21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Урок у 9 класі "Екологічні проблеми атомної енергетики"

Про матеріал
Існують дві найбільш серйозні проблеми атомної енергетики: економічна - атомне паливо досить дороге, вартість будівництва атомних станцій, створення та підтримання на належному рівні систем забезпечення реакторів ядерним пальним, захоронення відпрацьованого палива і радіоактивних відходів та вивід ядерних об’єктів з експлуатації; й екологічна - імовірність аварій та проблема захоронення ядерних відходів. Проти АЕС існує ще один досить серйозний аргумент - це розповсюдження ядерного озброєння.
Перегляд файлу

Екологічні проблеми атомної енергетики

«Виявлена сила урану загрожує цивілізації і людям не більше, ніж коли ми запалюємо сірник.

Подальший розвиток людства залежить не від рівня технічних досягнень, а від його моральних принципів »

А. Ейнштейн.

Мета: звернути увагу на екологічні аспекти розвитку ядерної енергетики України; вияснити, що спричинило аварію на Чорнобильській АЕС та дізнатися, як Чорнобильська катастрофа вплинула на здоров’я людей.

Очікувані результати: учні повинні міркувати над аргументами «за» і «проти» будівництва сховища для відпрацьованих радіоактивних відходів, аналізувати причини та наслідки трагедії на Чорнобильській АЕС.

Тип уроку. Комбінований.

Прилади та матеріали для роботи з учнями:

 

 

План

 

  1. Актуалізація опорних знань.
  2. Вивчення нового матеріалу.
  3. Домашнє завдання.

 

Хід уроку

1. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання. Усне опитування:

  1. Перелічіть переваги й недоліки використання ядерного палива.
  2. Якою є послідовність операцій ядерного циклу?
  3. Назвіть атомні електростанції України. Якою є їхня загальна потужність?
  4. Назвіть переваги та недоліки атомних електростанцій.

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

Існують дві найбільш серйозні проблеми атомної енергетики: економічна -

атомне паливо досить дороге, вартість будівництва атомних станцій, створення та підтримання на належному рівні систем забезпечення реакторів ядерним

пальним, захоронення відпрацьованого палива і радіоактивних відходів та вивід ядерних об’єктів з експлуатації; й екологічна - імовірність аварій та проблема захоронення ядерних відходів. Проти АЕС існує ще один досить серйозний

аргумент - це розповсюдження ядерного озброєння.


  1. Історія Чорнобильської трагедії

Найбільша в історії людської цивілізації техногенна катастрофа сталася вже на 32 –му році використання ядерної енергії. Офіційно вважається, що внаслідок аварії постраждало 3,5млн. людей.

25 квітня 1986 року на Чорнобильській АЕС готувалися до зупинення четвертого блоку на планово-попереджувальний ремонт. Цим              зупиненням              вирішили скористатися, щоб провести випробування однієї з систем безпеки експлуатації реактора РБМК-1000. Але програма випробування мала серйозні

недоліки. Внаслідок збігу цілого ряду обставин, починаючи з 1 години 24 хвилини 26 квітня, відбулася серія вибухів, які призвели до руйнування реактора та будівлі 4-го блока і викиду великої кількості радіоактивних речовин у довкілля. Потоки високоактивної лави з розплавленого палива й графіту проникли у приміщення нижньої частини реактора. В результаті склалася надзвичайна ситуація, яка вимагала термінових дій по нейтралізації небезпеки. Наслідки, які мала аварія на 4-му блоці Чорнобильської АЕС, дали підстави вважати цю подію катастрофою планетарного масштабу.

Завдяки рішучим діям воєнізованої пожежної охорони Чорнобильської АЕС та інших підрозділів пожежу на покрівлях ЧАЕС о 6 годині 35 хвилин 26 квітня було повністю ліквідовано.

З 2001р. Чорнобильська АЕС не працює, всі її енергетичні блоки виведено з експлуатації. Зараз продовжуються роботи з консервації

зруйнованого блока, створення над ним захисного укриття.

Після трагедії минуло 29 років, проте наслідки радіоактивного забруднення, особливо в зоні Чорнобильської АЕС, усе відчутніші.




  1. Вплив радіації на організм людини

 

За офіційною статистикою, станом на 1 січня 2017 року в Україні налічується 1 мільйон 961 тисяч 904 особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської

катастрофи, серед них: 210 тисяч 247 учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС; 1 мільйон 751 тисяч 657 потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у тому числі 418 тисяч 777 потерпілих дітей.

Вплив радіоактивного випромінювання на людський організм умовно можна поділити на два види – генетичний і соматичний.




У першому випадку йдеться про конкретний вплив радіації на людський організм, коли ушкоджується генетичний апарат, що проявляється в наступних поколіннях. Цей вид впливу більш небезпечний, адже це стає передумовою загального погіршення здоров’я цивілізації і суспільства (генні мутації, порушення структури хромосом).

 

Соматичні прояви впливу радіації на людину полягають у наступному:

  • променева хвороба;
  • лейкози;
  • різні пухлини;
  • локальні променеві ураження.



 

  1. Домашнє завдання.

 

Повторити параграфи 22 - 27.

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку