Конспект уроку з української мови на тему: "Похила лінія"

Про матеріал
Конспект уроку з української мови на тему: "Похила лінія" для учнів 1 класу, які навчаються за освітньою програмою початкової школи науково – педагогічного проєкту «ІНТЕЛЕКТ УКРАЇНИ» .
Перегляд файлу

Тема. Похила лінія

Мета: формувати компетентності: ключові (вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності; соціальна – чути думку членів колективу; загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури; здоров’язбережувальна – слухати пояснення вчителя, діяти за інструкцією) та предметні :  вчити учнів писати похилу лінію; закріплювати знання про мову та вміння орієнтуватися на сторінці зошита; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати  пам’ять, увагу, каліграфічні навички письма; виховувати бажання дотримуватися гігієнічних правил письма; любов до рідної мови.

Хід уроку

І Організація класу

Любі діти!

Всі за парти ми сідаємо,

Працювати починаємо.

Вдивляючись у ваші розумні оченята, очікую чудового уроку.

ІІ Повідомлення теми та мети уроку.

- Приготували свої розумні пальчики, читаємо тему уроку, саджаючи слова в човники.

- Сьогодні на уроці будемо вчитися писати похилу лінію, повторимо правила Мудрої Сови та продовжимо вчити з яких ліній складається рядок зошита.

    ІІІ  Робота над темою уроку.

Послухайте правила Мудрої Сови, запам’ятайте та виконайте їх.

1. Мудра Сова пропонує прочитати та запам’ятати вислів.

- Приготували свої розумні пальчики, читаємо, саджаючи слова в човники разом.

- Читаємо ще раз, швидше.

- Хто запам’ятав, що таке каліграфічне письмо?

2. Мудра Сова принесла на урок алфавіт. Попрацюємо з ним.

3. Букви записують у рядки. Щоб літери були каліграфічні, треба добре знати всі лінії сторінки зошита.

4. Робота з робочим рядком.

У нас в гостях Незнайко. Допоможіть йому.

5.Ми з вами гарно попрацювали, тож давайте відпочинемо.

Фізкультхвилинка

6.Знайомство з гвинтокрилом.

До нас на урок завітав гвинтокрил.

 — Діти, допоможемо гвинтокрилу навчитися літати?

 Поставили руки на лікті. Ліву руку поклали на парту, праву — зверху. Підняли верхню ручку. Наша долонька – лопаті гвинтокрила. Ця ручка навчить гвинтокрил літати. Здійснюємо рухи та промовляємо так, як я (учитель демонструє кругові оберти кисті руки, поступово піднімаючи руки вгору).

 — «Лопатями заверчу і на небо полечу!

      Лопатями заверчу і у зошит прилечу».

— Тепер вчать літати гвинтокрил обидві ручки. Поставили долоньки навпроти, виконуємо рухи й промовляємо: «Лопатями заверчу і на небо полечу! Лопатями заверчу і у зошит прилечу».

— Подивіться на лопаті гвинтокрила (на свої рученята), не піднімаючи голови, лише оченятками, а тепер опустили рученята та подивилися на них: як вправно вони здійснили рухи гвинтокрила!

— А тепер навчимося писати елемент «похила лінія» за порадою Мудрої Сови.

Послухайте уважно алгоритм (це Порядок і правила виконання дій) написання «похилої лінії».

Знайдіть похилу лінію у рамочці, наведіть за стрілочкою.

Письмо у повітрі.

Письмо першого рядка по чарівних крапочках.

Другий рядок навести. Третій рядок – прописати.

7.Пальчикова гімнастика.

Ми гарно попрацювали. Наші пальчики втомилися, дамо їм відпочити.

Пальці в кулачок. Вказівний та мізинчик розведені в сторони, дитина рухає ними, просуваючи руку по парті вперед.

Жук у жолудя питав:

─ Де ти шапочку  придбав?

От якби мені таку –

Був би красень я в ліску.

https://naurok.com.ua/uploads/blog/vprava2.jpg

8. Перегляд презентації.

Мудра Сова не відпочивала і приготувала нове цікаве завдання. Перегляньте презентацію.

Допоможіть Кнопочці знайти середину робочого рядка.

9. Робота з правилом.

Діти, якою мовою ви спілкуєтесь? Прочитаємо правило, саджаючи слова в човники, і згадаємо пропущене слово. Прочитаємо ще раз швидше. Хто зможе розказати з пам’яті?

10. Робота над загадкою.

В українській мові багато загадок, які дуже цікаво відгадувати.

Слухаємо слідкуємо і відгадуємо загадку.

ІV Підсумок уроку.

- Який елемент сьогодні писали?

- З якими частинами робочого рядка познайомилися?

- Що розкажете батькам про наш урок?

- Пограйтеся в гру «Імітація». Покажіть про кого розгадували загадку.

 

 

Використані джерела:

 

  1. Освітня програма початкової школи науково – педагогічного проєкту «ІНТЕЛЕКТ УКРАЇНИ» Цикл І, адаптаційно-ігровий (1–2 класи); Цикл ІІ, основний (3‒4 класи)

https://drive.google.com/file/d/1IYSV9mZnaMahL_yfq0yt6zs2Z13T8sYS/view

 

  1. Я пізнаю світ. Українська мова. Математика. 1 клас : зошит з друкованою

основою : у 9 ч. Ч. 1. Тиждень 1 / І. В. Гавриш, Л. М. Булахова, Г. О. Жук, С. О. Доценко, Г. О. Калиновська, Т. В. Райська. — Харків : СТЕМ ОСВІТА, 2021.

 

 

doc
Додано
23 жовтня 2023
Переглядів
788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку