Урок Укр. мова 2 клас Тема: Будова тексту.

Про матеріал

Укр. мова 2 клас

Тема: Будова тексту.

Мета: дати учням уявлення про будову тексту, його частини; розвивати вміння виділяти в тексті зачин, основну частину, кінцівку, абзаци; розвивати мовлення учнів; поповнювати словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

 

Укр. мова 2 клас

Тема: Будова тексту.

Мета: дати учням уявлення про будову тексту, його частини; розвивати вміння виділяти в тексті зачин, основну частину, кінцівку, абзаци; розвивати мовлення учнів; поповнювати словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до природи.

 

Хід уроку

 I. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Перевірка домашнього завдання (с. 81, вправа 212)

 Поясніть, як ви розумієте записані прислів'я.

 Розкажіть свої прислів'я, загадки про книгу.

2     Робота над загадкою

         Навесні веселять, влітку холодять, 

             восени годують, взимку гріють.

               Ще повітря очищають,

                   вдень від спеки захищають ,
                       ще й від вітру в час негоди, 

                              й є частинкою природи. ( дерева)

                                                  

 З якого звука починається слово-відгадка? ([д])

3.     Каліграфічна хвилинка

        Написання букви Дд.          

4.  Самостійна робота

- Де найчастіше ми можемо побачити велику кількість дерев?

- Які дерева ростуть у саду?

- Які тварини живуть у лісі?

        І – варіант

- Розташуйте назви у алфавітному порядку.

        ІІ – варіант

- Які слова не можна поділити для переносу? Чому?

         

 

 

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

 Сьогодні ми будемо спостерігати за тим, як будується текст, з яких частин він складається.

IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.    Розповідь учителя

— Текст — немов будинок. Він має свій початок. Будинок починають будувати з фундаменту. Текст починають будувати з одного чи кількох речень, що становлять його початок, або зачин. У зачині коротко повідомляється те, про що йтиметься в тексті.

                           

 Далі у будинку зводять стіни, у тексті — складають основну частину. З неї ми дізнаємося про основне, головне, про що хотів повідомити автор у тексті.

                            

Будинок завершується дахом. І в текстах має бути висновок. Це кінцівка тексту.

                              

 

2.     Фізкультхвилинка                         

3.     Ознайомлення з правилом (с. 82)

4.     Робота над загадкою.

        Виконання звуко-буквеного аналізу слова  їжак

 

                       

5.Моделювання тексту з окремих речень

 

        Я торкнула її ногою. Я йшла лісом і збирала кольорові

 листочки. Біля мене заворушилася висока травичка. Та це ж їжачок!

3 них їжачок зробить м 'яку постіль  на зиму. Він збирає осінні листочки.

 

    -  Розташуйте речення так,щоб вийшов текст.

5 .ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

 Отже, з яких частин складається текст?

 Доберіть заголовок до прочитаного тексту.

6.    Ознайомлення з поняттям «абзац»

 Зверніть увагу на те, що кожна частина тексту пишеться з нового рядка. Це — абзац.

 Скільки в тексті частин? (3) Скільки буде абзаців? (Теж 3.)

7. Робота з деформованими реченнями.

 

 

  • Яке речення може бути зачином тексту?Чому?
  • Яке речення можна віднести дот основної частини?
  • Знайдіть у тексті кінцівку.

                          

 

V.     Підбиття підсумків. 

 З яких частин складається текст?

 Як виділяється кожна частина тексту на письмі?

 

            

 

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 83, вправа 215, вивчити правило (с. 82).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Тіора Ауріка Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Фоміна Світлана
    Дуже цікаво! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гаргесян Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ткачук Нина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Ліхачова Ірина Євгеніївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
27324
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку