Урок . Українська мова «Пишу записку і СМС-повідомлення» - 3 клас, за підручником К.Пономарьової, Л.Гайової (частина 1).

Про матеріал
Розробка конспекта уроку з української мови за темою «Пишу записку і СМС-повідомлення» пропонується для учнів 3 класу. Під час уроку вчитель знайомить учнів як писати записки та смс-повідомлення. Діти вчаться складати текст із метою письмового спілкування з батьками, вчителем, однокласниками. На практиці вчаться добирати і правильно вживати у мовленні формули звертання, подяки. Формується практичне вміння писати записки, компетентність спілкуватися рідною мовою. Виховується культура спілкування рідною мовою, дотримання традицій своєї родини.
Перегляд файлу

 

 

 

Урок: Українська мова

Тема: Пишу записку і

                     СМС-повідомлення

 

Клас: 3

 

Українська мова та читання» підручник для 3 класу закладів загальної  середньої освіти (у 2-х частинах) Частина 1 - Пономарьова К. І., Гайова Л.  А.; Частина 2 - Савченко О. Я.

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель початкових класів

Морозова

Вікторія Петрівна

 

 

 

 

 

 

 

 


Тема: Пишу записку і  СМС-повідомлення.

 

Мета:

  • вчити писати записки та смс-повідомлення,
  • складати текст з метою письмового спілкування з батьками, вчителем, однокласниками;  добирати і правильно вживати у мовленні формули звертання, подяки;
  • формувати практичне вміння писати записки, компетентність спілкуватися рідною мовою;
  • перевіряти написання ненаголошених [е], [и] в коренях слів, розпізнавати орфограми;
  • розвивати і збагачувати усне і писемне мовлення; логічне мислення, увагу, пам'ять, навички каліграфічного письма;
  • виховувати культуру спілкування рідною мовою, дотримання  традицій своєї родини.

Обладнання:

 

  • підручники та робочі зошити;
  • умовні знаки до схеми «Записка» ;
  • тлумачення до слова «Записка»;
  • тлумачення до слова «СМС»;
  • знак «Проблемна ситуація»;
  • знак «Фізкультхвилинка»;
  • ілюстрація «Рефлексія»;
  • ноутбук;
  • музична фізкультхвилинка «Райдуга».

 

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

 

Методи та прийоми:

словесні – пояснення, робота з підручником;

наочні – схеми, демонстраційний матеріал;

практичні – навчальні та ігрові вправи.

 

Форми роботи: фронтальна, колективна, індивідуальна.

Міжпредметні зв'язки: інформатика.


Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Емоційне налаштування. Підготовка робочих місць.

2. Організація класу. Привітання.

Вчитель: Любі діти, до нас сьогодні завітало багато гостей. Давайте привітаймося з ними.       

Діти: Доброго ранку, тому, хто ліворуч!

          Доброго ранку, тому, хто праворуч!

          Доброго ранку, всім!

          Ми – одна сім’я!

3. Повторення правил сидіння за партою під час письма. Робота в зошитах.

1) Запис числа, класної роботи.

2) Хвилинка каліграфічного письма (за індивідуальними зразками у зошитах).

Урок продовжимо без зупинки

з каліграфічної хвилинки.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми уроку.

1.Робота за підручником с.74.

Вправа 1. Прочитайте діалог, розмову мами і сина в особах.

Вправа 2. Поясни, які орфограми пропущено у виділених словах. Запиши їх, дібравши перевірні слова.

хв…лююся – хвиля

п..сати - писар

 

2.Гімнастика для очей (намалювати оченятами в повітрі

по 2 фігурки          ,       ,         ).

 

C:\Users\admin\Desktop\тема.png3.Повідомлення теми і завдань уроку.

— Пригадайте,  коли  ми  звертаємось  до  написання  записки?  

 

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися правильно складати записку та смс-повідомлення.


ІІІ. Сприймання і усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.

1)Бесіда за темою. Робота за підручником.

- З  чого  починається  записка?  З  чого  складається?  Для  чого  потрібна?

  • Чи вмієте ви писати записки? Перевірте себе за правилом підручника на с.75.

Висновок: записка складається зі звернення, повідомлення або прохання і підпису автора записки.

(на дошці схематичне зображення утворення записки).

C:\Users\admin\Desktop\записка.jpg

 

 

 

 

2)Осмислення нових знань у процесі практичної діяльності:

Вправа 4. Прочитай записки друзів. Поясни, що вони пропустили.

Висновок: у першій записці пропущено – підпис,

                   у другій – пропущене звертання,

                  у третій – пропущені звертання і підпис.  

 

Вправа 5. Кому ці записки можуть адресуватися? Запиши записку адресовану бабусі, вставивши пропущене слово.

Пам’ятайте!

Звертання  може  складатися  з  одного  або  декількох  слів.

Звертання виділяється на письмі комами або знаком оклику.

8.jpegПам’ятаємо про вживання ввічливих слів.

3)Фізкультхвилинка «Райдуга» (музична).

4) Міжпредметні зв'язки: інформатика.

C:\Users\admin\Desktop\смс.jpgВправа 6. Дай відповіді на запитання Ґаджика.

  • Які сучасні технічні засоби допомагають нам надсилати записки з повідомленням чи з проханням?
  • Як називаються записки, передані по мобільному телефону?
  • Чи доводилося вам надсилати смс-повідомлення своїм рідним?

(висловлювання дітей)

5)Колективна робота.

1.jpegВправа 8. Прочитай повідомлення Гаджика. Допоможи йому.

Проблемна ситуація: діти, що у смс-повідомленні забув дописати Гаджик? Хто допоможе Гаджикові пригадати правило попереднього нашого уроку?

Завдання: Добери перевірні слова до поданих і запиши їх парами. Підкажіть Гаджику яку букву (е чи и) треба писати в словах:

Ч..тає, т..мніє, с..ніє, в..дніється, д..вувати, зам..рзати.

(Перевірка: читанка, темно, синє, видно, диво, мерзне)

 

Гра «Коректор» (взаємоперевірка виконаної роботи, діти користуються простим олівцем, якщо сусід допустив помилку, виправляють).

 

6)Цікавинка.

Вправа 9-10. Прочитай текст. Чому посміхнувся тато? У яких випадках пишуть записку? А у яких надсилають смс-повідомлення?

  • (Вправа 9-10. Додатково за наявністю часу)

 

ІІІ. Заключна частина.

  1. Завдання додому. Пояснення домашнього завдання і способу його виконання.

Вправа 11. Напишіть, що зручніше вам писати – записку чи смс-повідомлення. Поясніть коротко чому?

 

  1. Підбиття підсумків.

З чого складається записка?

Для чого потрібна записка?

Як часто ви пишете записки своїм батькам?

 

http://svitppt.com.ua/images/58/57310/770/img22.jpg3.Рефлексія «Незакінчене речення».

 — Діти, ви виконали всі завдання. Які враження у вас від нашого уроку?

 — Найбільше на уроці мені сподобалося….

 — На уроці я дізнався…..

 — Тепер я обов’язково….

4.Вербальне оцінювання роботи учнів на уроці (самооцінювання).

— Урок закінчено, дякую всім за роботу на уроці.

1

 

docx
Додано
3 січня 2022
Переглядів
4206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку