Дата. 09.12.2019
Вчитель. Середенко О.О.
Клас. 4-А
Тема. Прості задачі на обчислення тривалості подій, дати її початку, дати закінчення події. Рівняння.
Мета. Формувати предметні компетентності:
-
Навчальна: формувати навички розв'язання простих задач на знаходження тривалості подій за датою їх початку і кінця; удосконалювати навички розв'язувати рівняння;
-
Розвивальна: розвивати математичне мовлення, логічне мислення та просторову уяву, пам'ять, навички усного рахунку;
-
Виховна: виховувати старанність, повагу до літературної спадщини, прагнення до особистого всебічного розвитку.
Формувати ключові компетентності:
-
Вміння вчитися: визначати мету діяльності, планувати свої дії, організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його,
-
Спілкування державною та іноземною мовами: вміння переконливо формулювати власні думки (усно чи письмово) та враховувати всі наявні точки зору, розвиток позитивного ставлення до міжкультурної комунікації.
-
Математична: забезпечення свідомого оволодіння учнями системою математичних знань, умінь і навичок, необхідних у повсякденному житті і майбутній трудовій діяльності, достатніх для успішного опанування інших знань і здійснення неперервної освіти; інтелектуальний розвиток учнів (розвиток логічного і просторового мислення, інформаційної та графічної культури, пам’яті, уваги, інтуїції тощо); формування в учнів наукового світогляду, уявлень про ідеї і методи математики та її роль у пізнанні навколишнього світу; економічне, екологічне, естетичне, патріотичне виховання.
-
Компететності з ІКТ: здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел.
Міжпредметні зв'язки: література, історія, екологія
Обладнання: картки для гри «Я маю…», рутини уроку, ноутбук, колонка, проектор, ігрове поле, гральний кубик, шкала для самооцінювання, значки для учнів, телефон, QR-коди, танграми,
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
-
Організація учнів до уроку
-
Привітання
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєм здоров'я! Бажаєм добра!
-
Вибір рутин уроку
-
Які рутини для роботи на уроці математики пропонуєте обрати?
-
Повідомлення теми і завдань уроку
Тема: Прості задачі на обчислення тривалості подій, дати її початку, дати закінчення події.
-
Сьогодні ми з вами пройдемо сторінками математичного журналу.
Завдання:
-
Формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження тривалості подій;
-
Удосконалювати навички розв'язування рівнянь;
-
Розвивати математичне мовлення, логічне мислення, пам'ять і увагу;
-
Вчитися оцінювати власну роботу;
-
Всебічно розвиватися;
-
Контроль, корекція і закріплення знань учнів
-
Сторінка 1. Історична. Усний рахунок. Гра «У мене є, у кого …»
-
У мене є 1997 рік. І у цей день 1997 року був зроблений перший дзвінок в мережі українського мобільного зв'язку «Київстар». У кого 1997 + 10?
-
У мене 2007 рік. У цей день 2007 року в Ялті був відкритий пам'ятник Тарасу Григоровичу Шевченку. У кого 2007 – 1123
-
У мене 1884 рік. І цього року у Чикаго були запатентовані роликові ковзани. У кого 1884 + 121?
-
У мене 2005 рік. Цього року 9 грудня у Лондоні закінчилася експлуатація (тобто використання) «Рутмастерів» - знаменитих червоних двоповерхових автобусів. У кого 2005 – 142?
-
У мене 1863 рік. В цей день народився Борис Грінченко, український письменник, учений-мовознавець, перекладач і громадський діяч. У кого 1863 + 140?
-
У мене 2003 рік. В цей день була підписана Конвенція ООН проти корупції, і з того часу цей день є Міжнародним днем боротьби з корупцією.
(корупція – це негативне суспільне явище, яке проявляється в злочинному використанні службовими особами, громадськими і політичними діячами їх прав і посадових можливостей з метою особистого збагачення)
(троє учнів цей час працюють з індивідуальними картками для «миттєвої перевірки»)
2000 - 500
|
500 + 450
|
750 + 750
|
600 : 2
|
500 ∙ 3
|
671 - 73
|
3000 - 1500
|
1500 + 10
|
200 + 400
|
800 + 700
|
999 + 1
|
2300 - 800
|
9000 : 10
|
1255+245
|
780 - 180
|
834 + 666
|
9700 - 8200
|
978 + 25
|
5500 - 3000
|
3000 : 10
|
3000 : 2
|
80 ∙ 3
|
15 ∙ 100
|
932 + 932
|
Зафарбуй клітинки, значення виразів у яких дорівнює 1500.
-
Сторінка «Теоретична» (Мозковий штурм)
-
Якими одиницями вимірюють час?
-
Які засоби і прилади використовують для вимірювання часу?
-
Як визначити тривалість події?
-
Що для цього треба знати?
-
Що таке рівняння?
-
Як знайти невідомий доданок; зменшуване; від'ємник; множник; ділене; дільник?
-
Розвиток математичних знань
-
Сторінка 3. Літературна. Робота над задачею.
-
Хто запам'ятав письменника який народився в цей день?
-
Якого року він народився?
-
Чи знайомі ви з його творчістю? Дійсно, з його текстами ви будете знайомитися в середній школі, а кого зацікавить раніше, можете звернутися до бібліотеки.
-
Чи можемо ми дізнатися скільки років він прожив?
-
Чому? Що для цього треба знати?
-
Де можна знайти дату його смерті?
-
Знайдіть скільки років прожив Борис Грінченко.
(1910 – 1863 = 47 років)
-
Проблемна ситуація
-
Інтернет-джерела та література говорить нам інше: Борис Грінченко прожив 46 років. Чому є розбіжність? ( тому, що він народився в грудні, а помер в травні, а отже не дожив до повних 47 років)
-
Скільки ж років і місяців прожив письменник?
46 років і 5 місяців.
-
Сторінка 4. Спортивна
Руханка
-
Сторінка 5. Транспортна. Робота над задачею
Задача №466
-
Прочитайте задачу. Про кого в ній йде мова?
-
Які дані нам відомі в задачі?
-
Яке питання стоїть в задачі?
-
Що треба зробити, щоб знайти відповідь на питання задачі?
-
Це задача проста чи складена?
-
Скількома діями розв'яжемо задачу?
-
Що врахуємо при знаходженні терміну тривалості події? ( скільки діб пройшло від початку місяця)
Вийшов – 22 травня 09 год
Прибув – 25 травня 18год
Був у дорозі - ?
22 травня 18 год – 21 доба 09 год
25 травня 09 год – 24 доби 18 год
24 доби 18 год – 21 доба 09 год = 3 доби 09 год
-
Який вид транспорту використали в задачі?
-
Які ще види транспорту ви знаєте?
-
Який із них найшвидший?
-
Який найекологічніший?
-
Яким транспортним засобом ви ніколи не користувалися?
Задача: Велосипед винайшли у 1871 році, а щоб винайти автомобіль треба було на 15 років більше, а отже ця подія відбулася 133 роки тому. В якому році був створений перший автомобіль?
1 спосіб
1871 + 15 = 1886 (р)
2 спосіб
2019 – 133 = 1886(р)
-
Сторінка 6. «Гральна»
-
Діти, які на початку уроку отримали значок із гральним кубиком будуть кидати кубик по черзі. По черзі вони будуть робити хід. На якій клітинці зупиниться м'яч, таке рівняння і будемо розв'язувати.
-
Сторінка 7. «Логічна». Робота в групі.
-
У кожній групі є учень зі значком «Телефон». Візьміть зараз телефон, відскануйте QR-код, і спробуйте за допомого танграма викласти малюнок, який відкриється за посиланням.
-
Підсумок уроку. Рефлексія.
-
Чи всі поставлені завдання на уроці ми виконали?
-
Яке завдання було найцікавішим?
-
Яке завдання далося вам найтяжче?
-
Де вам знадобляться отримані знання?
-
Де ви їх застосуєте?
Сторінка 8. «Оцінювальна»
-
Оцініть свою роботу на уроці за допомогою шкали. Зафіксуйте сніжинку навпроти відповідної позначки.
-
Домашнє завдання
Відповідно до вибраного кольору зірки, вибери своє домашнє завдання і запишіть його в щоденник.
Червона №465
Жовта №471, 472
Зелена №468, 472
Фіолетова №472, придумати власну задачу на знаходження тривалості події і розв'язати її.