Урок у 7класі на тему "Оксиген та кисень. Поширення у природі та фізичні властивості"

Про матеріал
Урок у 7класі відповідає чинній програмі. Кожен етап уроку спрямований на розвиток в учнів логічного мислення, вміння аналізувати, узагальнювати та робити висновки. Урок супроводжується мультимедійною презентацією, опорними схемами.
Перегляд файлу

                                      Хімія                                       

Тема. «Оксиген і Кисень. Фізичні властивості. Добування кисню в лабораторії. Каталізатор. Реакція розкладу.»

Мета: поширити поняття про хім.елемент і прості речовини, вміти розрізняти ці поняття, спостерігати, аналізувати, робити висновки, навчити учнів складати опорні схеми, «читати» їх, виховувати активність, зацікавленість, творчість.

Тип уроку: формування нових знань

Методи навчання: монологічний, діалогічний, демонстраційний,

Форми організації уроку: фронтальна, групова.

Засоби навчання: підручник, записи на дошці, хімічний експеримент, таблиця, мультимедійна установка, опорна схема «Оксиген і кисень»

                                                    Хід уроку.

І. Організаційний момент.

  • перевірка готовності до уроку;
  • запис в зошиті дати;

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Завдання учням для визначення теми уроку.

(Вчитель зачитує вірш, у якому називається  хім. елемент, проста речовина, які будуть вивчаться сьогодні на уроці)

Всім відомий Оксиген

В кисень сполучається.

Через нього речовини

Легко окисляються.

Всі властивості фізичні

Буде кожен знати,

І його ми на уроці

Будем добувати.

Зберемо його в пробірку,

Доведем наявність.

Ну, що ж будем ми  вивчати?

Ви вже здогадались?

  • Діти формулюють тему уроку.
  • Записують в зошитах.

На сьогоднішньому уроці ми будемо з вами крокувати по сходинкам – до найвищої сходинки. І той, хто буде активно працювати на уроці, відповідати на питання, той обов’язково потрапить на неї.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Бесіда з учнями по повторенню термінів
  • Для будь якої споруди що саме головне? (Фундамент) От і  ми зараз з вами перевіримо, який же в нас фундамент?
  • Що таке хім..елемент?
  • Що таке хімічний символ?
  • Що таке хім..формула?
  • Що таке проста речовина?
  • Що таке складна речовина?
  • Що таке хім..реакція?
  • Що таке хім..рівняння?

Висновок: Дивлячись на вашу активність можна сказати, що фундамент у нас гарний. Тож ми можемо рушати далі.

  • Кожен з вас, хто буде приймати участь у вивченні нового матеріалу робіть помітку на новій сходинці.

ІV. Основна частина.

  1. 1.  Перша частина вивчення нового матеріалу – Оксиген. Кисень. Фізичні властивості.

Під час опрацювання нового матеріалу ми з вами будемо вчитися будувати опорну схему. Оскільки ми це робимо з вами вперше, то я вам підготувала невеликі шаблони опорних схем. За їх зразком ви повинні будете у зошитах створити подібні опорні схеми. За допомогою яких вам буде легше запам’ятати новий матеріал.

  • Що ви знаєте про Оксиген?

(Відповіді учнів: хім.символ – О, атомна маса – 16, валентність – ІІ, утворює просту речовину – кисень, входить до складу складних речовин і т.д.)

Доповнення вчителя (утворює – озон, входить до складу крейди, вапна, соди, мідного купоросу)

  • Що ви знаєте про кисень?

(Відповіді учнів: формула – О2, молярна маса – 32, газоподібна речовина, без кольору, без запаху, майже не розчинна у воді, потрібна для дихання, окислює речовини)

Доповнення вчителя   – через запитання-підказки:

  • Важчий чи легший за повітря?
  • Підтримує горіння чи ні?

(А також: температура кипіння = -183 , а температура плавлення = -218)

Висновок до першої частини:

Отже, ми  склали уявлення про Оксиген і кисень, а також визначили фізичні властивості. Тепер запишемо їх у зошитах.

  • Запис фізичних властивостей кисню у зошитах (коментування учнями запису).
  • А тепер спробуємо перевірити, яка ж у нас утворилася опорна схема.

  Удосконалення опорної схеми «Оксиген і кисень»

Робота з мультимедійною установкою – «Порівняйте і доповніть».

(На екрані мультимедійної установки демонструється опорна схема. Учні порівнюють її зі своєю, вносять доповнення)

  • Ось так непомітно ми з вами потрапили на нову - другу сходинку. А чи всі знаходяться на другій сходинці? (діти аналізують свої позначки) Тож час вирушати далі.

А наступний наш шлях важкий, але дуже цікавий. Бо щоб потрапити на нову сходинку… нам потрібно виконати хімічний експеримент. 

  1. 2.  Друга частина вивчення нового матеріалу – Добування кисню в лабораторії. Реакція сполучення. Каталізатор. (Демонстрація досліду)
  • Ознайомлення учнів в обладнання, речовинами і правилами т/б.
  • Виконання вчителем експерименту з коментуванням (чи відбувається хімічна реакція? Швидко чи повільно? А що спостерігаємо, якщо добавити манган(ІV) оксид? Як занурити газовідвідну трубку в пробірку (глибоко чи ні) ? Чому?
  • Зібрати кисень методом витіснення води і повітря;
  • Довести наявність кисню в пробірках за допомогою тліючої скіпки.
  • Записати рівняння реакції розкладу гідроген пероксиду.

Проблемні запитання:

- Яка речовина вступила до реакції (складна чи проста?)

- Які утворилися?

- Що відбулося з речовиною?

Висновок: Такі реакції називаються реакціями розкладу. (записати визначення в зошити)

- А яка речовина нам допомогла в реакції? (манган(IV) оксид)

- Яку вона відіграла роль в нашій реакції? (прискорила реакції)

Висновок: Такі речовини називаються каталізатором. (записати визначення в зошити)

Ферменти – природні каталізатори.

V. Закріплення матеріалу.

  1. Застосування знань в стандартних ситуаціях
    1.        Робота з підручником (стор. 134)
  • Чи можна  вважати запропоновану схему  схемою реакції добування кисню? (Так)
  • Яка умова цієї реакції? (підвищена температура)
  •  Назвіть формулу вихідної речовини
  • Назвіть формули продуктів реакції?
  • Чи можна назвати цю реакцію реакцією розкладу?
  • Чи є тут каталізатор?
  • Перетворіть цю схему реакції на рівняння в зошитах

(учні розставляють коефіцієнти)

V. Узагальнення та систематизація.

Завдання: озвучити опорну схему.

«Говоріть те – що бачите»

(учні по черзі озвучують записи на опорній схемі – по одному реченню)

Висновок вчителя: Ось як ми багато з вами сьогодні дізнались про Оксиген та кисень, про його добування в лабораторії, про новий тип реакції. Познайомились з новими термінами.

VІ. Підсумок уроку.

  • Подивіться, чи всі ви дісталися найвищої сходинки? А хто в нас трішки відстав? Давайте їм допоможемо. Запитайте у них про те, що ми вивчили на уроці?
  • А ось тепер вже все, тому що ми всі завдяки вашій активній роботі піднялись на найвищу сходинку. А це значить – що наш урок не пройшов марно, що він був цікавим і  ми добре розібрались з новим матеріалом, чи не так?

Виставлення оцінок

  1. Повідомлення домашнього завдання та пояснення його виконання.

Вивчити параграф 17, 18, завд.1,2,3 ст.131, з.9, ст..138.

doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
22 січня 2019
Переглядів
1101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку