Конспект уроку з української мови на тему: "Читання – найкраще навчання"

Про матеріал
Конспект уроку з української мови на тему "Читання – найкраще навчання" для учнів 1 класу, які навчаються за освітньою програмою початкової школи науково – педагогічного проєкту «ІНТЕЛЕКТ УКРАЇНИ»
Перегляд файлу

Тема. Читання – найкраще навчання

Мета: формувати компетентності: ключові (вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності; соціальна – чути думку членів колективу;загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури; здоров’язбережувальна – слухати пояснення вчителя, діяти за інструкцією) та предметні: ознайомити учнів з буквами Ее, її звуковим значенням. Закріплювати вміння читати «цілими словами», збагачувати  активний словниковий запас дітей, повторити букви першої групи; розвивати увагу, мислення, фонематичний слух, зв’язне мовлення, спостережливість, пізнавальний інтерес; виховувати охайність, естетичні смаки, любов та дбайливе ставлення до природи.

Обладнання:

  • засоби ІКТ: комп’ютер, телевізор
  • відеофрагменти до завдань, відеопрезентації
  • наочність до завдань: плакати до уроків

Зміст уроку

I. Організаційний момент

ІІ Емоційне налаштування 

Доброго ранку,

Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Тупають ніжки,

Працюють голівки

Та сяють усмішки.

Доброго ранку!

Доброго дня!

Бажаєте ви, бажаю вам я!                                

III. Повідомлення теми уроку та мотивація навчальної діяльності учнів

1. Робота з прислів’ям  

- Над якою темою будемо сьогодні працювати?.

- Для чого вчитися читати?

- Хто бажає виразно прочитати прислів’я, «саджаючи слова в човники»?

- Як ви розумієте це речення?

IV. Робота над темою уроку

1. Робота з алфавітом

- Щоб навчитися читати, треба знати букви. Де «живуть «букви»? Давайте заспіваємо пісню.

 

2. Робота з буквами першої групи

- Щоб краще запам’ятати букви, давайте переглянемо презентацію з буквами першої групи. Дивіться уважно, щоб могли давати відповіді на запитання.

-Яка літера була першою?

- Що біля неї було зображено?

- Яка літера була останньою?

-Які літери позначали голосні звуки?

- Якого вони були кольору?

- Хто може повторити всі літери з презентації?

3. Друкування літер

- До нас в гості завітала Кнопочка. Вона вишивала великі і малі літери Ее. Але її пальчики втомились. Давайте допоможемо їй закінчити роботу.

- Діти, ви добре потрудились. Час і нам відпочити.

4. Пальчикова гімнастика

Вправа 1: Покласти олівець між вказівним, середнім і без­іменним пальцями. Крутити олівець, передавати його з одного пальця на інший.

https://naurok.com.ua/uploads/blog/vprava11.jpg

Олівець в руці катаю,

Поміж пальчиків кручу,

Неодмінно кожен пальчик

Буть слухняним я навчу.

Вправа 2: Пальці в кулачок. Вказівний та мізинчик розведені в сторони, дитина рухає ними, просуваючи руку по парті вперед.

Жук у жолудя питав:

─ Де ти шапочку  придбав?

От якби мені таку –

Був би красень я в ліску.

https://naurok.com.ua/uploads/blog/vprava2.jpg

- А ось і Поспішайко. Він не встиг викласти з паличок великі та малі друковані літери Аа, Бб. Нумо, допоможемо йому завершити роботу.

- Ви –молодці. Гарно допомогли Поспішайкові. Та до нас на урок йдуть черепаха та сорока .

- Нагадайте, як пересувається черепаха?

- Як літає сорока?

- Гарно порухались.

5. Читання складів

- А тепер приготуйте «розумний пальчик» і прочитайте, «саджаючи слова в човники» склади.

- Спершу «як черепаха» - повільно, а потім «як сорока» - швидко.

- Дуже гарно, дякую за читання.

6. Розвиток мовлення учнів

- До нас ще прийшли коротульки. Та на моє запитання: «Як вас звати?», вони відповіли одночасно. Що ви порадите героям?

-Які ще правила поведінки на уроці ви виконуєте?

- Давайте разом з коротульками проспіваємо склади на мелодію пісні «Алфавіт».

- Як чудово все отрималось.

7. Гімнастика для очей

- Час і нам відпочити. Виконаймо вправу на покращення зору.

Гімнастика для очей - Здоров'я та безпека життєдіяльності! - Каталог статей  - Учитель — це Майстер!Роботу нашу знов кидаймо,

Подалі погляд направляймо.

Роздивившись те, що далі,

Знов поглянем на деталі.

- Молодці.

8. Робота над розвитком уваги, пам’яті, мислення, просторової уяви.

- Діти, до нас прилетів папуга. Хто отримав від нього завдання?

- Зафарбуй серединку квітки з буквою, що позначає голосний звук червоним кольором.

- Зафарбуй серединку квітки з закритим складом синім кольором.

- Зафарбуй серединки квіток з буквою Б.

- Ви – розумнички!

V. Підсумок уроку

1. Фронтальне опитування

- Над якою темою працювали сьогодні на уроці?

- Які букви друкували?

- Хто з героїв приходив до нас у гості?

- Що ви їм допомогали робити?

- Яке завдання для вас було найлегшим? Яке – найскладнішим?

- Які правила спілкування ви порадили коротулькам?

2. Виконання пісні «Перший дзвоник»

- Ви надзвичайно плідно потрудились. Давайте заспіваємо пісню.

 

Використані джерела:

 

  1. Освітня програма початкової школи науково – педагогічного проєкту «ІНТЕЛЕКТ УКРАЇНИ» Цикл І, адаптаційно-ігровий (1–2 класи); Цикл ІІ, основний (3‒4 класи)

https://drive.google.com/file/d/1IYSV9mZnaMahL_yfq0yt6zs2Z13T8sYS/view

 

  1. Я пізнаю світ. Українська мова. Математика. 1 клас : зошит з друкованою

основою : у 9 ч. Ч. 1. Тиждень 1 / І. В. Гавриш, Л. М. Булахова, Г. О. Жук, С. О. Доценко, Г. О. Калиновська, Т. В. Райська. — Харків : СТЕМ ОСВІТА, 2021.

 

doc
Додано
23 жовтня 2023
Переглядів
212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку