Урок "Україна - єдина країна"

Про матеріал
Поглибити знання учнів про рідну землю, про Україну; розширити поняття єдність, патріотизм; розвивати пізнавальний інтерес, гармонійну особистість, прагнення бути свідомим громадянином України , її патріотом; виховувати любов до рідного краю, бажання рости гідним громадянином неньки України.
Перегляд файлу

Тема: Україна – єдина країна.

Мета: Поглибити знання учнів про рідну землю, про Україну; розширити поняття єдність, патріотизм; розвивати пізнавальний інтерес, гармонійну особистість, прагнення бути свідомим  громадянином України , її патріотом; виховувати любов до рідного краю, бажання рости гідним громадянином  неньки України.

Обладнання : пісня про школу, мікрофон, відеофільм «Моя Україна»,  букви слова «патріот», паперові голуби, карта України, фонограма «Країна мрій», синьо-жовтий прапорець, аудіо-, відеоапаратура.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Створення позитивного емоційного настрою.

( Після короткого звучання пісні про школу говорить вчитель)

Добрий день, мої любі діти!

Я щаслива зустріти вас.

Хай вам радісно сонечко світить.

Й будем вчитися …. В добрий час!

2. Слово учням.

1. Як від квітів повсюди барвисто,

Гарне ж свято сьогодні для всіх!

Ще лунають слова урочисто

І дитячий веселий сміх.

2. І для всіх перше вересня свято!

Всі до школи ідуть без вагань,

Це дитинства країна крилата,

Що дає дітям море знань.

ІІ. Актуалізація знань.

Вчитель. Дорогі діти. От і знов синьоокий вересень покликав усіх вас за парти, щоб здобувати знання, вчитися мудрості життя. Кожного року перший урок у школах нашої країни починається урочисто, святково. Щоб дізнатися тему нашого уроку я вам пропоную прочитати акровірш.

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

(Діти відповідають, що це про Україну)

Вчитель. Так, це про нашу рідну Україну. Ось уже 23 рік поспіль ми з вами маємо самостійну незалежну державу. Україна – одна з найбільших держав у Європі. Це країна, у якої свої символи, традиції, своя мова, історія і талановитий народ, який протягом багатьох віків бореться за свою Батьківщину. І зараз теж  переживає дуже складні часи.

Тож подивіться на тему уроку: «Україна – єдина країна» (слайд 1).

ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель.

  • Отже, тема уроку: «Україна – єдина країна». Наше з вами завдання: збагатити свої знання про Україну і  з’ясувати, що означає «єдина», що кожен із нас має зробити, щоб вона була єдиною.

IV. Робота над темою уроку.

1. Вправа «Асоціативний кущ».

- Діти, а тепер закрийте на мить оченята, і скажіть, що у вас асоціюється із словом «Україна».

2.Вправа «Мікрофон».

(Діти озвучують свої відповіді).

- Зараз подивимося відеофільм «Моя Україна» і скажемо, у яких найбільших її містах ви побували.

3. Перегляд відеофільму.

(Висловлювання дітей).

Вчитель. Так. Це все обласні центри нашої України.

- Чи хотілося б вам дізнатися, чому земля, на якій ми живемо, називається Україна?

4. Слухання легенди про виникнення української землі.

( Розповідає група підготовлених дітей ).

1-й учень. Багато планет, різних та таких не схожих одна на одну, породив наш Творець. Та всі вони були мертві. Але якось набрав Творець пригорщу родючих ґрунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що пролітала поблизу. За мить та планета ожила і заграла всіма барвами.

2-й учень. Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету. Дістав він із божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб: золото і срібло, діаманти й кришталь, руду і мідь, вугілля і граніт… Кинув свій мішок у напрямку живої планети, яку щойно нарік Землею.

3-й учень. Раптом мішок із скарбом розв’язався, і почали висипатися з нього Божі дари на планету. А найбільше їх потрапило на слов’янську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок, кращого від якого не було на всій цій Землі. І вигукнув Господь :

Це справжній рай!

4-й учень. Ступив на казкову землю яка так припала йому до душі, й нарік її Україною… Адже у цій назві було слово «Рай». Ось так і виникла українська земля, яку сам Творець хотів би мати за рай.

5. Поетична хвилинка із слайдовою презентацією.

                                                                     (слайд 2-3)

1-й учень.

Є в центрі Європи чудова країна,

Сягає корінням у сиві часи.

І це -  незалежна моя Україна!

Тут гори Карпати, степи і ліси.

2-й учень.

Шістсот і чотири ще тисяч гектарів –

Приблизно таку має площе вона.

А Київ – столиця у хмарах і славі

Так ріки: Дніпро, Дністер, Буг і Десна.

                                                             (слайд 4)

3-й учень.

Ґрунти чорноземні, джерела цілющі,

Озера блакитні та клімат м’який.

Козацька слава повік невмируща

Та шлях до свободи завжди нелегкий.

                                                             (слайд 5)

4-й учень.

Моя Батьківщина – річка й долина,

Це небо бездонне, поля і ліси,

Безмежні степи, море, сонце, стежина,

І море без меж чарівної краси!

                                                             (слайд 6)

5-й учень.

Мені Україна за все наймиліша –

Це рідна Вітчизна, як мати, - одна!

Для кожного мила, ясна, найсвятіша,

Найкраща у цілому світі вона!

6-й учень.

Тут мальви під вікнами й диво – калина,

В лугах незабудки… Пшеничні поля…

Найкраща у світі моя Україна,

Моя найсвітліша, чудова земля!

                                                             (слайд 7)

7-й учень.

Тут навіть повітря найкраще у світі,

На квітах настояне і на меду.

І по – особливому сонечко світить,

Ну, де я у світі щось краще знайду?

                                                             (слайд 8)

8-й учень.

Ту мова моя і співуча, й багата

Веселкою квітне, у небо летить.

І жарти веселі, і пісня крилата…

Ну, як Україно, тебе не любить.

6. Гра «»Найкращі слова».

Вчитель. - Пропоную вам гру – зібрати найкращі слова нашої мови. Почну я: Україна, …

( Вчитель передає дитині прапорець і гра продовжується)

- Який настрій у вас з’явився, коли ви промовили найкращі слова?

(Життєрадісний, веселий, щасливий, …)

  • А зараз пропоную прочитати інші слова ( запис слів на картках): війна, розруха, голод, ненависть, сльози, плач, біль, смерть .
  • Як змінився у вас настрій?
  • На жаль, так сталося в нашій країні, що ці слова звучать дуже часто.  І багато молодих хлопців, чиїсь татусі, дідусі сьогодні віддають своє  життя за те аби ми з вами жили спокійно, щоб над нами світило ясне сонце, щоб наша Україна була єдиною і неподільною державою.
  • Як ви розумієте слово «Єдиною, неподільною»?

7.Повідомлення довідкової служби.

8. Хвилинка роздумів.

- Якою людиною, на вашу думку має бути наділений кожен українець, щоб створити єдину державу?

Я вам допоможу.

а) Вправа «Склади слово»

(Із запропонованих букв Т, А, П, Р, І, О, Т діти складають слово (патріот))

  • Діти, а хто ж такий патріот?

( Відповіді дітей ).

б) Тлумачення слова «патріот».

( той, хто любить свою Батьківщину, відповідає за долю свого народу, готовий служити його інтересам).

  • Підніміть руку, хто вважає себе патріотом?
  • А чому? Прокоментуйте.

 (Діти озвучують свої відповіді).

Молодці!

Учитель. Усі ми любимо свою Вітчизну. І патріот це – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції. А тепер назвіть людські цінності, які повинен  мати обов’язково патріот. Давайте до перших літер слова напишемо ці якості.

(Діти називають і пишуть на дошці)

П – привітність

А – активність

Т – терплячість

Р – радість

І – ініціативність

О – організованість

Т- творчість, товариськість

Вчитель: Я впевнена, що ви всі наділені такими рисами тому всі патріоти нашої країни.

  • Справжній патріот не лише любить свою Україну, але і багато знає про неї.
  • Перевіримо, а які знання у вас.

9. Вікторина «Що я  знаю про свою Батьківщину ».

1). Основний закон України. ( Конституція )

2). Як співаю і слухають Гімн. ( Стоячи )

3). Синій колір українського прапора символізує… ( Небо )

4). Скільки кольорів має український прапор? ( Два )

5) Державний герб України. ( Тризуб ).

6). Столиця України. ( Київ ).

7). Найголовніша пісня України. ( Гімн ).

8). Найрідніше, найдорожче, найкраще місце на землі. ( Батьківщина ).

9). Жовтий колір прапора – це колір… (Зерна )

10). Державною мовою України є мова… ( Українська ).

11). Хто був, є і залишається в серцях українців кобзарем? ( Шевченко ).

Отож ви молодці. Добре справились із завданням.

1-й учень.

Я – українець. Є у мене право

на  рідну мов та свою державу,

на гордий прапор золотисто – синій,

на щастя жити у такій країні.

2-й учень.

Я – українець. Право знати маю

про тих, кого героями вважаю,

що людство рятували від руїни, -

синів і дочок, гідних України.

3-й учень.

Я – українець. Хочу право мати

завжди усе, що думаю, казати,

на незалежну та міцну державу,

на все, що гарантовано поправу.

4-й учень.

Я – українець. І моє це право

любити землю горду й величаву,

та дух свободи набирати в груди.

Я – українець. Був ним, є і буду!

10. Творча робота « На крилах мрій».

Вчитель.

- Діти! Ви майбутнє нашої України. Вам її будувати і жити в ній. Від вашої праці, ваших бажань, умінь і сердець залежить те якою вона стане.

Давайте трішечки помріємо.

- Якою б ви хотіли бачити нашу країну? Свою мрію ви запишете на крила голуба. Адже голуб з давніх-давен є символом миру. Всіх голубів ми розмістимо навколо карти України, щоб наша Батьківщина була завжди захищена миром і злагодою, радісним і щасливим життям. А голуб миру буде її охороняти.

Цю карту ми повісимо у класі і будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни своєї милої України, ми її патріоти, а тому ми все зробимо для того, щоб вітчизна наша процвітала, була єдиною і могутньою державою. А ви будете старанно вчитись.

11. Практична робота.

( Під фонограму «Країна мрій»)

Діти на крилах птаха пишуть якою вони хочуть бачити Україну та кріплять навколо обрисів України.

V. Підсумок уроку.

- Мрія завжди красива. Мрія – стосила. Бо помножена на тисячі мрій. А отже невмируща. А отже всепереможна.

Не дивлячись на те, що відбувається зараз в Україні, я вірю, що майбутнє нашої держави буде створене кращими людьми, а ці люди – це ви, які є патріотами нашої держави.

1-й учень.

Я вірю, Вітчизно, ти станеш на ноги,

Махнуть золотистим крилом рушники,

І щастя затьмить всі печалі й тривоги

На вічні роки і прийдешні віки!

1-й учень.

Я бачу квітучу, щасливу країну

Де кожна людина працює, творить

Де можна навчатьсь, любити, радіти,

Де кожна хвилина - то святості мить.

 

На цьому наш урок закінчено бажає всім єдності та миру.

Завантаження...
doc
Додав(-ла)
Пастух Євгенія
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку