Урок. "Удосконалення обчислювальних навичок, розв'язування задач і рівнянь "

Про матеріал
систематизувати та перевіряти знання, уміння та навички учнів з різних розділів курсу математики за 4 клас; перевіряти обчислювальні навички, розв'язувати рівняння та задачі на порядок дій; продемонструвати тісний зв'язок математики з іншими природничими науками.
Перегляд файлу

ТЕМА. Удосконалення обчислювальних навичок, розв'язування задач і рівнянь

МЕТА: систематизувати та перевіряти знання, уміння та навички учнів з різних розділів курсу математики за 4 клас; перевіряти обчислювальні навички, розв'язувати рівняння та задачі на порядок дій; продемонструвати тісний зв'язок математики з іншими природничими науками.

ОБЛАДНАННЯ: набір геометричних фігур, картки - допомоги, малюнки для плану уроку, підручники алгебра, геометрія, фізика.

Хід уроку

Зміст

Коментар

I. Організаційний етап

Учитель. - Вітаю вас з початком уроку математики. Зичу вам успіхів, натхнення.

II. Повідомлення теми й мети уроку.   Мотивація навчальної діяльності

Учитель. - Сьогодні на уроці ми повинні систематизувати знання, уміння та навички з різних розділів курсу математики за 4 клас; розв'язувати рівняння та задачі, демонструючи тісний зв'язок математики з іншими природничими науками за планом:

1. Організаційний етап

2. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

3. Актуалізація опорних знань

4. Сприймання, осмислення й засвоєння навчального матеріалу

5. Підсумок уроку

- Які завдання ви ставити перед собою?

- Пропоную вам здійснити урок - подорож до деяких наук, які ви будете вивчати в основній  школі.

III. Актуалізація опорних знань

1. Групова робота

Учитель. - Назви цих наук ви можете взнати, розв'язавши свій вираз і знайшовши потрібну закодовану літеру. Для отримання слова вам слід об 'єднатися у групи за кольорами, а потім поміркувати, що ця наука вивчає. Вам допоможе тлумачний словник

  • Попрацювавши над обчислювальними навичками, вирушаємо у путь.
  • Оцініть себе у картці самооцінювання «Групова робота»:

 1 бал – працював з допомогою,   2 бали – самостійно.

IV. Сприйняття, осмислення й засвоєння навчального мате-ріалу

ГЕОМЕТРІЯ

 

1.   Робота  в парах 

Учитель. - Ви, мабуть, здогадалися, що подорожувати ми будемо морем до певних островів. Для цього побудуємо який вид транспорту? (Морський).

Інструктаж:

- У вас на партах є геометричні фігури:
а) знайдіть на них площу прямокутника;

б) вгорі надбудуйте площу квадрата, а потім периметр квадрата;

в) по боках основи приєднайте периметр трикут-ників. Зверніть увагу на очі, які вони? (Однакові й рівнобедрені). То яка формула влучніша для рівно-бедреного трикутника? (а*2 +с).

Учитель. -Перевіримо свою роботу. Підніміть руки у кого побудований такий вид транспорту? (Показ на дошці).

  • Що це? (корабель) Його частини: корпус де знаходяться трюми, (округлений) ют, (з мотором) корма, надбудова і рубка капітана.
  • Завдяки чому ви змогли побудувати корабель? (Знанням фігур та їх формулам). На ньому ми й будемо подорожувати.

Оцініть себе у картці самооцінювання «Парна робота».

  • Підсумовуючи, хочу показати підручник з геометрії, де ви взнаєте багато цікавого про неї.

2. Хвилинка каліграфії

Учитель. - Протягом свого життя ви повинні вчитися доводити свої думки на письмі охайно, чітко, каліграфічно. Для цього проведемо хвилинку каліграфії. Спостерігаючи за вами під час розв'язування попереднього завдання, я помітила на ваших обличчях зосередженість, радість. Коли ви радієте, у вас працює 17 м'язів, а коли хвилюєтесь - 43 м'язи. Зразки у вас прописані у зошитах, уважно подивіться на дошку: (пояснення)- цифри 1 4 7 пишуться згори й мають спільну похилу паличку, до 1 з середини приєднується носик, у 4 кут, а у 7 хвилька, 3 - має менший і більший півкола. Прошу один раз прописати зразки, а потім виконати завдання за своїми можливостями:

гр. А складає з даних цифр 4-цифрове число, яке ділиться на 3;

гр. Б - складає з даних цифр 4-цифрове число, яке ділиться на 2.

  • Хто може нагадати алгоритм створення багатоцифрових чисел, кратних 3, 2?

Самоперевірка

Учитель. – Зверніть увагу на різні комбінації розташування наших цифр. Є такий розділ математики – комбінаторика.

  • Оцініть свою роботи в «Хвилинці каліграфія»:

гр. А – 2б.; гр. Б – 1б.

3. Фізкультхвилинка.

АЛГЕБРА

4. Індивідуальна робота

Учитель. - Щоб потрапити в алгебраїчний світ, нам слід пригадати назви компонентів дій і правила їх знаходження.

  • Самостійно попрацюйте з твердженнями карток синього й червоного кольору.
  • Прошу підняти твердження, з якими ви згодні (сині).
  • Прошу підняти твердження, з якими ви не згодні (червоні).

Перевірка виконаного завдання учнем біля дошки.

Учитель. - Прошу перевернути картки іншою стороною. Що утворилося?  (рівняння х:15=5)

  • Що таке рівняння? (відповідь учня: рівність або вираз зі змінною).

5. Фронтальна робота

Учитель. - Готуючись до ДПА, ви помітили деякі рівняння ускладненої форми: двокрокові. Спробуємо, наприклад, замінити дільник 15 сумою або різницею чисел. Хто допоможе? X : (90 - 75) = 5           Х:(7+8)=5.

  • На що слід звертати увагу під час розв'язання таких рівнянь? (На виконання першочергових дій).

6. Пояснення учнем розв'язання двокрокового рівняння, яке диктує вчитель: «яке число слід зменшити на різницю чисел 1000 і 365,  щоб отримати 2789?

X-(1000-365) = 2789

X = 3424

7. Диференціація

Учитель. - Кому цей матеріал зрозумілий - прошу попрацювати самостійно, а хто ще невпевнений у своїх силах -з моєю допомогою

Завдання для учнів гр.А

Завдання для учнів гр.Б

Виконати самостійно за варіантами на маркерній дошці малого розміру:

І в. Х+1541:67=240

ІІ в.12003 - 2178 + х = 19825

1 учень біля дошки повторно пояснює з допомогою вчителя:

(1100-596)*х=24

Перевірка (учні показують виконане завдання на дощечках)

 

 

 

 

 

 

Самостійно виконують розв’язування рівняння за варіантами з підручника на ст. 165, №1064:

І в. верхнє рівняння;

ІІ в. нижнє рівняння

(двоє учнів працюють на зворотній стороні крил дошки)

Учні, які виконували завдання гр. А намагаються перевірити однокласників, які виконували завдання гр.Б.

Потім показують розв’язування своїх рівнянь на дощечках.

Учитель. - Проаналізувавши усі завдання, ви побачили, що двокрокові рівняння бувають з дужками й без них. Тож, починаючи з 7 класу, підручник алгебри поширить ваші знання про алгебраїчні закони.

  •                         Оцініть свою роботу під заголовком «Рівняння»

ФІЗИКА

8. Практична робота 

Учитель. - Діти, ми з вами багато розв’язували задач на рух. Усі вони пов’язані з фізикою. Уявіть собі, що наш катер іде зі швидкістю 30км/год за течією. А ось проти течії. 

- Як рухався катер за течією? (Швидше).

- А проти течії? (Повільніше).

- Зверніть увагу на умову:   V  катера за течією  -  30км/год

                                                V    течії                    - 2км/год

- Після пояснення пропонується розв’язати задачу за різнорівневими питаннями

Гр.. Б  - Яка власна швидкість катера?                     

Гр.. А  - Яка буде швидкість катера проти течії?

(Учні початкового рівня навченості або кому потрібна допомога -  розв’язують з учителем).

Самоперевірка з дошки

                                гр.. Б         30 – 2 = 28 км/год

                                Гр.. А        30 – 2 -2 = 26 км/год

Самооцінка «Задача»

1б.з допомогою   або не вдалося самостійно     

2б. – гр.. Б          

3б. – гр.. А  правильне розв’язання

Учитель. - Фізика вам розкаже чому в квартирах горить світло, чому літаки фарбують у сріблястий колір і дуже багато цікавого.

V. Підсумок уроку

Учитель. - Проаналізуйте хід уроку і скажіть, у світ яких наук ми змогли зануритися завдяки математиці ?

- Існує такий вислів: МАТЕМАТИКА – ЦАРИЦЯ НАУК

- Як ви гадаєте, чому так говорять? (Усі науки пов’язані з обчисленнями).

- Вам вдалося виконали  поставлені завдання?

- Що корисного візьмете для себе?

- Прошу підрахувати свої бали і на дошці показати «смайликом» результат своєї роботи:   

                            Працював на повну силу.

                            Намагатимуся працювати краще.

                            Працював у міру своїх сил.

Оцінювання: 

- Кого б ви хотіли особливо відмітити на уроці?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіанти відповідей учнів: поширити свої знання, взнати про зв'язок математики з іншими природничими науками

Додатки 1,2,3

(зашифровані слова: геометрія, алгебра, фізика)

Додаток 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

 

 

 

Додаток 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 учень біля дошки обирає серед запропонованих карток компоненти при діленні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

 

 

 

 

Двоє учнів показують практично

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

                                             Додаток 2

1.jpg2.jpg3.png

Додаток 3

А -100 (6000 : 60) Г - 240   (30 * 8)     Ф - 36см2  (Сторона квадрата –                 

                                                                                    6 см. Знайди S)                   

Л -900 (1000-100) Е   -180    (5400:30)       І   -120      (3*40)

Г - 240 (6 * 40) О   - 5     (1ц : 20кг)      3   - 36см (а = 10см,в = 8см, Р-?

Е - 180 (60 * 3)        М   - 95кг (1ц - 5кг)      И   - 720 (36 * 20)

Б-1   (340:340) Е    - 180  (2*9О)      К  -8     (48 : (48 : 8)

Р - 10 (180 : 18) Т   - 8год (1/3 доби)      А  -100 (25 * 4)

А- 100 (1т :10кг) Р-10(1м:1дм) 

                                                                   І    -120 (240:2) 

                                     Я   -0   (2367*0) 

Додаток 4

 

Картка самооцінювання __________________

 

Групова робота

  1       2

Парна робота

  0       1

Хвилинка каліграфії

  1       2     

Рівняння

  1       2       3

Задача

  1       2       3

                          Загальний бал

 

 

Додаток 5

4.jpg

Додаток 6

Числа, які діляться на 2

Числа, які діляться на 3

1734        1374        7134   

7314        3174        3714

1473        4173        7143        3147

1743        4713        7413        3417

1347        4371        7341        3471

1437        4317        7134        3174

1734        4731        7431        3714

1374        4137        7314        3741

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
1113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку