Урок навчання грамоти, 1 клас
Тема уроку: Удосконалення навичок письма вивчених букв,
слів і речень з цими буквами. Повторення написання букв Ш ш, Г г, П п, Т т
Тема уроку. Удосконалення навичок письма вивчених букв, слів і речень з цими буквами. Повторення написання букв Ш ш, Г г, П п, Т т.
Мета уроку. Вдосконалювати вміння писати вивчені букви, слова і речення з цими буквами; повторити написання букв Ш ш, Г г, П п, Т т; вчити виконувати творчі письмові завдання.
Розвивати вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти. Виховувати любов до рідної мови та повагу до видатних людей України.
Обладнання: мультимедійні засоби до уроку, зразки написання букв Ш ш, Г г, П п, Т т; мікрофон, картки для індивідуальної роботи та роботи в парах, збірка творів Т.Г.Шевченка «Кобзар», ілюстрація-розмальовка до вірша Т.Г.Шевченка, кольорова крейда, ілюстрація Мудрої Сови.
Тип уроку. Урок закріплення і систематизації знань.
Хід уроку І. Організація класу (1 хв).
1. Емоційне налаштування. Ось і пролунав дзвінок Починається урок.
2. Ознайомлення з девізом уроку (Слайд 1) Щоб знання великі мати, Треба розум розвивати.
3. Представлення казкової Мудрої Сови.
– До нас в гості на урок завітала Мудра Сова. Вона хоче знати, які ви знання вже отримали з української мови і як вмієте їх застосовувати при виконанні мовних вправ.
- Отже, сьогодні на уроці ми будемо закріплювати навички написання вивчених букв, слів та речень з цими буквами; повторювати написання букв Ш ш, Г г, П п, Т т.
ІІІ. Робота по темі уроку (27,5 хв).
- Мудра Сова хоче почути ваші відповіді на запитання.
1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
- Скільки букв в українському алфавіті? (33)
- Які бувають букви за розміром? (великі і малі)
- Які бувають букви за написанням? (друковані і писані)
- Де ми використовуємо і зустрічаємо друковані букви? (в книжках, газетах…)
- Де ми використовуємо писані букви? (коли пишемо у зошиті)
- Як поділяються звуки? (на голосні та приголосні)
- Назвіть голосні звуки. (а, о, у, е, и, і)
- Які бувають приголосні звуки? (тверді та м’які)
- Які букви допомагають пом’якшити приголосні звуки? (і, я, ю, є, ь) Молодці, Мудра Сова задоволена вашими відповідями!
2. Асоціативне вивчення букв з елементами ейдетики.
- Ми з вами вивчили всі букви українського алфавіту, давайте повторимо їх розгадуючи малюнки в яких вони заховались.
3. Гра «Буква – звук»
- Пригадаємо назви букв («Бе» - [б], «Ве» - [в])
4. Встановлення відповідності між друкованими і писаними буквами.
(Робота за таблицею «Алфавіт» - писані букви. «Абетка» - друковані букви)
-Давайте розпізнаємо деякі букви серед друкованих і писаних: показати букву Г г (писану і друковану) 1 учень записує на дошці показати букву П п (писану і друковану) 1 учень записує на дошці показати букву Т т (писану і друковану) 1 учень записує на дошці - Які спільні елементи є у написанні великих букв?
5. Робота в зошиті.
а) Підготовча робота (вірш повторення правил сидіння за партою, вміння тримати зошит і ручку)
б) Каліграфічна хвилинка (картки із зразками написання літер, мішечки
для осанки)
- Давайте запишемо ці букви у зошит.
üНаписання букви Г г: пояснення вчителя; написання в повітрі; написання в зошиті.
üНаписання букви П п: пояснення вчителя; написання в повітрі; написання в зошиті.
üНаписання букви Т т: пояснення вчителя; написання в повітрі; написання в зошиті.
6. Вправа «Фотографічна пам’ять із асоціативним виконанням» - Зараз ми проведемо цікаву гру, яка допоможе нам розвинути свою зорову пам’ять і органи чуття.
1 крок (Слайд 2): роздивіться і запам’ятайте якомога більше предметів на слайді, який ви бачите.
2 крок (Слайд 3): вчитель малюнки закриває. Виконання учнями наступних завдань:
- Назвати предмети, які починаються із звука [ш].
- Назвати предмети, які починаються із звука [т]. - Назвати предмети, які починаються із звука [г].
