Конспект уроку для 6 класу Кругові та стовпчасті діаграми.
Мета:Сформувати уявлення про поняття „діаграми”, ознайомити учнів із поданням інформації у вигляді діаграм. Навчати учнів описувати стовпчасті та кругові діаграми, будувати їх; розв'язувати завдання, що передбачають побудову та аналіз стовпчастих та кругових діаграм. Продовжити формувати вміння та навички учнів розв'язувати прикладні задачі. Виховувати відповідальність, вміння працювати колективно.
Роменська сзош №2 ім. акад. А.Ф. Йоффе |
Кругові та стовпчасті діаграми |
[Урок математики у 6 класі] |
|
|
|
Вчитель математики:
Гречана Ю.М.
2018
Урок математики у 6 класі
Тема. Кругові та стовпчасті діаграми
Мета. Сформувати уявлення про поняття „діаграми”, ознайомити учнів із поданням інформації у вигляді діаграм. Навчати учнів описувати стовпчасті та кругові діаграми, будувати їх; розв’язувати завдання, що передбачають побудову та аналіз стовпчастих та кругових діаграм. Продовжити формувати вміння та навички учнів розв’язувати прикладні задачі. Виховувати відповідальність, вміння працювати колективно.
Тип уроку. Комбінований урок.
Технологія проектів.
Обладнання та матеріали. Мультимедійний проектор, ноутбук, екран, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Забезпечення емоційної готовності
Учитель. Усміхніться один одному, і до вас прийде радісний настрій. Будьте впевнені, задоволені собою. А людина лише тоді може бути задоволена, коли досягає успіху. Сподіваюся, в кінці уроку кожен із вас зможе сказати: „Мені це вдалося!” Удачі вам!
IІ. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми, плану та завдання уроку
Слайд 1
Слайд 2
https://learningapps.org/5958127
Слайд 3
План уроку. (Слайд 4)
Слайд 4
ІІІ. Мотивація. Формування та засвоєння нових знань
1) Поняття „діаграма”.
Слайд 5
2) Види діаграм
Мотивація. Для створення позитивної мотивації залучено якомога більше фактичного матеріалу – приклади різних видів діаграм (слайд 7), приклади використання учнями у найближчому майбутньому знань і вмінь із даної теми на уроках географії, інформатики.
Слайд 6
3) Приклад стовпчастої діаграми та її читання.
Учитель. Скоро Новий рік. Гномики також готуються до свята. За рік вони підросли, і їм потрібно купити нові костюми Діда Мороза. Щоб виміряти свій новий зріст, гномики скористалися ростоміром.
Слайд 7
Учитель. Якщо відобразити зріст гномів у вигляді прямокутників, то ми і отримаємо стовпчасту діаграму.
Слайд 8
Учитель. Спробуйте прочитати подану діаграму.
Слайд 9
4) Приклад кругової діаграми та її читання.
Читання кругової діаграми учителем.
Слайд 10
5) Робота з підручником
Слайд11
6) Побудова стовпчастої діаграми
Слайд 12
Учитель. Діаграми ми з вами побачили і „прочитали”. Але як їх побудувати? Алгоритм побудови діаграми подано у пам’ятці. Прослідкуємо кожен етап побудови.
Слайд 13
IV. Формування та засвоєння вмінь
Учитель. Сучасні технічні засоби дають нам можливість скласти і представити ту чи іншу діаграму без особливих зусиль. Але в житті ми потрапляємо в різні ситуації. Наприклад, потрібно виступити на конференції чи засіданні, представити свій звіт, а комп’ютера під рукою немає. Тому потрібно вміти складати діаграми власноруч.
Давайте з Вами спробуємо виконати побудову стовпчастої діаграми разом. Умова задачі: В класі навчається 20 учнів. З них 5 дівчат і 15 хлопців. Зобразіть на діаграмі розподіл учнів.
Слайд 14
Робота над проектом
Учні розподіляються на групи: „Ветеринари”, „Геологи”, „Лікарі”, „Маркетологи”. Кожна група мала своє завдання. „Ветеринари”: з’ясувати, скільки років можуть жити в неволі (в зоопарку) шимпанзе, кінь, верблюд, крокодил, лисиця, олень. „Геологи”: дізнатися балансові запаси в Україні нафти, торфу, сірки, глини, графіту,гіпсу. „Лікарі”: дослідити, скільки часу має витрачати шестикласник протягом доби на повноцінний сон, на навчання, на відпочинок, на виконання домашніх завдань, на заняття спортом та допомогу батькам. „Маркетологи”: дізнатися, якою є вартість відпочинкових турів до Тунісу, Єгипту, Туреччнини, Марокко, Яремче, Моршину.
Матеріали досліджень кожна група має на столі. Головуючий роздає кожному члену групи завдання, кожен виконує свою частину і разом вони будують діаграму.
Завдання . До задачі побудувати стовпчасту діаграму. Кожен учасник групи виконує відповідні обчислення та відмірює смужку відповідного кольору.
Група „Ветеринари”
Група „Маркетологи”
Країна |
Ціна, у.о. |
Туніс |
520 |
Єгипет |
540 |
Туреччина |
745 |
Марокко |
480 |
Яремче |
200 |
Моршин |
230 |
Група „Лікарі”
Група „Геологи”
Презентація проекту
Результати групової роботи вивішуються на дошці, і представник іншої групи пробує прочитати створену діаграму.
V. Рефлексивно-оцінювальний етап
- Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?
- Чи цікаво вам було працювати?
- Чи задоволені ви результатами своєї роботи і можете з радістю сказати:„ Мені це вдалося!”
VI. Домашнє завдання
Творче завдання виконати на аркуші формату А4, використовуючи фотографії, малюнки, ілюстрації з журналів.
Група „Ветеринари”. Побудуйте стовпчасту діаграму, дослідивши вагу членів вашої родини.
Група „Маркетологи”. Побудуйте стовпчасту діаграму, дослідивши зріст членів вашої родини.
Група „Лікарі”. Побудуйте стовпчасту діаграму, дослідивши вік членів вашої родини.
Група „Геологи”. Побудуйте стовпчасту діаграму, дослідивши об’єм виконання домашніх обов’язків членами вашої родини.