Розробка уроку
Українська мова
1 клас
Підготувалиа
вчитель початкових класів
Перегінського ліцею №1
Мельник Любов Володимирівна
2022
Тема. Звуки [ц], [ц’], позначення їх буквами Цц. Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів, вірша «Олівці»
Тип уроку за дидактичною метою: урок формування практичних умінь і навичок.
Очікувані результати:
Ресурси.
Ключові слова.
Стіна слів: цвіркун, цинк, ціпок, цурпалок.
Інформація для вчителя.
Освітня кінезіологія — це вчення про розвиток розумових здібностей і фізичного здоров’я людини за допомогою певних рухових вправ.
Освітня кінезіологія саме вивчає м’язовий рух, вона навчає як зняти напруження, сконцентрувати увагу тощо. Виконувати рухові кінезіологічні вправи дуже корисно молодшим школярам.
Спеціальні вправи здатні поліпшити роботу мозку, їх можна виконувати на будь-якому етапі уроку. Комплекс рухів об’єднує такі види вправ, як дихальні, для релаксації, для розвитку дрібної моторики.
Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/2043-gmnastika-mozku-dlya-doshklnikv
Вправа «Ураган»
Мета: розвиває увагу, спостережливість, закріплює набуті знання.
Інструкція. Учням пропонується слухати вчителя і виконувати відповідну дію.
Вправа підвищує рівень згуртованості учнів.
Вправа «Моє ім’я»
Мета: розвиває креативність, сприяє самоусвідомленню і підвищенню самооцінки.
Інструкція: учень називає своє ім’я та комплімент на початкову букву свого імені.
Сприяє створенню зацікавленої та доброзичливої атмосфери.
«Умілі пальчики»
Мета: розвиває дрібну моторику, інтелектуальні здібності, засвоює набуті знання, сприяє запам’ятовуванню, удосконалює навички звукового аналізу слів.
Інструкція: учням пропонується прочитати слово і пальчиками побудувати звукову модель цього слова.
Ця вправа застосовується для зорового сприйняття, удосконалення навичок звукового аналізу слів. Покращує уважність і пам’ять у дітей.
Гра «Так чи ні» з використанням кінезіологічних вправ.
Мета: розвиває слухову увагу, мислення, швидкість реакції міжпівкульна взаємодія.
Інструкція: учням пропонується уважно слухати речення, які промовляє вчитель, і виконувати відповідну дію.
Якщо «так» плескаємо руками, якщо «ні» - то тупаємо ногами.
Під час виконання цієї вправи розвивається спостережливість, увага і пам’ять, підвищується розумова працездатність.
Вправа «Квітка-семицвітка»
Мета: формує навички читання, знімає напруження у дітей, визначає їх емоційний стан (відповідно до кольорової гами), підвищує працездатність головного мозку.
Інструкція: зачитати склади відповідно до свого емоційного стану.
Вправа формує читацькі вміння, вчить виражати свої почуття.
Вправа «Дзеркальне малювання»
Мета: розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Інструкція: покладіть на стіл контейнери з манною крупою. Починаємо писати пальчиками букву «Ц» одночасно обома руками.
При виконанні цієї вправи розслабляються очі і руки. Коли діяльність обох півкуль мозку синхронізується, помітно збільшиться ефективність роботи всього мозку.
вправи для розвитку мозку, гімнастика для мозку, нейробіка, вправи для гармонізації півкуль головного мозку, вправи для підвищення енергії, ритми природи
Вправа «Позитивні точки»
Вправа здатна зняти напругу, дає можливість учневі усвідомити здобуті знання та вміння, дивитися «вглиб» себе.
Інструкція. Посидьте в цій позі секунд 20. Подумайте про хороше. Напруження почне спадати.
Подумки покладіть на праву долоню знання, з якими ви прийшли на урок, а на ліву – ті, що отримали на уроці. З’єднайте долоньки і скажіть собі «дякую» за роботу на уроці.
Вправа допоможе зняти емоційне напруження.
Кінезіологія — дуже цікавий і ефективний метод роботи, зокрема прості та корисні ігри, які ми використовуємо в роботі з дітьми.
Хід уроку |
Матеріали, ресурси |
І. Організаційна частина. |
|
1. Привітання Ранок розпочався цікаво, Світить сонечко ласкаво, в календарик заглядає і від посмішки аж сяє. Знає сонце гомінливе – День сьогодні особливий! |
|
2. Налаштування на роботу Продзвенів уже дзвінок, починається урок, Попрацюємо старанно, щоб урок пройшов не марно.
|
|
3. Ранкове коло.
|
Розвиває креативність, сприяє самоусвідомленню і підвищенню самооцінки. Сприяє створенню зацікавленої та доброзичливої атмосфери на уроці. |
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів |
|
|
Вправа на закріплення вивчених букв і звуків. |
Летів горобець, сів на хлівець, А як вийшов стрілець, То втік горобець.
|
|
ІII. Повідомлення теми і завдань уроку |
|
|
Додаток № 1
Додаток № 2
|
IV. Вивчення нового матеріалу |
|
Бесіда.
|
|
Хвилинка фантазії. Робота в парах.
|
|
Робота над загадкою. Як зима – вона на гілці, І співа, мов на сопілці… Жовті груди, чорні крила, Кусень сала сама з’їла.
|
|
Порція інформації. Перегляд відео «Синиця» |
|
Вправа «Чарівний мішечок». Робота в парах. Учні об’єднуються в пари. Кожна пара по черзі витягує з «чарівного мішечка» одну цеглину lego. Кожен колір означає певне завдання:
|
|
Вправа «Умілі пальчики». Скласти звукову схему до слова «синиця». |
Додаток № 3 Методика «Умілі пальчики». Вправа розвиває навички звукового аналізу слів, мислення, концентрує увагу. |
Асоціативний кущ до слова «синиця» Весела, працелюбна, віддана, пташка, пір’я, дзьоб, сало, годівниця. (Сьогодні на перерві ми підемо на шкільне подвір’я, розвішаємо на гілках дерев годівниці, які ви зробили вдома разом із своїми батьками, і погодуємо синичок. А чи потрібна їм наша допомога?...) |
|
Вправи з читання. Вправа «Квітка-семицвітка» Зачитати склади відповідно до свого емоційного стану. Жовтий колір – радість. Читаємо склади з усмішкою. Синій колір – образа. Читаємо склади, моргаючи (працюємо повіками). Зелений колір – спокій. Читаємо склади монотонно. Червоний колір – щастя. Читаємо склади під оплески. Сірий колір – впевненість. Читаємо склади чітко і швидко, постукуючи долонею по парті (на кожен склад – стук). Помаранчевий колір – здивування. Читаємо склади, розтягуючи звуки. Коричневий колір – працьовитість. Читаємо склади по черзі один за одним на одному подиху. |
Кінезіологічна вправа. Додаток № 4 Визначає емоційний стан дитини; покращує навички читання, слухання. |
Робота з хмарою тегів. Спочатку читають усі разом, потім — за рядами, хлопчики / дівчатка, (індивідуально). |
Додаток № 5 |
Фізкультхвилинка. "Роби як Лорі" (повтори, якщо зможеш)
|
|
Робота з Букварем. Розгорніть буквар с. 24-25 Читання слів
Стіна слів.
Словникова робота.
Утворення та читання слів. Мовно-логічне завдання.
Читання вірша «Олівці»
Якщо «так» плескаємо руками, якщо «ні», то тупаємо ногами.
Лінгвістичні вправи
Порція інформації Справжньою батьківщиною цукерок вважають середньовічний Єгипет. Найпершими цукерками були цілі горішки, вкриті солодкою глазур'ю. Про зацукрований мигдаль згадується як про вишукані ласощі у збірнику казок «Тисяча і одна ніч». Ще одним видом солодощів були зацукровані фрукти або квіти. |
Доповнення стіни слів. Додаток № 6 Словникова робота. Додаток № 7
Кінезіологічна вправа. Вчить уважно слухати і відповідати на запитання. Розвиває слухову увагу; мислення.
Додаток № 8
|
Дискусія «Чи потрібно їсти багато цукерків?»
|
Додаток № 9 |
V. Підсумок уроку |
|
Покладіть на стіл контейнери з манною крупою. Починаємо писати одночасно обома руками букву Ц. А тепер намалюйте свій настрій вкінці уроку (смайлик)
Назвіть три моменти, які були для вас найбільш вдалими в процесі уроку та одну дію, яка покращить вашу роботу на наступному уроці. |
Кінезіологічна вправа. Розвиває дрібну моторику, допомагає засвоїти набуті знання. |
Рефлексія. «Позитивні точки» Подумки покладіть на праву долоню знання, з якими ви прийшли на урок, а на ліву – ті, що отримали на уроці. З’єднайте долоньки і скажіть собі «дякую» за роботу на уроці.
Все робили ви старанно,
Працювали ви не марно.
|
Кінезіологічна вправа – допоможе зняти емоційне напруження. |
Результати.
Я дізнався/дізналася:
|
Буква ц позначає два звуки: твердий [ц] і м’який [ц'] Синиця - невелика за розміром пташка, живиться комахами. Пташкам потрібно допомагати взимку (підгодовувати). Батьківщина шоколаду – Єгипет. Як звучить слово «цукерка» різними мовами. |
Я вчусь:
|
Читати склади, слова, речення з вивченими буквами; самостійно проводити звуко-буквений аналіз слів; відповідати на запитання; висловлювати власну думку. |
Додатки
Додаток № 1
Додаток № 2
Додаток № 3.
Методика «Умілі пальчики»
|
|
|
твердий приголосний звук
м’який приголосний звук
голосний звук
Додаток № 4
Вправа «Квітка – семицвітка»
Жовтий колір – радість. Читаємо склади з усмішкою.
Синій колір – образа. Читаємо склади, моргаючи (працюємо повіками).
Зелений колір – спокій. Читаємо склади монотонно.
Червоний колір – щастя. Читаємо склади під оплески.
Сірий колір – впевненість. Читаємо склади чітко і швидко, постукуючи долонею по парті (на кожен склад – стук).
Помаранчевий колір – здивування. Читаємо склади, розтягуючи звуки.
Коричневий колір – працьовитість. Читаємо склади по черзі один за одним на одному подиху.
Додаток № 5
«Хмаринки слів»
Додаток № 6
Стіна слів
Цвіркун цинк
ціпок цурпалок
Додаток № 7
Словникова робота.
Додаток № 8
Мнемотаблиця
Додаток № 9
Дискусія.
1