3 крок (Слайд 4):- А тепер, уявіть собі, що ми відчуваємо, коли одягаємо шубу, шарф, шапку? (тепло)
(Слайд 5): - Що ми відчуваємо, коли бачимо тигра, тюленя, тритона? (небезпеку, обережність, зацікавленість)
(Слайд 6): - Коли їмо грушу, гранат, горіхи? Чи подобається вам їх їсти?
Чому?
- Давайте, назви деяких з них запишемо під диктовку у зошит. А тепер поділимо записані слова на склади.
Груша, шуба, тюлень.
ІV. Фізкультпауза (2 хв).
1. Пальчикова гімнастика (Слайди 7 та 8).
2. Вправа для очей
- Сьогодні на уроці ми ще познайомимось з людиною в імені якого є всі ці літери. А хто це ви дізнаєтесь, коли складете слова із букв та складів.
Слайд 10 Слайд 11 Слайд 12
|
|
|
Вчитель: Тарас Григорович Шевченко народився в селі Моринцях, що на Черкащині. Рано померли його батьки і на долю сироти випали тяжкі поневіряння. Однак ніякі біди не зламали світлу душу Тараса. Хлопчик рано навчився читати, усім серцем тягнувся до знань, до науки, до правди.
(Слайди 13-15)
- З якої букви починається ім’я? (Т)
- Чи повторили ми написання цієї букви? (так)
- З якої букви починається ім’я по батькові? (Г)
- Чи повторили ми написання цієї букви? (Так)
- З якої букви починається прізвище? (Ш)
- А чи повторювали ми написання цієї букви сьогодні? (Ні) - Отже, давайте повторимо!
7. Каліграфічна хвилинка (картка із зразком написання)
а) пояснення вчителя
б) написання в повітрі
в) запис у зошит Ш
г) запис складу Ше Проблемне питання
- Чи зможемо ми тепер записати ім’я Тарас Григорович Шевченко у зошит? Чи всі букви ми пригадали? (Так)
8. Творча робота
- Щоб правильно виконати це завдання, давайте пригадаємо, що ми знаємо про речення.
- Як пишеться перше слово в реченні?
- Який розділовий знак в кінці речення?
- Як пишуться слова в реченні один від одного?
- Прочитайте злиті слова і запишіть речення правильно.
Шевченко/наш/великий/поет.
Вчитель: Тарас Шевченко написав багато віршів та оповідань. Його твори увійшли у збірку. Як вона називається ви дізнаєтесь, якщо у рядку закреслите літери, які повторюються. Ті літери, які залишаться і є назвою збірки. 9. Робота в парах (карки із завданням: ЛУКМОЕБУЗЕАЛРМ Кобзар)
(Слайди 16, 17)
V. Фізкультхвилинка під вірш Т.Г.Шевченка (1,5 хв) (Слайд 18) По діброві вітер виє, Гуляє по полю.
Край діброви гне тополю До самого долу.
- А хто з вас знає інший вірш Т.Г.Шевченка? (учень розповідає вірш «Тече вода з-під явора»)
10. Словникова робота
(Слайд 19) Явір – дерево, різновид клена.
(Слайд 20) Калина – кущ із цілющими ягодами, народний символ України.
Пишається – красується.
Вчитель. Т.Г.Шевченко дуже любив свою Україну, свій народ, свою землю, українські пісні. Крім того, що ми пам’ятаємо Т.Г.Шевченка як видатного поета, він увійшов в історію як видатний художник.
(Слайд 21)
- Ось і ми зараз розмалюємо ілюстрацію до вірша «Тече вода з-під явора» (декілька дітей розмальовують ілюстрацію на дошці кольоровою крейдою, а інші складають цю ж ілюстрацію з пазлів на партах).
Вчитель. Ім’ям поета названі міста і села, вулиці і площі, про нього знають в українській кожній сім’ї. В багатьох містах і селах є пам’ятники
Т.Г.Шевченку. (Слайди 23-25)
- До пам’ятників Тарасові Шевченку ідуть дорослі і діти, щоб віддати шану Великому Кобзареві. І цього року ми відзначаємо 200-річчя з дня народження поета.
VІ. Рефлексія (2,5 хв).
- Написання яких букв ми повторювали?
- З ім’ям якої видатної людини ми ознайомились?
(Слайд 26) Не забувай Шевченка спів Про горду славу козаків.
Не забувай, що ти дитина Землі, що зветься Україна.
«Драбина успіху» або «Лінійка» (За допомогою малюнка драбини чи лінійки учень сам визначає ,на якому щаблі він опинився в результаті своєї діяльності під час уроку, тобто оцінює досягнуті результати.)
- Я думаю, що Мудра Сова задоволена вашими знаннями. Дякую вам за урок.