Розробка уроку для 6 класу на тему "Масштаб". Мета уроку: сформувати поняття масштаб, формувати вміння використовувати властивості пропорції для знаходження невідомого члена пропорції при розв'язуванні задач на масштаб. Розвивати логічне мислення та вміння поєднувати знання з математики та географії. Виховувати любов до рідної країни, повагу до однокласників, вміння працювати в парах, позитивне ставлення до навчання.
До розробки уроку додається відео та презентація
Тема. Масштаб
Мета уроку: сформувати поняття масштаб, формувати вміння використовувати властивості пропорції для знаходження невідомого члена пропорції при розв’язуванні задач на масштаб. Розвивати логічне мислення та вміння поєднувати знання з математики та географії. Виховувати любов до рідної країни, повагу до однокласників, вміння працювати в парах, позитивне ставлення до навчання.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: мапа України, інтерактивна дошка, роздаткові контурні карти України, картки для відповідей домашньої роботи, картки рефлексії.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
Раз рука, два рука,
Раз плече, два плече.
Голова вліво, вправо подивилась,
Посміхнулась, привіталась.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Учні заповнюють картки відповідей домашньої роботи
Прізвище: |
|
№ |
Відповідь: |
№ |
Відповідь: |
№ |
Відповідь: |
№ |
Відповідь: |
ІІІ. Актуалізація та мотивація опорних знань
Учитель. Діти, сьогодні ми продовжуємо вивчати розпочату тему «Пропорції». Розглянемо де можна її застосувати в реальному житті, та де вона знадобиться вам найближчим часом. Переконаємось яке важливе значення мають ці знання для людини. Давайте почнемо з повторення.
Усно
ІV. Вивчення нового матеріалу
Учитель. А давайте почнемо нашу роботу з пісні.
Звучить пісня(слайд 4 або відео 1)
Учитель. З яким ще предметом ви б пов’язали цю пісню. (Очікувані відповіді: музичне мистецтво та географія) Дійсно, це музичне мистецтво та географія. Давайте з вами по подорожуємо. Об’єднайтесь в пару з сусідом по парті та виберіть місто (обласний центр) до якого ви хочете потрапити. Давайте знайдемо відстань від нашого міста Бровари до пункту вашого призначення. До Києва 20 км, а от відстань до обраного вами обласного центру знайдіть у таблиці (Слайд 5)
У вас на парті є контурна карта України. Позначте олівцем своє обране місто.
Коментар. В учнів виникла проблема, де ж саме поставити точку. Відбувається обговорення.
Учитель. Так у нас виникла проблема – де поставити точку на карті. Для вирішення цієї проблеми давайте спочатку сформулюємо математичну модель задачі.
Учні пропонують свої варіанти. Результатом такого обговорення є відношення: відстань в дійсності – відстань на мапі.
Учитель. Але це не дає відповіді на наше запитання. Вам допоможуть знання з географії. Скажіть будь ласка, що таке мапа. (Діти пояснюють, ключовим словом є масштаб). А що ж таке масштаб? (Діти дають свої відповіді). А давайте з географії знову повернемось до математики. Що таке масштаб з точки зору нашого предмету. (Результат дискусії - відношення 1 см на мапі до відстані в дійсності).
А що трапиться, якщо поєднати два відношення складених нами? (Очікувана відповідь – пропорція з одним невідомим) (Слайд 7)
Запишіть в зошит свою пропорцію за зразком (Слайд 8)
Відстань на мапі – відстань в дійсності
На мапі 1 см – відстань що відповідає в дійсності за масштабом
Тепер ви можете більш точно позначити на вашій контурній карті задумане місто. Але слід зауважити, що це не точне місце розташування, бо ми не визначили точне розташування так би мовити по-вертикалі.
V. Закріплення вивченого та розв’язування вправ
Учитель. Ви великі молодці. Давайте тепер виконаємо зворотне завдання – знайдемо масштаб моєї мапи (На дошці закріплена мапа Україна без масштабу). Для цього складемо пропорцію та обчислимо невідоме (Слайд 9)
Мапа |
Дійсність |
1 см |
Х см |
Вимір відстань від Києва до Харкова на мапі |
Відстань за таблицею (Слайд 5) |
(Відповідь: масштаб 1 : 2 000 000)
Учитель. Ви чудово справились з цим завданням. А тепер відгадайте, яке місто я задумала, якщо (Слайд 10)
Мапа |
Дійсність |
1 |
2 000 000 |
|
315 км |
(Відповідь: 12,5 см м. Хмельницький)
VІ. Підбиття підсумків
Сьогодні ви проявила велику ерудицію, продемонстрували обізнаність. Допоможіть мені будь ласка ще в одному питання «Яку цінну інформацію ви сьогодні дізнались? Що вам може знадобитись в майбутньому?»
Заповніть будь ласка картки рефлексії (Слайд 11)
На уроці я працював (гарно, погано, не працював), тому що ___________________________________
Урок для мене здався ______________________________________________
За урок я _____________________________________________________
Мій настрій на уроці_________________________________________
VІІ. Домашнє завдання
Позначте на нашій контурній карті 1) два курортні міста; 2) два міста, де найбільше населення (окрім м.Київ) 3) два міста, де ви б хотіли побувати. (Слайд 12)