Велика буква в назвах гір, річок, морів, міст і сіл. 3 клас

Про матеріал
Тема. Велика буква в назвах гір, річок, морів, міст і сіл. 3 клас Мета: вчити розрізняти власні і загальні назви, формувати навички писати з великої букви назви міст, сіл, вулиць, річок, морів, гір; знаходити ці назви у тексті та пояснювати їх написання; удосконалювати навички каліграфічного та грамотного письма; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати любов до рідного краю.
Перегляд файлу

Тема. Велика буква в назвах гір, річок, морів,  міст і сіл.

Мета: вчити розрізняти власні і загальні назви, формувати навички писати з великої букви назви міст, сіл, вулиць, річок, морів, гір; знаходити ці назви у тексті та пояснювати їх написання; удосконалювати навички каліграфічного та грамотного письма; розвивати зв’язне мовлення  учнів; виховувати любов до рідного краю.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: Карта України, підручники, роздатковий матеріал, цеглинки Лего, презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Пролунав дзвінок —

Починаємо урок.

Працювати старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти — просто мо-ло-дці!

II. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання (впр. 157, с.64)
  2. Гра «  Назва чи кличка»

 Учні  повинні вирішити до якої групи належить слово, яке йому запропоноване (лежить перед учнями на парті). Кожен по черзі підходить до дошки і кріпить на дошці своє слово в потрібний стовпчик. (Назва тварин чи клички тварин).

 Слова (коза, корова, теля, вівця, свиня, кабан, кіт, кінь, Букет, Берізка, Голубка, Зірка, Дік, Гнідий, Мурчик, Лапко).

— Як пишуться назви тварин? Наведіть приклади.

— Як пишуться клички тварин? Наведіть приклади.

  1. Доберіть загальну назву до кожної групи слів.

Мар’яна, Андрій, Софія, Олександр, Богдан – … (імена людей).

Іванівна, Євгенович, Павлівна, Васильович, Юріївна – … (по -батькові).

Лиска, Зірка, Лайка, Дружок, Рекс – … (клички тварин).

Головко, Олійник, Коваль, Білик, Шевченко – … (прізвища).

  • Яка орфограма об’єднує всі ці слова? (Пишуться з великої букви).
  • Отже, пригадаємо правила.
  1. З великої букви пишуться імена, прізвища, по -батькові людей.
  2. Клички тварин пишуться з великої букви.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Сьогодні я запрошую вас у подорож по рідній землі. Для цього використаємо карту України. Дослідимо, які міста, села, гори і річки знаходяться на території нашої держави.

Отже, тема нашого уроку : Велика буква в назвах міст, сіл, річок.

  •    Сьогодні у нас урок буде незвичайний, а який саме ви дізнаєтесь самостійно склавши слово з «розсипаних» букв.

п о д о р о ж

Робота над словом (поділ на склади, назвати звуки, букви)

  •    А чи любите ви мандрувати? (Відповіді учнів)
  •    Ми з вами відправляємось в уявну подорож. А от яким яким видом транспорту будемо подорожувати ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадку.

В синім небі путь моя

Швидше всіх літаю я,

Маю крила, наче птах

Люди звуть мене …(Літак)

  •    А чи можна відразу сісти в літак і полетіти? (Відповіді учнів)
  •    Звичайно ні. Перш ніж полетіти потрібно придбати квиток. А ось квиток на наш літак незвичайний в ньому потрібно записати ваші прізвища, ім’я та по батькові. (Робота з квитками)

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1. Каліграфічна хвилинка

Уу уу ук кр ра аї їн на

Моя рідна Батьківщина

Має назву Україна.

  • Чому слово «Україна», «Батьківщина» написали з великої букви?
  • Доберіть слово синонім до слова «Батьківщина» (Вітчизна)
  • Підкресліть іменники___________
  • У яких словах звуків більше, ніж букв? (моя, має, Україна)
  1. Робота за вправою 158 (с. 64)
  • Розкодуйте слова. Прочитайте одне одному виразно вірш.
  • Випишіть  назви гір, річок і моря, які хоче намалювати дівчинка.

(Кримські гори, Карпати, Дніпро, Чорне море, Дунай)

Фізкультхвилинка

  1. Робота над словниковими словами
  • А яким видом транспорту можна подорожувати?
  • Відгадайте загадку

Покрути його педалі-

Й повезе в далекі далі.

Є  звичайний, є гірський,

Жовтий, білий, голубий.   (Велосипед)

  • Складіть «асоціативний кущ» до слова велосипед.
  • Зробіть звуко-буквений аналіз слова.
  • Доберіть споріднені слова.
  • Складіть та запишіть словосполучення.
  • Складіть та запишіть речення.
  1. Робота за вправою 159 (с.65)
  • Розкодуйте слова. Прочитайте текст
  • У якій країні відзначають День кульбаби? Сполучених Штатах Америки в першу суботу травня відзначають День кульбаби)
  • Де ці квіти продають у магазинах? Італії кульбаби продають у магазинах квітів, їх вирощують на плантаціях)
  • У якій країні з кореня кульбаби готують каву? (А в Німеччині з коріння рослини готують каву)
  • Підкресліть власні назви.

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Гра з цеглинками Лего «Власні та загальні назви»

Власна назва – червона цеглинка, загальна – синя.

Дніпро, Київ, Львів, Ірина, село, Моринці, місто Одеса, гори, Карпати, Сірко, собака, море, алея, вулиця, Хрещатик, клас, школа, берізка, Шевченко, Іван Франко, Італія, Вітчизна, Батьківщина, Біла Церква, велосипед.

2.Сенкан

1. «Україна»

2. Рідна, квітуча

3. Піклується, розвивається, квітує

4. Моя рідна земля.

5. Батьківщина.

VІ. Підсумок уроку

  • Ось і завершується наша уявна подорож.

Прийом «Незакінчене речення»

  • На уроці я зрозумів …
  • Сьогодні я навчився …
  • На уроці найцікавішим було …
  • На уроці мені було найважче …
  • Сьогодні на уроці я не зрозумів …

Учні п'ятьма реченнями формулюють висновки уроку.

VII.Домашнє завдання: виконати вправу 160.

docx
Додано
5 січня 2022
Переглядів
1084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку