Урок "Україна - незалежна держава"

Про матеріал

Сподіваюсь, що розробка уроку "Україна - незалежна держава" буде корисною для вчителів 3 класів. Бажано цей урок проводити з компютерною підтримкою, використовуючи презентацію "Україна - незалежна держава"

Перегляд файлу

Тема. Україна – незалежна держава.

Мета: Формувати первинне уявлення про Україну як незалежну державу, розкрити поняття «громадянин України»; розвивати творчу діяльність учнів та образне мислення, прищеплювати любов до своєї Батьківщини, виховувати почуття гордості за рідну державу.

Обладнання. Відеопроектор, фізична карта України, кольоровий папір, конверти із завданням, папір А3- 2арк., ножиці, клей, фломастери, олівці, журнали для колажу. 

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

І.Організаційна частина.

Вправа «Привітання».

1) «Добрий день, у кого зараз гарний настрій»;

2)  « Добрий день тим, хто добрий і справедливий»;

3) « Добрий день тим, хто хоче дізнатися щось нове та цікаве»;

4) « Добрий день активним та старанним».(1,5хв)

Сіли , діти, всі зручненько,

Усміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли,

Працювати почали!

ІI. Актуалізація опорних знань учнів.

       На попередньому уроці ми почали вивчати новий розділ «Людина в суспільстві». Давайте згадаємо вивчене. Я задаю вам питання, а ви відповідаєте на них швидко й лаконічно.

Інтерактивна гра «Зворотній зв'язок ».  

  • Що таке суспільство? (Група людей, об’єднаних спільною історією, культурою, законами, виробництвом.)
  • Без кого не існує суспільство? (Без людини)
  • Що таке толерантність?
  • Що слід робити, щоб у суспільстві був лад?

ІІІ. Оголошення теми й мотивація навчальної діяльності.

  • Прочитайте  акровірш і відшукайте  слово-відгадку.

1. Читання акровірша. (сл.2)

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині край.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

                                      М. Чернявський

  • Тож, яке слово заховалося у цьому вірші? (Україна)

Отже, про що будемо говорити на сьогоднішньому уроці? (про Україну)

Так, і сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про свою Батьківщину як державу.

Тема уроку: «Україна – незалежна держава». (3хв)

2.Робота над темою уроку.

2.1. Повідомлення вчителя з елементами бесіди.

  • А хто з вас може сказати, що таке незалежність?
  • Так, це означає «вільна» країна, що має право сама обирати свій шлях розвитку.  Приймає самостійно рішення. Не потребує зовнішніх наказів .
  • 24 серпня 1991 р. Верховна Рада України прийняла Іс­торичний документ— Акт проголошення незалежності України. З тих пір 24 серпня щороку відзначається як державне свято.

 Україна – це не просто  частка суші площею 603 тисячі квадратних кілометрів. Кожний метр нашої рідної землі має свою історію, несе нам культурну спадщину, нагадує про минуле та сучасне.

Україна – велика незалежна держава. За своїми розмірами вона третя в Європі.

C:\Users\Вход\Desktop\72eb481b34feadfda58b895d7c2042f9.jpgЄ у нас , як і в кожної держави у світі, своя державна мова, свої державні символи. Діти, підкажіть, будь ласка. (Відповіді дітей)

 

2.2. Гра «Знайди місто»

В Україні понад тисячу міст. Назви найбільших міст ви дізнаєтесь, виконавши таке завдання. Переставте подані букви так, щоб утворилися назви.

ЇИКВ    ВЬЛІВ   ХОРСЕН       РХІВАК    ЖЯЖРІОПЗА   САОДЕ   РОДПНІ   КОМИЇВЛА

Отже, всі перелічені міста – це найбільші міста України. Яке з них є столицею нашої Батьківщини?(10хв)

2.4. Робота з картою

На території України знаходяться гори, ріки, моря.

Які гори є в Україні ? (Кримські гори, Карпати)

Найбільша річка України – це річка Дніпро. Могутній Дніпро несе свої сиві хвилі аж до Чорного моря.

Надзвичайно чудова природа нашої Батьківщини. Пропоную переглянути  фільм «Краса України» (Відео)(1.25)

  • Що вас вразило? Що запам’яталось?

Дійсно, Україна – одна з небагатьох держав, в якій є всі природні багатства.

    2.5. Розповідь вчителя

Україну населяє майже 43 мільйони  чоловік, і це не тільки українці. На території нашої держави проживають росіяни, білоруси, поляки, євреї, татари, румуни, греки. Всі вони є громадянами України. Діти, що означає бути громадянином України, ви дізнаєтеся на ст. вашого підручника, звернувшись до тлумачного словничка.

А що для вас означає бути громадянином своєї країни? (відповіді учнів)

Запам’ятайте! Зростати громадянином своєї країни означає:

  • Прагнути до знань, мудрості, до корисної людям діяльності;
  • Дізнаватися про історію свого народу, берегти все краще, що нам дісталося від дідів-прадідів;
  • Шанувати традиціїї українського народу.(3хв)

2.5. Фізкультхвилинка (1,5хв)

Час настав для відпочинку.

Розпочнем  фізкультхвилинку.

ІV. Узагальнення  й систематизація отриманих знань

1.Робота в групах. Практична робота «Що я можу розповісти про Україну своїм ровесникам за кордоном?»

Діти, що потрібно перетнути, щоб потрапити в іншу державу? (Кордон)

А у вас є близькі, які проживають за кордоном?

Давайте і ми всі разом вирушимо в подорож, за кордон . Для цього пропоную об’єднатися в групи.  Давайте пригадаємо правила роботи в групах. (об’єднання в групи)

Ваше завдання презентувати свою країну ровесникам за кордоном.

Завдання на картках.

І група: створити колаж

ІІ група: намалювати малюнок

ІІІ група: скласти розповідь (вправа «Незакінчене речення»)

На цю роботу вам відводиться 4 хв.

Україна - ________________________ .

Київ -_______________________.  Він розташований на берегах найбільшої в Україні річки  - ___________________.

В Україні є гори _______________________________________________,

моря _________________________________________,

великі міста - __________________________________________________________,

річки - _______________________________________________________.

Ми живемо в селі    __________________________.

Найбільшою  його  окрасою є __________________________________________.

Презентація робіт (6хв)

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія

Ми з вами плідно попрацювали. Тож заслуговуємо на сюрприз. Пропоную переглянути мультфільм  «Слово української дитини»(2хв)

А що для вас Україна? (відповіді дітей)

- «Всім серцем любіть Україну свою, - І вічні ми будемо з нею!» - писав поет Володимир Сосюра. І кожен громадянин України прихиляється до цих слів, тому що у душі народу живе велика любов до його рідної і милої України.

Давайте і ми віддамо частинку свого серця Україні зі словами «Я віддаю частинку свого серця Україні, тому що…»(3 хв)

(Роздаю кольоровий папір. З нього робимо серце і прикріплюємо до карти України.)

Вправа «Активний мікрофон»

- Що вам запам’яталося?

- Що найбільше сподобалось?

VІ. Домашнє завдання

  • Прочитайте матеріал  на  с. 93 – 96 та дайте відповіді на подані запитання. Намалюйте як ви собі уявляєте справжнього українця.(30с)


Україна - ________________________ .

Київ -_______________________.  Він розташований на берегах найбільшої в Україні річки  - ___________________.

В Україні є гори _______________________________________________,

моря _________________________________________,

великі міста - __________________________________________________________,

Ми живемо в селі    __________________________.

Найбільшою  його  окрасою є __________________________________________.

Ми любимо свою Батьківщину ___________________________________________________________________________________________________________________________.

 

doc
Додано
25 березня 2018
Переглядів
3754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку