Презентація "Формувальне оцінювання молодших школярів" розповість про те, які прийоми може використати вчитель, щоб зрозуміти, наскільки учні засвоїли навчальний матеріал, вчити їх самостійно оцінювати рівень набутих знань.
Техніка.Індекс-картки для узагальнення або запитань. Вчитель роздає учням картки із завданнями, зображеними з обох боків (почергово перевертаючи певним боком):1. Назвіть основні ідеї вивченого матеріалу, узагальніть їх.2. Визначте, що з вивченого ви недостатньо зрозуміли. Сформулюйте свої запитання.
Номер слайду 3
Техніка. Сигнали рукою. Учитель просить учнів показувати сигнали, що позначають розуміння або нерозуміння матеріалу. Попередньо потрібно домовитися з учнями про використання таких сигналів:– Я розумію _______ і можу пояснити (великий палець руки спрямовано вгору).– Я все ще не розумію _________ (великий палець руки спрямовано в сторону).– Я не зовсім упевнений у _________(помахати рукою). Буде краще, якщо вчитель на дошці повісить відповідні зображення. Після ознайомлення із сигналами учитель опитує учнів кожної групи: - Що саме Ви не зрозуміли? У чому відчуваєте невпевненість? Що ви зрозуміли й можете пояснити?За результатами отриманих відповідей учитель приймає рішення про повторне вивчення, закріплення теми або продовження вивчення тем за програмою.
Номер слайду 4
Техніка Світлофор. У кожного учня є картки трьох кольорів світлофора. Учитель просить учнів показувати карткою відповідного кольору розуміння (зелений), неповне розуміння (жовтий), нерозуміння (червоний) матеріалу. Після сигналу учитель з’ясовує: що зрозуміли? Що не зрозуміли?.
Номер слайду 5
Однохвилинне есе. Техніка, яка використовується з метою представлення учнями зворотного зв’язку про вивчене з теми. Для написання есе вчитель може поставити такі запитання:- Що найголовніше ти дізнався сьогодні?- Які питання залишилися для тебе незрозумілими?
Номер слайду 6
Вимірювання температури Метод використовують для виявлення того, наскільки учні правильно виконують завдання. Для цього діяльність учнів призупиняється запитанням: «Що ми робимо?». Відповідь на поставлене запитання – демонстрація розуміння завдання або процесу його виконання. У разі роботи в парах або групах учитель просить пару або групу продемонструвати процес виконання завдання. Інші спостерігають.
Номер слайду 7
Техніка. Мовні зразки (підказки)Учитель періодично дає учням мовні зразки (вислови, підказки), які допомагають будувати відповідь. Наприклад: Основною ідеєю (принципом, процесом) є _________, тому що___________.
Номер слайду 8
Трихвилинна пауза. Учитель надає учням трихвилинну паузу, яка дає можливість учням обдумувати поняття, ідеї уроку, пов’язати з попереднім матеріалом, знаннями, досвідом, а також визначитися із незрозумілими моментами.- Я змінив/змінила своє ставлення до…. -Я дізнався/дізналася більше про….- Я здивувався/здивувалася тому, що …- Я відчув/відчула…- Я ставився/ставилася до …
Номер слайду 9
Дві зірки й побажання(взаємооцінювання)Застосовується для оцінювання творчих робіт учнів, творів, есе. Учитель пропонує перевірити роботу однокласника. Коли учні коментують роботи один одного, вони не виставляють оцінки, а вказують на два позитивні моменти – «дві зірки» – і на один момент, який потребує доопрацювання – «побажання»
Номер слайду 10
«Тижневий звіт»У кінці навчального тижня кожному учневі пропонується дати відповіді на запитання «Чому я навчився за тиждень?», «Що для мене залишилося нез’ясованим?», «Які запитання я б поставив учням, якби був учителем?» тощо.
Номер слайду 11
Фрагмент виступу на засіданні ШМО вчителівпочаткових класів. Переваги формувального оцінювання НУШ Діти вкрай чутливі до оцінювання. Молодші школярі сприймають оцінку як оцінювання себе, а тому негативну оцінку вони розуміють як образу учня з боку вчителя. Учитель повинен використовувати формувальне оцінювання молодших школярів. Це доброзичливе ставлення до учня і до його зусиль . У роботі з молодшими школярами повинна бути лише система позитивних оцінок. Завдання вчителя — формування здатності учнів самостійно оцінювати свою діяльність. Вчитель не повинен порівнювати дітей один з одним, а лише результати самого учня.