ТЕМА. Удосконалення обчислювальних навичок, розв'язування задач і рівнянь
МЕТА: систематизувати та перевіряти знання, уміння та навички учнів з різних розділів курсу математики за 4 клас; перевіряти обчислювальні навички, розв'язувати рівняння та задачі на порядок дій; продемонструвати тісний зв'язок математики з іншими природничими науками.
ОБЛАДНАННЯ: набір геометричних фігур, картки - допомоги, малюнки для плану уроку, підручники алгебра, геометрія, фізика.
Хід уроку
Зміст |
Коментар |
||||||||
I. Організаційний етап Учитель. - Вітаю вас з початком уроку математики. Зичу вам успіхів, натхнення. II. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності Учитель. - Сьогодні на уроці ми повинні систематизувати знання, уміння та навички з різних розділів курсу математики за 4 клас; розв'язувати рівняння та задачі, демонструючи тісний зв'язок математики з іншими природничими науками за планом: 1. Організаційний етап 2. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності 3. Актуалізація опорних знань 4. Сприймання, осмислення й засвоєння навчального матеріалу 5. Підсумок уроку - Які завдання ви ставити перед собою? - Пропоную вам здійснити урок - подорож до деяких наук, які ви будете вивчати в основній школі. III. Актуалізація опорних знань 1. Групова робота Учитель. - Назви цих наук ви можете взнати, розв'язавши свій вираз і знайшовши потрібну закодовану літеру. Для отримання слова вам слід об 'єднатися у групи за кольорами, а потім поміркувати, що ця наука вивчає. Вам допоможе тлумачний словник
1 бал – працював з допомогою, 2 бали – самостійно. IV. Сприйняття, осмислення й засвоєння навчального мате-ріалу ГЕОМЕТРІЯ
1. Робота в парах Учитель. - Ви, мабуть, здогадалися, що подорожувати ми будемо морем до певних островів. Для цього побудуємо який вид транспорту? (Морський). Інструктаж:
- У вас на партах є геометричні фігури: б) вгорі надбудуйте площу квадрата, а потім периметр квадрата; в) по боках основи приєднайте периметр трикут-ників. Зверніть увагу на очі, які вони? (Однакові й рівнобедрені). То яка формула влучніша для рівно-бедреного трикутника? (а*2 +с). Учитель. -Перевіримо свою роботу. Підніміть руки у кого побудований такий вид транспорту? (Показ на дошці).
Оцініть себе у картці самооцінювання «Парна робота».
2. Хвилинка каліграфії Учитель. - Протягом свого життя ви повинні вчитися доводити свої думки на письмі охайно, чітко, каліграфічно. Для цього проведемо хвилинку каліграфії. Спостерігаючи за вами під час розв'язування попереднього завдання, я помітила на ваших обличчях зосередженість, радість. Коли ви радієте, у вас працює 17 м'язів, а коли хвилюєтесь - 43 м'язи. Зразки у вас прописані у зошитах, уважно подивіться на дошку: (пояснення)- цифри 1 4 7 пишуться згори й мають спільну похилу паличку, до 1 з середини приєднується носик, у 4 кут, а у 7 хвилька, 3 - має менший і більший півкола. Прошу один раз прописати зразки, а потім виконати завдання за своїми можливостями: гр. А складає з даних цифр 4-цифрове число, яке ділиться на 3; гр. Б - складає з даних цифр 4-цифрове число, яке ділиться на 2.
Самоперевірка Учитель. – Зверніть увагу на різні комбінації розташування наших цифр. Є такий розділ математики – комбінаторика.
гр. А – 2б.; гр. Б – 1б. 3. Фізкультхвилинка. АЛГЕБРА 4. Індивідуальна робота Учитель. - Щоб потрапити в алгебраїчний світ, нам слід пригадати назви компонентів дій і правила їх знаходження.
Перевірка виконаного завдання учнем біля дошки. Учитель. - Прошу перевернути картки іншою стороною. Що утворилося? (рівняння х:15=5)
5. Фронтальна робота Учитель. - Готуючись до ДПА, ви помітили деякі рівняння ускладненої форми: двокрокові. Спробуємо, наприклад, замінити дільник 15 сумою або різницею чисел. Хто допоможе? X : (90 - 75) = 5 Х:(7+8)=5.
6. Пояснення учнем розв'язання двокрокового рівняння, яке диктує вчитель: «яке число слід зменшити на різницю чисел 1000 і 365, щоб отримати 2789? X-(1000-365) = 2789 X = 3424 7. Диференціація Учитель. - Кому цей матеріал зрозумілий - прошу попрацювати самостійно, а хто ще невпевнений у своїх силах -з моєю допомогою
Учитель. - Проаналізувавши усі завдання, ви побачили, що двокрокові рівняння бувають з дужками й без них. Тож, починаючи з 7 класу, підручник алгебри поширить ваші знання про алгебраїчні закони.
ФІЗИКА 8. Практична робота Учитель. - Діти, ми з вами багато розв’язували задач на рух. Усі вони пов’язані з фізикою. Уявіть собі, що наш катер іде зі швидкістю 30км/год за течією. А ось проти течії. - Як рухався катер за течією? (Швидше). - А проти течії? (Повільніше). - Зверніть увагу на умову: V катера за течією - 30км/год V течії - 2км/год - Після пояснення пропонується розв’язати задачу за різнорівневими питаннями Гр.. Б - Яка власна швидкість катера? Гр.. А - Яка буде швидкість катера проти течії? (Учні початкового рівня навченості або кому потрібна допомога - розв’язують з учителем). Самоперевірка з дошки гр.. Б 30 – 2 = 28 км/год Гр.. А 30 – 2 -2 = 26 км/год Самооцінка «Задача» 1б. – з допомогою або не вдалося самостійно 2б. – гр.. Б 3б. – гр.. А правильне розв’язання Учитель. - Фізика вам розкаже чому в квартирах горить світло, чому літаки фарбують у сріблястий колір і дуже багато цікавого. V. Підсумок уроку Учитель. - Проаналізуйте хід уроку і скажіть, у світ яких наук ми змогли зануритися завдяки математиці ? - Існує такий вислів: МАТЕМАТИКА – ЦАРИЦЯ НАУК - Як ви гадаєте, чому так говорять? (Усі науки пов’язані з обчисленнями). - Вам вдалося виконали поставлені завдання? - Що корисного візьмете для себе? - Прошу підрахувати свої бали і на дошці показати «смайликом» результат своєї роботи: Працював на повну силу. Намагатимуся працювати краще. Працював у міру своїх сил. Оцінювання: - Кого б ви хотіли особливо відмітити на уроці? |
Варіанти відповідей учнів: поширити свої знання, взнати про зв'язок математики з іншими природничими науками Додатки 1,2,3 (зашифровані слова: геометрія, алгебра, фізика) Додаток 4
Додаток 5
Додаток 4
Додаток 6
Додаток 4
1 учень біля дошки обирає серед запропонованих карток компоненти при діленні
Додаток 4
Двоє учнів показують практично
Додаток 4
|
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
А -100 (6000 : 60) Г - 240 (30 * 8) Ф - 36см2 (Сторона квадрата –
6 см. Знайди S)
Л -900 (1000-100) Е -180 (5400:30) І -120 (3*40)
Г - 240 (6 * 40) О - 5 (1ц : 20кг) 3 - 36см (а = 10см,в = 8см, Р-?
Е - 180 (60 * 3) М - 95кг (1ц - 5кг) И - 720 (36 * 20)
Б-1 (340:340) Е - 180 (2*9О) К -8 (48 : (48 : 8)
Р - 10 (180 : 18) Т - 8год (1/3 доби) А -100 (25 * 4)
А- 100 (1т :10кг) Р-10(1м:1дм)
І -120 (240:2)
Я -0 (2367*0)
Додаток 4
Картка самооцінювання __________________
|
|
Групова робота |
1 2 |
Парна робота |
0 1 |
Хвилинка каліграфії |
1 2 |
Рівняння |
1 2 3 |
Задача |
1 2 3 |
Загальний бал |
|
Додаток 5
Додаток 6
Числа, які діляться на 2 |
Числа, які діляться на 3 |
1734 1374 7134 7314 3174 3714 |
1473 4173 7143 3147 1743 4713 7413 3417 1347 4371 7341 3471 1437 4317 7134 3174 1734 4731 7431 3714 1374 4137 7314 3741 |