Тема. Похила лінія
Мета: формувати компетентності: ключові (вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності; соціальна – чути думку членів колективу; загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури; здоров’язбережувальна – слухати пояснення вчителя, діяти за інструкцією) та предметні : вчити учнів писати похилу лінію; закріплювати знання про мову та вміння орієнтуватися на сторінці зошита; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати пам’ять, увагу, каліграфічні навички письма; виховувати бажання дотримуватися гігієнічних правил письма; любов до рідної мови.
Хід уроку
І Організація класу
Любі діти!
Всі за парти ми сідаємо,
Працювати починаємо.
Вдивляючись у ваші розумні оченята, очікую чудового уроку.
ІІ Повідомлення теми та мети уроку.
- Приготували свої розумні пальчики, читаємо тему уроку, саджаючи слова в човники.
- Сьогодні на уроці будемо вчитися писати похилу лінію, повторимо правила Мудрої Сови та продовжимо вчити з яких ліній складається рядок зошита.
ІІІ Робота над темою уроку.
Послухайте правила Мудрої Сови, запам’ятайте та виконайте їх.
1. Мудра Сова пропонує прочитати та запам’ятати вислів.
- Приготували свої розумні пальчики, читаємо, саджаючи слова в човники разом.
- Читаємо ще раз, швидше.
- Хто запам’ятав, що таке каліграфічне письмо?
2. Мудра Сова принесла на урок алфавіт. Попрацюємо з ним.
3. Букви записують у рядки. Щоб літери були каліграфічні, треба добре знати всі лінії сторінки зошита.
4. Робота з робочим рядком.
─У нас в гостях Незнайко. Допоможіть йому.
5.Ми з вами гарно попрацювали, тож давайте відпочинемо.
Фізкультхвилинка
6.Знайомство з гвинтокрилом.
─До нас на урок завітав гвинтокрил.
— Діти, допоможемо гвинтокрилу навчитися літати?
Поставили руки на лікті. Ліву руку поклали на парту, праву — зверху. Підняли верхню ручку. Наша долонька – лопаті гвинтокрила. Ця ручка навчить гвинтокрил літати. Здійснюємо рухи та промовляємо так, як я (учитель демонструє кругові оберти кисті руки, поступово піднімаючи руки вгору).
— «Лопатями заверчу і на небо полечу!
Лопатями заверчу і у зошит прилечу».
— Тепер вчать літати гвинтокрил обидві ручки. Поставили долоньки навпроти, виконуємо рухи й промовляємо: «Лопатями заверчу і на небо полечу! Лопатями заверчу і у зошит прилечу».
— Подивіться на лопаті гвинтокрила (на свої рученята), не піднімаючи голови, лише оченятками, а тепер опустили рученята та подивилися на них: як вправно вони здійснили рухи гвинтокрила!
— А тепер навчимося писати елемент «похила лінія» за порадою Мудрої Сови.
Послухайте уважно алгоритм (це Порядок і правила виконання дій) написання «похилої лінії».
Знайдіть похилу лінію у рамочці, наведіть за стрілочкою.
Письмо у повітрі.
Письмо першого рядка по чарівних крапочках.
Другий рядок навести. Третій рядок – прописати.
7.Пальчикова гімнастика.
─Ми гарно попрацювали. Наші пальчики втомилися, дамо їм відпочити.
Пальці в кулачок. Вказівний та мізинчик розведені в сторони, дитина рухає ними, просуваючи руку по парті вперед.
Жук у жолудя питав: ─ Де ти шапочку придбав? От якби мені таку – Був би красень я в ліску. |
|
8. Перегляд презентації.
─Мудра Сова не відпочивала і приготувала нове цікаве завдання. Перегляньте презентацію.
Допоможіть Кнопочці знайти середину робочого рядка.
9. Робота з правилом.
─Діти, якою мовою ви спілкуєтесь? Прочитаємо правило, саджаючи слова в човники, і згадаємо пропущене слово. Прочитаємо ще раз швидше. Хто зможе розказати з пам’яті?
10. Робота над загадкою.
─В українській мові багато загадок, які дуже цікаво відгадувати.
Слухаємо слідкуємо і відгадуємо загадку.
ІV Підсумок уроку.
- Який елемент сьогодні писали?
- З якими частинами робочого рядка познайомилися?
- Що розкажете батькам про наш урок?
- Пограйтеся в гру «Імітація». Покажіть про кого розгадували загадку.
Використані джерела:
https://drive.google.com/file/d/1IYSV9mZnaMahL_yfq0yt6zs2Z13T8sYS/view
основою : у 9 ч. Ч. 1. Тиждень 1 / І. В. Гавриш, Л. М. Булахова, Г. О. Жук, С. О. Доценко, Г. О. Калиновська, Т. В. Райська. — Харків : СТЕМ ОСВІТА, 2021.