План
відкритого уроку виробничого навчання
Дата проведення: 24.01.24р.
Тема уроку: «Укладання волосся на електрощипці методами «вниз» та «вгору»
Мета: навчальна - навчити учнів практичних навичок послідовного виконання укладання волосся на електрощипці методами «вниз» та «вгору»; правильному використанню засобів для укладання волосся, інструменту та приладдя.
виховна –виховувати в учнів дбайливе відношення до роботи, поважне ставлення до клієнтів, формування почуття відповідальності за результати праці
Розвиваюча–розвивати у учнів професійну самостійність, удосконалення
вмінь, планувати і проводити самоконтроль у процесі виконання перукарських послуг.
Міжпредметні зв’язки - Охорона праці, Матеріалознавство, Перукарська справа, Професійна етика та культура спілкування, Санітарія та гігієна, Спеціальне малювання.
Обладнання, матеріали, інструменти, наочні посібники:
Навчально-плануюча документація майстра виробничого навчання: робоча програма з предмета «Виробниче навчання», перелік навчально-виробничих робіт, план уроку, критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, журнал обліку виробничого навчання, інструкція з ОП при роботі в перукарні з електроінструментом.
Дидактичні матеріали: підручник, інструкційно-технологічні картки, опорний конспект теоретичних відомостей за темою уроку, питання для бесіди, електронна презентація «Укладання волосся на електрощипці методами «вниз» та «вгору».
Обладнання: робоче місце перукаря, мийка, перукарська білизна (одноразові комірці, пеньюар), засоби для миття волосся, засоби для укладання волосся з термозахистом, щітка для розчісування волосся, гребінець з хвостиком, затискачі, шпильки, електрощипці.
Тип уроку: урок формування первинних умінь і навичок
Хід уроку
І. Організаційна частина:
1) перевірка наявності учнів;
2) перевірка готовності учнів до уроку.
Майстер: добрий ранок діти, та всі присутні. Рада бачити вас всіх сьогодні на уроці виробничого навчання. Прошу старосту доповісти про готовність учнів до уроку.
Староста: Група 103-П, у кількості ___ учнів до уроку виробничого навчання готова. Спец. одяг та зовнішній вигляд учнів вимогам охорони праці та санітарним вимогам повністю відповідає. Староста – ________.
Майстер: Дякую, сідай будь ласка.
ІІ. Вступний інструктаж:
(на екрані з’являється презентація):
(Слайд 1: тема уроку і мета уроку)
Майстер: Шановні учні, тема нашого уроку : «Укладання волосся на електрощипці методами «вниз» та «вгору». Сьогодні на уроці ми повинні навчитися виконувати укладання волосся на електрощипці методами «вниз» та «вгору» у технологічній послідовності, а також правильно використовувати засоби для укладання волосся й інструмент та приладдя – це і буде завданням або метою уроку.
(Слайд 2: міжпредметні зв’язки):
Майстер: давайте разом подумаємо, знання з яких предметів нам сьогодні стануть у нагоді.
Учень1: Охорона праці. Інструкція з охорони праці та безпеки життєдіяльності
при роботі в перукарні з електроінструментом
Учень2: Матеріалознавство. Знання про склад, властивості, призначення косметичних засобів, таких як: шампунь, кондиціонер, засобів по догляду за волоссям та шкірою голови, засобів для стайлінгу.
Учень3: Перукарська справа. Теорія дає відповіді на питання, які виникли під час виробничого навчання.
Учень4: Професійна етика та культура спілкування. Дотримання певних етичних норм при спілкуванні з клієнтами під час виконання професійних обов’язків і дотримання правил культури обслуговування.
Учень5: Санітарія та гігієна. Визначати види захворювань шкіри голови, їх ознаки та методи (засоби) попередження; дотримуватися правил гігієни та санітарії на робочому місці та при обслуговуванні клієнтів.
Майстер: отже, ми розуміємо на скільки важливі знання з інших предметів при виконанні перукарських робіт. Дуже добре.
Майстер: та перш ніж перейти до нової теми, я хочу щоб ми з вами згадали минулі теми, пов’язані з укладанням волосся. Для повторення вивченого матеріалу я пропоную вам зіграти в інтерактивну гру. На екрані ви бачите «Випадкове колесо», я його назвала «Колесо фортуни» https://wordwall.net/uk/resource/66556114/%d0%ba%d0%be%d0%bb%d0%b5%d1%81%d0%be-%d1%84%d0%be%d1%80%d1%82%d1%83%d0%bd%d0%b8 , яке рандомно обере сім учнів, що будуть відповідати на питання пройденого матеріалу. Коли будуть обрані учні, на екрані з’явиться гра «Двосторонні плитки»
https://wordwall.net/uk/resource/66559671/%d0%bf%d0%be%d0%b2%d1%82%d0%be%d1%80%d0%b5%d0%bd%d0%bd%d1%8f-%d0%b2%d0%b8%d0%b2%d1%87%d0%b5%d0%bd%d0%be%d0%b3%d0%be-%d0%bc%d0%b0%d1%82%d0%b5%d1%80%d1%96%d0%b0%d0%bb%d1%83 , кожен учень має вибрати одну плитку, на звороті якої на нього буде чекати запитання.
Майстер: Ви дуже добре справилися із завданням, а зараз саме час перейти до нової теми. Отже, нагадаю, тема сьогоднішнього уроку «Укладання волосся на електрощипці методами «вниз» та «вгору».
(Слайд3: Історія винайдення електрощипців)
Для надання волоссю форми та створення зачіски гарячим способом застосовуються спеціальні електроінструменти – електрощипці різної конструкції.
Цей вид завивки був винайдений французьким перукарем Марселем Грато в 1875 році. Щипці для завивки виготовлялися із сталі особливого сорту й отримали назву від імені винахідника - «марсельські», мали різну товщину стержня.
На сухе волосся, що знаходиться в природному стані, діють підвищеною температурою. При нагріванні змінюється структура волосся, його роговий шар розм’якшується. Волосся стає еластичнішим, легко піддається деформації, розтягуванню, завиванню в локони, накручуванню, формуванню хвиль. Після охолодження волосся зберігає свою форму.
(Слайд4: Будова класичних електрощипців)
Електричні щипці складаються з корпусу-стержня з установленим всередині нагріваючим стержнем, важеля з жолобом, який притискає та утримує кінці волосся, ручки зі шнуром та вилки.
(Слайд5: Сучасні моделі електричних щипців)
Сучасні моделі електричних щипців мають різну конфігурацію, їх виготовляють у комплекті з різними насадками:
класичні щипці із круглим стержнем;
одинарні і подвійні щипці трикутної форми (ними формують локони з різними заломами та прямими кінцями);
одинарні щипці із квадратною формою;
конусні;
спіральні щипці (одинарні і подвійні);
подвійні та потрійні щипці з паралельними стержнями;
подвійні щипці зі стержнями у вигляді спиць;
плойки з рельєфними пластинами;
плойки-випрямлячі з плоскими пластинами.
(Слайд6: Діаметр електощипців)
Щипці бувають з діаметром від 10 до 50 мм. Самі розповсюджені все ж таки 13, 19, 25 і 32 мм. Найменший діаметр підходить для створення дрібних локонів, але на довжину тільки до плечей і вище. Для довгого волосся – нижче лопаток – необхідно брати діаметр менше, чим бажаєте отримати локон. Під своєю масою локон трішки розкрутиться і буде здаватися більшим. Оптимальний варіант для красивих природних локонів будь-якої довжини – 19-25 мм.
Майстер: зверніть увагу, перед вами на парті лежить інструкційно-технологічна картка, давайте разом розглянемо послідовність виконання укладання волосся електрощипцями різними методами.
(Слайд7: ПОСЛІДОВНІСТЬ ЗАВИВАННЯ ВОЛОССЯ СПОСОБОМ «ВНИЗ»:)
1) пасмо відділяють за правилами накручування на бігуді, ретельно розчісують, відтягують перпендикулярно до поверхні голови;
2) щипці беруть у праву руку, пасмо - у ліву;
3) щипці у відкритому положенні підносять до пасма, затискають між жолобком та валиком і повільно проводять від основи до кінця пасма, прогріваючи волосся;
4) затиснутий кінець пасма накручують на щипці до основи пасма;
5) для запобігання опіку шкіри голови біля основи пасма під щипці підкладають гребінець;
6) щипці 5-7 секунд тримають до повного прогрівання пасма;
7) щипці відкривають, виймають їх із локона;
8) локон фіксують шпилькою або затискачем, залишають остигати природнім шляхом.
ПОСЛІДОВНІСТЬ ЗАВИВАННЯ ВОЛОССЯ СПОСОБОМ «ВГОРУ»
Локони виконуються так само, як і способом «вниз», але при накручуванні волосся щипці заводять у пасмо жолобком вниз, а валиком вгору.
Майстер: зверніть увагу у кожного на інструкційній картці є QR-код з доступом до тестового завдання, це буде закріплення вивченого на уроці матеріала.
А зараз запрошую на демонстрацію виконання укладання волосся електрощипцями різними методами (всі переходять до майстерні перукарів де майстер демонструє завивання волосся електрощипцями).
Перед тим, як приступити до роботи, давайте разом згадаємо Інструкцію з охорони праці та безпеки життєдіяльності при роботі в перукарні з електроінструментом.
І. Загальні вимоги
1.1. Особи, які не пройшли інструктаж з ОП, до роботи не допускаються.
1.2. Додержуватись правил внутрішнього трудового розпорядку в навчальній майстерні.
1.3. Працювати в спецодязі.
1.4. Забороняється працювати у взутті на високих підборах.
1.5. Утримувати в чистоті своє робоче місце.
1.6. Виконувати вимоги по забезпеченню пожежної безпеки та електробезпеки.
1.7. У випадку травмування необхідно повідомити майстра в/н і надати першу медичну допомогу.
1.8. Виконувати правила особистої гігієни, мати охайний зовнішній вигляд, бути в чистому спецодязі.
ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи
2.1. Одягнути спецодяг.
2.2. Розкласти в зручному порядку матеріали та продезінфіковані інструменти.
2.3. Перевірити справність пристосувань, електроінструменту, стан шнурів, вилок та розеток.
2.4. Не користуватись непридатними для роботи інструментом.
ІІІ. Вимоги безпеки під час роботи
3.1. Електроприлади, які в даний час не використовуються, повинні бути вимкнені.
3.2. Підтримувати робоче місце в чистоті.
3.3. Не можна брати інструмент вологими руками.
3.4. Не можна накручувати мокре та брудне волосся.
3.5. З поверхні щипців систематично потрібно знімати залишки лаку та бруду.
3.6. Берегти електрощипці від потрапляння волосся в середину.
3.7. Категорично заборонено виконувати будь-які ремонтні роботи самостійно.
ІV. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Вимкнути електроприлади і перевірити відсутність зовнішніх пошкоджень.
4.2. Вимкнути місцеве освітлення.
4.3. Почистити та продезінфікувати інструменти.
4.4. Прибрати робоче місце.
4.5. Вимити руки з милом.
4.6. Про всі виявлені під час роботи недоліки повідомити майстра в/н.
V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
5.1. Під час виникнення аварійних ситуацій, які можуть призвести до нещасних випадків, необхідно повідомити майстра в/н; при необхідності надати першу медичну допомогу потерпілому.
В майстерні необхідно мати аптечку першої медичної допомоги.
Після демонстрації, учні розходяться по робочим місцям для виконання укладання волосся.
ІІІ. Самостійна робота учнів:
1) обхід робочих місць з метою перевірити:
а) додержання учнями правил безпеки праці;
б) організацію учнями своїх робочих місць: підготовчі та заключні роботи
в) правильність виконання прийомів учнями
2) індивідуальний і додаткові фронтальні інструктажі на робочих місцях.
ІV. Заключний інструктаж:
1) підсумки роботи групи за навчальний день і ступінь досягнення поставленої на уроці мети;
2) аналіз роботи окремих учнів;
3) аналіз характерних помилок при виконанні прийомів, операцій, їх причини і шляхи попередження;
4) оголошення і мотивація оцінок учнів;
5) домашнє завдання: повторити теоретичний матеріал за підручником: §7.3.9 (авт. Горбатюк Н.А. та ін.) «Основи перукарської справи», стор.148-149.
Творче завдання: підготувати огляд термозахисних засобів для волосся.
6) прибирання робочих місць і майстерні.
Майстер виробничого навчання Олена ПОПОВИЧ