратися, досміятися, пофантазувати разом з юними читачами».

Взагалі-то письменник не любить згадувати про страшне воєнне лихоліття: «Я не люблю ні писати про війну, ні згадувати. Багатьох дітей війна зламала, є навіть поняття «діти війни», стражденні діти. Але мене врятувала моя весела вдача, яку дали мені мама, тато і мої далекі предки.

Коли я був маленьким хлопчиком, страшенно хотів якнайшвидше вирости і стати великим, дорослим. Може, тому, що я був справді маленький, чи не найменший в класі. Маленький, худенький, ще й рудий. Як вогонь червоний. Мене дражнили «Море горить», «Пожежна команда». А ще в класі мене називали «Рудий африканський їжачок». Чому, спитаєте, їжачок? А тому, що руде волосся на моїй голові стирчало, як голки в їжака».

Герої В. Нестайка— дотепні, жваві, веселі, розумні^ кмітливі, сміливі діти, які потрапляють у різні життєві ситуації, інколи навіть драматичні, і з честю виходять із них. І все це освітлено любов’ю, добротою, легким авторським гумором, так що жоден читач не залишається байдужим. Мабуть, саме завдяки цим особливостям твори В. Нестайка набули світової популярності.

За повість-казку «Незвичайні пригоди у лісовій школі» письменник удостоєний премії імені Лесі Українки. Фільм за твором «Тореадори з Васюківки» одержав

гран-прі на Міжнародному фестивалі в Мюнхені і Головну премію на Міжнародному фестивалі в Австралії; кінофільм за твором «Одиниця з обманом» — спеціальний приз на Міжнародному фестивалі в Габрово, столиці сміху в Болгарії.

Книжку «Тореадори з Васюківки», з якою ми сьогодні ознайомимося, включено до особливого списку Г.-К. Андерсена.

Словами Астрід Ліндгрен промовляє до нас класик української дитячої літератури Всеволод Нестайко: «Я сподіваюсь, що, можливо, книжки мої навівають маленьким читачам більшу людяність, краще розуміння людей».

  1. Робота з теорії літератури.

Твір В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» — повість-трилогія (трилогія складається з трьох книг).

Повість — це великий за обсягом епічний твір, у якому детально розповідається

про багато подій із життя дійових осіб. (Учні роблять запис до літературознавчого словничка.)

Особливості повісті: зображення значної кількості подій життя одного або кількох головних героїв; тривалий час дії; докладність описів і розповідний спосіб викладу; тривалий час дії; докладність описів і розповіді про події та персонажів; прозова форма; середній обсяг.

 

Повість буває: соціальною, соціально-побутовою, історичною, біографічною, автобіографічною, пригодницькою, науково- фантастичною, міфологічною (химерною).

Повість «Тореадори з Васюківки» — пригодницька. Пригодницький твір має складний, заплутаний сюжет, із його героями трапляються цікаві, часом неймовірні пригоди, вони опиняються у складних життєвих ситуаціях, з яких, звичайно, виходять переможцями. Пригоди можуть бути значні, як у творі «П'ятнадцятирічний капітан» Ж. Берна, або звичайні, які часто трапляються з дітьми у повсякденному житті, як-от у «Тореадорах з Васюківки».

Потребує пояснення й сама назва твору.

Хто ж такі тореадори?

Тореадори — це учасники кориди (бою з биками). Корида популярна в Іспанії та в деяких інших краї

  1. Виразне читання.

Учні виразно читають уривки з твору В. Нестайка «Тореадорі з Васюківки» (розділ І) — «Метро під свинарником. Тореадори з Васюківки. Собакевич».

  1. Обмін враженнями про прочитане.

Закріплення умінь та навичок Гра «Визнач риси характеру героїв».

Марійка Допитлива пропонує учням поміркувати й визначити,

які риси характеру Яви та Павлуші виявилися у першому розділі повісті?

ІV. Домашнє завдання: навчитися виразно читати перший

розділ повісті, аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки. Зробити ілюстрації до твору.

docx
Додано
11 листопада 2019
Переглядів
1206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку