Урок українська література "Хочеш собі добра - не робинікому зла. Українська народна казка "Ведмідь і павучок"

Про матеріал
Розробка відкритого уроку для 2 класу. Вона орієнтована на методичну тему, над якою я працюю: "Розвиток критичного мислення в учнів початкових класів". Урок має розвивати в дітей повагу один до одного, формувати навички читання та вміння давати оцінку вчинкам героїв.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок читання починаємо,Гарного настрою всім бажаємо. Те що вивчили – пригадаємо,Поміркуємо, почитаємо.

Номер слайду 2

В нього восьмеро очей,Ніжки від самих плечей. З павутинки робить сітку: Восени, зимою, влітку!Розгадування загадки. Буркотливий, вайлуватий,Ходить лісом дід кудлатий. Одягнувся в кожушину,Мед шукає й ожину,Літом любить полювати,А узимку — в лігві спати. Як зачує він весну —Прокидається від сну.

Номер слайду 3

Ведмедику, ледащо,Вліз на пасіку нащо?Буду джмеликом дзижчати,Буду меду куштувати. Робота над скоромовками. Прочитайте сумно, здивовано, весело. Що ви знаєте про цих тварин?Як вони можуть бути пов’язані між собою?Я павучок, я павучок,Люблю дуже діточок,Маю чорний капелюшок. Полюбляю їсти мушок.

Номер слайду 4

Павуки живуть по всьому світу. Павуки корисні. Лише одна така істота вбиває за рік близько двох тисяч шкідливих комах, які потрапляють в його павутиння. Можна сказати, що вони роблять значний внесок у боротьбу зі шкідливими комахами. В основному павуки харчуються мухами і комарами. У павуків немає вух, вони чують звуки з допомогою зростаючих на ногах волосків. Запахи вони відчувають тим же способом — чутливими волосками. З їх допомогою вони здобувають собі їжу.

Номер слайду 5

Прочитай правильно та чітко слова. Мандрівкимогутньомубурмилороздратованопробурмотівнатрапитиурятуватисявеличезноюповорухнутисяклишоногий. Мандрівки -Робота з підручником с. 53 Бурмило - переміщення за допомогою транспорту або пішки далеко за межі постійного місцеперебуванняжартівливе прозвисько ведмедя

Номер слайду 6

Вправа «Передбачення за назвою та малюнком» Українська народна казка. ВЕДМІДЬ І ПАВУЧОК

Номер слайду 7

Одного разу після довгої мандрівки по лісу ведмідь заліз у свій барліг і міцно заснув. А коли прокинувся, то побачив, що по його лапі повзе павучок.– Що це ти собі надумав? По мені, могутньому та сильному, лазити?! – роздратовано пробурмотів ведмідь. Ухопив малого павучка і хотів був його вбити. – Даруйте, дядечку, я більше не буду, – почав благати павучок ведмедя, – відпустіть, я вам ще у пригоді стану.– Чим же ти, можеш послужити мені? – здивувався старий ведмідь. – Який із тебе помічник?Читання з передбаченням. Як ви думаєте, що буде далі?

Номер слайду 8

Але все-таки пожалів маленького і відпустив. Через деякий час у ліс прийшли мисливці. Натрапили на сліди ведмедя і почали за ним ганятись. Бідний ведмідь не знав, куди подітися, щоб урятуватися від мисливців. Раптом побачив під величезною скелею яму і скочив туди. Як на вашу думку, чи зможе маленький павучок допомогти ведмедеві? Павучок це побачив і одразу про все здогадався. Він поліз до тієї ями і швидко обснував її густою павутиною. Потім став чекати, що буде далі. Аж тут біжать мисливці. Прибігли і стали неподалік від скелі.

Номер слайду 9

– А може, наш бурмило сидить у тій ямі під скелею? – сказав один із мисливців.– Туди він не міг залізти, - озвався другий мисливець. - Хіба ти не бачиш – там повно павутиння.– Якби ведмідь заліз туди, то павутиння порвав би. Хіба не так? – Це правда! – погодилися всі мисливці. Постояли, покрутилися та й пішли далі на пошуки. Павучок це побачив і одразу про все здогадався. Він поліз до тієї ями і швидко обснував її густою павутиною. Потім став чекати, що буде далі. Аж тут біжать мисливці. Прибігли і стали неподалік від скелі.

Номер слайду 10

А клишоногий сидить сидить собі тихенько у тій ямі і від страху ні живий, ні мертвий. Так злякався бідолаха, що не смів навіть поворухнутися. І сидів там довго-довго. За деякий час вирішив повернутися додому. Став вилазити з ями і очам своїм не вірить –яма поснована густим павутинням. А павучок гойдається на ньому і сміється.– Бачите, дядьку, – озвався він до ведмедя, – якби не моє павутиння, то вас уже не було б на світі. Ви мене тоді пожаліли, то й я вас пожалів. Як кажуть: «Старе добро не забувається».– Щиро тобі дякую, павуче, що ти врятував мене від смерті, – відповів зі сльозами на очах старий ведмідь. Відтоді вемідь ставився до павучка з великою повагою і вдячністю.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Назвіть риси характеру, притаманні героям казки. Запальний,Запальний,наляканий,наляканий,веселий,веселий,злий,злий,безстрашний, безстрашний, ввічливий,ввічливий,агресивний,агресивний,вдячний, вдячний, вдячнийдоброзичливий, доброзичливий, чесний чесний

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Поясніть прислів’я. За добро добром платять. Хочеш собі добра – не роби нікому зла. Хто за добро не дає дяки, той не вартий і злоїсобаки. Зробивши добро – не дорікай, а від добра і надалі не відставай. Роби іншим добро – будеш сам без біди.

Номер слайду 15

Метод «Прес»Чого навчає нас ця казка?Я вважаю…. Тому що…Отже…

Номер слайду 16

Листок самооцінки

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Босенко Юлія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
19 листопада 2022
Переглядів
1147
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку