Урок. Українська народна казка "Півник та двоє мишенят"

Про матеріал
Конспект уроку з курсу за вибором "Читаємо. Розуміємо. Творимо." Формування в учнів уміння самостійно опрацьовувати незнайомий текст відповідно до вікових особливостей, створювати власні тексти. Систематична робота учнів над незнайомим текстом (яка поступово ускладнюється), висловленні власної оцінки з приводу прочитаного, виконанні творчих завдань на його основі, створенні власних текстів.
Перегляд файлу

Тема: Українська  народна  казка  «Півник  та  двоє  мишенят»

Мета:

Учити дітей правильно і виразно читати казку в особах; удосконалювати вміння аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм характеристику; виробляти вміння вибірково переказувати прочитане, розвивати увагу,  мислення; виховувати бажання допомагати дорослим і один одному, викликати негативне ставлення до ледарів, показати, що ледарство до добра не доводить; прививати любов до читання, до казок.

 

Обладнання.  Малюнки героїв, ілюстрації.

                                                        

                                                             Хід заняття
I. Організаційна  частина  уроку.


Учитель:

 

- Доброго дня вам, любі малята,

                  Хлопчики милі мої і дівчата.

                  Щирою усмішкою вас я вітаю,

                  Бадьорого настрою всім  вам  бажаю.

 

- У нас незвичайний урок. Я запрошую вас до подорожі в країну казок.   

                                           
1. Казок країна чарівна
У гості нас чека вона
Отож, часу не гайте,
У подорож рушайте!


2.  - А девізом нашого уроку стануть такі слова:

 

УВАЖНІСТЬ, СТАРАННІСТЬ, ПРАЦЯ – НАШ ШЛЯХ ДО ЗНАНЬ.

 

II. Мовна розминка.

 

– А для того, щоб гарно читали, ми проведемо мовну розминку.


1. Робота з чистомовкою.


- Щоб наше мовлення було правильним , працьоємо з чистомовкою.
 

 

За - за - за - за - в ліс  пішла  коза,

Оз - оз - оз - їде  паравоз,

Зе - зе - зе - зе -   коник  віз   везе.

 

2. Гра «Хто як говорить».


- Пригадаймо, друзі, вмить, як пшениченька шумить? ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш
Як в гайку струмок дзвенить: джр-джр-джр-джр-джр
Як бджола в саду бринить: дз-дз-дз-дз-дз-дз
Як шумлять у птаха крила: ш-щ-ш-ш-ш-ш-ш
В морі синьому вітрила: ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш
Вітер з гаєм розмовляє ш-ш-ш-ш-ш
Поміж листячком гуляє: ш-ш-ш-ш-ш-ш

Й ми всі трохи пошуміли, від роботи відпочили.

 

3. Стежина скоромовок.

- Я хочу  дізнатися, чи вмієте ви правильно і швидко читати. І пропоную вам прочитати скоромовку.

 - А тепер хто швидше пробіжить по сходинкам – дівчатка чи хлопчики?
 

II. Повідомлення теми і мети заняття.

III. Опрацювання  змісту  казки .

 

 

1.Слухання казки. «ПІВНИК І ДВОЄ МИШЕНЯТ (КОЛОСОК)»

 

-Назвіть головних героїв казки.

-Хто були Круть і Верть?

- Чому в них такі дивні імена? (Круть, Верть)

-Як звали півника? (Голосисте Горлечко)

-Що знайшов півник?

-Що любили робити мишенята?

 

2.Фізкультхвилинка.

Сірі мишки маленькі, хвостики  у них довгенькі.

 Грались, веселились, працювати вже втомились.

А щоб добре працювати, треба трошки пострибати.

 Відпочили, розім'ялись - й до роботи знов взялись.

 

3.Творча робота.

-Подумайте, що буде з героями після закінчення твору.

-Де треба було змінити сюжет казки, щоб мишенята змогли їсти пироги?

 

4. Характеристика героїв казки. Визначення головної думки.

 - Ви повинні вказати ті риси характеру, які, на вашу думку, притаманні героям казки.                                                                                  

Мишки                  Півник

слухняні               роботящий

веселі               розумний

ледачі               лінивий

нероби               трудолюбивий

працьовиті               невдячний

хитрі                         стриманий

 

Висновок зачитується окремими учнями.

 

  • Кому у цій казці ви більше симпатизуєте ?
  • Чому ?
  • А  як  ставиться до своїх героїв автор ?

 

ІV. Підсумок уроку.

 

- Які інші назви має казка?

- Кому з героїв ви можете дати свої поради? Які саме?

- Чи не поводитесь ви інколи, як ці мишенята?

-  А ви завжди допомагаєте, коли вас просять?
-  Для чого людині потрібно працювати?

- Чого вчить ця казка?

 

 

 

docx
Додано
5 березня 2020
Переглядів
2555
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку