Поетика
Конспект заняття предмету з варіативної складової навчального плану «Поетика 1 клас» автор Т. В. Петровська. В цікавій формі діти повторюють відомі українські народні казки, знайомляться з новими творами. Запропоноване заняття розвиває спостережливість, фантазію, вчить висловлювати свою думку; розвиває творчі здібності учнів; виховує любов до народної казки, прагнення створювати щось нове, цікаве. Запропоновані матеріали можна використовувати у позаурочний час під час засідання літературного гуртка або роботи групи подовженого дня.
Урок: Поетика (факультативний курс) 1 клас
Тема: Українські народні казки («Лисичка-суддя»)
(Урок з використанням інтерактивної дошки)
Мета: в цікавій формі повторити відомі українські народні казки, познайомити учнів з новими казками; розвивати спостережливість, фантазію, вчити висловлювати свою думку; розвивати творчі здібності учнів; виховувати любов до народної казки, прагнення створювати щось нове, цікаве.
Хід уроку
І Організація класу
Слайд 1 Вчитель: Діти, сьогодні ми проводимо урок поетики. Подивіться на екран та прочитайте назви книжок, які на ньому зображені.
ІІ Оголошення теми та мети
Слайд 2
ІІІ Основна частина
Дональд: Вітаю Вас, Наталю Сергіївно та вас , друзі. Приємно всіх бачити. Ми з нетерпінням чекали на прямий зв’язок з українськими школярами. Нещодавно жителі Диснейленду розпочали вивчення українських народних казок. Ми сподіваємось з вашою допомогою краще зрозуміти цей неповторний казковий світ. До речі, а які українські народні казочки ви самі знаєте?
Вчитель: Діти, пригадайте українські народні казки, з якими ми встигли вже познайомитись або ви читали разом з батьками. (Відповіді дітей)
Слайд 3
Дональд: О, ви вже немало казочок знаєте. А тема нашої розмови, здається, зацікавила й інших жителів країни. Вони вже збираються, щоб поспілкуватись з вами. Люба качечко, я передаю Вам слово.
Качка: Дякую, Дональде.
Слайд 4
Качка: О, я так рада вас бачити. Ви знаєте, діти, ми з моїми друзями сперечаємось, чи існують загадки про українські казки?
Вчитель: Звичайно, Качечко. У нас багато різних загадок про казки. Ми просто зараз можемо кілька розгадати.
Качка: Так, так, ми б дуже хотіли їх послухати.
Загадки
1.Я – бичок-беремлячок,
Солом’яний у мене бочок.
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив.
(Солом’яний бичок)
3.Одне одному сусіди
не вгодили із обідом.
Кожен має по заслузі,
Бо з тих пір вони не друзі.
(Лисичка та журавель)
5.Сидить півник на печі
Їсть смачненькі калачі.
Ось лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить котик рятувати,
В лиски півня забирати.
(Котик і півник)
Вчитель: Друзі, давайте пригадаємо ці казки.
Слайд 5
Качка: Такі цікаві загадки. Наталочко Сергіївно, скиньте їх нам на сайт, будьте ласкаві! Адреса на екрані. wwwdisney.ua
Дорогенькі мої, з вами було дуже приємно спілкуватись. Бувайте. А вас вже вітає Міккі Маус.
Слайд 6
Міккі Маус: Вітаю, вітаю всіх. Діти, нам терміново потрібна ваша допомога. Сьогодні ми з Міккі читали казку «Телесик». Раптом налетів казковий вихор й з казкою щось трапилось. Ось послухайте.
(Міккі Маус читає уривок з казки «Телесик», де замість змії вовк.)
Вчитель: Діти, хто з вас помітив помилку?
Міккі Маус: Дякуємо за допомогу. І взагалі, ви такі фантазери! Ще ми ніяк не зрозуміємо, чому ж вчить ця казка? (Відповіді дітей)
Тепер все зрозуміло! А вас у гості запрошує наш спортивний майданчик.
Слайд 7
Міккі: Вас вітає Міккі зі спортивного майданчику Диснейленду. Жителі нашої країни підготували для вас подарунок малюнки до українських казок. Ловіть, будь ласка.
Слайд 8
(На екрані малюнки – пере плутанки.)
Вчитель: Діти, Мені здається, чи на малюнках помилки? (Відповіді дітей)
Міккі: Ой, невже все переплуталось? Може ви зможете виправити?
(Учні перетягують казкових героїв на свої місця.)
Вчитель: Про яку з цих казок ми сьогодні ще не говорили?
Слайд 9
Вчитель: А давайте пофантазуємо, що б змінилось в цих казках, якщо не змінювати переплутаних героїв?
(Відповіді дітей)
Слайд 10
Вчитель: Діти, ми з вами так багато працювали. Давайте разом з Міккі та її диснеївськими друзями відпочинемо.
Фізхвилинка
Слайд 11
Гуффі: Нарешті й до нас дійшла черга! Дорогі українці, ми не тільки цікавились вашими казочками, а ще вчились читати та писати українською мовою. Разом ми хотіли скласти назви українських казок, але заплутались. Ось перед вами слова. З’єднайте їх у назви.
Вчитель: Зверніть увагу, подібні слова є у вас на парті. Попрацюйте в парах. Розставте слова так, щоб вийшли назви казок. В картках є підказки. Знайдіть їх й вам буде легше відновити назви.
(Діти переставляють слова так, щоб вийшли назви відомих казок)
Слайд 12
Вчитель: А тепер повернемось до слів, які були на дошці. Спробуйте вибрати деякі з них так, щоб вийшла назва якоїсь ще невідомої казки. (Відповіді дітей)
Гуффі: Як у вас все чудово виходить! Нам дуже подобаються ваші ідеї.
Слайд 13
Вчитель: Сьогодні я пропоную вам познайомитись ще з однією казкою. Діти нашого класу приготували для вас казочку «Лисичка-суддя».
Інсценування дітьми казки
Вчитель:
Дональд: Ми помітили, що всі українські казочки дуже повчальні, й це нам дуже сподобалось. Жителі Диснейленду обов’язково продовжать знайомство з ними. А з вами ми прощаємось.
Качка: Бажаємо успіху. До нових зустрічей.
Всі: До побачення!
Вчитель: Нажаль, час прямого зв’язку з Диснейлендом закінчено. Разом з тим закінчується й наш урок.
IV Підсумок уроку
Оцінка вчителя.
1