Урок Українські народні казки («Лисичка-суддя»)

Про матеріал

Поетика

Конспект заняття предмету з варіативної складової навчального плану «Поетика 1 клас» автор Т. В. Петровська. В цікавій формі діти повторюють відомі українські народні казки, знайомляться з новими творами. Запропоноване заняття розвиває спостережливість, фантазію, вчить висловлювати свою думку; розвиває творчі здібності учнів; виховує любов до народної казки, прагнення створювати щось нове, цікаве. Запропоновані матеріали можна використовувати у позаурочний час під час засідання літературного гуртка або роботи групи подовженого дня.

Перегляд файлу

Урок: Поетика  (факультативний курс) 1 клас

Тема: Українські народні казки («Лисичка-суддя»)

(Урок з використанням інтерактивної дошки)

Мета: в цікавій формі повторити відомі українські народні казки, познайомити учнів з новими казками; розвивати спостережливість, фантазію, вчити висловлювати свою думку; розвивати творчі здібності учнів; виховувати любов до народної казки, прагнення створювати щось нове, цікаве.

Хід уроку

І Організація класу

Слайд 1 Вчитель: Діти, сьогодні ми проводимо урок поетики. Подивіться на екран та прочитайте назви книжок, які на ньому зображені.

  •  Сьогодні ми потрапимо у світ української народної казки. (Включається слайд 1)
  • Щойно ви почули мелодію, яка  щонеділі запрошувала до зустрічі з казкою не одне покоління дітей. Тому й ми почали наш урок  саме з неї. Отже, перш ніж пригадати народні казки, скажіть, будь ласка, в чому їх особливість, як їх було створено? (Відповіді дітей)
  • Українські казки люблять не тільки в нашій країні, а й далеко за її межами.
  • Так ось, жителі Диснейленду зв’язались зі мною по скайпу й запропонували зустрітись у прямому зв’язку.
  • Чи погоджуєтесь ви на цю пропозицію? А яких диснеївських героїв ви знаєте?

ІІ Оголошення теми та мети

Слайд 2

  • Отже, сьогодні у нас на прямому зв’язку жителі Диснейленду. Будьте чемними та вихованими з нашими гостями. А я викликаю на зв’язок казкову країну.
  • Увага! Дональде, ми чекаємо на зв’язок. (Включається слайд 2)

ІІІ Основна частина

Дональд: Вітаю Вас, Наталю Сергіївно та вас , друзі. Приємно всіх бачити. Ми з нетерпінням чекали на прямий зв’язок з українськими школярами. Нещодавно жителі Диснейленду розпочали вивчення українських народних казок. Ми сподіваємось з вашою допомогою краще зрозуміти цей неповторний казковий світ. До речі, а які українські народні казочки ви самі знаєте?

Вчитель: Діти, пригадайте українські народні казки, з якими ми встигли вже познайомитись або ви читали разом з батьками. (Відповіді дітей)

Слайд 3

Дональд: О, ви вже немало казочок знаєте. А тема нашої розмови, здається, зацікавила й інших жителів країни. Вони вже збираються, щоб поспілкуватись з вами. Люба качечко, я передаю Вам слово.

Качка: Дякую, Дональде.

Слайд 4

Качка: О, я так рада вас бачити. Ви знаєте, діти, ми з моїми друзями сперечаємось, чи існують загадки про українські казки?

Вчитель: Звичайно, Качечко. У нас багато різних загадок про казки. Ми просто зараз можемо кілька розгадати.

Качка: Так, так, ми б дуже хотіли їх послухати.

Загадки

1.Я – бичок-беремлячок,

Солом’яний у мене бочок.

Із соломи дід зробив,

Бік смолою засмолив.

(Солом’яний бичок)

 

3.Одне одному сусіди

 не вгодили із обідом.

Кожен має по заслузі,

Бо з тих пір вони не друзі.

(Лисичка та журавель)

 

 

5.Сидить півник на печі

Їсть смачненькі калачі.

Ось лисичка прибігає,

Півника мерщій хапає.

Біжить котик рятувати,

В лиски півня забирати.

(Котик і півник)

Вчитель: Друзі, давайте пригадаємо ці казки.

  • Що трапилось з героями казки «Солом’яний бичок»?
  • Чому навчила вас ця казка?
  • Герої якої казки не вміли товаришувати? Доведіть.
  • А що б ви зробили, якби запросили когось у гості?
  • А які герої вміють товаришувати?
  • Чому вас навчила казка «Котик і півник»?
  • Хто з героїв казок сподобався вам найбільше? Чим саме?
  • Поведінку яких героїв ви засуджуєте? Чому?

Слайд 5

Качка: Такі цікаві загадки. Наталочко Сергіївно, скиньте їх нам на сайт, будьте ласкаві! Адреса на екрані. wwwdisney.ua

Дорогенькі мої, з вами було дуже приємно спілкуватись. Бувайте. А вас вже вітає Міккі Маус.

Слайд 6

Міккі Маус: Вітаю, вітаю всіх. Діти, нам терміново потрібна ваша допомога. Сьогодні ми з Міккі читали казку «Телесик». Раптом налетів казковий вихор й з казкою щось трапилось. Ось послухайте.

(Міккі Маус читає уривок з казки «Телесик», де замість змії вовк.)

Вчитель: Діти, хто з вас помітив помилку?

  • Хто насправді вкрав Телесика?
  • Як хлопчик перехитрив Зміючку?
  • Давайте придумаємо, що могло б трапитись з казкою, якби в ній з’явився вовк?

Міккі Маус: Дякуємо за допомогу. І взагалі, ви такі фантазери! Ще ми ніяк не зрозуміємо, чому ж вчить ця казка? (Відповіді дітей)

Тепер все зрозуміло!  А вас у гості запрошує наш спортивний майданчик.

Слайд 7

Міккі: Вас вітає Міккі зі спортивного майданчику Диснейленду. Жителі нашої країни підготували для вас подарунок малюнки до українських казок. Ловіть, будь ласка.

Слайд 8

(На екрані малюнки – пере плутанки.)

Вчитель: Діти, Мені здається, чи на малюнках помилки? (Відповіді дітей)

Міккі: Ой, невже все переплуталось? Може ви зможете виправити?

(Учні перетягують казкових героїв на свої місця.)

Вчитель: Про яку з цих казок ми сьогодні ще не говорили?

  • Кого з героїв ви осуджуєте? Чому?
  • Чому вчить ця казка?

Слайд 9

Вчитель: А давайте пофантазуємо, що б змінилось в цих казках, якщо не змінювати переплутаних героїв?

(Відповіді дітей)

Слайд 10

Вчитель: Діти, ми з вами так багато працювали. Давайте разом з Міккі та її диснеївськими друзями відпочинемо.

Фізхвилинка

Слайд 11

Гуффі: Нарешті й до нас дійшла черга! Дорогі українці, ми не тільки цікавились вашими казочками, а ще вчились читати та писати українською мовою. Разом ми хотіли скласти назви українських казок, але заплутались. Ось перед вами слова. З’єднайте їх у назви.

Вчитель: Зверніть увагу, подібні слова є у вас на парті. Попрацюйте в парах. Розставте слова так, щоб вийшли назви казок. В картках є підказки. Знайдіть їх й вам буде легше відновити назви.

(Діти переставляють слова так, щоб вийшли назви відомих казок)

  • Перевіримо, що у вас вийшло. Виставимо відповідні назви на дошці.
  • Пригадайте казочку «Лисиця й рак».
  • Як ви оцінюєте поведінку лисички? Чому?
  • Чи правильно повів себе рак? Обґрунтуйте свою відповідь.
  • Чому вас навчила казка «Лисичка й рак»?

Слайд 12

Вчитель: А тепер повернемось до слів, які були на дошці. Спробуйте вибрати деякі з них так, щоб вийшла назва якоїсь ще невідомої казки. (Відповіді дітей)

  • Про що можна розповісти в цій казці.
  • Пропоную вам спробувати вдома ще пофантазувати й наступного уроку розповісти свою казочку з такою назвою. Не забудьте, що казочка обов’язково чомусь повинна вчити.

Гуффі: Як у вас все чудово виходить! Нам дуже подобаються ваші ідеї.

  • Ого, здається Дональд знову проситься на зв’язок.

Слайд 13

Вчитель: Сьогодні я пропоную вам познайомитись ще з однією казкою. Діти нашого класу приготували для вас казочку «Лисичка-суддя».

Інсценування дітьми казки

Вчитель:

  • Назвіть героїв казки.
  • Яка подія трапилась з котиками?
  • Чому вони посварились?
  • Хто допоміг котикам?
  • Чи сподобалось вам, як лисичка поділила сир? Чому?
  • Діти, Як ви гадаєте, за що були наказані кошенята?
  • Чому вчить нас ця казочка?

Дональд: Ми помітили, що всі українські казочки дуже повчальні, й це нам дуже сподобалось. Жителі Диснейленду обов’язково продовжать знайомство з ними. А з вами ми прощаємось.

Качка: Бажаємо успіху. До нових зустрічей.

Всі: До побачення!

Вчитель: Нажаль, час прямого зв’язку з Диснейлендом закінчено. Разом з тим закінчується й наш урок.

IV Підсумок уроку

  • Підніміть руку, кому сподобався наш урок?
  • Чому вас навчили українські казки?
  • Оцініть складність уроку.
  • Оцініть якість своєї роботи

Оцінка вчителя.

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1958
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку