Конспект уроку з математики

Про матеріал
Конспект уроку побудований у формі подорожі математичним журналом. Цікаві завдання про час та дати подій.
Перегляд файлу

Дата. 09.12.2019

Вчитель. Середенко О.О.

Клас. 4-А

Тема. Прості задачі на обчислення тривалості подій, дати її початку, дати закінчення події. Рівняння.

Мета. Формувати предметні компетентності:

  • Навчальна: формувати навички розв'язання простих задач на знаходження тривалості подій за датою їх початку і кінця; удосконалювати навички розв'язувати рівняння;
  • Розвивальна: розвивати математичне мовлення, логічне мислення та просторову уяву, пам'ять, навички усного рахунку;
  • Виховна: виховувати старанність, повагу до літературної спадщини, прагнення до особистого всебічного розвитку.

Формувати ключові компетентності:

  • Вміння вчитися: визначати мету діяльності, планувати свої дії, організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його,
  • Спілкування державною та іноземною мовами: вміння переконливо формулювати власні думки (усно чи письмово) та враховувати всі наявні точки зору, розвиток позитивного ставлення до міжкультурної комунікації.
  • Математична: забезпечення свідомого оволодіння учнями системою математичних знань, умінь і навичок, необхідних у повсякденному житті і майбутній трудовій діяльності, достатніх для успішного опанування інших знань і здійснення неперервної освіти; інтелектуальний розвиток учнів (розвиток логічного і просторового мислення, інформаційної та графічної культури, пам’яті, уваги, інтуїції тощо); формування в учнів наукового світогляду, уявлень про ідеї і методи математики та її роль у пізнанні навколишнього світу; економічне, екологічне, естетичне, патріотичне виховання.
  • Компететності з ІКТ: здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел.

Міжпредметні зв'язки: література, історія, екологія

Обладнання: картки для гри «Я маю…», рутини уроку, ноутбук, колонка, проектор, ігрове поле, гральний кубик, шкала для самооцінювання, значки для учнів, телефон, QR-коди, танграми,

Тип уроку: комбінований

 

 

 

 

Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку
  1. Привітання

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєм здоров'я! Бажаєм добра!

  1. Вибір рутин уроку
  • Які рутини для роботи на уроці математики пропонуєте обрати?

C:\Users\User\Desktop\відкритий урок математика\1.jpgC:\Users\User\Desktop\відкритий урок математика\21.jpgC:\Users\User\Desktop\відкритий урок математика\20.jpgC:\Users\User\Desktop\відкритий урок математика\19.jpgC:\Users\User\Desktop\відкритий урок математика\18.jpgC:\Users\User\Desktop\відкритий урок математика\15.jpgC:\Users\User\Desktop\відкритий урок математика\13.jpgC:\Users\User\Desktop\відкритий урок математика\11.jpgC:\Users\User\Desktop\відкритий урок математика\10.jpgC:\Users\User\Desktop\відкритий урок математика\9.jpgC:\Users\User\Desktop\відкритий урок математика\8.jpgC:\Users\User\Desktop\відкритий урок математика\6.jpgC:\Users\User\Desktop\відкритий урок математика\5.jpgC:\Users\User\Desktop\відкритий урок математика\4.jpgC:\Users\User\Desktop\відкритий урок математика\3.jpgC:\Users\User\Desktop\відкритий урок математика\2.jpg

  1. Повідомлення теми і завдань уроку

Тема: Прості задачі на обчислення тривалості подій, дати її початку, дати закінчення події.

  • Сьогодні ми з вами пройдемо сторінками математичного журналу.

Завдання:

  • Формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження тривалості подій;
  • Удосконалювати навички розв'язування рівнянь;
  • Розвивати математичне мовлення, логічне мислення, пам'ять і увагу;
  • Вчитися оцінювати власну роботу;
  • Всебічно розвиватися;
  1. Контроль, корекція і закріплення знань учнів
  1. Сторінка 1. Історична. Усний рахунок. Гра «У мене є, у кого …»
  • У мене є 1997 рік. І у цей день 1997 року був зроблений перший дзвінок в мережі українського мобільного зв'язку «Київстар». У кого 1997 + 10?
  • У мене 2007 рік. У цей день 2007 року в Ялті був відкритий пам'ятник Тарасу Григоровичу Шевченку. У кого 2007 – 1123
  • У мене 1884 рік. І цього року у Чикаго були запатентовані роликові ковзани. У кого 1884 + 121?
  • У мене 2005 рік. Цього року 9 грудня у Лондоні закінчилася експлуатація (тобто використання) «Рутмастерів» - знаменитих червоних двоповерхових автобусів. У кого 2005 – 142?
  • У мене 1863 рік. В цей день народився Борис Грінченко, український письменник, учений-мовознавець, перекладач і громадський діяч. У кого 1863 + 140?
  • У мене 2003 рік. В цей день була підписана Конвенція ООН проти корупції, і з того часу цей день є Міжнародним днем боротьби з корупцією.

(корупція – це негативне суспільне явище, яке проявляється в злочинному використанні службовими особами, громадськими і політичними діячами їх прав і посадових можливостей з метою особистого збагачення)

(троє учнів цей час працюють з індивідуальними картками для «миттєвої перевірки»)

 

2000 - 500

500 + 450

750 + 750

600 : 2

500 ∙ 3

671 - 73

3000 - 1500

1500 + 10

200 + 400

800 + 700

999 + 1

2300 - 800

9000 : 10

1255+245

780 - 180

834 + 666

9700 - 8200

978 + 25

5500 - 3000

3000 : 10

3000 : 2

80 ∙ 3

15 ∙ 100

932 + 932

Зафарбуй клітинки, значення виразів у яких дорівнює 1500.

 

 

 

  1. Сторінка «Теоретична» (Мозковий штурм)
  • Якими одиницями вимірюють час?
  • Які засоби і прилади використовують для вимірювання часу?
  • Як визначити тривалість події?
  •  Що для цього треба знати?
  • Що таке рівняння?
  • Як знайти невідомий доданок; зменшуване; від'ємник; множник; ділене; дільник?
  1. Розвиток математичних знань
  1. Сторінка 3. Літературна. Робота над задачею.
  • Хто запам'ятав письменника який народився в цей день?
  • Якого року він народився?
  • Чи знайомі ви з його творчістю? Дійсно, з його текстами ви будете знайомитися в середній школі, а кого зацікавить раніше, можете звернутися до бібліотеки.
  • Чи можемо ми дізнатися скільки років він прожив?
  • Чому? Що для цього треба знати?
  • Де можна знайти дату його смерті?
  • Знайдіть скільки років прожив Борис Грінченко.

(1910 – 1863 = 47 років)

  1. Проблемна ситуація
  • Інтернет-джерела та література говорить нам інше: Борис Грінченко прожив 46 років. Чому є розбіжність? ( тому, що він народився в грудні, а помер в травні, а отже не дожив до повних  47 років)
  • Скільки ж років і місяців прожив письменник?

46 років і 5 місяців.

  1. Сторінка 4. Спортивна

Руханка

  1. Сторінка 5. Транспортна. Робота над задачею

Задача №466

  • Прочитайте задачу. Про кого в ній йде мова?
  • Які дані нам відомі в задачі?
  • Яке питання стоїть в задачі?
  • Що треба зробити, щоб знайти відповідь на питання задачі?
  • Це задача проста чи складена?
  • Скількома діями розв'яжемо задачу?
  • Що врахуємо при знаходженні терміну тривалості події? ( скільки діб пройшло від початку місяця)

Вийшов – 22 травня  09  год

Прибув – 25 травня 18год

Був у дорозі - ?

22 травня 18 год – 21 доба 09 год

25 травня 09 год – 24 доби 18 год

24 доби 18 год – 21 доба 09 год = 3 доби 09 год

  • Який вид транспорту використали в задачі?
  • Які ще види транспорту ви знаєте?
  • Який із них найшвидший?
  • Який найекологічніший?
  • Яким транспортним засобом ви ніколи не користувалися?

Задача: Велосипед винайшли у 1871 році, а щоб винайти автомобіль треба було на 15 років більше, а отже ця подія відбулася 133 роки тому. В якому році був створений перший автомобіль?

1 спосіб

1871 + 15 = 1886 (р)

2 спосіб

2019 – 133 = 1886(р)

  1. Сторінка 6. «Гральна»
  • Діти, які на початку уроку отримали значок із гральним кубиком будуть кидати кубик по черзі. По черзі вони будуть робити хід. На якій клітинці зупиниться м'яч, таке рівняння і будемо розв'язувати.
  1. Сторінка 7. «Логічна». Робота в групі.
  • У кожній групі є учень зі значком «Телефон». Візьміть зараз телефон, відскануйте QR-код, і спробуйте за допомого  танграма викласти малюнок, який відкриється за посиланням.
  1. Підсумок уроку. Рефлексія.
  • Чи всі поставлені завдання на уроці ми виконали?
  • Яке завдання було найцікавішим?
  • Яке завдання далося вам найтяжче?
  • Де вам знадобляться отримані знання?
  • Де ви їх застосуєте?

Сторінка 8. «Оцінювальна»

  • Оцініть свою роботу на уроці за допомогою шкали. Зафіксуйте сніжинку навпроти відповідної позначки.
  1. Домашнє завдання

Відповідно до вибраного кольору зірки, вибери своє домашнє завдання і запишіть його в щоденник.

Червона №465

Жовта №471, 472

Зелена №468, 472

Фіолетова №472, придумати власну задачу на знаходження тривалості події і розв'язати її.

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку