Тема: Удосконалення вміння писати вивчені букви, слова і речення з цими буквами. Встановлення відповідності між друкованими і писаними буквами. Виконання творчих письмових завдань. Письмо в зошиті без друкованої основи. Списування з дошки двоскладових рукописних слів з першого прочитання кожного: "шахи", "тато", "сини", "сонце", "річка", "казка", "пишний", "смачний". Складання речень з цими словами ( усно )
Мета:
Тема: Удосконалення вміння писати вивчені букви, слова і речення з цими буквами. Встановлення відповідності між друкованими і писаними буквами. Виконання творчих письмових завдань. Письмо в зошиті без друкованої основи. Списування з дошки двоскладових рукописних слів з першого прочитання кожного: "шахи", "тато", "сини", "сонце", "річка", "казка", "пишний", "смачний". Складання речень з цими словами ( усно )
Мета:
Обладнання: ілюстрації.
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
- Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо .
Роботу швидше починаймо.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку
- Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо удосконалювати свої вміння писати правильно, каліграфічно вивчені букви, встановимо, що ж є спільного між друкованими і прописними буквами. А допомагати в цьому нам будуть Зайчик, Білочка та Їжачок. Зайчик буде слідкувати за дітками першого ряду, Їжачок - за дітками другого ряду, а Білочка - за дітьми третього ряду. Тому ви їх повинні дуже уважно слухати, гарно писати, а потім від Зайчика, Їжачка та Білочки отримаєте невеличкі подарунки.
III. Узагальнення і систематизація опорних знань, умінь і навичок
1. Встановлення відповідності між друкованими і рукописними літерами.
- Діти, відкриваємо друковані зошити на сторінці 61. Нам потрібно з'єднати лініями відповідні друковані і рукописні літери.
- У яких великих друкованих буквах є спільні елементи? ( У таких великих друкованих буквах є спільні елементи: П, Т, Р, Б, В, Д ).
- У яких великих рукописних буквах є спільні елементи? ( У таких великих рукописних буквах є спільні елементи: П, Т, Р, Б, В ).
- У яких малих друкованих буквах є спільні елементи? ( У таких малих друкованих буквах є спільні елементи: п, т, р, в, д ).
- У яких малих рукописних буквах є спільні елементи? ( У таких малих рукописних буквах є спільні елементи: в, д, б; р, п, т; п, т ).
- А тепер давайте запишемо ці букви у рядочку нижче.
2. Письмо слів, речень з цими буквами.
- Діти, давайте з вами придумаємо і запишемо такі слова, в яких би були такі букви: п, т, р, б, в, д, р. ( Наприклад, пісня, тато, риба, білка, весна, Даша, радість ).
3. Гра " Добери протилежну ознаку".
4. Письмо букв.
- Діти, а зараз ми вами наведемо букви А а, М м, Є є, Г г, У у, Б б, Д д. Після того, як ви виконаєте це завдання, ви такі самі букви напишете на рядку нижче.
5. Гра "Дорослі й діти".
- Зараз ми з вами подумаємо, як звали людей, коли вони були дітьми і запишемо потім їх імена за зразком.
Галина - Галинка; Євген - Євгенко; Ірина - Іринка; Дем'ян - Дем'янко.
- У нас залишився ще один рядочок, у якому ви запишете за зразком своє ім'я. Наприклад, Андрій - Андрійко.
6. Фізкультхвилинка.
Буратіно потягнувся,
Раз — нагнувся, розігнувся,
Руки в сторону розвів —
Наче ключик загубив.
А щоб ключик відшукати,
Треба тихо пострибати.
Пострибали, покрутились
І за парти тихо всілись.
7. Письмо в зошиті без друкованої основи.
- Діти, відкриваємо наші зошити . Подивіться уважно на дошку, на якій записані двоскладові слова. Я вам їх прочитаю тільки один раз, а ви їх запишете у свої зошити.
- Будьте уважні, слова я буду повторювати тільки один раз.
- Починаємо писати: шахи, тато, сини, сонце, річка, казка, пишний, смачний.
- Пишемо гарно, правильно, щоб Зайчик, Їжачок та Білочка були задоволені тим, як ви гарно написали.
- Давайте зробимо звуко-буквений аналіз таких слів:
весна ( - о - - о - 5б., 5зв., 2 скл. наголошений );
вівчар ( = о - - о - - 6б., 6зв., 2 скл. наголошений );
Україна ( о - - о = о - о - 7б., 8зв., 3 скл. наголошений ).
8. Складання речень з цими словами ( усно ).
- Діти, давайте придумаємо з вами речення зі словами, що записали.
( Ми з дідусем грали в шахи. Тато подарував мені конструктор. Сини допомагають мамі. Сьогодні на небі є сонце. У нашому місті є річка. Казка завжди має свою загадку. Я подарував вчительці пишний букет квітів. Мама приготувала смачний торт ).
IV. Підсумок уроку
- Які букви ми повторили на уроці?
- Яке завдання найбільше сподобалося?
- А мені, Зайчику, Їжачку та Білочці сподобалось, як ви працювали на уроці. Тому вони передають вам невеличкі подарунки.