Урок з літературного читання на тему: Українська народна казка "Кіт і пес"

Про матеріал
Розробка відкритого уроку з Літературного читання з додатками на тему: "Українська народна казка - Кіт і Пес". У конспекті використовуються різноманітні інтегровані та інтерактивні завдання.
Перегляд файлу

 

 

   Розробка уроку

з читання

  1. клас

на тему:

“Поробиш усю роботу, то й поспиш в охоту”.

УКРАЇНСЬКА НАРОДНА КАЗКА

«КІТ І ПЕС»

Кiт i пес, купити дитячу книгу від видавництва "Кредо" в Києві 

 

 

 

 

 

 

                                                                                          Підготувала та провела

                                                                                          вчитель початкових класів

                                                                                          Добрівлянської філії

                                                                                         Маланич Марія Володимирівна

 

 

 

2022

Тема: УКРАЇНСЬКА НАРОДНА КАЗКА «КІТ І ПЕС»

Мета:

  • Формування предметних компетентностей: поглибити знання дітей про казку як усну народну творчість; навчати правильно висловлювати свої думки, визначати головну думку твору; формування вміння виразно читати казку за особами, інсценізувати її, відтворюючи зміст прочитаного; удосконалювати навички діалогічного мовлення; збагачувати життєвий досвід дітей; розвивати увагу, пам'ять; мотивувати необхідність жити у суспільстві за певними моральними законами; виховувати працелюбність, доброту, порядність та дружні стосунки між всіма людьми; засуджувати ледарство, безділля,боротися із цими рисами у повсякденному житті;
  • Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: уміти висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання, контролювати й оцінювати результати своєї діяльності; переключатися з одного виду роботи на інший;

комунікативної:уміти висловлювати свої думки; спілкуватися під час виконання завдань;

інформаційної: уміти здобувати з підручника необхідну інформацію;

здоров’язбережувальної: уміти правильно сидіти за партою;

соціальної/громадянської: уміти співпрацювати в парі, планувати взаємодію з учасником спільної діяльності;

загальнокультурної: дотримувати правил поведінки на уроці.

Обладнання: іграшки  кота, пса, маски для інсценізації, презентація, роздаткові завдання-рибки, мікрофон, цеглинки лего, картинки-пазли, картинки-самооцінювання.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров’я збережувальна,  мистецька.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент

-Привітання із учнями і гостями класу

2. Психологічне налаштування на урок. Вправа «Утворімо коло»

     - Утворімо коло і розітремо свої долоньки. Що відчули ?

    - Передамо одне одному своє тепло потиском руки. Заплющимо оченятка і пошепки промовляймо за мною:

    - У нас гарний настрій!

    - Ми всі готові  до уроку!

   - Бажаємо собі і друзям успіху!

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Артикуляційні вправи
  1. Розчитування – гра «Блискавка»

 

  1.    Робота над скоромовкою (повторювати повільно, швидше, дуже швидко)

Скочив котик,

сів на плотик,

миє ротик і животик.

  1. Вправа на розвиток швидкості сприймання.

  -  Виберіть одне слово, що найбільше відповідає першому слову, прочитайте його.

Ліс (люди, рибалка, канікули, дерева, літо).

Риба (жало, вовна, дзьоб, лапи, луска).

Ведмідь (лев, звір, ліс, мед, зима).

Птах ( небо, квіти, крила, ніс, луска).

  1. Актуалізація опорних фонових знань.

- Відгадайте загадки

  • Має вуса й пишний хвіст                     • Вірний друг у мене є,

І негарну звичку:                                     Мені лапу подає

Спершу добре він поїсть                        Заглядає щиро в очі,

Після – вмиє личко. (Кіт.)                      Мовби щось сказати хоче,

(Демонстрування малюнка.)                  Замість слів лиш чути гав,

                                                                  Всіх котів порозганяв.

                                                                  Хто, скажіть, цей розбишака

                                                                               Знають всі, що це…(собака).

(Демонстрування іграшок-тварин.)

- Що ви знаєте про цих тварин? Де і як живуть? Чим живляться?

- У яких стосунках вони в природі: чи полюють одне на одного, чи не зважають одне на одного?

 

  1. Повідомлення теми та завдань уроку

- Сьогодні ми ознайомимось із українською народною казкою. Як ви вже здогадались, героями цієї казки будуть пес та кіт.

   5. Робота над текстом казки «Кіт і пес»

   1) Вправа «Передбачення». Робота над заголовком(с.29).

    - Прочитайте заголовок. Як гадаєте, про що йтиметься у казці, якщо вона має таку назву? Які події можуть відбуватися, зважаючи на характер цих тварин?

 2 )Виразне читання казки вчителем.

 3) Перевірка первинного сприймання змісту твору.

Перевірка емоційного сприймання змісту

- Чи сподобалася казка? Що вас здивувало? Вразило?

- Чи справдилися передбачення щодо того, про що йтиметься у казці?

  4)  Словникова робота.

Пояснення значення незрозумілих слів (утворити пари: картки - слова і їх значення на дошці)

 Гасав – дуже швидко бігав.

Череда – гурт свійських тварин (переважно великої свійської худоби), які утримуються, пасуться разом.

Клопі тне – пов’язане зі щоденними турботами.

Всмак – із задоволенням.

5) Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту.

Вправа «Рибки»: мовчазне читання казки учнями

Бесіда за змістом прочитаного твору

- Хто є героями (персонажами) цієї казки?

- Чим зазвичай займався вдень пес?

- Яким було життя кота? Якими справами займався він?

- Що здивувало кота? Чим він незадоволений?

- Як ви гадаєте, чому кіт не мав ані спокійного сну, ані смаку до їжі?

- Яку пораду дав йому пес?

- На боці якого персонажу ваші симпатії? Чому?

 

Вибіркове читання

- Знайдіть і прочитайте речення, у якому описано, як минав день пса.

- Знайдіть і прочитайте речення, у якому описано спосіб життя кота.

- Знайдіть і прочитайте речення, що є прислів’ям.

- Поміркуйте, який зміст передає це прислів’я. Чи може воно виражати головну думку казки?

 Читання учнями казки вголос. Прийом «Небо - земля»

Робота в парах

Читання за особами з метою підготовки до інсценізації казки.

- Поміркуйте, з якою інтонацією слід читати слова кота, а з якою – слова пса. Підготуйтесь до інсценізації.

 

9. Гра “Актори”

- А зараз ми завітаємо до театру. (Діти одягають масочки і розігрують казку)

 

10. Характеристика головних персонажів за опорною карткою.

 

Завдання від котика (у вигляді рибки) – робота у парах

Підберіть слова характеристики кожного персонажа і з’єднайте із                  

словами, що є поряд із малюнками.

Роботящий                                  Добрий

Ледачий                                      Трудолюбивий

Злий                                             Сонько

Безтурботливий                          Винахідливий

 

- Кому ви симпатизуєте у цій казці?

Фізкультхвилинка

Киця-кицюня (музично-танцювальна)

 

Робота у групах

- Складіть пазл та прочитайте прислів’я.

- Кого з героїв стосується це прислів’я? Поясніть, чому так уважаєте.

 

Гра “ Так чи Ні” робота з цеглинками лего (зелена-так, червона-ні)

Заперечте чи  погодьтесь.

1. Кіт цілий день  гасав  луками.

2. Пес ввечері  гарно вечеряв.

3. Кіт живе в теплі і без турбот.

4. Добре відпочинь, а тоді обідай.

 

Фізкультхвилинка для оченяток

Заплющуємо очі – і темрява буде,           Очима водитиму вправо і вліво

Розплющимо очі – і сонечко скрізь.        Бо очі втомились, треба їм відпочить.

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Рефлексія. Інтерактивний прийом «Незакінчене речення»

Гра «Мікрофон»

  • Ми ознайомилися з казкою…
  • Вона вчить нас…
  • Мені сподобалося (не сподобалося)
  • У мене  виникло бажання…
  • Я порадив би коту…

 

3.Самооцінювання

Оцініть свою роботу на уроці

-Приєднайте прищепку до цеглинки, яка охарактеризує вашу роботу на уроці.

Дякую, ви молодці! Гарно справилися із завданнями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинка-пазл

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання від котика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\Урок читання\Ілюстрації\maska-obodok-koshka-1.jpgМаски для гри «Актори»-(читання в ролях)

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\Урок читання\Ілюстрації\maska-sobaki11.jpg 

 

docx
Додано
23 листопада 2022
Переглядів
1045
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку