Урок удосконалення знань професійної діяльності педагогів

Про матеріал
За словами В.О. Сухомлинського Немає людей більш допитливих, невгамовних, більш одержимих думками про творчість, як учителі. Оскільки творчість – це діяльність, результатом якої є щось якісно нове, неповторне, оригінальне і навіть суспільно-унікальне, то кожного керівника закладу чи методиста турбує питання: як сформувати здібність до самостійної творчої роботи, і як підтримувати світоч творчості, щоб він якомога довше не згасав, і давав плоди.
Перегляд файлу

1

 

ПЕДАГОГІЧНА      МАЙСТЕРНЯ:

«ВПЛИВ  САМООСВІТИ  НА     САМОВДОСКОНАЛЕННЯ,      САМОРОЗВИТОК       ОСОБИСТОСТІ   ПЕДАГОГА»

 

 

Тип уроку: урок удосконалення знань професійної діяльності педагогів.

 

Форма проведення уроку: урок-дослідження

 

Епіграфи:

            «Неможливо жити краще, ніж проводячи життя в прагненні стати досконалішим. Хто хоче зрушити світ, нехай зрушить себе» (Сократ)

             Урок це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його кругозору, ерудиції (М.Скаткін)

              Творчий викладач - це діамант, який осяває душу усіма гранями педагогічного дару, який плекає учня на засадах добра, формуючи інтелектуальну еліту суспільства.

 

Хід уроку:

 

  1.   Повідомлення  теми, визначення мети, завдань.

 

2.    Мотивація діяльності. Робота з епіграфами.

 

         Присутні члени методичної комісії:

  • Лелюк Оксана Василівна – викладач географії
  • Станко Галина Володимирівна – викладач економіки
  • Кочурка Сергій Олександрович – викладач фізвиховання
  • Кочубей Микола Володимирович – викладач фізвиховання
  • Тесліцький Юрій Петрович – викладач фізвиховання
  • Швець Альона Володимирівна – викладач психології

             

          Сьогодні ми проводимо засідання методичної комісії у формі уроку-дослідження, тема якого: «Вплив самоосвіти на самовдосконалення, саморозвиток особистості педагога».           

 

         Відкритий урок - своєрідний іспит на зрілість, майстерність. За родом своєї діяльності викладач - представник відкритої професії, як і актор, режисер, письменник, а тому час від часу кожному з нас доводиться складати іспити на право навчати інших.

 

 

         Пам´ятайте:

 

 Урок - це важлива, напружена праця, яка потребує тривалої зосередженої уваги, активного мислення, співпраці, в основі якої повага, взаємодопомога, взаємонавчання.

 

І. Асоціативна гра. 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

 Кожен сприймає самоосвіту по - своєму.

 Задумайтесь, яким би одним словом ви передали свої внутрішні почуття, почувши слово «самоосвіта».

 (педагоги по черзі називають слова)

 Отже, самоосвіта - це безперервний процес саморозвитку та самовдосконалення педагога.

          Самоосвіта викладача є основною формою підвищення професійної педагогічної компетентності, яка складається з удосконалення знань та узагальнення педагогічного досвіду шляхом цілеспрямованої самоосвітньої роботи.

 

 ІІ. Інтерв´ювання.

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

 Творчий викладач - це діамант, який осяває душу всіма гранями свого педагогічного дару, який плекає учня на засадах добра, формуючи інтелектуальну еліту суспільства. Але щоб стати «діамантом», потрібна наполеглива, систематична праця.

              Увага! Пропоную  завдання. Його вирішення буде потребувати ваших   розміркувань з опорою на  власний досвід. Спробуйте переконати нас у їх справедливості чи навпаки хибності.

 

 Оксано Василівно, що, на вашу думку, ефективніше: копіювання педагогічних технологій майстрів освіти чи власна творчість?

 

          Сергію Олександровичу, що найбільше стимулює Вашу творчу активність? 

 

 Галино Володимирівно,  як взаємопов´язана Ваша творча діяльність з творчістю Ваших вихованців?

 

           Миколо Володимировичу, чи крокуєте ви в ногу з життям? Чи є  для Вас ці слова: « Вчитель доти вчитель, доки  вчиться»  - настановою?

 

           Юрію Петровичу, як Ви розумієте давньоримське прислів'я: «Хто стоїть на місці, той відстає»?

 

           Альоно Володимирівно, з якою думкою Ви заходите на урок?

 

           Оксано Василівно,  чи   став   для  Вас вислів В.Сухомлинського

« Педагогічна ідея – це повітря, в якому розправляються крила педагогічної творчості»   дороговказом у Вашій щоденній праці?

 

           Галино Володимирівно, а чи не став цей афоризм М.Фурмана « Учитель – це той, хто думає про зміни та інновації, як про своє життя» власним педагогічним кредо?

 

           Сергію Олександровичу, як Ви гадаєте, в чому суть нашої професії?

 

           Юрію Петровичу, чи забезпечуєте Ви своїм вихованцям умови, щоб кожен з них міг реалізувати себе, свої індивідуальні здібності, нахили й інтереси? Як?

 

           Альоно Володимирівно, чи відповідає Ваша праця  мудрому заповіту Сковороди для кожного з нас: « Лише той учитель, хто живе так, як навчає сам»? Спробуйте переконати нас у цьому.

 

      Отже, здатність до самоосвіти незрівнянно важливіша за своїми результатами та впливом на людину, ніж сама освіта в навчальному закладі. «Вчити самого себе» - девіз кожної особистості, але найактуальнішим він стає для педагогів, бо внаслідок  їхньої  наближеності  до молодого покоління вони здійснюють безпосередній вплив на розвиток особистості учня.          

                                        

         ІІІ. Вернісаж педагогічних ідей.

------------------------------------------------------------------------------

         В.Сухомлинський вважав, що джерелом і рушійною силою самоосвітньої діяльності викладача є потреба в знаннях: «Знати більше, ніж я знаю сьогодні». Неодноразово він наголошував: «Учень має бачити в учителеві розумну, знаючу, думаючу, закохану в знання людину. Чим глибші знання, чим ширший кругозір, ширша всебічна наукова освіченість учителя, тим більшою мірою він не тільки вчитель, а й вихователь».

       

         У кожного викладача формується власний стиль роботи.

        

          Пропонується вам виступити з  промовою  (до п´яти хвилин),  в ході якої довести перевагу власних методів з розвитку творчого потенціалу  учня в умовах  використання нових освітніх  технологій.

        

          Отже, професійна самоосвіта педагога:

  • свідома діяльність з удосконалення своєї особистості, як фахівця;
  • адаптування свої неповторних індивідуальних якостей до вимог педагогічної діяльності;
  • постійне підвищення професійної компетентності та неперервне вдосконалення якостей своєї особистості.

 

 ІV. Асоціативна гра.

----------------------------------------------------------------------------------

           Запишіть на аркушах паперу, які риси характеру, на вашу думку, символізує учнівське приладдя та спортивний інвентар:

  • гумка, олівець, крейда
  • глобус, атлас, карта
  • м’яч, шахи, скакалка
  • гирі, шашки, карімати
  • волейбольний м’яч, ракетки, канат
  • калькулятор, ручка, зошит

 

 V. Ділова гра «Впровадження активних методів навчання

----------------------------------------------------------------------------------

 Успіх процесу навчання значною мірою залежить від ставлення  учнів до засвоєння знань, мотивів навчально-пізнавальної діяльності.

 Розвиток активності учнів забезпечується використанням методів, форм організації навчання, які спонукають учнів до самостійної пізнавальної діяльності.

 Наші колеги продемонструють нам ігрове моделювання активних методів( можна використати фрагменти уроків):

         Заслуховуються фрагменти уроків з використанням активних методів навчання.

 

          VІ. Закінчити речення.

----------------------------------------------------------------------------------

       Умова : використайте життєвий досвід, кмітливість, творчість.

 

         Викладач уміє прощати і …    (виправляти життєві помилки).

          Викладач володіє мистецтвом  відступати  …….. (перед натиском учня і поступово  добиватись  необхідного).

         Викладач  повинен бути …..    (чесним і порядним),

          Викладачу, лови миті, коли ти захоплюєшся учнівською ….(хитрістю, безпосередністю, усмішкою або їхнім невдоволенням. Люби ці щирі прояви учнів!)

          Прагни не допускати до того, щоб побачити в очах учнів… (відчай, біль від несправедливості, горе від того, що його не розуміють).

          А коли допустиш помилку, ...  (навчись її виправляти, якщо хочеш дружби і розуміння, живи і давай жити учням).

          Не ставай учневі … (суддею. Тобі на це ніхто права не давав).    

       VІІ. Підведення підсумків.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Складання сенкану.

 

Напишіть тему:   САМООСВІТА.

                            -  Запишіть 2 прикметники, які б описували тему.

                            -  Запишіть 3 дієслова.

                            -  Запишіть фразу з 4 слів.

                            -  Запишіть синонім до теми.

Примітка – сенкан - це методика складання вільного вірша з 5 рядків, який синтезує інформацію, коротко описує тему.

 

VIII. Побажання.

--------------------------------------------------------------------------

 

Шановні колеги!

Будьмо терплячими і мудрими. Те, що з першого погляду може видатися важким, недоречним при оволодінні ним, може виявитися не просто  новим, а цікавим і зручним.

Пам´ятайте,  що будь - які напрацьовані ідеї є лише «заготовками». Їх треба обробляти, «шліфувати», щоб вони приносили задоволення і нам, і нашим учням.

Здоров´я вам, натхнення, впевненості у власних силах.

Бажаю, щоб дане засідання у формі відкритого уроку було «моментом істини» для всіх.

 

IX. Домашнє завдання.

---------------------------------------------------------------------------

Ніколи не залишайте вашої самоосвітньої роботи і не забувайте, що, скільки б ви не вчились, скільки б не знали, знанням та освіті не має ні кордонів, ні меж. (М.О.Рубакін)

Завжди пам’ятайте слова Джимі Рона, всесвітньо відомого філософа бізнесу, який розробляв стратегії діяльності Coca-Cola, General Motors і був особистим бізнес-тренером Білла Гейтса: «Формальна освіта допоможе вам вижити, а самоосвіта приведе вас до успіху».

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

1. Жорова І.Я., Кузьмич Т.О., Назаренко Л.М..Самоосвіта педагога як умова підвищення його професійної компетентності: методичні рекомендації. – Херсон: РІПО, 2012. – 48 с.

2. Пікельна В.С. Управління школою. / В.С. Пікельна. – Х.: Видав.гр. «Основа», 2004. – 220 с.

3. Радченко А.Є. Професійна компетентність учителя. / А.Є. Радченко. –Х. : Вид.група "Основа", 2006. -126 с.

 

docx
Додано
11 квітня 2020
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку