Урок "У світі казки чарівної"

Про матеріал

Цей урок буде цікавий для тих хто любить казки. Урок допоможе вчителю поглибити знання учнів про казку, виявити рівень спостережливості дітей. Навчить їх відрізняти хороше від поганого, поважати добро, боротися зі злом та кривдою. Учні вирушать до країни казок, позмагаються між собою та перевірять свою обізнаність у казках.

Перегляд файлу

Тема. У світі казки чарівної.

Мета:систематизувати та  поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості, підтримувати інтерес до казки; розвивати  словниковий запас, читацькі навички, пам’ять, спостережливість, інтерес до читання; викликати бажання творити добро; пробуджувати бажання читати казки самостійно.

 

 Тип уроку: комбінований

Обладнання: стежина казок,  малюнки казкових героїв,  «загублені речі», листи від героїв казок, фонограма пісні.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Давайте гостей будемо вітати,

Здоров’я і радості їм бажати

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми з вами помандруємо чудовими стежинами відкриємо двері у чарівну неповторну країну, де добро бореться зі злом, де живуть жахливі чаклуни і прекрасні красуні, де завжди є місце для здійснення найзаповітніших мрій. А як називається ця країна, ви дізнаєтеся, коли складете слово з перших літер відгадок до загадок.

Ходить птаха по подвір’ю:

Гребінець, борідка, пір’я.

А як сяде у гніздечко –

Нам знесе вона яєчко.(Курка)

 

Вона у морі проживає,

І людей і риб лякає.

Гострі зуби в два ряди,

Ось плавець стирчить з води.

Краще б в морі потонула

Ця страшна … (Акула)

 

Може скрізь вона літати,

Бо нема своєї хати.

Яйця іншим підкидає,

Скільки кому жити – знає! (Зозуля)

 

Я пасуся на лужку

В хутряному кожушку.

Гострі ріжки бе-бе-бе,

Налякаю я тебе.(Коза)

 

Він солодкий, соковитий,

Сонцем півдня він налитий,

Не росте цей фрукт у нас

Товстошкірий … (Ананас)

 

Отож ми вирушаємо до країни …Казка –це велике таїнство народу. Вона живе тільки там, де в неї вірять, де її знають і пам’ятають.

 

  • А чи любите ви читати казки?
  • Які казки є вашими улюбленими?Хто є автором казок?

Тому казки є народні і авторські (літературні).

  • Як вперше ви познайомилися з ними?

Всі діти люблять казки,захоплюються сміливими героями та їх благородними вчинками.І всі вони вчать нас відрізняти хороше від поганого,поважати добро,правду,боротися зі злом та кривдою.

Вирушаючи до країни казок, я пропоную вам позмагатися.Ви заздалегідь об’єдналися у три команди. Обираємо їх назви (« Колобок», « Рукавички», « Колосок»).

 

Капітаном команди « Колобок»…..,

« Рукавичка»…,

« Колосок»…...

-Бажаю вам успіху!

 

ІІІ. Проведення казкової вікторини

 

Стежина перша« Літературні задачі».

-Щоб визначити, яка команда буде починати гру, вирушаємо на стежину

« Літературні задачі».

Відповіді до завдань записуємо на аркуші.

  • Скільки героїв зустрів по дорозі колобок? 4
  • Скільки героїв витягують ріпку? 6
  • Скільки звірів було у рукавичці? 7

Отже, вікторину починає команда ……

 

Стежина друга« З якої казки?»

1. «- Бабусю,бабусю, а чому у тебе такі великі вуха?

- А це,щоб тебе краще чути!

- Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі зуби?

- А це, щоб тебе швидше з’їсти!» ( « Червона шапочка»)

 

2. « Не послухав брат сестричку і напився води із копитця….

( « Сестричка Оленка та братик Івасик)

 

3. « Полечу - но я до цих чудових птахів! Вони певно вбютьмене за те, що я такий потворний, зважився до них наблизитись!Але краще загинути від них, аніж терпіти знущання качок і курей, витримувати зимову холоднечу!»-подумало каченя. ( « Гидке каченя»)

4. « - Жахливо!- вигукнула принцеса. – Я всю ніч не могла заснути.Я лежала на чомусь твердому, й тепер у мене все тіло в синцях! Це просто жах!

Так усі зрозуміли, що перед ними- справжня принцеса».

( « Принцеса на горошині»)

5. « Покликала бабця онучку:….онучка за бабу, баба за діда …

Тягнуть, тягнуть …( « Ріпка»)

 

6. « Поверталася стара лисиця з невдалого полювання. У животі бурчить від голоду.Іде, солодкими оченятами позирає. Назустріч…

(« Лисиця та їжак»)

 

Стежина третя « Казкова пошта».

Готуючись до зустрічі із вами, ми запросили героїв деяких казок на свято.На жаль, вони не змогли приїхати,тільки надіслали телеграми. Щоправда, тут немає підписів.Вірю, що ви зможете відгадати від кого ці телеграми.

Телеграма 1. « На свято прибути не можемо. Ніяк не витягнемо ріпку!»( дід,баба,онучка)

Телеграма 2. «З’їв семеро козенят.Болить живіт!» ( Вовк)

Телеграма 3. « Прийти не зможемо.Півника вкрала лисичка!» ( Котик)

Телеграма 4. « Від діда утік, від баби утік, а Лисичка відпустити не хоче!»

( «Колобок»)

Телеграма 5. «Приїхати не зможу.Поспішаю на бал.У шати одягла мене хрещена й подарувала туфельку для мене» ( Попелюшка)

Телеграма 6. « В мене кістяна нога. Прийти не зможу!» ( Баба Яга)

Телеграма 7. « До вас завітати не зможу. Поспішаю з пиріжками до

бабусі. ( Червона Шапочка)

Телеграма 8. « я по коробу метений, я на яйцях спечений, я від діда і баби втік і від тебе втечу!» ( Колобок)

 

Четверта стежина « Музична пауза» ізкультхвилинка)

 

Стежина п’ята « Моя улюблена казка»

  • Я знаю, що сьогодні на урок ви прийшли з улюбленими книжками. Отож, розкажіть нам про свої казки….

 

Шоста стежина « Бюро знахідок»

- Діти, дуже часто губляться різноманітні речі.Уважно розгляньте їх та поверніть власникам.

Золотий ключик. ( Буратіно)

Яйце. ( Курочка ряба)

Капелюшок червонного кольору ( Червона Шапочка)

Глечик молока. ( Лисичка сестричка)

Кришталевий черевичок. ( Попелюшка)

Склянка варення. ( Карлсон)

Мітла. ( Баба Яга)

Пшеничний колосок. (Півник)

 

Стежина сьома « Казковий колаж»

-Справжні казкові герої не змогли прийти до нас на урок. А чи не бажаєте ви спробувати себе в ролі художників.Ваше завдання намалювати казкових героїв.

-Ви стали справжніми чарівниками, самі створили казку на папері.А тепер давайте заспіваємо про неї.( Фонограма пісні « Казко, казочко моя»)

-Наша мандрівка завершується, давайте підведемо підсумки вікторини…..

 

ІV.Підсумок уроку.

 

Гра « Мікрофон»

  • Що вам найбільше сподобалося на уроці?
  • Яка стежина була найцікавішою?

Любі діти, ви просто –молодці. Я переконалася, що казки-це ваші добрі друзі і порадники.Читайте нові казки, вірте у них і нехай завжди поруч із вами перебуває добра казка.

- Нагородження.

 

V. Домашнє завдання

Наступний урок позакласного читання ми проведемо за темою « Твій друг-книга». Завдання ви знайдете у книжечці « Позакласне читання».

 

 

docx
Додано
29 березня 2018
Переглядів
1059
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку