Урок «Учимося розповідати про себе»

Про матеріал

Мета. Ознайомити першокласників з уривком оповідання М. Пав­ленко «Я — Оля Маляренко...»; формувати вміння складати коротку розповідь, уміння читати розповідь; розвивати увагу, уяву, пам'ять, спостережливість, творчість; зв'язне мовлення; формувати правильність, усвідомленість, виразність читання.

Перегляд файлу

Тема уроку. «Учимося розповідати про себе»

Мета. Ознайомити першокласників з уривком оповідання М. Пав­ленко «Я — Оля Маляренко...»; формувати вміння складати коротку розповідь, уміння читати розповідь; розвивати увагу, уяву, пам'ять, спостережливість, творчість; зв'язне мовлення; формувати правильність, усвідомленість, виразність читання.

Обладнання: ілюстрації до оповідання.

 

ХІД УРОКУ

І Організаційний момент

Вправа «Настрій»

ІІ Актуалізація знань

1. Підготовка до правильного, у міру швидкого читання.

Вправа -«Хвиля»

— Перший ряд промовляє злиття слова улюблена сестричка тихо, другий ряд — голосніше, третій — голосно.

— Прочитайте правильно слова.

зачіска    пишу

балкон    шухляда

шпалери    валяється

люстра   шпильки

тюлі             численні

паркет   сьогодні

— Прочитайте правильно слова вдруге, але пришвидшуючи темп.
Читайте слова в напрямку за стрілочками.

Робота із зошитом з читання. Виконання вправи 1, 2 (с. 20)

Утворення пари слів.

2. Підготовка до усвідомлення

Прочитайте слова, роз'єднуючи їх одне від одного. Очінісволоссякирпатенькийрусявекарі

Прочитайте подані слова ще раз.

ІІІ Тема та мета уроку

ІV Робота з новим матеріалом

— Прочитайте ім'я та прізвище дівчинки, з якою нас познайомить письменниця в оповіданні. (Оля Маляренко).

 Розповідь учителя про автора.

— Марина Павленко написала багато творів для дітей: «Півтора ба­жання (Казки старої Ялосоветиної скрині)», «Домовичок із палітрою», «Домовичок повертається», «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських», «Русалонька із 7-В та Загублений у часі», «Русалонь­ка із 7-В проти русалоньки з Білокриницького лісу», «Миколчині істо­рії», «Чи шкідливо ходити покрівлями гаражів?».

Словникова робота

«Зачіска» — певним способом укладене, підстрижене або завите во­лосся на голові.

«Хвіст» — зачіска, коли все волосся зібране назад.

«Численні» — велика кількість.

«Шпилька» — дуже тонкий каблук жіночого взуття.

«Блискавка» — довга механічна застібка на одягу, на портфелі, сум­ці і т. д.

 Емоційний напрям підготовки.

— Прочитайте речення, змінюючи інтонацію: «Ага, ось!» (Здивова­но, з радістю, сумно).

Назвіть своє ім'я та прізвище. Промовляйте їх чітко, з лю­бов'ю. Кожен із вас може багато розказати про себе. Але чи всі ви можете сказати, які у вас очі, волосся, ніс. Заплющіть очі й пригадайте колір волосся, очей свого сусіда (сусідки) по парті. Відкрийте й поди­віться. Не помилилися? Спробуйте все це пригадати про свою маму (чи бабусю, татка, дідуся). Легко це зробити спостережливим.

Розповідати про себе треба так, щоб слухачам було цікаво. Послу­хайте, як це зробила дівчинка з твору, який будемо читати. Як її звати?

Відеофізкультхвилинка

V Закріплення знань

1. Читання тексту вчителем. (Учні слухають, запам'ятовують роз­повідь Олі про себе).

2. Перевірка первинного сприймання.

— Чи сподобалося вам, як Оля розповідала про себе?

— Перевірте себе, що вам удалося запам'ятати з її розповіді.
• Виконуємо тестові завдання.

Як звати головну героїню оповідання?

А Валя       Б Оля           В Катя

Якого кольору волосся головної героїні оповідання?

А русяве     Б біляве В чорняве

Якого кольору в неї очі?

А карі Б блакитні  В зелені

3. Читання тексту учнями. Аналіз. Під час аналізу прослідкувати послідовність опису (зовнішність, кімната), особливості мови твору.

- Читання тексту за вчителем (напівголосно).

- Читання тексту по частинах. Розповідь учнів за аналогією.

- Прочитайте, що розповіла Оля про свою зовнішність.

- Розкажіть про себе.

- Прочитайте, як описала Оля свою кімнату.

- Які кольори переважають у кімнаті Олі? Розкажіть про свою кім­нату.

- Прочитайте далі текст напівголосно. Відшукайте рядки, у яких Оля розповідає про мамин чобіток. Прочитайте їх уголос.

— Пофантазуйте та розкажіть, як мамин чобіток потрапив у кімна­ту Олі.

— Про кого згадала Оля, захопившись розповіддю? Що вона поба­чила? Прочитайте.

Робота в парах. Розкажіть про себе так, як це зробила Оля. Помір­куйте, чим цікаве слово шпильки. Оля назвала тільки каблучки шпиль­ками чи й чобітки взагалі?

— Відшукайте й прочитайте частину тексту, до якої поданий у «Чи­танці» малюнок.

6. Виразне читання тексту учнями.

- Якими словами Оля почала розповідь про себе? Що розповіла?

- Пригадайте, як почав розповідь про себе пан Бурулька (с. 41, «Читанка»).

- Що ви помітили? (Спочатку треба сказати, хто гово­рить, тобто представитися).

Робота із зошитом з читання. Виконання вправи 3 (с. 20).

VІ Підсумок уроку

— Хто написав оповідання, яке ми читали сьогодні на уроці?

Чи сподобалося вам, як і що розповіла Оля про себе та свою ро­дину?

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горлач Людмила Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
20 грудня 2018
Переглядів
4365
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку