Урок "Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях"

Про матеріал
Тема. Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях Мета: проаналізувати становище України на міжнародній арені у перші повоєнні роки; визначити вплив статусу УРСР як однієї із країн-засновниць ООН на її подальшу долю; характеризувати наслідки участі УРСР у створенні ООН; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  пояснювати вплив статусу УРСР як однієї із країн-засновниць ООН на її подальшу долю;  характеризувати наслідки участі УРСР у створенні ООН. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, відеоматеріали.
Перегляд файлу

Тема. Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях

Мета: проаналізувати становище України на міжнародній арені у перші повоєнні роки; визначити вплив статусу УРСР як однієї із країн-засновниць ООН на її подальшу долю; характеризувати наслідки участі УРСР у створенні ООН; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати дати, пов’язані з темою уроку;
  •                пояснювати вплив статусу УРСР як однієї із країн-засновниць ООН на її подальшу долю;
  •                характеризувати наслідки участі УРСР у створенні ООН.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, відеоматеріали.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Відновіть таблицю.

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\Рисунок2.png

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\Рисунок1.png

  1. Розподіліть події та постаті відповідно до історичного періоду.

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\b32bed5--zhnki-na-vdbudov-dnprogesu.4.jpg E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\24093801.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\0179eb63d1cc7effc67c1b4f3c6cc15c.jpegE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\52_main.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\05_w2YVaRl.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\_96413893_19074664_10155411037274265_891434750_o.jpg

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\images.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\i75_ArticleImage_170370.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\hk6OYr_5c1f969f57ee34_55058788-tmb-750x428xfill.jpegE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\fullsize.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\Pomarancheva_Revolution.jpg

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Де логіка?»
  • Розгляньте та проаналізуйте зображення.
  • Назвіть, що їх об’єднує. (Прапор ООН)

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\depositphotos_73477567-stock-illustration-laurel-wreath-vector-icon.jpg E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\melt-617144.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\reperage-sur-Terre.png

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\Без названия.png

  • Сьогодні ми дізнаємося про історію створення ООН та з’ясуємо роль УРСР в її створенні.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Кероване читання (с. 11 – 12 підручника).
  • Опрацюйте матеріал підручника.
  • Доповніть речення.

Україна була втягнута у протистояння ____ (США) та ____ (СРСР), відомого як ___________ («холодна війна»).
Першим до протидії російсько-радянському експансіонізму закликав __________ (Вінстон Черчіль).

Мобілізаця для відсічі ___ (Радянському Союзу) здійснювалася у ____ (воєнно-політичному) та  ____ (економічному) напрямках.

Федеративну Республіку Німеччини створили ____ (1949) р., об’єднавши _______ (американську), ______ (французьку) та _______ (англійську) зони окупації Німеччини.

 США і країни Західної Європи, включаючи ФРН, створили ______ (НАТО).

Подолати соціальну напруженість у суспільстві та усунути загрозу комуністичного перевороту в Західній Європі вдалося завдяки _________ (плану Маршалла).

Рада економічної взаємодопомоги була створена ____ (1949 р.) у ____ (Москві) з метою ______.

  1. Аналіз карикатури.
  • Розгляньте та проаналізуйте карикатуру.
  • Яким реаліям політичного життя післявоєнної Європи присвячено карикатуру?
  • Чому сталінська теорія самодостатності економіки СРСР стала приводом для глузувань?
  • Поділіться міркуваннями, з яких причин Сталін відмовився від допомоги за планом Маршалла.
  1. Перегляд відеоролику.

https://www.youtube.com/watch?v=domU8ja-FSs

  • Де знаходиться головна штаб-квартира ООН? (Нью-Йорк)
  • Скільки держав приймали участь в її створенні? (193)
  • Коли була створена організація? (1945 р.)
  • З якою метою було її засновано?
  • Де та коли відкрилася конференція зі створення ООН? (25 квітня 1945 р.)
  • Яка дата є офіційною? (24 жовтня 1945 р.)
  1. Робота в малих групах.
  • Опрацюйте матеріал підручника та виконайте завдання.

1-ша група – скласти план до тексту.

2-га група – скласти 7 запитань.

3-тя група – скласти словник термінів та понять.

  1. Робота в парах.
  • Перейдіть за посиланням та опрацюйте додаткову інформацію.
  • E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\chart.pngДоповніть конспект фактами, що не увійшли до підручника та зробіть висновок про значення створення ООН для УРСР.
  • Хто очолював українську делегацію в Сан-Франциско? (Мануїльський Дмитро)
  • Скільки членів до неї входило? (12)
  • Чому, на вашу думку англійський уряд 1947 р. не отримав від УРСР відповіді на пропозицію налагодити прямі дипломатичні зв’язки?
  • Які цілі переслідувала Москва направляючи УРСР до ООН?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота в парах.
  • Проаналізуйте погляди західних та українських істориків щодо зовнішньополітичної діяльності УРСР в повоєнний період. Дайте їм власну оцінку.

ЗАХІДНІ ІСТОРИКИ

ВІТЧИЗНЯНІ ІСТОРИКИ

Орест Субтельний

«Західні вчені дійшли висновку, що функції українського міністерства закордонних справ є чисто «церемоніальні, декоративні та символічні».

Ярослав Білінський

«Міжнародне представництво Українського РСР… без сумніву, належать до конституційних прикрас».

Михайло Коваль

«Своєю зовнішньополітичною діяльністю, хоча й підпорядкованою інтересам КПРС та радянського уряду, українська дипломатична служба об’єктивно змінювала міжнародний авторитет України в очах світової громадськості».

Олександр Бойко

«…вихід України наприкінці Другої світової війни на міжнародну арену, її вступ до ООН мав велике значення для подальшої розбудови української державності».

  1. Аналіз світлини.

Проаналізуйте фотоілюстрації.

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\2-40534.jpg Американські кадети піднімають прапор Української РСР над резиденцією Організації Об'єднаних Націй.
Сан-Франциско (США), 1945 р.

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\0-171946.jpg Делегація УРСР на Установчій сесії ООН. Сидять: О. Палладін, Д. Мануїльський, І. Сенін. 
Сан-Франциско (США), 1945 р. 

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях\0-56942.jpg Члени делегації УРСР на першій сесії Генеральної Асамблеї ООН. Справа наліво: Д. Мануїльський, М. Бажан, В. Тарасенко, М. Петровський. 
Лондон (Великобританія), 1946 р. 

Які події вони відображають?

Яке враження вони на вас справляють?

Яке значення мала для України ця подія? Чому?

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Афоризми».
  • Доберіть вислів, що характеризує вашу роботу на уроці.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати матеріал підручника на с. 12 – 15.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Манухіна Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 вересня 2019
Переглядів
7675
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку