Мета: розкрити особливості епохи Відродження та її значення для європейської і світової культури; познайомити учнів із особливостями літератури, архітектури, живопису доби;підготувати учнів до сприйняття творів представників цієї епохи; розвивати навички узагальнення та систематизування вивченого матеріалу,сприймання на слух матеріалу та складати конспект; сприяти виявленню зацікавленості спадщиною Ренесансу; виховувати моральні якості особистості
КЗ «Орлівщинський НВК»
Розробка уроку з мистецтва 8клас на тему:
Вчитель: Мініна Наталія Сергіївна
Мета: розкрити особливості епохи Відродження та її значення для європейської і світової культури; познайомити учнів із особливостями літератури, архітектури, живопису доби;підготувати учнів до сприйняття творів представників цієї епохи; розвивати навички узагальнення та систематизування вивченого матеріалу,сприймання на слух матеріалу та складати конспект; сприяти виявленню зацікавленості спадщиною Ренесансу; виховувати моральні якості особистості
Обладнання: комп’ютерна презентація, репродукції картин майстрів
Відродження
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
Епіграф:
Хай нащадки одержать від нас дещо подібне до того, що нам самим лишилося від наших предків. ДантЕ
І. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Підготовка до сприйняття теми уроку.
1. Вступне слово вчителя про епоху європейського Відродження.
В історії людської цивілізації є епохи, що спалахують, мов зорі, і вже ніколи не згасають, посилаючи нащадкам яскраве світло. П'ять віків віддаляє нас від того великого часу, коли людство у своїх вчинках, більше не сподіваючись на бога, зважилося розраховувати на себе. Це було пробудження від тисячолітнього сну середньовіччя, повернення до повноцінного життя. Це була доба сміливих мореплавців і шукачів пригод, які відкривали невідомі землі, час релігійних війн, епоха нового покоління вчених.
Такою яскравою зіркою в історія людської цивілізації стала епоха Відродження..
Доба Відродження вражає нестримним злетом фантазії, величним піднесенням
духу, вірою у творчі можливості людини.
Сьогодні,діти, я пропоную вам поринути у цікаву подорож епохою, яка була чи не найбільш значущим періодом в історії мистецтва та подарувала світові цілу плеяду геніїв. А назва цієї епохи-Відродження. Якщо в епоху Середньовіччя всі погляди і думки людей були звернені до Всевишнього, а земні радощі вважалися гріховними, то в нову добу (XIV – XVI ст.) саме людина стала у центрі уваги митців, ученихдослідників. Так виник Ренесанс, або Відродження
1. Виступ учня-географа на тему
«Географічні відкриття доби Відродження»
2. Виступ учня-літературознавця
Відродження, або Ренесанс (Renaissance),— доба в історії культури та мистецтва
XIV–XVI ст., що започаткована в Італії. Вперше термін Ренесанс вжив історик мистецтва Дж. Вазарі у XVI ст.
Доба Відродження — це доба великих географічних відкриттів, епоха бурхливого розвитку науки, розквіту мистецтв та становлення високих загальнолюдських ідеалів. Вона являє собою перехід від середньовічної культури, для якої характерним є аскетизм із його презирством до усього земного і тілесного, до культури нового часу. Спочатку діячі Ренесансу бачили своє головне завдання у відродженні ідеалів античності, звідки й виникла назва епохи. Але з часом ідейною основою Відродження став гуманізм — вчення, засноване на визнанні цінності людини як особистості, її права на розвиток і вияв своїх здібностей. Провідною стала ідея людини, чия гідність визначалася не знатністю походження, не званнями чи багатством, а особистою доблестю, благородством у справах та думках.
У середньовічному мистецтві у центрі уваги завжди був Бог, а у мистецтві Відродження центральне місце посідає людина в усій свої фізичній, моральній, інтелектуальній красі. Велика віра в людину, її безмежні можливості була основною в ідеології Ренесансу. Якими творами уславилася доба Відродження? Це лірика Петрарки і «Декамерон» Боккаччо (Італія), романи «Гаргантюа та
Пантагрюель» Рабле (Франція) та «Дон Кіхот» Сервантеса (Іспанія), драматургія та лірика Шекспіра (Англія).
3. Виступ учня-мистецтвознавця. Виступи груп-біографів. Учні демонструють відеороліки, які вони знайшли та завантажили з мережі Internet.
1 група: Леонардо да Вінчі (представлення відеороліку)
Важливе місце у мистецтві великого художника досі посідає образ мадонни, який здобуває риси більшої монументальності і відчуття впевненості. Така «Сикстинська мадонна».Цей образ глибший, ніж ранні мадонни. Марія йде по хмарам, несучи свою дитину. Серйозний і тривожний погляд матері нам свідчить, що вже знає, які випробування випадуть частку її сина. Слава її не підкреслена. Ноги босы. Але як володарку зустрічає її, схиливши коліна, тато Сікст, одягнений у парчу; святая Варвара опускає очі з благоговінням, а через два янголятка, відчуваючи її поступ, спрямовують вгору мрійливо – замислений погляд. Колено похилий, покірний Сікст не відриває захопленого погляду від богоматері. Вона йде до людей, юна і велична, что–то тривожне затамувавши у душі. Мадонна як гарна, вона й нескінченно мудра.
Її погляд, здається, проникає в глиб явищ. Про неї можна сказати словами віршів Сервантеса, присвячених поезії:
Вона бачити суть явищ де він, де для наймудрішого темно…
«Сикстинська мадонна»! Величавая, проста. Лише після хаосу, руйнацій, які пройшли маємо, особливо яскраво вражали гармонія, краса цього найбільшого шедевра світового живопису.
Видовище, преображающее реальність у її велич, речей мудрості і красі, видовище, піднесене душу своїй цілковитій гармонією.
Ця мадонна – втілення того ідеалу вроди й добра, який погано надихав народне свідомість у XXI століття Рафаеля і який Рафаель висловив остаточно, розсунувши завісу, то самий, що відокремлює буденне життя від натхненною мрії, і показав ідеал світу.
розповісти про свої враження.
- Особливий розквіт живопису, скульптури й архітектури відбувся в
Італії. Всесвітньо відомі картини «Джоконда» Леонардо да Вінчі, «Сікстинська мадонна» Рафаеля, «Даная» Тиціана, скульптури «Давид» і «Мойсей» Мікеланджело.
- Великі майстри Відродження створили шедеври, якими досі захоплюється людина.
Отже, головна ідея італійського Відродження - прекрасний, гармонійно розвинена людина, що володіє необмеженими духовними і творчими можливостями.
З епохи Ренесансу почалася нова ера в світовій художній культурі та в історії Європи.
4) Закріплення вивченого матеріалу
- Що таке Відродження?
- В якій країні розпочався рух Відродження?
- Які галузі розвивалися найкраще?
- Що таке гуманізм?
- Назвіть основні етапи розвитку Ренесансу.
- Яких діячів епохи ви запам’ятали?
Домашнє завдання Опрацювати конспект уроку.