18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок «Учимося розповідати про себе»

Про матеріал

Мета. Ознайомити першокласників з уривком оповідання М. Пав­ленко «Я — Оля Маляренко...»; формувати вміння складати коротку розповідь, уміння читати розповідь; розвивати увагу, уяву, пам'ять, спостережливість, творчість; зв'язне мовлення; формувати правильність, усвідомленість, виразність читання.

Перегляд файлу

Тема уроку. «Учимося розповідати про себе»

Мета. Ознайомити першокласників з уривком оповідання М. Пав­ленко «Я — Оля Маляренко...»; формувати вміння складати коротку розповідь, уміння читати розповідь; розвивати увагу, уяву, пам'ять, спостережливість, творчість; зв'язне мовлення; формувати правильність, усвідомленість, виразність читання.

Обладнання: ілюстрації до оповідання.

 

ХІД УРОКУ

І Організаційний момент

Вправа «Настрій»

ІІ Актуалізація знань

1. Підготовка до правильного, у міру швидкого читання.

Вправа -«Хвиля»

— Перший ряд промовляє злиття слова улюблена сестричка тихо, другий ряд — голосніше, третій — голосно.

— Прочитайте правильно слова.

зачіска    пишу

балкон    шухляда

шпалери    валяється

люстра   шпильки

тюлі             численні

паркет   сьогодні

— Прочитайте правильно слова вдруге, але пришвидшуючи темп.
Читайте слова в напрямку за стрілочками.

Робота із зошитом з читання. Виконання вправи 1, 2 (с. 20)

Утворення пари слів.

2. Підготовка до усвідомлення

Прочитайте слова, роз'єднуючи їх одне від одного. Очінісволоссякирпатенькийрусявекарі

Прочитайте подані слова ще раз.

ІІІ Тема та мета уроку

ІV Робота з новим матеріалом

— Прочитайте ім'я та прізвище дівчинки, з якою нас познайомить письменниця в оповіданні. (Оля Маляренко).

 Розповідь учителя про автора.

— Марина Павленко написала багато творів для дітей: «Півтора ба­жання (Казки старої Ялосоветиної скрині)», «Домовичок із палітрою», «Домовичок повертається», «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських», «Русалонька із 7-В та Загублений у часі», «Русалонь­ка із 7-В проти русалоньки з Білокриницького лісу», «Миколчині істо­рії», «Чи шкідливо ходити покрівлями гаражів?».

Словникова робота

«Зачіска» — певним способом укладене, підстрижене або завите во­лосся на голові.

«Хвіст» — зачіска, коли все волосся зібране назад.

«Численні» — велика кількість.

«Шпилька» — дуже тонкий каблук жіночого взуття.

«Блискавка» — довга механічна застібка на одягу, на портфелі, сум­ці і т. д.

 Емоційний напрям підготовки.

— Прочитайте речення, змінюючи інтонацію: «Ага, ось!» (Здивова­но, з радістю, сумно).

Назвіть своє ім'я та прізвище. Промовляйте їх чітко, з лю­бов'ю. Кожен із вас може багато розказати про себе. Але чи всі ви можете сказати, які у вас очі, волосся, ніс. Заплющіть очі й пригадайте колір волосся, очей свого сусіда (сусідки) по парті. Відкрийте й поди­віться. Не помилилися? Спробуйте все це пригадати про свою маму (чи бабусю, татка, дідуся). Легко це зробити спостережливим.

Розповідати про себе треба так, щоб слухачам було цікаво. Послу­хайте, як це зробила дівчинка з твору, який будемо читати. Як її звати?

Відеофізкультхвилинка

V Закріплення знань

1. Читання тексту вчителем. (Учні слухають, запам'ятовують роз­повідь Олі про себе).

2. Перевірка первинного сприймання.

— Чи сподобалося вам, як Оля розповідала про себе?

— Перевірте себе, що вам удалося запам'ятати з її розповіді.
• Виконуємо тестові завдання.

Як звати головну героїню оповідання?

А Валя       Б Оля           В Катя

Якого кольору волосся головної героїні оповідання?

А русяве     Б біляве В чорняве

Якого кольору в неї очі?

А карі Б блакитні  В зелені

3. Читання тексту учнями. Аналіз. Під час аналізу прослідкувати послідовність опису (зовнішність, кімната), особливості мови твору.

- Читання тексту за вчителем (напівголосно).

- Читання тексту по частинах. Розповідь учнів за аналогією.

- Прочитайте, що розповіла Оля про свою зовнішність.

- Розкажіть про себе.

- Прочитайте, як описала Оля свою кімнату.

- Які кольори переважають у кімнаті Олі? Розкажіть про свою кім­нату.

- Прочитайте далі текст напівголосно. Відшукайте рядки, у яких Оля розповідає про мамин чобіток. Прочитайте їх уголос.

— Пофантазуйте та розкажіть, як мамин чобіток потрапив у кімна­ту Олі.

— Про кого згадала Оля, захопившись розповіддю? Що вона поба­чила? Прочитайте.

Робота в парах. Розкажіть про себе так, як це зробила Оля. Помір­куйте, чим цікаве слово шпильки. Оля назвала тільки каблучки шпиль­ками чи й чобітки взагалі?

— Відшукайте й прочитайте частину тексту, до якої поданий у «Чи­танці» малюнок.

6. Виразне читання тексту учнями.

- Якими словами Оля почала розповідь про себе? Що розповіла?

- Пригадайте, як почав розповідь про себе пан Бурулька (с. 41, «Читанка»).

- Що ви помітили? (Спочатку треба сказати, хто гово­рить, тобто представитися).

Робота із зошитом з читання. Виконання вправи 3 (с. 20).

VІ Підсумок уроку

— Хто написав оповідання, яке ми читали сьогодні на уроці?

Чи сподобалося вам, як і що розповіла Оля про себе та свою ро­дину?

1

 

doc
Додано
20 грудня 2018
Переглядів
1326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку