Тема. Велика буква в назвах гір, річок, морів, міст і сіл.
Мета: вчити розрізняти власні і загальні назви, формувати навички писати з великої букви назви міст, сіл, вулиць, річок, морів, гір; знаходити ці назви у тексті та пояснювати їх написання; удосконалювати навички каліграфічного та грамотного письма; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати любов до рідного краю.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: Карта України, підручники, роздатковий матеріал, цеглинки Лего, презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Пролунав дзвінок —
Починаємо урок.
Працювати старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім дружнім класі
Діти — просто мо-ло-дці!
II. Актуалізація опорних знань
Учні повинні вирішити до якої групи належить слово, яке йому запропоноване (лежить перед учнями на парті). Кожен по черзі підходить до дошки і кріпить на дошці своє слово в потрібний стовпчик. (Назва тварин чи клички тварин).
Слова (коза, корова, теля, вівця, свиня, кабан, кіт, кінь, Букет, Берізка, Голубка, Зірка, Дік, Гнідий, Мурчик, Лапко).
— Як пишуться назви тварин? Наведіть приклади.
— Як пишуться клички тварин? Наведіть приклади.
Мар’яна, Андрій, Софія, Олександр, Богдан – … (імена людей).
Іванівна, Євгенович, Павлівна, Васильович, Юріївна – … (по -батькові).
Лиска, Зірка, Лайка, Дружок, Рекс – … (клички тварин).
Головко, Олійник, Коваль, Білик, Шевченко – … (прізвища).
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Сьогодні я запрошую вас у подорож по рідній землі. Для цього використаємо карту України. Дослідимо, які міста, села, гори і річки знаходяться на території нашої держави.
Отже, тема нашого уроку : Велика буква в назвах міст, сіл, річок.
п о д о р о ж
Робота над словом (поділ на склади, назвати звуки, букви)
В синім небі путь моя
Швидше всіх літаю я,
Маю крила, наче птах
Люди звуть мене …(Літак)
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
Уу уу ук кр ра аї їн на
Моя рідна Батьківщина
Має назву Україна.
(Кримські гори, Карпати, Дніпро, Чорне море, Дунай)
Фізкультхвилинка
Покрути його педалі-
Й повезе в далекі далі.
Є звичайний, є гірський,
Жовтий, білий, голубий. (Велосипед)
V. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Гра з цеглинками Лего «Власні та загальні назви»
Власна назва – червона цеглинка, загальна – синя.
Дніпро, Київ, Львів, Ірина, село, Моринці, місто Одеса, гори, Карпати, Сірко, собака, море, алея, вулиця, Хрещатик, клас, школа, берізка, Шевченко, Іван Франко, Італія, Вітчизна, Батьківщина, Біла Церква, велосипед.
2.Сенкан
1. «Україна»
2. Рідна, квітуча
3. Піклується, розвивається, квітує
4. Моя рідна земля.
5. Батьківщина.
VІ. Підсумок уроку
Прийом «Незакінчене речення»
Учні п'ятьма реченнями формулюють висновки уроку.
VII.Домашнє завдання: виконати вправу 160.